Krampen midden in cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mikarun, 14 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Niet helemaal het juiste hoekje om dit te plaatsen denk ik, maar ik weet ook niet zo goed waar wel.

Sinds een aantal maanden ben ik gestopt met de pil omdat ik knettergek wordt van mezelf als ik het gebruik.
    Nu probeer ik weer een beetje logica in m'n cyclus te vinden. Niet omdat we graag nog een kindje willen, maar puur omdat het me handig lijkt.
    Ik had altijd aardig lange cyclussen (45+ dagen). Dat lijkt momenteel redelijk genormaliseerd(27-28 dagen), in elk geval voor nu.
    Nu merk ik dat ik midden in mijn cyclus last krijg van krampen vergelijkbaar met die bij je menstruatie. Nu dacht ik de laatste keer ook echt dat de boel zo zou losbarsten. Niet gebeurd gelukkig, nooit ideaal op vakantie.
    Ik weet dat rond je ovulatie ook krampen kunnen voorkomen, maar nu vraag ik me vooral af, zijn deze krampen dan voor of na de eisprong? Of is dat weer heel wisselend? Wat zijn jullie ervaringen?

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Krampen voor een eisprong. Is het groeien van je ei.
    Soms kan het ook wat gevoelig zijn na je eisprong geloof ik van het vocht wat vrijkomt.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Dit :)
    Aangezien je het elke cyus hebt, is het dus de groei van je eitje.
    Je eisprong volgt vaak enkele dagen daarna.

4. Mikarun

Mikarun Actief lid

27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Dus het moment dat de krampen weer weg zakken zou je kunnen zeggen dat het ei gesprongen is?

5. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

17 aug 2015
    4.155
    1.493
    113
    Ik voel de laatste groei van het eitje extreem. Heb letterlijk het gevoel alsof alles daarbinnen pimpel paars en beurs is. Zelfs plassen is gevoelig. Ze hebben toevallig op de echo gezien (vanwege nierstenen) dat mijn eileider verdikt was en dachten aan ontsteking. Dit is dus bij mij vlak voor de eisprong.
    Pijn —> dag erna springt ie bij mij

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Hoeft niet, maar kan wel. Het kan ook zo zijn dat je ei bijv. pas 2 dagen daarna springt.

7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Hoeft niet. Sommige vrouwen ervaren de zogenaamde "mittelschmerz" (middenpijn) zelfs nog 1 of 2 dagen na de eisprong. Geen vrouwenlichaam is hierin exact hetzelfde.

Zelf heb ik de pijn meestal tijdens de eisprong of echt heel erg kort ervoor. Aangezien ik temperatuur en daarbij ovutesten gebruik, kan ik dit aardig goed checken.

Deel Deze Pagina