Kans op zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Beertje6676, 3 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje6676

16 sep 2007
    38
    0
    0
    Hoi,

Zit even met een vraagje. Op 8 oktober 2009 ben ik bevallen van een prachtige dochter. Nu zei mijn geneacoloog dat ik 3 weken na de bevalling weer vruchtbaar zou zijn. Maar omdat we vroeger ook gewoon de condoom gebruikte omdat ik met de pil veel problemen heb gehad gingen we dat nu ook gewoon doen. Nu voorbije zaterdag hebben we voor het eerst terug geprobeerd om betrekking te hebben maar toen is de condoom afgegleden en zit nu wel een beetje te stressen omdat de kans dat er sperma in mij gekomen is toch wel groot is als een condoom afglijd denk ik zo. Nu is het wel zo dat bij mijn bevalling een stukje van de vliezen was blijven zitten en deze zijn geleidelijk afgekomen nog in die 3 weken. Dus misschien dat het opnieuw vruchtbaar zijn dan ook wat langer duurd? Had al gedacht aan de morningafterpil maar zou dat nu nog effect hebben? Of moet ik me geen zorgen maken op een mogelijke zwangerschap? Nuja is niet dat we het niet willen maar ben net bevallen van ons eerste kindje en ben nog niet echt toe aan een 2de zo snel al. Heb tussenin wel nog bloedingen en ook wat menstruatiegevoel soms maar dat houd niet aan die buikpijn. Zit nu eigenlijk echt wel een beetje te stressen ook omdat ik niet weet wanneer juist ik ongesteld zou worden dusja en een test ofzo kan ik ook niet doen om van die zorgen af te zijn daar zou het dan zowiezo nog te vroeg voor zijn ook nog dusja. Hoop dat jullie me kunnen geruststellen! Alvast bedankt! Want ze zeggen toch dat je na een bevalling als je eens vruchtbaar bent heel erg snel terug zwanger bent de eerste maanden dus vandaar dat ik me ook wat opjaag zeg maar.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

je bent niet extra vruchtbaar na een bevalling. De kans dat je nu zwanger bent is niet zo groot omdat je nog maar zo kort geleden bevallen bent. Was het bloedverlies na de bevalling al helemaal gestopt? Als het gestopt was en je hebt nu weer bloedverlies dan zou het weer een menstruatie kunnen zijn, al zou dat wel wat vroeg zijn. Je kunt 2 weken na het onveilig vrijen altijd een test doen, dan weet je meer.

Mirjam

Deel Deze Pagina