baas bemoeit zich met prive

Discussie in 'De lounge' gestart door Chocolat, 31 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maaik79

Maaik79 Actief lid

11 apr 2009
    466
    2
    18
    Tja, ik ben het wel eens met wat van de voorgangers. Dat je de taart ergens anders koopt is eigen keuze, maar om het zo op facebook te plempen kan ik me voorstellen dat de werkgever geirriteerd is. Hij kan de taart dan wel niet verkocht hebben. Het is zo geen reclame voor hem. Een kleine ondernemen moet het heel erg hebben van zulk soort reclame.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Dan zou hij er ook iets positiefs van kunnen maken in plaats van iets negatiefs. Hij kan nu ook denken '' Hey, ik zie dat er veel goede reacties op komen, ik ga dat vanaf nu ook maken ''

3. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb het niet steeds over werkkleding. Ik zeg dat er verschil zit in hoe je iets doet. Natuurlijk is er geen probleem als je dit in je eigen kleding doet, dat deed ik ook altijd en dat is altijd goed gevonden. Maar ik moet dit niet op Facebook zetten, dan gaat mijn baas dat niet leuk vinden.

Dat die taart daar niet verkrijgbaar is, ja ander verhaal. Ik snap die baas hoor maar ts ook. Kan je onzin vinden, vind ik niet. Zijn baas ziet dat niet als reclame als je openlijk op Facebook gaat vertellen dat je dat daar gekocht hebt. Had dat dan lekker privé gehouden...

4. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik zou onmiddelijk mijn baas of man's baas ontvrienden en blokkeren. Hij heeft geen zak te maken met wat jij privé doet. En het feit dat hij zo reageert op een privé kwestie is reden genoeg om hem geen enkele inzage in je privéleven te geven.
    Ik vind het ook echt onzin dat er gezegd wordt dat het niet slim is om het op fb te zetten. Je viert een verjaardag, maakt foto's van de jarige en de mooie taart en waar die ook vandaan komt, dat moet je gewoon op fb kunnen zetten.
    De vergelijking met de supermarkt is al geweest, maar je kan hem verder doortrekken. Als je man kok is, mag je dan alleen bij zijn restaurant eten. Als je man leerkracht is moeten je kinderen dan ook op die school, etc. Nee hoor, lekker je eigen keuzes maken!
    En als de baas wil dat je reclame voor hem maakt in je privé tijd dan moet hij daar ook maar voor betalen door bv de taart te sponseren oid

Sterker nog, als die baas zo idioot reageert zou ik stilletjes aan op zoek gaan naar een andere baan (en dan pas op fb zetten als er contracten getekent zijn ;))

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik probeer dit serieus te begrijpen maar het lukt voor geen meter. Waarom zou ze het nou niet mogen zeggen op Facebook? Die baas heeft er gewoon totaal niets mee te maken, het gaat om iets wat hij uberhaubt niet verkoopt dus waar maakt hij zich dan druk om? Ik zou het wel lullig vinden als ze een taart ergens anders zouden kopen die hij ook zou verkopen en dan openlijk op Facebook verkondigen dat je hem bij de concurrent hebt gekocht. Maar in dit geval heeft hij gewoon het recht niet om boos te zijn. Punt!

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat nou als die mensen daar gaan kijken voor zon taart en zeggen, oh wacht ff, doe ook maar gelijk 2 volkoren en 6 krentenbollen..
    Ik zou als kleine ondernemer gewoon niet blij zijn met het risico dat mensen overstappen.

7. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja dan moet hij er voor zorgen dat hij dit soort dingen ook gaat verkopen. Jij kan jouw werknemers nu eenmaal niet verplichten om hun boodschappen bij jou te doen.

Jij vind dus dat TS en haar man een ander soort taart hadden moeten kiezen en dan uiteindelijk alsnog bij de baas van TS haar man hadden moeten bestellen? Doe normaal zeg. Werk en Prive moet je gewoon gescheiden houden, jij hebt als werknemer niets te zeggen over wat jouw baas doet in zijn prive leven en andersom is dat idem dito. Hij heeft dat recht gewoon niet.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Als iemand wil concurreren met de concurrent moet hij daar zijn aanbod en producten op aanpassen en niet het consumentengedrag in privetijd van zijn werknemers...

9. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    De werkgever van je man kan wel sacherijnig zijn, maar als hij zo'n taart niet in zijn assortiment heeft, moet hij niet zeuren. Hij had het ook sportief kunnen opvatten en een reactie op Facebook kunnen plaatsen. "Concurrent" kan prachtige themataarten maken, maar wist u dat onze tompoucen van ongeëvenaarde smaak zijn? Deze week 4 halen, 3 betalen - om maar wat te verzinnen. Hij laat zich nu wel behoorlijk kennen.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mij geen woorden in de mond leggen, daar hou ik niet van.

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Ik vind Facebook dus niet privé. ;)

12. Logan

Logan Niet meer actief

Wat Eppo zegt dus..

Ik ook niet.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Haha nee fb is niet persé privé. Heb ik ook niet gezegd.
    Maar wat een werknemer doet in zijn vrijetijd, wat hij koopt en waar, wat hij aan heeft, waar ze op vakantie gaan etc. en of hij dat allemaal dan op fb zet, is weldegelijk privè en daar heeft deze baas echt niks over te zeggen ;)

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik vind dat als je bij een bakker werkt je de taart eigenlijk wel bij die bakker moet kopen mits ze een zelfde soort hebben. Ik dit geval is dat niet zo en is het je goed recht ergens anders te bestellen. Het posten op fb vind ik alleen niet kunnen. De mensen in jouw omgeving kennen het verhaal er niet achter maar er staat wel dat hij bij een andere bakkerij gekocht is. Dit is indirect wel de bakkerij van je man afkeuren. Ik snap dus wel dat zijn baas niet zo blij is want dit kan vest slecht zijn voor zijn zaak.

15. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    De baas heeft er inderdaad niks over te zeggen.

Maar snap ook niet helemaal dat je man staat te shaken... hij kan toch ook tegen hem zeggen dat hij een taart koopt waar hij dit wil?

16. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Ik vind dat eigenlijk best gek... Als je bij een meubelzaak werkt, moet je dan ook alleen daar je meubelen aanschaffen? Ook al is de ikea bv goedkoper. En als je dan toch iets bij de ikea koopt omdat ze op jouw werk een dergelijk product niet hebben, mag je niet op fb zetten dat je iets leuks hebt gekocht. En op de vraag van iemand waar je hem vandaan hebt mag je niet vertellen dat je hem van de ikea hebt? Alleen omdat je baas mee zit te gluren op fb.
    En als je bij een bmw dealer werkt, moet je dan zelf ook in een bmw rijden?
    Dat zou allemaal alleen logisch zijn als dat contractueel is vastgelegd en je voor het maken van reclame betaald of gesponsord wordt. Anders is het wel uitermate raar dat je werk voor jou beslist waar je je geld aan uitgeeft (waar je zelf hard voor gewerkt hebt)

17. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Je hebt het nu vooral over grote bedrijven en dan vind ik het toch wat anders. Zeker omdat het ook om dure producten gaat. Niet iedereen kan een BMW betalen ook niet als je er werkt.... een bank bij een dure meubelzaak kan ook zo 4x duurder zijn dan een Ikea bank.

In dit geval gaat het over een kleine bakkerij die hierdoor ook klanten gaat mislopen. Want wat is er mis met de taart van deze bakker als zelfs zijn eigen personeel het ergens anders besteld. Een klein bedrijf voelt zon klap extra hard. Je moet natuurlijk zelf weten wat je post op fb, maar de gevolgen zijn dan ook voor jezelf. Om er dan ook nog eens onder te zetten dat hij van een andere bakkerij komt vind ik persoonlijk niet kunnen.

18. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Die man die eerst voor de AH reclame werkte, je weet wel die geinige bedrijfsleider, had dus als onderdeel van zijn contract dat ie niet in een andere supermarkt mocht komen. Lijkt me heel lastig trouwens.
    Maar er waren echt mensen die geloofden dat ie echt was, ipv een acteur.

Maar goed, zo lang er geen afspraken over zijn, moeten jullie dit lekker zelf weten.

19. Logan

Logan Niet meer actief

Eens

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.265
    25.723
    113
    Je maakt een beetje mijn punt. Als je bij een bmw dealer werkt kan je nog niet zomaar een bmw kopen. Maar omdat een taart wel betaalbaar is, moet je het maar bij je baas kopen? Je werkt hard voor Je geld een dan gaat je baas je ook nog vertellen wat je met dat geld moet doen? Wat ligt dan de grens? Wanneer is en bedrijf groot genoeg of en product te duur dat je het wel ergens anders mag halen? Ik vind het allemaal en beetje krom...
    En hij verliest dus geen klandizie, want hij maakt die taarten niet. Dan kan hij ze ook niet verkopen, lijkt me.

Deel Deze Pagina