Tips kleiner huis inrichten

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 26 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij gaan waarschijnlijk tijdelijk van een groot huis naar een kleiner huis verhuizen. Ik ben hard aan het nadenken hoe ik de boel daar in kan richten zodat het alsnog ‘ruim’ oogt. Iemand tips voor bijvoorbeeld kleurkeuze, vloer etc? Op Pinterest staan voornamelijk voorbeelden van ruime woonplekken.

2. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    Lichte kleuren dat oogt ruimer
    Niet te druk maken met spullen
    Kasten met veel opbergruimte

3. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.230
    113
    Op youtube is een kanaal met filmpjes van ikea over verschillende woonproblemen. Voor inspiratie.

Verder gebruik lichte kleuren die maken een ruimte luchtiger. Je kunt kleur aanbrengen met accessoires. Maar hou wanden en vloer licht. Een donkere muur brengt warmte maar verkleint de ruimte ook.

Maak een kleurenpalet en hou je daaraan. Veel verschillende kleuren maakt onrustig en druk/klein. Denk aan rood/oranje/paars.

Verder voldoende opvangmogelijkheden in afgesloten plekken (dus in lades of met deuren). Planken ogen rommelig.

Laat een wandmeubel op maat maken. Zo gebruik je de ruimte optimaal. Denk aan een tv meubel over de hele wand die doorloopt in een zitbank voor de eettafel. Grote kasten vullen een ruimte.

Gebruik luchtige materialen (stof ipv leer, luchtige gordijnen, banken en kasten op dunne pootjes ogen ruimtelijker dan iets dat op de grond staat of dikke poten heeft).

En flink opruimen en weggooien. Niets maakt kleiner dan teveel spullen in 1 ruimte.

4. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.502
    8.424
    113
    Niet heel veel ervaring mee, maar meubels die zweven of op poten staan zorgen er voor dat je meer vloer ziet, wat weer ruimtelijker oogt.

Verder zou ik zo weinig mogelijk prullaria neerzetten en ook niet de muren behangen met allemaal foto lijstjes etc.

5. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou eens een rondje lopen door de ikea showroom. Daar staan heel veel kamers ingericht die we gelijk zijn qua maat aan een kleine eengezinswoning/appartement.

Verder maakt de vloer qua kleur niet echt uit. Zou zelf wel kiezen voor lichte kleuren.

Maar als het tijdelijk is wil je er dan wel veel gel in investeren?

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik heb grote meubels die mee gaan dus qua meubels heb ik de inspiratie niet nodig. Echt alleen de kleuren voor de muren, vloer, etc.

Weinig dingen neerzetten is een goede tip!

@Huismuisie ja want het is een woning van onszelf die we besloten hebben om toch niet te verhuren maar te gaan verkopen. Het is nieuwbouw dus alles moet er sowieso in komen te liggen. Echter mag nieuwbouw niet direct doorverkocht worden dus we gaan er tijdelijk zelf in totdat wel mag :)

Ysabella, Bailey07 en Huismuisie vinden dit leuk.
  7. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Wij wonen niet perse klein, maar wilden meer ruimte voor het speelgoed van E. en straks de box, dus wij hebben de lange dressoir verwisselt voor een barkast.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Kasten op pootjes, niet alleen maar 'open' kasten (oogt rommelig), laminaat in de breedte leggen (dus het 'langst'), lichte kleuren, niet teveel 'tierelantijntjes'. Hier een redelijk groot huis, maar wel minimalistisch ingericht. Zowel een dochter als man met autisme in huis, geeft hun veel rust als het huis licht en opgeruimd oogt.

9. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik ik snap hem.

Je zou ook eens op Scandinavische interieurs. kunnen kijken bij pinterest. Dat zijn lichte stijlvolle interieurs. Maar het moet wel net je smaak zijn.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    Maar juist bij de ikea staat het dan weer propvol en vol accessoires dat het nog krapper lijkt.

De sleutel is denk ik een paar goede opberg meubels. Niet te veel want hoe meer er staat hoe krapper het word en oogt.

11. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Lichte vloeren en muren. Zo min mogelijk prullaria. Spiegels maken ruimtelijk.

12. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja misschien verschilt dat per IKEA ik vond het laatst in Breda wel meevallen. Er wordt wel veel verschillende stijlen neergezet maar er zijn daar juist veel kamers met die besta wandmeubels. En die zin. Echt wel goed om veel zooi in kwijt te kunnen :)

14. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
    In dat geval zou ik het redelijk neutraal houden en iets nemen wat veel mensen aanspreekt. Zo is het straks ook makkelijker te verkopen.

15. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.077
    12.030
    113
    Ik zou dan overwegen om niet alle meubels neer te zetten, niet meer dan nodig. De rest kan je voor die periode op slaan.
    Vloer is heel persoonlijk, ook wat bij je stijl past en of wat de mogelijkheden zijn tav vloerverwarming enz. Als je het snel wilt verkopen zou ik het neutraal houden.
    Muren inderdaad wit houden of een lichte kleur op 1 muur.

Deel Deze Pagina