Ik wil graag een foto op een poster laten drukken, dit is het formaat van 40x60 maar mijn foto heeft niet dit formaat, de computer geeft aan dat het dan een slechte kwaliteit wordt. Wie heeft er tips
Dan is de resolutie van de foto niet hoog genoeg, oftewel het aantal pixels waarmee je hem hebt genomen. Ik denk dat er niet echt een oplossing voor is, behalve een nieuwe foto maken in een hogere resolutie (bij duurdere camera's kan je dat instellen).. of genoegen nemen met mindere kwaliteit. Krijg je een soort preview van hoe het eruit gaat zien? Wie weet valt het namelijk wel mee
het is een hele oude foto, ik krijg wel een voorbeeldje te zien, maar daar blijft heel veel wit op de poster. Het is het programma van postnl, hier kun je nu gratis een poster afdrukken.
Zoals Sophy al zegt is het aantal pixels van je foto te laag. Je moet een minimaal aantal megapixels hebben voor een bepaalde maat vergroting. Hoe kleiner het aantal megapixels waarin de foto genomen is, hoe kleiner je hem maximaal kunt vergroten. Jij wilt een poster, dus dan zul je een foto moeten gebruiken die in een hoog aantal megapixels genomen is. Dus het ligt niet aan het programma van een bepaalde site, je zult er bij alle programma's en zaken tegenaan lopen. Het kan wel zijn dat je een ouderwetse foto (dus niet digitaal, maar mbv een negatief) wel een poster kunt laten afdrukken. Een andere optie is om een nieuwe foto te maken met een hoger aantal megapixels.
zorg eerst maar eens dat je een lijst hebt . Ik heb ook een foto af laten drukken op 40x60 maar kan er geen lijst bij vinden, alles gaat maar tot 40x50...
Als het een hele oude foto is, kan ik me voorstellen dat het eigenlijk een afdruk is die je hebt ingescand.. klopt dat? Dan zou je namelijk nog kunnen proberen met een betere scanner een hogere resolutie, van de scan dus, te behalen.