baas bemoeit zich met prive

Discussion in 'De lounge' started by Chocolat, Mar 31, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    serieus dus nu moeten we ook al rekening houden met de wensen van onze baas in ons prive leven, volgens mij heet een priveleven prive omdat je baas daar geen zak mee te maken heeft, en al helemaal de baas van je man niet, aangezien hij die taarten niet verkoopt kan hij moeilijk boos zijn, zou hij dezelfde taarten verkopen en je kiest dan voor een ander dan zou dat inderdaad raar over komen, maar hier is toch niets mis mee, ik zou hem gewoon uit je Facebook gooien, blijkbaar kan hij jullie prive leven niet handelen.

En iemand zei dat er ontslag staat op het kopen bij de concurrent hier heb ik nog nooit van gehoord, een baas hoort jou te beoordelen op je werk en niet waar jij prive jou spullen koopt, belachelijk dus.

Dit is dus weer direct een reden waarom je werk en prive volledig gescheiden moet houden.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat dus.

Al vraag ik me wel af waarom TS dan bevriend is met de baas van haar man...... Alhoewel....mijn vriend is ook vrienden met mijn werkgever/collega (klein kantoor, ons kent ons). Ik ben overigens geen vrienden van zijn werkgever/collega's (behalve eentje, want dat is mijn zwager.)

Of heeft ze haar FB zo ingesteld dat "vrienden van vrienden" haar berichten ook kunnen lezen?

Ik werk op een makelaarskantoor.
    Mijn vriend deelt op zijn FB ook wel eens huizen van vrienden die hun huis te koop hebben staan via een ander makelaarskantoor. Zou wat zijn als mijn werkgever/collega daar iets van zou zeggen. Sterker nog, hij zou dat volgens mij zelfs erg vreemd vinden om daar uberhaupt iets van te gaan zeggen!

3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Nee strikt gezien niet, maar het gaat over een taart die voor het kind is van beiden. Ik snap best dat de werkgever van de man van ts niet blij is met zo'n Facebook bericht.
    Het is een post over het gezin van zijn werknemer.

Ze zijn niet verplicht om alle gebak ed te kopen bij werkgever van de man, maar om de taart van een concurrent op fb te zetten is denk ik niet verstandig.

Daarom heb ik gewoon geen Facebook.

4. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Ik schreef dat als jij je negatief uitlaat over je werk/ werkzaamheden dat je baan op de tocht kan staan.
    Ik had het overigens niet over kopen, maar berichten of communicatie.

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Als haar man daarin werd getagd en het zo ook op zijn fb kwam, met zijn naam rn een 'het is niet van zijn bedrijf maar van de concurrent'... dan is het dus ook aan hem gelinkt en begrijp ik z'n leidinggevende.

6. wishtobe

wishtobe Niet meer actief

Dus, even een andere werktak pakkend: stel iemand werkt bij een kledingzaak, mag die privé niet bij een andere zaak kleding shoppen? Of een opticien een bril bij een andere opticien kopen omdat ze daar andere monturen hebben die beter bevallen of speciaal voor kinderen zijn?

Privé is privé. En wat ts daarvan op fb gooit is dan ook haar zaak. Al zou ze er groot reclame onder zetten voor die andere bakker.

Niet dat ik de leidinggevende niet snap hoor, zou er ook van balen als mijn werknemers dingen bij een ander zouden bestellen. Maar ik kan mijn medewerkers niet verplichten om alleen bij mij te kopen. Je man hoeft echt niet shakend op het werk te staan, zijn baan zal hierdoor niet op de tocht staan! Wel zou hij, als hij dat wil, een gesprekje aan gaan om aan te geven dat er vraag is naar dat soort taarten. Wie weet komen ze wel in het assortiment en zal het de bakkerij een extra boost geven. Dan zal de leidinggevende 'het voorval' snel genoeg vergeten.

7. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Jeetje dat zoveel mensen de baas wel begrijpen. Sorry hoor maar je mag toch wel foto's van een verjaardag (waar ook taart bij hoort) op fb zetten.

8. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Dus dan zou je eigenlijk ook tegen niemand mogen zeggen dat hij van de concurrent komt? Als iedereen dan zegt op de verjaardag '' Wauw wat een prachtige en lekkere taart zeg, waar heb je die vandaan '' ..... '' Ja dat mogen we eigenlijk niet zeggen '' ;)

Sorry hoor, wereld word steeds gekker.

9. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Vind ik ook. En ik snap echt wel dat die baas daarvan baalt, maar dat is dan jammer voor hem. Hij heeft het recht niet ze daar op aan te spreken.

10. Micchan

Micchan VIP lid

Jan 24, 2012
    22,458
    2,258
    113
    Female
    Wenen
    Nou inderdaad..

11. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    Dames wat een kromme reacties..

