baarmoederslijm wegspoelen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door missm2b, 7 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missm2b

missm2b Lid

5 feb 2009
    24
    0
    0
    dag dames

ik heb een vraagje is het slecht om je vagina elke dag inwendig te spoelen met water ?
    ik gebruik geen lactacyd of zo gewoon lauw water om te spoelen, verminderd dit mijn kansen om zwanger te raken of is dat onzin ?

groetjes miss m2b

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik denk dat je beter niet kunt spoelen.. het slijm is er echter voor om de zaadjes op weg te helpen..

misschien verstoor je door het spoelen wel het baarmoederslijmvlies en/of de zuurgraad van je vagina..

maar ik weet het niet zeker..

liefs Daantje

3. missm2b

missm2b Lid

5 feb 2009
    24
    0
    0
    ja daar was ik dus al bang voor ik was me op deze manier omdat ik dit veel frisser vind vooral als je sexueel actief bent.
    maar ik vraag me dus af of het echt zo slecht is, het is immers gewoon water

dank je voor je antw
    andere dames ?

groetjes miss m

4. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ja het is echt slecht.
    Je verstoord de zuurgraad en het is helemaal niet nodig de vagina de spoelen.
    Voor sexen is het ook lekkerder als het vochtig is van jezelf.
    De buitenkant met water wassen is meer dan genoeg.

5. missm2b

missm2b Lid

5 feb 2009
    24
    0
    0
    thnx voor je reactie hoor jullie alle 2

ok maar als je sex gehad hebt blijft dat zaad gewoon in je vagina, op dan duur loopt het er wel uit maar als je die resten laat zitten is dat toch ook niet fris hoe doen jullie dit dan ?

groetjes miss m

6. happymama

happymama Niet meer actief

ik spoel altijd alleen een dag na mijn ongi dan zijn alle bloed resren eruit!
    verder doe ik dat niet heb ook vakergehoord dat het niet goed is om te doen

7. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hallo iedereen,

Als ik terug reken is mijn eisprong als het goed is 22 of 23 jan. geweest. Ik had die avond en nacht echt ondragelijke pijn in mijn buik. Goed, als dat zo is geweest dan zou ik al ongi moeten zijn... maar nog helemaal niks... nou ben ik iets meer dan 5 maanden gestopt met de pil en heb ik vanaf toen een onregelmatige cyclus, dus het zegt nog allemaal niks... maar ik voel al wel 1,5 week ongi krampjes en heb veel slijm... wat ik ook voel en dat maakt me zo'n zorgen is een hard (bobbeltje) boven mijn schaambeen... wat kan dit nou betekenen? Ik zit inmiddels op dag 43 van mijn cyclus en heb afgelopen dinsdag nog getest... negatief... ik heb mezelf voorgenomen om maandagochtend nog een test te doen en is deze negatief dan maak ik een afspraak bij de HA... maar ik ben zo bang dat er iets niet goed zit... haal van alles in mijn hoofd... maar stel dat ik toch zwanger zou zijn... zou het dan uberhaupt al kunnen om bij 4a5 weken iets hards te voelen boven je schaambeen? Ik weet niet wat ik allemaal ervan moet denken... heeft iemand hier ervaring mee o.i.d.?

8. natasha28

natasha28 Lid

26 mrt 2008
    92
    0
    0

volgens mij zit je hier verkeerd. :(

9. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

4 aug 2008
    1.789
    0
    0
    Noord-Holland
    Op de verpakking van de vaginaledouche staat iets in de trant van:
    Bij kinderwens kan je beter 2-3 dagen na de sex niet spoelen. Anders spoel je de sperma weg.

Ik gebruik hem inderdaad ook alleen de laatste dag van mij ongi om alles lekker door te spoelen.

Zo en zo is het het beste om alleen met lauw water te spoelen.

Succes meiden!

10. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    het is gewoon het beste om helemaal niet te spoelen. zoals anderen ook al schreven is het zelfs slecht om dit te doen. Daardoor hebben bacterieen veel meer kans om iets aan te richten. zeker als je dus seksueel actief bent.

en ook na de sex, jo het is allemaal natuurlijk. van sperma word je niet ziek en je lichaam breekt het vanzelf af.

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ik zou ook wel willen spoelen na mijn menstruatie...maar, hoe doen jullie dat? :oops:

12. happymama

ik heb de vaginal douche van lactacyd
    gebruik de lactasyd zelf niet alleen de douche vullen met water
    je kan deze gewoon in de supermart of drogist kopen

13. mammamia

mammamia Niet meer actief

Jah, daar was ik ook al achter haha... sorry!

14. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Oh, ok... bedankt voor het antwoord! Ik ga er gelijk naar op zoek :D

15. happymama

maare wel alleen na je menstruatie he niet vaker doen hoor

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou het helemaal niet doen. Na je ongi heeft je baarmoederslijmvlies ruim de tijd nodig om dikker te worden voor een eventuele innesteling. Spoelen met water of wat dan ook verstoord de zuurgraad, dus zullen de zaadcellen neem ik aan nog korter overleven als dat ze al doen, en als je baarmoederslijmvlies niet dik genoeg is kan een vruchtje zich ook niet innestelen. De gyn raad lactacyd ed sterk af, richt vaak meer schade aan als dat het goed doet. Met water spoelen idem.

17. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Ja doe het alleen na mijn menstruatie! ;)

Daantje...ik heb zwanger worden even op stop gezet na een moeilijk jaar, dus er hoeft gelukkig voorlopig niks te nestellen! Gaat mij nu om hygiene! :D

18. gewoon Sanne

gewoon Sanne Actief lid

6 jan 2009
    438
    0
    0
    Breda
    ik gebruik de zeep van lactacyd, vanwege soort van chronische canidida-klachten. Maar das alleen om de buitenkant te wassen zeg maar. Spoelen doe ik niet. Ik heb trouwens gehoord dat de spoeling van lactacyd uit de handel is? Spoelen na het klussen lijkt me idd niet zo best.
    Na het klussen gebruik ik de dag erna meestal een inlegkruisje, omdat het vaak nog wat nadrupt (sorry ;) ). Ook was ik me wat vaker om nare geurtjes te voorkomen.

19. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik spoel de binnen kant ook niet. Heb nog wel eens last van een schimmel infectie, en volgens de huisarts is het dan helemaal niet goed, daar je het natuurlijk evenwicht verstoord.

Uiteraard wel altijd de buitenkant en dan gewoon met water.

20. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    ik ben zelf ook iemand met een klein beetje smetvrees enzo, maar nogmaals: het spoelen ook al doe je het met water en maar één keer na je menstr. is niet hygienisch! het is juist heel slecht en maakt het voor bacterieen makkelijker om schade aan te richten!

Deel Deze Pagina