baarmoederruptuur op 28 weken, opnieuw zwanger worden.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door noennie, 3 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noennie

    noennie Lid

    2 dec 2019
    14
    1
    3
    Vrouw
    Docente
    Amsterdam
    Hoi dames,

    Ik heb vorig jaar een baarmoederruptuur gehad op 28 weken zwangerschap. Helaas heeft mijn kind het niet gered. Nu wil ik in de toekomst opnieuw zwanger worden, maar ben ontzettend bang. Ik ben op zoek naar vrouwen die na een baarmoederruptuur opnieuw zwanger zijn geworden.

    De reden van mijn ruptuur is een schade aan de baarmoederwand die ontstaan is na een buitenbaarmoederlijkse zwangerschap.

    Ervaringen zijn welkom, ik voel me zo alleen en mijn gyneacoloog heeft dit nog nooit meegemaakt.
     
  2. Apie1

    Apie1 Niet meer actief

    Ik schrik van je verhaal. Wat verdrietig dat dit je is overkomen! Geen ervaring. Ook niet uit verhalen om mij heen. Wat geeft de gynaecoloog voor prognose?
     
  3. noennie

    noennie Lid

    2 dec 2019
    14
    1
    3
    Vrouw
    Docente
    Amsterdam
    ja, blijkbaar kan er door curretage schade ontstaan. Mijn gyneacoloog is ook nog aan het kijken hoe en wat, maar goed, ik maak me gewoon extreem veel zorgen. Mijn baarmoeder ziet er gewoon goed uit op echo.
     
  4. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Zo, wat erg dat dit je is overkomen! Heb er nog nooit van gehoord dat dit kan na een curretage. Heb wel altijd vernomen dat er een kleine kans is na een keizersnede. Wat lijkt me dit verschrikkelijk om mee te moeten maken :(. Hopelijk gaat een volgende zwangerschap goed! ❤
     
  5. Snoepjes

    Snoepjes Fanatiek lid

    26 mei 2018
    4.349
    3.638
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig :(. Hier een licht verhoogde kans op baarmoederruptuur door verschillende littekens (van o.a. een keizersnede) maar ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt. Ik hoop dat je wat dames kan spreken die hier ervaring mee hebben. Lijkt mij heel angstig. Is een universitair ziekenhuis misschien nog een optie? Misschien lopen er daar gynaecologen die ervaring hebben met dit soort zaken?
     

Deel Deze Pagina