Pregnyl vraagje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Annemiek25, 20 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Ik heb vorige week woensdag om 23 uur pregnyl 5000 gezet. Vandaag heb ik een test gedaan en die was positief. Wanneer kan ik verwachten dat de pregnyl uit mn lichaam is?

2. Poebelie

Poebelie Actief lid

21 mei 2013
    143
    5
    18
    Drenthe
    Soms is het er 11 dagen na je eisprong nog niet helemaal uit. Geduldig ;) afwachten tot je nod... Ik mag van de Gyn na 14 dagen testen, maar er zijn ook mensen die 17 dagen moeten wachten

3. Maaiike

Maaiike Actief lid

3 mei 2013
    308
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had 12 dagen na pregnyl nog een positieve test.

4. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Geduld is niet een van mn sterkste eigenschappen ;)
    Maar ja...heb idd ook niks aan een vals positieve test

5. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik test op 11 dagen na me eisprong nog heel positief op een zwangerschaps test.. je moet echt nog even geduldig zijn :) ik weet dat het heel moeilijk is.. maar je zit ook niet op een valse test te wachten. Succes !!!

6. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik kreeg de laatste keer mijn Pregnyl donderdag 13/02 omstreeks 12u. Een week later testte ik 's ochtends negatief dus was het eruit.
    Het verschilt dus volgens mij wel wat van persoon tot persoon.

7. Het verschilt inderdaad heel erg. Ik test altijd gewoon tot hij wit is, of tot hij donkerder wordt :) Ik vind 11 dagen (maar volgens mij zit je pas op 9 dagen na Pregnyl..) na Pregnyl nog een vals-positieve test wel erg uitzonderlijk overigens hoor.. Hoe donker is je test? Heb je een foto?

8. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Boven is van gisteren. Onder is van vandaag. Vanavond is 9 dagen na pregnyl dus grote kans dat hij over 2 dagen negatief zal zijn. Spannend!!

Bijgevoegde bestanden:

9. Vrouwke87

Vrouwke87 Fanatiek lid

26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    kan aan mij liggen maar ik vind de tweede test duidelijker. Natuurlijk kan ook je urine iets geconcentreerder zijn geweest maar het kan ook een goed teken zijn. Kunt niks anders doen dan afwachten

PS. Ik heb pregnyl gezet vorige week vrijdag om 11.30

10. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    @vrouwke: ga jij ook dagelijks testen om te kijken wanneer de pregnyl weg is? Het is voor mij ook de eerste keer pregnyl dus geen idee hoe lang het duurt voor het verdwenen is. Morgenochtend doe ik gewoon weer een test haha

11. Ik vind hem ook vrij duidelijk voor een Pregnyl-streep, moet ik zeggen.. Ik zou lekker door testen. Ik hoop mee dat hij de komende dagen duidelijker gaat worden! De afgelopen ronde liep hij bij mij ook steeds verder op! Ik heb op vrijdag nog Pregnyl gezet (5000) ter ondersteuning van de luteale fase. Op dinsdag was de test nog duidelijk positief van de Pregnyl. Op woensdag was hij lichter en op donderdag (6 dagen na Pregnyl dus) werd hij weer duidelijker. Op vrijdag (7 dagen na Pregnyl, 11DPO) was er echt geen twijfel meer mogelijk.

12. Franny72

Franny72 Actief lid

27 mrt 2013
    144
    0
    16

Hai,

Annemiek ik heb dindsdag 11/03 om 19.00 uur pregnyl voor het eerst gespoten. Ik ga of vanavond of morgenochtend testen kijken of pregnyl uit het lijf is.

groetjes
    Francisca

13. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ annemiek .. ik teste bijna precies hetzelfde als jou ! En zat op dag 10 na de pregnyl. Ik teste zelfs nog wat donkerder, en ben echt niet zwanger.. je kan testen tot het eruit is dat je zekerheid hebt.

Beste is denk ik om gewoon tot je nod te wachten.. anders kan je valse hoop krijgen.. pregnyl wordt in ampullen afgegeven soms kan daardoor het streepje lichter zijn en soms donkerder waardoor het lijkt of de test iets oploopt.

14. Dit is ooit eens op ZP gezet door iemand, maar niemand (en ik ook niet) kan hier een medische onderbouwing van vinden. Als je googled op deze theorie, kom je constant bij dezelfde ZP-er uit. Sinds het hier een keer is neergezet, lijkt iedereen deze theorie te volgen, maar ik heb nog nooit een arts horen zeggen (ook niet bij het navragen) dat Pregnyl op dag vijf hoger kan zijn dan op dag 4, bijvoorbeeld. Ik ken ook geen enkele MMM-er die al jaren meedraait, die dit ooit heeft beweerd. Iedereen die getest heeft na Pregnyl (en ik ken inmiddels een hoop meiden die dit meer dan eens hebben gedaan..), ziet de testen lichter worden. Als de test donkerder wordt, betekent dat vrijwel altijd een zwangerschap (die goed of slecht afloopt). Ik zeg niet dat dat in het geval van TS zo is, daarvoor is het verschil te klein en dat kan inderdaad door het verschil van concentratie in de urine komen, maar ineens meer Pregnyl dan daarvoor? Daar geloof ik écht niet in. Mocht iemand een link hebben naar een echt onderzoek of bijvoorbeeld een website van een ziekenhuis waarop dit beweerd wordt; gráág! ;)

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.472
    4.922
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bijzondere theorie. Ik heb er nog nooit van gehoord en ik loop toch al wat jaren mee.
    Maar moet wel zeggen... De foto's van de test... Zou heel goed nog van de pregnyl kunnen zijn.
    Waarom de ene donkerder dan de ander (zo groot vind ik het verschil overigens niet): misschien verschil in urine-concentratie... En de test is natuurlijk al helemaal ingedroogd. Ook niet echt goed voor de duidelijkheid van het streepje.
    Nog even geduld, dan weet je het zeker!

16. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik weet niet precies hoe het zit kwa medische onderbouwing en theorieën, Maar ik spreek daarbij ook uit eigen ervaring.. ik weet dat het dus echt mogelijk is dat de test een keer iets donkerder kan uitvallen. maar dan praat ik over een minuscuul verschil.
    Dit zal idd te maken hebben met de concentratie van de urine.

ook heb ik meegemaakt dat de streep precies hetzelfde is als de dag daarvoor. en dus niet lichter is geworden.. en na dag 9-10 na de pregnyl een goed zichtbare streep is verschenen.

Hoe dan ook, theorieën zijn niet zo belangrijk in dit verhaal, ieder mens werkt anders. denk dat ervaringen er meer toe doen.

@ Annemiek heel veel succes deze ronde !! ;) ik hoop op positief nieuws voor je !

17. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

4 jun 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Inderdaad, elk lichaam werkt anders...anders zat er niemand op de afdeling voortplantingsgeneeskunde ;)
    Bij de een zal het sneller afgebroken zijn dan bij de ander. In de bijsluiter van Pregnyl staat dat het tot 10 dagen een vals positieve test kan geven. Daar ga ik nu dan ook maar even vanuit. Ik heb zelf niet het gevoel dat het raak is want ik voel verder niks. Maar we hopen het wel!! Ik ga gewoon elke ochtend een test doen totdat hij negatief wordt...of niet :)

18. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Ik zal voor je duimen !! ;)

19. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier vandaag een zo goed als negatieve test heb vorige week donderdag rond half 4 de pregnyl gezet. Ook bij mij 3 en aflopend lijn en nu hopen dat dit lijn weer gaat oplopen.

Succes deze ronde!

20. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    +1..

Deel Deze Pagina