toch eisprong tijdens nuvaring

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door sassie1980, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Na de geboorte van onze tweeling (februari 2009) werd ik na 2 maanden ongesteld. Voor mijn zwangerschappen gebruikte ik de pil, maar vanwege maandelijkse migraine hebben we nu voor de nuvaring gekozen in de hoop dat ik door de lagere hormoonconcentratie geen hoofdpijn zou krijgen.

Na 3 weken nuvaring moet ik op dinsdagavond de nuvaring verwijderen om in de ringvrije week ongesteld te worden. De week erop moet ik op dinsdagavond weer een nieuwe ring inbrengen.

Tijdens de eerste periode nuvaring werd ik op dinsdagochtend al ongesteld. Ik heb 's avonds de ring volgens planning verwijderd en een week later een nieuwe ring ingebracht.
    Tijdens de tweede periode nuvaring werd ik op zondagochtend al ongesteld. Ik heb dinsdagavond de ring volgens planning verwijderd en een week later een nieuwe ring ingebracht.

Nu had ik afgelopen vrijdag ineens last van een zeurende buikpijn, even steekjes in mijn onderbuik en gevoelige/pijnlijke borsten. Ook gisteren en vandaag heb ik een zeurend/brandend gevoel in mijn onderbuik. Dit soort klachtjes komen mij bekend voor van de periode dat ik geen anticonceptie gebruikte, dit was dan rondom mijn eisprong.

Nu ben ik eens gaan tellen en als ik die zondag dat ik ongesteld werd als cyclusdag 1 neem, was afgelopen vrijdag dag 13 van mijn cyclus.
    Zou het dan een eisprong geweest kunnen zijn als de nuvaring niet goed zijn werk heeft gedaan? De nuvaring behoort je eisprong te remmen, maar doordat ik eerder ongesteld werd, waren er misschien nog te weinig hormonen in mijn lichaam om de eisprong te remmen?

Groetjes Saskia

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Saskia,

dat zou inderdaad wel kunnen, want zeker als je net begint met iets nieuws, kan je lichaam er nog aan moeten wennen en kan de cyclus nog onregelmaitg zijn ondanks de anticonceptie. Maar ik moet je zeggen dat specifieke vragen over de Nuvaring toch beter even bij je HA kunnen worden weggelegd, omdat ik het niet precies weet namelijk.

Groetjes Brigitte

3. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Nog even een vraag.

Gisteren had ik een zeurende buikpijn en ook even wat krampen in de buurt van mijn navel. Volgens de calculater zou ik gisteren een innesteling gehad kunnen hebben als ik zwanger ben. Vandaag ben ik misselijk en heb ik wat hoofdpijn. Het komt me allemaal wel een beetje bekend voor van mijn laatste 2 zwangerschappen. Nu zou ik over anderhalve week de ring moeten verwijderen en zou ik ongesteld moeten worden. Als je zwanger bent terwijl je anntioconceptie gebruik, wordt je dan gewoon ongesteld of blijft dit dan weg?

Groetjes Saskia

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Weer even omhoog halen...

Woensdag had ik dus een zeurende buikpijn en wat krampen, dit was 5 dagen na mijn vermoedelijke eisprong.
    Donderdag was ik wat misselijk en had ik last van hoofdpijn en vrijdag ook. En gisteren en vandaag ook nog misselijk. Ik heb ook het idee dat ik sinds woensdag wat meer moe ben, 's avonds ben ik eerder moe en 's ochtends lijkt het alsof ik te weinig geslapen heb.
    Toch wat dingen die op een zwangerschap kunnen wijzen.

Vandaar mijn vraag: Stel je voor dat ik zwanger ben, word ik dan door gebruik van anticonceptie toch ongesteld of blijft dit dan weg?

Groetjes Saskia

Deel Deze Pagina