buikspieroefeningen - pijn ?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 2jees, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik heb zon hekel aan mn zwemband :(

Ben begonnen laatst vanuit liggen in bed zo omhoog te komen met handen achter mn hoofd, maar mijn buik doet dan pijn, links onderin.

ben vaginaal bevallen. Iemand idee hoe dat kan? Gewoon doorgaan lijkt me niet??

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Als je pijn hebt moet je het niet doen, dan doe je veel te zware oefeningen! Te fanatiek oefenen is niet goed.
    Liever doe je ze minder zwaar zodat het geen pijn doet of je vraagt advies/begeleiding van een fysiotherapeut. Bijv. via nagym.

En verder... je krijgt je zwemband niet weg door die buikspieroefeningen. Daarvoor ga je beter (opbouwend) gewichtsoefeningen doen die de spieropbouw van alle grote spieren pakken. Vet verliezen doe je onder andere m.b.v. een grotere spiermassa. Verder veel water drinken, gezonder eten (meer groenten en eiwitten tov koolhydraten).

Google eens op hormoonbalansen.

3. 2jees

2jees Niet meer actief

wederom bedankt ;) ik ga googlen.

Maarre, ik deed het één keer en toen was dat al zo!? Later nog s een keer, blijft pijnlijk.. daarom ga ik er niet mee door, maar echt eofeningen doen kon je het nog niet noemen..

4. Poepiemonster

29 mei 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je buik spieren weer mooi gesloten zijn mag je toch gewoon weer buigspier oefeningen doen...
    En dit kan wel je buik weer strakker maken
    Je moet het rustig opbouwen...

5. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat deed ik, ik heb het zelfs maar 1 keer gedaan.. Vandaar mn vraag of je door kunt gaanals je pijn voelt..

Deel Deze Pagina