Dus toen ik een restaurant werkte en ik wilde uit eten zou ik altijd op mijn werk moeten eten ... dacht het niet !
    Jou zoon zijn verjaardag zijn keus voor de taart

12. Baby dream

Baby dream Niet meer actief

Waar bemoeit die vent zich mee zeg. Ik snap ook dat ie baalt, maar het is jullie goed recht om ergens anders een taart te kopen. Hij hoeft daar verder geen commentaar op te geven. Wat jullie buiten werktijd doen (én kopen) is jullie eigen zaak. Jullie mogen toch wel zelf bepalen waar jullie jullie eigen zuurverdiende geld aan uitgeven, kom nou. Echt absurd dat je partner zo behandeld wordt.

En als je bijvoorbeeld wel bij een kapperszaak werkt, waarom zou je dan niet in privé tijd bij bijvoorbeeld een etos of kruidvat producten mogen kopen, waar het vaak stukken goedkoper is? Moet je dan maar het dubbele betalen om je baas tevreden te houden? Sorry maar dat is toch van de zotte?

13. tuc

tuc Niet meer actief

Nou idd. Ik vind dus dat die baas daar helemaal niks mee te maken heeft. Zelfde voorbeeld als die kapper...serieus ontslag?? Echt achterlijk vind ik dat. Of je nu in je werk of prive kloffie gaat dat moet je lekker helemaal zelf weten.

14. Leraje

Leraje Fanatiek lid

Apr 19, 2013
    4,965
    2,790
    113
    Ja idd, ik ben docent op een middelbare school school en dan moet ik mijn kinderen verplicht op die school doen, omdat ik anders slechte reclame maak voor mijn school - terwijl ik mijn kinderen liever op het tweetalig onderwijs wil? Of ik werk bij de jumbo en dan mag ik nooit meer shoppen bij de AH, al hebben die wel de biologische pesto die ik wil, en de jumbo niet?

Kijk als het nou hetzelfde product was, dan was het nog iets anders, dan snap ik iig dat je als werkgever denkt, nou nou, waarom niet (met personeelskorting) ons eigen product?

Maar dit is een product dat deze bakker helemaal niet levert. Snap ook niet goed waarom je man staat te shaken (nou ja niet tof als iemand boos tegen je doet natuurlijk), maar hij had gewoon kunnen zeggen: "Als we dit soort taarten in ons bedrijf maakten, had ik hem natuurlijk hier gekocht. Maar dat is niet zo, dus heb ik hem ergens anders gehaald."

Zo ingewikkeld hoeft het volgens mij niet te zijn.

15. Deliana

Deliana Niet meer actief

Je kan moet zijn baas gewoon nog een keer aanspreken: jullie zoon heeft de taart uitgekozen en aangezien er bij hem op het werk geen bijzondere kindertaarten zijn, zijn jullie hierin mee gegaan. Kan hij gelijk voorstellen om het assortiment uit te breiden...

16. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    55 reacties later weet ik weer waarom ik geen Facebook heb.

Ik zou het verder laten rusten en op een rustig moment een paar weken later alles en iedereen die niet een vriend van je is ontvrienden. Krijg je alleen maar gezeur mee. Waarom zou de baas van je vriend of bijvoorbeeld de moeder van een vriendin van je interesse moeten hebben in de verjaardag van je zoontje? Waarom zou je willen dat bijna totaal vreemden een inkijkje krijgen in jouw privé leven en godbetert daar ook nog commentaar op mogen geven?

Zoals je ziet begrijp ik waarschijnlijk niets van het concept van Facebook :D

17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Even wat antwoorden op de vragen:
    Mijn man en ik hebben samen één FBaccount, de kinderen wilden een speciale taart die de bakker van mijn man niet maakt dus dan krijgen ze die, ik had niet boven de foto gezet van welke bakker maar bij een reactie, dat had ik beter niet kunnen doen.
    De bakker is niet zo van het banket, en als mijn man zou komen met een reactie dan luistert hij er niet naar, uitbreiden wil hij niet en ja dan kan het gebeuren dat mensen naar een andere bakker gaan.

18. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

Sep 10, 2014
    1,748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Dat verklaart een boel. En sterkt mij in mijn mening: als jullie gekozen hebben voor een taart die de baas van je man niet eens levert, heeft hij al helemaal geen reden om boos te worden.

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik plaatst dus ook niet veel, en wat ik plaats gebeurt dus in een speciale groep en dat was ik vergeten. En hebben wij alleen dat de vrienden wat kunnen zien en niet vrienden van vrienden, ik wil het account al een tijdje opzeggen maar mijn man niet tja.

20. Is er geen ruimte voor een gesprek waarin je man het gewoon man benoemen?
    Vervelend voor je man zeg om met zoveel spanning te moeten werken.

Ik vind jullie groot gelijk hebben waar je een taart koopt.
    Je hebt toch geen contract getekend dat je als werknemer alleen producten van de bakker mag afnemen?

Share This Page