Goedemorgen, Ik heb 2 weken geleden ongeveer de mirena spiraal laten plaatsen. Nu heb ik naast dat ik nog elke dag bloed verlies echt een zeurende en stekerige pijn onder in mijn buik. Is dit normaal na het plaatsen? Of zou het komen omdat mijn hormonen de boel nu weer moeten regelen en dat even kan duren..
Ik heb dat ook gehad tot zeker wel 5 weken na het plaatsen. Ik heb hem in november laten plaatsen en nu nog onregelmatig bloedverlies. Ik bleef een felle stekende pijn houden links onder in mijn buik. Blijkt nu dat ik een cyste van 7 cm in mijn linker eierstok heb. Schijnt vaker voor te komen bij Mirena. Als je veel buikpijn houdt kun je misschien laten controleren of de spiraal goed zit.. Bij mij zat hij wel goed. Ik weet wel dat je lijf er aan moet wennen. Ook al zit er maar weinig hormoon in, ik voel het door mijn lijf gieren maar ik ben erg gevoelig voor hormonen. Voor mijn endometriose is de spiraal momenteel het beste aldus mijn gynaecoloog. Even doorbijten dus. Succes!
Dat heb ik ook gehad 2 weken na plaatsing, heb toen Aleve Feminax ingenomen. Had de hele week gewoon pijn. Maar dat kwam omdat ik ongesteld moest worden. Heb nu nog steeds last van, maar gelukkig niet elke maand meer. Ben sinds de plaatsing in augustus vorig jaar 2x ongesteld geweest.
Oei vervelend ik heb er maar een dag last van gehad maar heb je geen nacortole na vier weken om te kijken of hij goed zit? Zou het gewoon even aangeven.
Mijn zus heeft dit ook in het begin gehad, bij haar zat die niet goed. Ze hadden bij haar geen echo gemaakt na het plaatsen. Ik heb dit zelf gehad toen ik hem 2 jaar had maar toen had ik een cyste die gespongen was
Ik had de eerste 3 mnd steeds bloedverlies, echt iedere dag. Daarna om de twee maanden een soort van ongesteld. Maar had echt constant een zeurderige buikpijn. Na 10 mnd eruit laten halen. Nooit meer een spiraal voor mij. Niet dat ik dan zo blij ben met de pil, maar heb er in elk geval geen buikpijn van
Die pijn heb ik ook heel lang gehad. En op de dagen dat ik ongesteld werd was het soms echt heel erg pijnlijk!! Het heeft een aantal maanden geduurd voor ik er vanaf was. Ik heb hem nu ongeveer 9 maanden en merk echt niks meer van het spiraaltje. Ik hen alleen geen Mirena maar koperspiraal.
Ik heb dat ook gehad. Ik dacht dat ik na het zetten van de mirena overal vanaf was maar helaas. De mirena was gewoon niks voor mij. Na het zetten bleef ik dagelijks bloed verliezen. Een inlegkruisje was wel genoeg maar toch. Ik heb de spiraal 9 maanden gehad maar de buikpijn bleef maar komen en het bloedverlies ook. Na het verwijderen van de spiraal had ik nergens meer last van. Men gynaecoloog zei al dat men lichaam de spiraal niet kon verdragen.
Mijn huisarts zei: er zijn 2 soorten vrouwen(lijven) als het om spiralen gaat, de ene groep vindt spiraal erg prettig en heeft nergens last van, de andere groep vindt het een vreselijk onding vanwege aanhoudende klachten. Ik heb een koperspiraal gehad zonder klachten en nu een mirena die erg goed bevalt. Nooit buikpijn, behalve wat menstruatiekrampen op eerste dag van menstruatie, maar dat mag weinig naam hebben... Na plaatsen van mirena heb ik helemaal geen pijn gehad.
Ik heb al buikpijn sinds ik hem heb ( bijna 6 mnd ) MAar ik vloei ook al 6 mnd en best veel. Zelfs nu icm de pil.. Heb eind maart weer een afspraak bij de gyn staan en dan gaat hij er uit..
Ik had m ook.. na de 1e ging het echt perfect, nergens last van. Na de 2e ook weer spiraal dr in maar was blij dat ie eruit ging. Had vaak pijn in mn buik, kon vaak niet lopen van de pijn. kreeg cystes erdoor en was zo sago als de pest Ding dr uit en nergens meer last van
Bedankt voor de reacties! Ik heb nacontrole gehad en ze konden hem niet vinden. Dus nu heb ik dinsdag een echo bij gyn om te kijken waar hij zit of dat hij eruit is gevallen. Overigens heb ik inmiddels niet meer zoveel pijn gelukkig. Nog wel steeds maar bloedverlies.. Zo vervelend!