baas bemoeit zich met prive

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 31 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Ik vind ik dat je baas daar NIKS mee te maken heeft. Niet met waar jij je taarten koopt en ook niet met wat je op Facebook zet. Hij mag het niet leuk vinden (zijn ego is duidelijk gekrenkt), maar hij heeft er niets over te zeggen.

*Edit
    Had je man dit op zijn Facebook gezet, dan had ik gevonden dat zijn baas daar wat over kon zeggen. Lijkt me redelijk dat je je werknemers vraagt geen reclame te maken voor een ander. Maar jij bent geen werknemer, hij heeft over jou niks te zeggen.

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ik vind dat je dat zelf moet weten. Blijkbaar wilden jullie wat anders dan dat de bakkerij wat je man werkt aanbied. Misschien een opening naar de baas toe om de keuze voor taart te veranderen of uit te breiden.

Ik heb ooit eens de eigenaar van de plaatwerker appie bij de aldi in de rij voor de kassa gezien. Voor mijn gevoel zag dat het heel vreemd uit want hij had zijn eigen supermarkt. Maar aan de andere kant niet de beste man zelf weten in welke winkel hij zijn geld uit geeft

3. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik zou heel snel heel duidelijk zijn naar zulke mensen: hoe haal je er in je hoofd om je zo kinderachtig op te stellen over keuzes die in privé sfeer van een ander gemaakt worden? Als hij zo nodig goede reclame wil dan maakt hij die zelf?! Er vanuit gaan dat je medewerkers niet bij een ander halen is 16-jarig gedrag... zo zou ik er ook trouwens over denken als een kapper haarlak bij de Etos haalt..

Als men bepaalde reclame wil, zorg je er voor. Als je wilt dat een ander dat voor je doet, vraag je dat gericht, zonder enige vorm van intimidatie...

Wat een kinderachtige mensen heb je zeg.. gatverdamme..

4. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Heel verstandig! Sommige mensen rekenen je af op de normaalste dingen op fb. Zo heb ik een paar keer kunnen afleggen waarom ik wel een dagje weg kon ondanks dat ik ziek ben. Sindsdien post ik nog maar weinig en wens al helemaal niet getagd te worden

5. Logan

Logan Niet meer actief

Je staat te verkopen en gaat dan in werkkleding bij de concurrent kopen. Betekent in de meeste gevallen gewoon ontslag hoor...

In mijn eigen kleding in een dorp/stad waar je niet herkent is het een ander verhaal.
    Dat is hetzelfde als die taart privé op Facebook zetten zónder te vertellen dat je die bij een ander gehaald hebt.

6. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Zou daar nu ff mee wachten inderdaad ha ha

Of gewoon fb helemaal verwijderen :D

7. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik snap sowieso niet wat een baas in je fb doet.. maar goed.. dat terzijde, zou ik idd gewoon het bericht veranderen, en heeel duidelijk maken tegen die baas dat je je niet laat intimideren.

8. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Eens. Ts had het er wel bij gezet in een reactie dat hij van andere bakker afkomstig was. Tenminste, dat las ik eruit

9. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Nee, dat heeft ze niet. Mensen dachten dat haar man de taart had gebakken.

Dat de baas van jouw man op jouw fb zit, snap ik ook niet zo goed. :) Enerzijds begrijp ik zijn reactie, maar anderzijds vind ik de wens van jouw eigen kind om ook een mooie taart voor de verjaardag te willen zwaarder wegen.
    Het is ook niet zo slim van je om het op fb te zetten, maar gedane zaken nemen geen keer. Ik zou de baas een status geven dat hij geen updates meer van je kan zien, weet niet of het mogelijk is.
    Verder niet te veel aandacht aan besteden, alles wat je aandacht geeft groeit. Ik noem dit een incidentje, weer laten gaan dus en er niet teveel heisa over maken. Je man kan eventueel zeggen dat het niet handig was om het op fb te zetten, maar dat je zelf bepaalt waar je de verjaardagstaart voor je kind vandaan haalt.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, je bent dat uiteraard niet verplicht. Maar er 'reclame' rond maken door het op Facebook te zetten, daar mag je baas wel voor fronsen, vind ik.

Heeft je man ooit al voorgesteld het gamma uit te breiden?

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Nou hier hebben we meerdere medewerkers op fb hoor, maar geen haar op mijn hoofd zal commentaar hebben op prive.
    Werk is werk en prive prive!

Ik zou de leidinggevende (honden hebben bazen) niet op vriend zetten maar op kennis, dan krijgt hij sowieso alleen bericht als iets openbaar staat (dus niet voor vrienden).
    Dat zou ik dus al veranderen, direct.

