Baarmoederpijn 3 mnd. na curretage

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Noushka, 16 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hallo,
    Ik heb 17 januari mijn curretage gehad (na missed abortion). En op 24 januari een nacurretage. Vervolgens ben ik 7 weken later 2,5 dagen ligt ongesteld geworden. (terwijl ze zeiden dat de eerste menstruatie heel hevig zou zijn). Nu ben ik al 6 dagen overtijd (vroeger was ik altijd om de 28 dagen), voel geen ongie aankomen, en ben ook niet zwanger. (test gedaan en voel me ook nie zwanger).
    Sinds ik de curretages heb gehad is mijn baarmoeder heel gevoelig. Ik kan mijn blaas moeilijk inhouden, had ik vroeger nooit last van. Moet vaak naar de wc. En als mijn blaas en darmen 'vol' zitten drukt het heel erg op mijn baarmoeder en moet ik ook snel naar het toilet anders doet het echt pijn. (vroeger wist ik niet eens waar mijn baarmoeder precies zat, had nooit ergens last van). Heb ook soms hevige krampen die lijken op bandenpijn.
    Ik ben erg bang dat ik bijv. verklevingen of iets anders heb overgehouden aan de curretages. De gyn zegt dat hij op een echo toch niet kan zien als ik verklevingen zou hebben. Alleen met een kijkoperatie, en dat is risicovol zegt hij. Ik zou graag weten wat mijn opties zijn. Ik word hier zo onzeker van. Ik vrij bijna elke dag met mijn partner, dus als ik vruchtbaar was was ik nu wel zwanger geworden tog?

Sorry voor het lange verhaal, maar misschien kun je me advies geven. En me vertellen of die pijn normaal is.

Liefs Sisqa

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Sisqa,

vervelend voor je zeg. Ik weet dat vrouwen tot een paar maanden na de curretage nog pijnklachten kunnen hebben, precies zoals ik die bij jou lees. Je baarmoeder is toch even door iets onnatuurlijks onder handen genomen en dit kan best nog een tijd nasudderen. Maar je kunt er zeker wel weer zwanger mee worden, ook nu al. En het klopt wat de gyn zegt, dat er alleen met een kijkoperatie te zien is of er verklevingen zijn. Maar omdat jou verhaal vaker voorkomt, doen ze dit vaak niet, omdat het in de meeste gevallen dus ook wel weer overgaat en vrouwen daarna gewoon weer zwanger kunnen zijn. En dat het nu nog niet gelukt is, is niet vreemd hoor, want ook al vrij je elke dag, de omstandigheden moeten in alle opzichten gunstig zijn voor een zwangerschap en daarom dat bij stelletjes toch vaak wel gemiddeld een half jaar duurt eer ze zwanger zijn en een jaar proberen wordt ook nog als volstrekt normaal beschouwd. Wellicht dat het vorige keer sneller lukte, maar dat wil niet zeggen dat er nu iets niet goed zit.
    Het is dus gewoon toch nog even afwachten en als jullie over een tijdje nog niet zwanger zijn, is het wellicht een idee om eens een afspraak te maken met de gyn en je ideeen en zorgen op tafel te leggen.

Groetjes Brigitte

3. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Hoi,
    Bedankt voor je antwoord, de eerste keer war het inderdaad al snel raak. Daarom heb ik nu ook erg het gevoel dat er wel iets mis moet zijn.
    Nouja, ik zal kijken hoe het gaat. Ik hoop maar dat het snel beter gaat.
    Groetjes

Deel Deze Pagina