Een of twee embryo's laten terugplaatsen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door boannan, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Wij gaan nu het IVF traject opstarten en hebben gisteren de intake gehad. Iets waar we over na moeten denken is of we als we het geluk hebben dat we meer dan 1 goede embryo's hebben straks er 1 of 2 tegelijk terug willen laten plaatsen.

Gezien mijn leeftijd (40) is het standaard 2 maar gezien mijn vorige zwangerschap is daar nu twijfel over. Ik had toen namelijk vanaf 22 weken al harde buiken en daarvoor bedrust voorgeschreven gekregen en vanaf week 27 hoge bloeddruk en vanaf week 31 pre eclampsie. Ik heb het toen in het ziekenhuis gelukkig kunnen rekken tot 36+4 en toen ben ik ingeleid.

Wat zouden jullie doen?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Zeker omdat het je eerste poging is zou ik er maar 1 terug laten plaatsen. Minder risico's voor moeder en kind en zoveel groter is de kans op een zwangerschap nu ook weer niet bij terugplaatsing van twee. Mocht je tzt voor cryo's gaan, dan is de kans op zwangerschap al helemaal niet verhoogd bij terugplaatsing van twee. Om die reden doet mijn ziekenhuis (UMC Utrecht) standaard maar 1 terugplaatsen bij een cryo.
    Enige situatie waarin ik zou overwegen er twee terug te plaatsen is als de kwaliteit van de ontstane embryo's te wensen overlaat.
    Succes met de behandeling!

3. Hyper

Hyper Bekend lid

30 dec 2012
    513
    0
    0
    Ik zou het laten af hangen van de kwaliteit al zegt dat niet altijd wat. Ik heb een leuk zoontje uit een niet zo goede embryo.

Als je een paar goede embryo's hebt dan zo ik er een terug plaatsen, heb je een goede en wat mindere dan twee(worden anders weg gegooid) en bij alleen van matige kwaliteit ook 2.

Volgens mijn arts dit er vaak bij een poging maar een embryo die het kan halen. Er zijn maar weinig mensen die uit een poging meerdere kinderen krijgen.

Voor welke kans je loopt op een tweeling heeft freya een mooi rapport opgesteld. Ik heb een link in het clubje IVF/isci voor brusje neer gezet

4. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Sluit me hierbij aan, bij je eerste poging zo min mogelijk risico indien het een goede embryo is.

Succes!

5. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Mocht je zwanger raken van een 2-ling dan zijn er bij ivf hogere risico's dan bij een spontane 2-ling zwangerschap.
    Oa vroeggeboorte ~25 weken.
    Ik zou het risico niet nemen.
    Ik heb een literatuur stukje met de percentages complicaties, mocht je dat willen dan kan ik het online zetten

Deel Deze Pagina