Nee maar dat heeft ts niet inde de foto geplaatst, wel dat hij hij een andere bakker vandaan komt en dat is indirect toch wel negatief voor de bakkerij. Zoals ik in mijn eerste bericht aangaf mag je zelf doen wat je wil met je geld en heeft zijn baas niks te vertellen zeker omdat hij zelf de taartniet maakt. Maar op fb zetten en dan ook nog dat hij van een andere bakkerij komt vind ik persoonlijk niet kunnen.
Dat je man staat te shaken hierom snap ik niet zo goed. Hij kon toch uitleggen waarom de taart elders gekocht is en als ik hem was had ik ook duidelijk aangegeven niet gedient te zijn van zijn baas zijn gedrag. Daarnaast misschien een idee de baas als vriend te verwijderen op facebook om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.
Je spreekt jezelf tegen. Hier zeg je dat je hem wel bij je baas moet kopen. In hoeverre mag je dan zelf beslisten wat je met je geld doet?
Blij dat ik geen facebook heb....kan mijn baas zich ook niet met mijn prive bemoeien.... Want dát is eigenlijk waar het om gaat; hij bemoeit zich met iets in de privésfeer. Dat hij er niet blij mee is, ivm concurrentie, dat begrijp ik wel, maar dan nog: JOUW facebook is prive. Heeft een baas dus geen donder mee te maken. Ik zou dus zelf al gebeld hebben (ja ook als echtgenote dus) om hem rechtstreeks te vragen wat hij op mijn facebook moet als baas zijnde??? bemoeial!:x
oke, daar had ik overheen gelezen Maar dan nog, iemands facebook is deel van zijn of haar priveleven. dus heeft de baas daar niks van te vinden. Al moet ik zeggen dat erbij zetten dat het van die en die bakker is, natuurlijk niet heel handig is
Dit x100 Dat laatste stukje over wat hij op hun fb doet weggelaten omdat ze fb vrienden zijn. Maar wel met de mededeling dat hij lekker tegen zijn vrouw uit moet vallen over prive zaken maar dat ik hier niet van gedient ben!
Ik spreek mezelf niet tegen hoor. Als je een bepaalde taart wil die je baas niet maakt mag je die overal halen waar je wil... je mag sowieso doen met je geld wat je wil...maar zet het dan niet op fb met de tekst dat hij bij eenandere bakker vandaan komt.
Ik vind het gewoon respectloos.... zoals ik in mijn vorige berichten schreef je kan hem daarmee schade aanrichten en dat vind ik gewoon niet kunnen. Als he dan toch die keuze maakt, prima maar dan zal je de gevolgen ook moeten accepteren.
Dat laatste ben ik met je eens, dat je de gevolgen moet accepteren! Misschien was het handiger geweest in de reactie over de andere bakker erbij te vermelden dat dit was doordat deze taarten op man zijn werk niet worden gemaakt omdat de taart daar anders uiteraard vandaan was gekomen.
Uh, ja, nu doe je het weer hoor. Je zegt dat je mag doen met je geld wat je wil, maar dat je ook klant van je baas moet zijn, met de uitzondering als je het niet bij je baas kan krijgen, mag je het ergens anders halen. Dat rijmt niet met elkaar. Je legt een soort van morele verplichting op om iets te kopen bij je baas, dat gaat dus niet samen met zelf beslissen wat je met je geld doet... Daarbij heb ik je al eerder gevraagd waar je dan de grens legt bij deze morele verplichting. Je geeft aan dat het niet te vergelijken is met dure producten of grote bedrijven. Maar wanneer wordt een product te duur en een bedrijf te groot om geen klant meer te hoeven zijn van je baas? En in dit geval had deze bakker deze taart niet, dus hoe kan in vredesnaam een fb-post hem schaden. Nogmaals, wat je niet hebt, kan je niet verkopen en dus ook geen klanten aan verliezen.
Anno 2017 ben je als ondernemer net zoveel waard als je laatste recensie op social media ... Duidelijker kan ik het niet verwoorden. Het gaat niet om het kopen maar om de reclame voor de directe concurrent, door de eigen medewerker nota bene. Als jij een product op fb met de vermelding van de verkoper is dat reclame. Zo werkt het nou eenmaal. Daar is tegenwoordig niks privé aan..
Ik snap echt niet dat mensen niet begrijpen als dat je bij bakker A werkt, geen reclame (op Facebook!!) voor bakker B kan maken... En dan gaan lopen kakelen dat je zelf mag weten wat je met je geld doet. Iets met respect voor je werkgever?? Ik vind het echt ongelooflijk dat je dat niet snapt..