Ik snap alleen niet dat je man staat te shaken? Het is zijn leidinggevende, niet de koning. Ik zou gewoon aangeven dat als hij dit is zijn assortiment had, dan hadden jullie hem wel bij het bedrijf gekocht, maar helaas is dat niet het geval.
    Daarnaast bepalen jullie zelf waar jullie je taarten halen, maar je geeft niet aan dat zijn taarten slecht zijn (dan zou ik wel shaken, want dan staat je baan op de tocht).

12. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mijn reactie
    Heb je dat zo op fb gezet? Dat vind ik dan weer absoluut niet slim.
    Het is jullie goed recht om te kopen wat je wil. Maar ik zou niet openlijk reclame maken voor een ander of openlijk laten blijken dat de taart uit een andere zaak komt. In een pb had je dit ook kunnen uitleggen.

Vlak daarna vroeg ze of ze het moest wijzigen op fb. Dus volgens mij stond het er wel zo. Stond het bij de reacties dat het bij een andere bakker vandaan kwam.
    Ik kan niet dubbel quoten hoor

13. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Precies dit

14. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Toch snap ik ook z'n baas wel.
    Als je dat zo op Facebook zet waar hij dat kan zien.. (sowieso, waarom ben jij op Facebook bevriend met z'n baas?) ik zou daar inderdaad mee oppassen.

Ik vergelijk het dan met mensen die alle leuke foto's van een geweldig feest weekend op Facebook zetten, en dan die maandag zich ziekmelden.. De baas heeft niks te maken met privé en je kan echt ook ziek worden los van een feestje, maar ik zou dan toch een nare smaak krijgen als ik dat als baas zou meemaken.
    Terecht misschien niet, maar begrijpelijk wel.

Maar goed, uiteraard staat het jullie vrij om overal een taart naar keuze te kopen.

15. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik zou er nu geen woorden meer aan vuil maken. Het was misschien niet handig, maar je hebt nou eenmaal een vrije keuze.

Over een paar weekjes, als dit weer vergeten is, zou ik wel de baas ontvrienden op Facebook en in de tussentijd nieuwe berichten afschermen voor hem.

Volgende week kan je man misschien eens aangeven waarom je de taarten bij de andere bakker gehaald hebt en voorstellen om zelf ook van dit soort taarten te gaan verkopen.

16. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Ik zou de baas niet ontvrienden. Je zend een heel andere houding uit als je de baas niet toegevoegd hebt, dan als je hem verwijdert. Dan kun je beter zorgen dat hij het meeste niet kan zien.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ten eerste; dit is dus de reden waarom ik nooit mn bas op collegas op fb wou of had.

Maar heden.. dus als je ergens werkt mag niet niet meer naar de "concurrent". Je baas heeft geen alleenrecht op wat jij koopt natuurlijk, dus die vergelijking van de kapper en de etos vind ik ook bizar. Omdat ik kapper was ging ik echt feen 10 euro voor een bus haarlak betaleb als die van de etos 2 euro ook goed werkte. Ben jij mal.

Ik zou dus ook met mn baas gaan praten. In jouw geval je man dus en niet jij. Hij bepaald zelf wel waar hij iets haalt en niet zn baas. Wat een piep zeg...

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik snap die leidinggevende wel, maar als je man staat te shaken vind ik de reactie van leidinggevende over de top. Zeggen dat je 'not ammused' bent kan ik goed begrijpen. Idd, net zoals in je uniform van Kruidvat naar de Etos gaan; of in jullie geval, jouw man loopt in zijn Kruidvat-uniform met jou mee naar de Etos. Dat is gewoon not done, in mijn ogen. Zónder uniform zie ik het probleem ook niet. Als jij het niet op openbaar op fb had gezet, is dat een ander verhaal.

19. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Maar ehm, alle reacties hier gaan over of jouw baas iets over jou te zeggen heeft. Maar deze man is toch helemaal niet de baas van TS? Hij is de baas van haar man en die heeft niks op Facebook gezet.
    Ik vind dat hij echt te ver gaat.

20. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik snap dat hij het niet leuk vind maar vind niet dat hij zich daar mee moet bemoeien. Je bent toch zeker niet verplicht om iets bij hem te bestellen? Mensen moeten eens niet zo moeilijk doen. En lekker belangrijk dat je het op Facebook zet, je mag toch gewoon blij zijn? Dan moet de baas van jouw man er voor zorgen dat hij meer keus heeft in taarten, het zou wat zijn als je tegen je kinderen moet verkondigen dat ze die taart bij die andere bakker niet mogen kopen omdat papa bij een andere bakker werkt ;)

Ik heb jaren in de reiswereld gewerkt en boekte ook echt niet altijd alleen maar mijn prive reisjes bij de touroperator waar ik zelf werkte.

Deel Deze Pagina