Hoi Ik heb een vraagje. Ik heb eerst gekeken bij de topics van uitleg echo en uitelg zw.kaart maar deze afkortingen vond ik er niet bij: oed., alb, anat, lnd. en cor. Bij cor staat er elke keer Dt+ en bij de lnd. staat er nu een ? Dit is dus een papier die ik elke keer meeneem naar de vk daar staan al mijn gegevens op ook van mijn bloedonderzoek en ook van elke afpraak (totnutoe 3 afspraken). Kun jij mij mssn uitleggen wat ze met die afkortingen bedoelen? Alvast bedankt!
Hoi Par1983, oed betekent oedeem; vochtophoping in je lichaam alb betekent albumine; eiwitten in de urine anat betekent anatomie; dus hoe hoog de baarmoeder staat ind betekent indaling; of het kindje met het voorliggend deel al in je bekken ligt cor betekent cortonen; dit zijn de harttonen van je kind. dt staat voor doptone; het apparaatje waarmee het hartje wordt beluisterd en de + betekent dus opsitieve harttonen. Groetjes Brigitte
Hmmm, dat durf ik je zo niet te zeggen. Vast iets heel simpels, maar ik kom er even niet op. Groetjes Brigitte