9 maanden ontzwangeren, kan dat korter???

Discussion in 'Na de bevalling' started by anjamones, Jul 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    Hoi dames,

Ik lees heel veel over het ontzwangeren van dames. Naar mijn gevoel heb ik daar totaal geen last van (en mijn man gelukkig ook niet) zijn er meer dames die blijkbaar niet 9 maand nodig hebben om te ontzwangeren???

btw. ben 3 april 2012 bevallen ;)

Groetjes
    :D

2. kellox

kellox Fanatiek lid

Apr 25, 2007
    4,533
    544
    113
    Female
    Ik heb er deze keer ook geen last van gehad. Ben lekker vlot weer gaan sporten en voel me prima!

Bij de 1e wel een jaar moeten ontzwangeren maar toen was er een ernstige PE/HELLP (vergiftiging) in het spel dus dat kon ook niet anders.

Lekker toch! :D

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Tja hoe weet je of je 'ontzwangerd' bent? Ik voelde me al vlug prima na de bevalling. Maar toen ik voor de tweede keer binnen het jaar weer zwanger was (wel na al bijna een jaar) voelde alles toch zwaarder dan de eerste keer (kan ook een andere oorzaak gehad hebben natuurlijk).

4. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    voel me idd kiplekker, alsof ik nog meer aan kan als voor de bevalling, haha..
    we zijn van plan om binnen een jaar ook weer met de pil te stoppen. hopen voor mij dat het niet zwaarder voelt als bij niels.

5. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik voelde me naar 3 weken weer de oude.

Lichamelijk heb ik weinig tot niks geleden met de bevalling
    (nou ja, mn knip moest wel helen ;) maar geen last van)
    en geestelijk ging t ook snel goed met me.

Voel me echt heerlijk met mn kleine mannetje bij me, en heb ook t gevoel dat die 9 maanden ontzwangeren niet voor mij bedoelt zijn, ;) :D

6. Jetje1

Jetje1 Bekend lid

Mar 1, 2011
    552
    274
    63
    Hier ook 2 keer geen last gehad. En heb 2 kindjes met 1,5 jaar ertussen.

7. anjamones

anjamones Fanatiek lid

Jul 14, 2012
    1,099
    0
    0
    werkzoekende
    Drenthe
    na hoeveel maand was je dan weer zwanger jetje?? mijn rekenhoofd werkt niet goed hoor... maar dat deed hij voor de zwangerschap ook al niet, hihi :D

ontzwangeren is ook zeker niet aan mij besteed merk ik wel weer, haha.. mag natuurlijk niet gaan klagen nu.:p

8. z0nne

z0nne Niet meer actief

Ik heb er nooit last van gehad..

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik had van het een wel last en het andere niet.
    Vooral geestelijk moest ik weer op orde komen.
    Was zoeen warhoofd en vergeetachtig. :D

10. Survivor

Survivor Bekend lid

Oct 23, 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Geestelijk gaat het prima, alleen lichamelijk wil het nog niet zo vlot meewerken als dat ik wil, maar dat heeft voornamelijk te maken met de labiahechtingen. Die zorgen ervoor dat het lopen wat minder snel gaat. Maarja, ben toch snel weer te been en kan sinds gisteren stukjes wandelen met mn meisje, dus dat maakt het allemaal weer goed.

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Ik kon het wel merken aan warrigheid en haaruitval. Vooral dat laatste duurde toch echt van 3mnd tot 9mnd na de bevalling.

12. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

Jul 25, 2010
    4,056
    884
    113
    Wat houdt dat nou eigenlijk precies in, ontzwangeren?
    Ik voel me namelijk prima, zit al ver onder mijn startgewicht, op werk gaat het lekker en ik mis het zwanger zijn totaal niet. Mijn haren, ja dat is een ramp... En mijn huid is een stuk droger. Ook is mijn cyclus totaal in de war terwijl die voor de zwangerschap super netjes was.

Dus mijn lichaam is denk nog wel bezig met ontzwangeren, hormonaal gezien.
    Maar geestelijk ben ik er al lang en breed klaar mee! :)

13. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Wat noem je ontzwangerd zijn? Ik voel me op zich prima (5,5 week geleden bevallen), ben opgeknapt van de bevalling en heb mijn draai met twee kindjes al snel gevonden. Maar ik ben nog LANG niet ontzwangerd. Ik heb mijn volle zwangere haardos nog (helaas weet ik dat dat gaat veranderen), ik hou op sommige dagen nogsteeds meer vocht vast dan normaal (merk ik aan mijn handen), mijn huid is onrustig (droog). En ik ben natuurlijk nog niet ongesteld geworden ofzo. Ben wel net gestopt met vloeien, een week geleden ofzo. Het ergste teken (voor mij) dat ik nog niet ontzwangerd ben, is het rare terugverlangen naar de zwangerschap. Dat heb ik nu niet zo heel erg, maar vorige keer was dat vreselijk. Heel dom gevoel. Ging over toen ik weer tekenen van cyclus kreeg, toen wilde ik absoluut nog niet zwanger raken hahaha!

Ik geef borstvoeding, dus het gaat waarschijnlijk langer duren dan zonder maar is ook minder heftig/plots. Vorige keer begon mijn haar na 4 maanden uit te vallen tot mijn normale dunne bosje (slik, jammerdebammer :(), en werd ik soort van ongesteld toen ik op werk van 2 naar 1 keer kolven ging met 10 maanden. Maar ik merkte pas echt een eisprong toen ik helemaal stopte met kolven en dat was met 18 maanden. Toen was ik al snel weer zwanger. Ik voelde me al echt ontzwangerd zo rond 10 maanden. Toen hield het 'terugverlangen' naar het zwanger zijn ook plotseling op. Gelukkig.

14. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, dat had ik dus ook! Heb uberhaupt maar heel kort een enigzins normale cyclus gehad. Geef je borstvoeding? Dat kan sowieso voor rare cyclusdingen zorgen. Ik had de eerste 8 maanden amper bloed, heel onregelmatige menstruaties en geen eisprong denk ik. Toen er ook een eisprong was werd het redelijk normaal, maar was ik ook prompt weer zwanger :p

15. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

May 24, 2012
    1,114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    #15 Ruby1987, Jul 23, 2012
    Last edited: Jul 23, 2012
    Ook ik heb het gevoel dat ik echt geen 9 maanden hoef te ontzwangeren. Voelde me al zo goed na de kraamweek dat ik al de sportschool in wou duiken om mijn buik strak te trainen(ben zeker niet dik en weeg nog minder dan voor mijn bevalling). Toen ik hoorde dat ik daar 3 maanden mee moest wachten was dat voor mij echt een domper. Verder is mijn haar statieser. Verder af en toe nog wat moe maar meer van de vele dingen die ik moet regelen. Alles gaat verder goed. Ben 10 juli bevallen en ben al vaker van huis weg in mijn eentje met 2 kids en ook met zware boodschappen en iedereen verbaast zich er over dat ik nu al zo op de been ben.

16. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Ontzwangeren wat is dat?? Het enige waar ik ruim een week last van heb gehad is van de knip die gezet is, ik kon niet echt lekker zitten en lopen.. Maar verder had ik nergens last van. Mijn buik was gelijk verdwenen, ik paste alle kleren weer die ik voor de zwangerschap aan had, sterker nog de broeken waren en zijn te wijd haha (en nee ik was er niet zo blij mee, ik ben al zo mager als een lat en was na de bevalling nog dunner)

Dus ja je kan ook in kortere tijd dan 9 maanden ontzwangeren ;)

Share This Page