Hallo verloskundigen, Voordat ik aan de pil ging had ik een mooie gelijkmatige cyclus van altijd 28 dagen. Na het stoppen met de pil (meer dan 10 jaar geslikt) was mijn cyclus niet regelmatig te noemen (van 21 tot 35 dagen en zo'n beetje alles wat daar tussen zit, wel altijd eisprong). Nu had ik gehoopt dat mijn cyclus na de bevalling weer mooi regelmatig zou worden maar dat is niet het geval. Ondanks borstvoeding toch 4 weken na de bevalling weer ongesteld, de dagen van mijn cyclus zijn als volgt geweest 31 - 29 - 22 - 28 - 26 - 25. Is het vaak zo dat na de bevalling de cyclus onregelmatig is of kan ik er op rekenen dat mijn cyclus net als na de pil onregelmatig blijft? En hoe kan het dat een cyclus na pilgebruik zo onregelmatig wordt? Bedankt voor jullie antwoord. Juff
Hoi juff, Na de pil moet je lichaam weer zelf de cyclus opbouwen en kan het zo zijn dat hetn iet meer is zoals voorheen. Een cyclus heeft vaak een half jaar tot een jaar nodig weer in haar eigen ritme te komen. Helaas is niet iedereen gezegend met een mooie regelmatige cyclus. Dus er is nog kans dat het wel weer regelmatig bij je word maar het kan ook zijn dat dit zo blijft zoals het nu gaat. Imke