Baarmoederslijmvlies verdikkers gevraagd !

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door pippeke, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hey, wie weet er welke middelen en voeding kan helpen om een dikker baarmoederslijmvlies te krijgen?

Wat ik weet zijn vette vis en broccoli? Dus die heb ik al in huis. Weet iemand wat nog meer?

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik weet dat er sommige meiden utrogestan vanuit de arts krijgen voor het verdikken van het baarmoederslijmvlies. Qua voeding heb ik echt geen idee, ook wij kregen altijd utrogestan.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook Utrogestan.
    Zou eerlijk gezegd niets weten over voedsel dat invloed kan hebben op de dikte van dat slijmvlies. Sorry!

4. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Echte verdikkers bestaan niet, dan had ik waarschijnlijk niet zo lang in de mmm hoeven te zitten..... Utrogestan helpt het wat je opgebouwd hebt, langer in stand te houden. Misschien met 0.5mm erbij, maar dat zet geen zoden aan de dijk als het echt te dun is. De opbouw is belangrijk, de 3 lagen. Mijn oudste is blijven plakken bij 4,7. En nu zat ik rond de 6. Allebei dus niet echt super, maar het is echt niet onmogelijk. Succes!!!

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je kunt je baarmoederslijmvlies niet dikker maken door bepaald voedsel te eten.

Het is een hormonale kwestie. De dikte van je baarmoederslijmvlies staat in verbinding met de groei van eicellen en je eisprong. Alle factoren moeten kloppen. Helaas is het niet een kwestie van vitaminen of bepaalde producten meer eten, als er iets niet helemaal goed zit. Hormonale problemen kunnen vaak alleen opgelost worden door hormoonmedicijnen te gebruiken, omdat er meestal ergens een tekort aan is. Dat tekort kun je niet aanvullen met eten, aangezien je in eten niet die bepaalde hormonen aantreft.

Succes!

6. pippeke

pippeke Niet meer actief

Tja het was meer in de trant van alle beetjes helpen...
    Heb nu gonal 50eh en krijg geen utro of extra pregnyl van mn arts. Heb wel geprobeerd hoor...

Vorige iui bij het zetten van pregnyl baarmoederslijmvlies 4,2. En bij iui 6. Wel een zwangerschap maar ging al snel mis. Het kan wel met een dunner baarmoederslijmvlies zegt de arts dan.. ja dat zal ook wel maar...
    Mijn arts legde ook uit dat utro of pregnyl alleen was om je baarmoederslijmvlies langer in stand te houden, en niet dikker te maken.

7. Steph88

Steph88 Niet meer actief

Pip.. waarom mag je niet over gaan op Menopur ? Dat is het beste middel voor je baarmoederslijmvlies .. ik ga nu 10.000 eh pregnyl spuiten , omdat ik een korte luteale fase heb.. maar is ook goed voor het baarmoederslijmvlies beweerde me gyn. Miss kun je dat is aankaarten ?

Verder slik ik tarwekiemolie capsules.. van het kruidvat ( ookal geloof ik er niet in ) andere zweren erbij. Dus dat gebruik ik nog steeds. Vraag de volgende keer ook of je baarmoederslijmvlies idd uit 3 lagen bestaat ( triple line ) dat zien ze liever.. dan heel dik baarmoederslijmvlies die grijs is op de echo die is namelijk veel stugger.

Succes !!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is wel een optie om een ander soort hormoon te spuiten, soms heeft dat een beter effect op de groei van je baarmoederslijmvlies. En het middel Progynova is ook nog een optie. In combinatie met de Pregnyl en/of Utrogestan kan dat er wel voor zorgen dat je in ieder geval binnen de gewenste normen valt.

9. pippeke

pippeke Niet meer actief

Hmmm ja ander middel evt bij de volgende iui aankaarten. Gonal werkt qua ei groei wel als een tierelier bij mij!

10. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Utrogetan is geen verdikker, het zorgt er meer voor dat het slijm wat er is niet afsterft en mooi blijft voor een innesteling. In principe werkt pregnyl een beetje als een verdikker. Daarnaast schijnt van alles FSH hormonen Menopur het gunstigste te zijn voor je bm slijm. Het hormoon dat voor meer slijm zorgt is oestrogeen. Het probleem is dat ze je dit niet kunnen geven voor een eisprong, omdat het ook gelijk de groei van follikels tegengaat. Echter, follikels die groot genoeg zijn produceren zelf oestrogeen en volgens die logica krijg je dikker slijm als er meer follikels rijpen (was bij mij ook altijd het geval). Dus meer follikels (vroeger) in je cyclus laten rijpen door je medicatie aan te passen zou ook nog een optie kunnen zijn. Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat je met voeding veel gaat bereiken. Gezond eten als je in de mm zit is altijd aan te raden, maar ik denk niet dat het slijm er echt dikker van wordt.

ps zie dat je ook Clomid heb gebruikt en laat dat nou net het slechtse middel voor het slijm zijn. Clomid werkt namelijk niet zoals FSK producten door je follikels direct te laten rijpen, maar werkt indirect, door je oestrogeen tegen te houden, waardoor er meer follikels kunnen rijpen. En laat je nou juist dat oestrogeen nodig hebben!

11. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wat echt magisch werkt is veel gezonde vetten; vette vis idd maar ook en nog makkelijker om te eten; noten! Die kun je ook in de vorm van notenrepen eten (zonnatura heeft lekkere).
    Verder veen vocht en fruit en groentes; zorgt voor goede vochthuishouding en doorbloeding.

Capsules zijn een magere vervanging; je neemt het veel beter op uit voeding.

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk niet dat vette vis magisch werkt voor een te dun baarmoederslijmvlies. Als zulke magische middelen bestonden, hoefden minder vrouwen aan de hormoonmedicatie. ;)

13. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    Hallo! Hier had ik ook altijd hetzelfde probleem, een slijmvlies van max 5 a 6 mm.
    Ik gebruikte chinese kruiden van de accupuncturiste ervoor. En zowel bij puregon als menopur niet heel veel dikte.
    Maar heb het even teruggekregen, zwanger geraakt bij een slijmvlies van 6,2mm

14. pippeke

pippeke Niet meer actief

whaha ik lust geen noten!!

nana zou je denken dat in mijn eerste gonal ronde de remming van de clomid misschien nog heeft gewerkt? in januari de laatste clomid gehad.

ik probeer gewoon veel vette vis te eten en zeker genoeg groente en 2 stuks fruit, naast de davitamon mama plus. baad het niet dan schaat het niet zeg maar...

weegbree en wanneer was die 6,2 gemeten dan? want op dag van iui zelf had ik 6. en door de pregnyl en zoiezo word het nog wel even doorgebouwd natuurlijk.

en accup. doe ik echt niet! ben mega bang voor naalden.. manlief prikt me (nee geen discussie verder dat ik dat zelf zou moeten doen graag)

tnx voor de info ladies! erg interessant!

15. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb gewoon gevraagd aan mijn arts of ik overkon op menopur vanwege baarmoederslijmvlies en dat mocht!

16. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ nephthys .. Dat is fijn ! idd.. mijn arts zei het meteen tegen mij na 1 ronde clomid 50. Dat ik overmoest op menopur.

@ pip ik zou het echt voorleggen aan de arts !

17. pippeke

pippeke Niet meer actief

ja ga ik ook doen !
    maar eerst maar even zwanger worden deze ronde... ;)

18. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Hallo Pippeke,

Er bestaat een boek, dat heet : "De innesteling". Hierin staat beschreven welke voedeingsmiddelen je kunnen helpen je hormoonhuishouding meer in balans te krijgen. Voeding heeft namelijk wel degelijk invloed op je hormoonhuishouding. Hoe denk je anders waar hormonen op leven? Dit boek heeft me m'n zelfvertrouwen weer terug gegeven, een stukje controle terug over m'n eigen lichaam.

Je moet echt zelf beslissen of het iets voor jou is. Maar gezien jouw vraag.... Er bestaat een voedingsmiddel dat bekend staat om zijn verbetering bij het baarmoederslijmvlies. Maca.
    Ik had voorheen altijd rond de 6 of 7 mm. De laatste 2 keer was het 12 mm. Toeval of niet, ik gebruik al maanden maca en ik stop er sinds deze laatste 2 metingen, ook niet meer mee. Gewoon één eetlepel per dag door mn fruitsmoothie. Niet lekker, maar who cares. Het heeft geholpen.
    Succes.. Liefs.

19. Steph88

Steph88 Niet meer actief

@ Palace.. Wauw van 7mm naar 12mm .. lijkt me geen toeval.
    heb idd vaker over maca poeder gehoord, maar wist niet dat dit een goede invloed op het baarmoederslijmvlies heeft..

kun je bij de tuinen kopen toch ? en hoe eet/drink je dat ?

20. Palace

Palace Actief lid

4 mrt 2013
    178
    1
    0
    Nee geen toeval! De verpleegkundigen riepen ook WAUW.

Het is in poedervorm. Inderdaad bij de tuinen en dat soort toko's.Ik doe een flinke eetlepel maca en een flinke eetlepel rauwe cacaou in de blender. Met een gals water of amandelmelk. De laatste is lekkerder maar duur. Vaak doe ik er nog wat framboosjes of bosbesjes door. Blenden maar. De maca heeft een aparte smaak. Ik gebruik het al een half jaar, en het is me behoorlijk tegen gaan staan. Dus ik heb de maca nu in pilvorm gekocht, maar dat is echt heel duur! Toch blijf ik het nemen, mij krijg je er niet meer vanaf , hahah.

Deel Deze Pagina