Hoi allemaal, Dit komt vast af en toe voorbij, maar gezien de keuze voor zorgverzekeringen er weer aankomt, vroeg ik me af wat jullie doen met zorgverzekeringen en zwanger willen worden. Hebben jullie een bepaalde verzekering gekozen? Waarom? Betere dekking? Wel of geen aanvullend pakket? In hoeverre hou je er rekening mee met het oog op zwanger worden? Ik hoor het graag!
Dit jaar heb ik het nog niet helemaal uitgezocht maar 2 jaar terug was ik bij Delta Lloyd verzekerd omdat zij een zogenaamde meegroeiservice hadden. Delta Lloyd bestaat niet meer, dat is nu Nationale Nederlanden, maar die service bieden zij ook. Ik vind het echt ideaal! Hier kun je er alles over lezen https://www.nn.nl/Particulier/Zorgverzekering/Services/Meegroeiservice.htm
Ik schroef mijn aanvullende pakket wel op ivm fysio. Dat heb ik gewoon wat vaker nodig ivm rugklachten tijdens zwangerschap. Bij verzekeringen zit verloskundige zorg etc in de basis. Voor zover ik weet. Bij sommige verzekeringen krijg je de eigen bijdrage van de kraamzorg vergoed als je aanvullend verzekerd bent. ik heb dit bij mijn vorige en huidige verzekering vergeleken, maar als je het vergoed krijgt betaal je over dat jaar wel aan premie extra. Dit was in mijn geval een vergelijkbaar bedrag dus voordeliger zeker niet. Dus daar zou ik wel even naar kijken of het überhaupt de moeite is. Sommige verzekeringen vergoeden een klein bedrag voor een zwangerschapscursus (zwangerfit) en een kolf bijv. Kraampakket zit vaak bij aanvullende verzekering, maar als je hem zelf moet kopen kost het je 2 tientjes dacht ik. Maar zou vooral even goed vergelijken of het de moeite waard is met de premie die je betaald. Met zwanger worden heb ik er wel rekening mee gehouden vorige keer. Deze keer stapte ik precies over van baan toen ik er achter kwam zwanger te zijn. Ik heb dus via mijn nieuwe werkgever collectieve verzekering en gelijk opgeschroefd.