baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jorinda40, 30 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    wat te zien bij inwendige echo op dag 20 van de cyclus na primolut vorige cyclus klopt het dat er een dikke baarmoederslijm vlies te zien is en hoe dik is dan ongeveer normaal.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jorinda40,

Wanneer je op dag 20 in je cyclus zit en er is een eitje gesprongen, moet je een beginnende opbouw van je baarmoederslijmvlies kunnen zien op de echo. Dat is echt millimeter werk hoor (dit is rond die tijd 5-6 mm dik). Dit slijmvlies bouwt zich dan op tot je menstruatie en als er zich dan geen bevrucht eicelletje heeft genesteld, stoot je baarmoeder dit slijm/bloed weer af en wordt je ongesteld. Wanneer je een bevrucht eicelletje zou dragen kun je dit niet zien op een echo. Het is nog zo klein dat een eventuele zwangerschap nog niet te zien is. Het gaat er dus om dat ze slijmvlies opbouw zien, zodat ze weten dat er een eitje is gesprongen. Maar de dikte van het baarmoederslijmvlies is niet het enige naar waar ze kijken. Ook de kwaliteit ervan wordt beoordeeld. En dat is, uit onderzoek ('00) gebleken, nog belangrijker dan de dikte ervan voor het voorspellen van een slagingskans voor een zwangerschap.

Groetjes Brigitte

3. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    ze zouden kijken hoe het er uit zag in de baarmoeder na miskraam in augustus en toen in oktober drie weken ongeteld gestopt door de primolut en daarna na de primolut en de vijfdagen bloeding hebben ze op dag 20 gekeken en ik had dik baarmoeder slijmvlies en ze zagen wat poliepjes in de baarmoeder . verder hebben ze dus geen onderzoek gedaan. en weet ik eigenlijk niets of ik gewoon zwanger kan worden. wel moet ik eind januarie voor controle terug. of eerder als de bloedinge te veel en te heftig zijn. dus als ze baarmoeder slijm zien in de baarmoeder dat was vorige week vrijdag dan is het eitje al gesprongen en kan ik ongesteld gaan worden vanaf die tijd. bedankt zover voor je uitleg. kreeg van de vervang gyn geen hoogte van die laatste echo onderzoek. toen ik weg ging had ik nou waarom ben ik nu geweest. zou je ergens een echo van baarmoeder met opbouwend slijmvlies kunnen zien.leek net of mijn baarmoeder helemaal vol was met slijmvlies.

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Jorinda40,

je zou het net eens af kunnen zoeken naar een voorbeeld. Ik weet zo niet waar er een zou kunnen staan. Misschien op www.nvog.nl Dat is een gynaecologie site.

Groetjes Brigitte

5. jorinda40

jorinda40 Actief lid

11 jul 2006
    157
    0
    0
    leeuwarden
    als ze 24 november opgebouwd slijmvlies in de baarmoeder zagen vrij dik. waneer zou dan de menstruatie moeten gaan op treden. hoeveel dagen erna . zou je dit nog kunnnen beantwoorden.
    bedankt voor de site en ik heb internet al een stuk afgezocht met google. maar kon geen echo voorbeelden ervan vinden. helaas.

6. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Dat ligt eraan hoelang je cyclus is. Aan de hand van de dikte van het baarmoederslijmvlies kun je dat niet zeggen, want dat is niet bij iedereen even dik... 14 dagen voor de menstruatie heb je in ieder geval de eisprong. Effe afwachten dus...

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina