Hallo, Ik ben 8 weken geleden bevallen en kwam er een week geleden achter dat ik een baarmoederverzakking heb...had eerder ook wel druk en soms een zeurende buikpijn maar dacht dat hoort erbij, dit was ons 1e kindje en de bevalling moest best heel snel gaan dus ik dacht het hersteld wel weer. Heb de verloskundige gebeld en die adviseerde oefeningen die ik nu trouw doe, mocht het na 2 weken niet beter worden dan moet ik naar de huisarts. Merk alleen dat ik bij een klein eindje wandelen al moe ben en een flinke druk van onderen voel en daarna ook buikpijn...lijkt erger dan eerst. Over een paar weken moet ik alweer aan het werk, ben verpleegkundige en loop en til veel, dus maak me best zorgen...mag je werken dan? Groetjes!
Hoi Roeliendevries, je mag met een verzakking best werken, maar het moet wel lukken. Wanneer jij niet kunt functioneren zul je dit moeten aangeven bij de bedrijfsarts. Dus het is geen verkeerd idee om eerst eens met de HA te gaan praten en dan met je bedrijfsarts. Je oefeningen zijn inderdaad heel belangrijk. Groetjes Brigitte