Vaststellen hoogte Wazo uitkering

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Celestine, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celestine

Celestine Lid

30 jan 2010
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben op 15 februari 2013 uitgerekend. Wanneer mijn verlof 6 weken tevoren ingaat, begint dit dus op 5 januari 2013. Op 31 december 2012 eindigt mijn uitzendovereenkomst. Dit betekent dat ik de dagen tussen 31 december en 5 januari geen inkomsten heb (tenzij ik ww aanvraag).

Ik heb een vraag over hoe de hoogte van de wazo uitkering wordt vastgesteld.

1. Wordt nu de de dag voorafgaande aan het verlof (dus 4 jan) als uitgangspunt genomen en dan 4 weken terug gerekend naar 7 december?

Want dan beinvloedt dit uiteraard de hoogte van mijn Wazo.

2. Of wordt mijn laatste uitbetaling (wk 49 t/m 52) als uitgangspunt genomen?

Dan zou precies mijn laatsverdiende loon de hoogte van de wazo zijn.

UWV geeft hierover verschillend uitleg.

Ik hoop dat jullie mij uitleg kunnen geven.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Celestine,

Je wilt weten hoe de hoogte van de WAZO wordt vastgesteld.

UWV berekent het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) over het loon van de laatste (maandelijkse of vierwekelijkse) loonperiode voorafgaand aan het verlof.

Je geeft zelf aan dat je per vier weken betaald krijgt. UWV baseert de WAZO dan over de laatste volledige loonperiode voorafgaand aan het verlof, namelijk week 49 t/m 52.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je nog een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Keja
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina