baas bemoeit zich met prive

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 31 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Mijn man werkt is bakker en meestal maakt hij de taarten zelf.
    Nu had vorig jaar onze dochter een taart bij een andere bakker dan de bakker waar hij werkt omdat deze gewoon mooiere thema taarten heeft, en wij de dag voor het feest net thuis van vakantie waren. We hadden deze taart expres niet op FB geplaatst waar iedereen het kon zien.
    Nu was onze zoon van de week jarig en die wilde ook graag een taart van dezelfde bakker, zonder er bij na te denken heb ik deze op FB geplaatst maar niet voor een bepaald groepje.
    Nu heeft de baas van mijn man dit ook gezien en heeft mijn man onderuit de zak gekregen dat hij de taart bij een concurrent heeft gekocht. Mijn man staat nu gewoon te shaken op het werk.
    Wat moet ik hier mee??
    Het liefst ga ik naar de baas en vertel ik hem hoe of wat maar dat lijkt mij voor mijn man niet heel handig want die werkt met hem.
    Ik vind dat wij zelf moeten weten waar wij wat halen en niet dat de baas dat beslist.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Natuurlijk mag jij dat zelf kiezen. Maar ik snap ook wel dat de baas dat niet leuk vindt. Slechte reclame voor zijn zaak natuurlijk, als blijkt dat zijn medewerkers zelf kopen bij de concurrent. Dat kan je toch ook snappen?

3. Logan

Logan Niet meer actief

Hier ben ik het mee eens. Als de medewerkers van een kapsalon zelf altijd maar naar de Etos lopen voor haarlak bijvoorbeeld is dat ook een beetje raar toch?

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.703
    113
    Hier heeft je baas niks van te vinden.

5. Chocolat

Dan zal hij zelf meer aan de taarten moeten veranderen en het leuk voor de kinderen maken. Brood halen wij er wel.
    Ik vind dat je niet verplicht bent om alles te halen bij je werkgever.

6. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Is van de foto af te leiden waar de taart vandaan komt??

Ik bedoel, kan alleen die baas dit zien (natuurlijk) of ook alle andere mensen op jullie fb?
    Je man kan het ook positief omdraaien en aan de baas vertellen dat ie zelf met deze thema's kan beginnen en die foto als eerste reclame kan zien. Je man is immers bakker en zet een taart op zijn fb. Ik zou dan automatisch vanuit gaan dat hij deze zelf heeft gemaakt

7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik vind ook dat zijn baas hier niets mee te maken heeft.
    Wat voor reden jullie dan ook hebben. Smaken (smaak of uiterlijk) verschillen en ook misschien wel de prijs.
    Ik snap de reactie van de baas maar dat is zijn gevoel. Hij kan jullie er niet op aanspreken vind ik. Wellicht wel dat dit voor hem niet fijn voelt maar verder niet.

8. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Deze taart had je gekregen ;)

Punt

9. Chocolat

Aan de taart zelf kun je al zien dat hij bij een andere bakker vandaan komt. En een vriendin dacht dat mijn man die zelf had gemaakt en toen vertelde ik dat hij bij een andere bakker vandaan kwam.

10. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik vind dat de baas daar niks over te zeggen heeft. Je mag toch zelf wel uitmaken waar je wat koopt.
    Zou wat zijn als ik van mijn baas niet naar een andere supermarkt mag.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd dat vind ik een goede vergelijking. Als je bij de jumbo werkt mag je toch ook bij ah je boodschappen doen?

En daarbij halen jullie dus ergens anders die taart omdat het bij de bakkerij van je man niet zo te krijgen is. Dan moet de baas voor meer keuze zorgen.

12. Chocolat

De taarten die mijn man voor familie maakt hebben wij al in een apart album, want mijn man is al bang voor commentaar.
    Die kunnen alleen goede vrienden en familie zien.

13. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heb je dat zo op fb gezet? Dat vind ik dan weer absoluut niet slim.
    Het is jullie goed recht om te kopen wat je wil. Maar ik zou niet openlijk reclame maken voor een ander of openlijk laten blijken dat de taart uit een andere zaak komt. In een pb had je dit ook kunnen uitleggen.

14. Chocolat

Zal ik het bericht trouwens gelijk veranderen nu??
    Ik heb wel een reactie van mij veranderd.

15. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik moest meteen aan deze denken. Viral om een reden natuurlijk.

Ik begrijp de baas ook wel. Op een bepaalde manier is je man een visitekaartje voor het bedrijf en dat je ergens anders een taart koopt is tot daar aan toe, maar je promoot het wel via Facebook.

Het is nu eenmaal gebeurt en los van het verwijderen van je Facebook denk ik niet dat je er nog heel veel aan kunt veranderen. Hopelijk is de baas coulant zodra de emoties zijn gezakt.

Bijgevoegde bestanden:

16. Chocolat

Nou het is een type die het wel vaak laat merken. Ik hoop dat hij mijn man met rust laat die is al zo gauw gespannen.

17. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Goede reden om geen bazen in je privé fb te hebben 😅

18. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Ja zou ik wel doen. Gewoon om verder gedoe te voorkomen.
    Ik snap dat zijn baas dit niet waardeert. Maar hij heeft er simpelweg niks over te zeggen. In het gevolg zou ik wel iets voorzichtiger zijn met mijn posts.

19. Chocolat

Zit er ook echt aan te denken om de baas er uit te knikkeren, maar dan heeft mijn man geen leven meer op het werk denk ik.

20. Chocolat

Heb het al veranderd, en de rest van wat we posten zet ik in een speciale groep.

Deel Deze Pagina