Goedemorgen lady's Ik ben 4 weken geleden bevallend van m'n prachtige zoontje, en ik zou heel graag binnekort willen sporten. Bij mij in de buurt hebben ze een lady's gym waar ik graag 2 x week een uurtje zou willen sporten, ze hebben daar een kinderopvang waar ik mijn zoontje dan zou willen brengen voor iets meer dan een uurtje want douche doe ik dan wel gewoon thuis. Maar vanaf hoe oud zou ik met hem erheen kunnen gaan? Nu is nog wel erg vroeg maar ik heb ook geen idee vanaf wanneer het wel zou kunnen.. Het is maar voor 2 x 1 uurtje als het goed gaat natuurlijk en ik ben der in de buurt en als het niet goed gaat dan word je gelijk geroepen.. Wat denken jullie ? Vanaf hoeveel weken/maanden zou ik hem kunnen brengen daar?
Zelf zou ik het lastig vinden om een pasgeboren baby bij 'vreemden' achter te laten. Ik zou daar eerst eens kennis willen maken. Mijn kinderen gaan allebei naar KDV/BSO, maar daar ken je de leidsters, ken je het beleid, opleidingsniveau etc. Het zou voor mij dus helemaal afhangen van hoe dat bij de sportschool geregeld is. Als jij er een goed gevoel bij hebt, dan kan het volgens mij al heel snel. Slaapt je baby goed? Als je het sporten een beetje kunt plannen dat je kindje daar lekker een uurtje kan slapen terwijl jij sport lijkt dat me wel te doen.
Hier was ze 4,5 maand toen ze naar de opvang ging bij de sportschool en dat kon niet anders omdat ik moest revalideren en de opvang niet anders kon, maar ik vond het verschrikkelijk. Pas bij een maand of 9-10 vond ik het minder erg. Dus ik zou daar informeren vanaf welke leeftijd. En doen waar jij je goed bij voelt. Ze hebben nog wel eens beleid dat flesvoeding alleen gegeven wordt ALS er tijd voor is. Je kindje zal maar net honger hebben nadat je hem gebracht hebt, ze hebben het druk en het ligt dik een uur te krijsen van de honger. Moet er niet aan denken!
Ik zou mijn pasgeboren kindje ook niet zomaar bij zo'n opvang brengen. Het gaat iedere keer maar om een uurtje, tijd waarin ze je kind niet leren kennen en dus niet goed weten wat te doen. Daarbij is het denk ik heel lastig zoiets te plannen met voeden etc. Ik zou het niet aanraden dit te doen. Ook voor jou niet om meteen te gaan sporten. Ik ben na 4 maanden begonnen met sporten, had na de 1e groepsles meteen alweer pijn daar beneden. En had het heel rustig aan gedaan. Geen succes dus
Bedank voor jullie reacties dames, Natuurlijk kijk ik even aan bij m'n kleine hoe het op dat moment is dat ik wil gaan sporten, tot nu toe is het een hele makkelijke baby die veel slaapt, vooral in de ochtend en voor ik erheen ga zorg ik dat ik hem vlak ervoor voeding geeft, in maxi cosi in de auto valt hij altijd in slaapt dus grote kans dat hij door slaapt bij de opvang maar gaat het niet dan gaat het niet. En ik heb positieve verhalen gehoord over die opvang dus ik maak me er niet so zorgen over Liefs Valerie
Lekker gaan sporten! Ik wilde dat ik het al kon, maar zit opgescheept met een verzakking. Mega frustrerend!!!
Wees voorzichtig met al zo vroeg weer naar de sportschool te gaan! Voor je het weet sport je jezelf een verzakking! Misschien kun je eerst een mamafit of andere training voor na de bevalling doen. Qua opvang. Verschilt het echt heel erg per sportschool hoe dit geregeld is, ik zou gewoon een keer bellen en gaan kijken. Maar kun je niet savonds als je partner thuis is gaan sporten?