Vragen over tweede miskraam

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door s1980, 21 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    Sinds ik weet dat ik zwanger was/ben heb ik last van bruinverlies. Gisteren echo gehad en toen was er een vruchtzak te zien en en vruchtje van 5/6 weken zonder hartslag. Sinds vanochtend last van veel bloedverlies die ik goed herken van mijn eerdere miskraam acht maanden geleden. Wat ik vreemd vind is dat ik nog veel last heb van de bekende zwangerschapssymptonen? Hoelang kan dat aanhouden na een miskraam? Dan heb ik nog een vraagje hoe kan je vanaf het begin bruinverlies hebben en er zich toch iets gaat nestelen. Volgende vrijdag moet ik terugkomen en dan zullen we zien.

Alvast bedankt voor het lezen van het bericht en hoop snel een antwoord te krijgen op mijn vragen.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

wat ontzettend verdrietig voor je dat je dit nu weer moet meemaken.
    Bruinverlies kun je altijd hebben, ook als de zwangerschap goed blijft gaan.
    Je hebt last van symptomen omdat de placenta nog wel functioneert, ook al is het kindje al overleden. De placenta maakt het hCG, het zwangerschapshormoon, daardoor kun je allerlei symptomen blijven hebeen. Heel vervelend, je lichaam geeft dus niet aan dat het eigenlijk niet meer goed zit. Pas als de miskraam voorbij is en je bent al het weefsel verloren, dan ben je ook die symptomen kwijt.

Veel sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina