Hallo allemaal! Net heb ik voor het eerst uit nieuwsgierigheid de baarmoedermond gevoeld. Ik voelde een bult, iets wat stevig aan met kleine gaatje/kuiltje. Ik kan met mijn vinger omheen doen (klinkt een beetje gek). Wat betekent dit eigenlijk? Overal gezocht op internet over baarmoederstand, ik vind het nogal vaag. Ene site staat dat je gaatje voelt en vruchtbaar bent, ik voelde inderdaad gaatje. Maar ik kan nu nog niet vruchtbaar zijn toch? Vandaag is 18e dag sinds eerste ongi/bloeding dag. Ik ben sinds 20 dec gestopt met de pil (daarvoor nog 4 dagen na ongi geslikt). Op 24 dec kreeg ik stekende pijn gevoel onderin de buik en krampen, ik ging (helder) bloeden, alsof ik bloed plas. 26 dec voelde ik me ziekjes, heel moe. Ik heb gelezen dat het normaal is. Bloeden duurde 6 dagen (29 dec + seks gehad). 31 dec voelde ik nog steken onderin de buik + seks gehad. Vanaf 2 januari voelde ik niks meer. 5 en 9 januari seks gehad. Het klinkt misschien een beetje domme vraag, omdat ik net pas gestopt ben met de pil, maar wilde graag mijn lichaam leren kennen en ik ga proberen vanaf nu elke dag de baarmoedermond voelen. Ter informatie mijn vriend en ik hebben kinderwens .
Als je baar moeder open staat dan kun je er bijna niet bij omdat ie dan heel hoog zit. Ik kon er helemaal niet meer bij. Het voelt dat zacht aan en een overduidelijk gaatje. Je moet het eens een paar cyclussen achter elkaar doen. Elke dag even voelen. Dan krijg je er vanzelf duidelijkheid in
Ik voel rondom mijn ovulatie en vlak voor mijn menstruatie dat de baarmoedermond wat open staat, maar dat gaatje dat zit er altijd hoor.
Ik voelde inderdaad sinds gisteren met seks iets in de weg staan, deed zelfs pijn, daarom was ik van bewust over baarmoedermond. Voorheen niet. Als je zwanger bent wat gebeurt er dan met de baarmoedermond?
Dan is hij dicht. Maar bij sommige vrouwen (als je al een keer bevallen bent) dan kan hij altijd een klein beetje open staan. Als je gaat bevallen dan gaat hij open, tot uiteindelijk 10 cm en dan mag je persen.
Ja dat had ik ook gezien, ik had een site gevonden met echte foto's van baarmoedermond, die werd elke dag foto heeft gemaakt (28 dagen), ik zag inderdaad dat ze elke dag gaatje heeft, ene dag ietsje opener/wijder dan de andere dag.
Pas op voor infecties. Het is helemaal niet aan te raden om daar te gaan zitten voelen. Nu zijn infecties niet leuk, maar als je straks zwanger blijkt te zijn wil je dat helemaal niet.
Bedankt voor de informatie, ik zal oppassen dat ik alleen ff snel voel (wel eerst handen wassen natuurlijk) of ie hoog of laag, hard of zacht is, dan let ik niet op het gaatje! Btw ik ga er niet vanuit dat ik nu zwanger kan worden , moet nog wachten op de eerste menstruatie
Daar zat ik ook aan te denken om te aanschaffen. Zo kan ik misschien beter zien wanneer ik vruchtbaar ben. Ik ga morgen naar de action