Hoe groot is de kans?

Discussion in 'Anticonceptie' started by kleinwolkje, Feb 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinwolkje

Feb 27, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste leden van deze site,

De reden dat ik een topic open is omdat ik nogal een rare maand achter de rug heb qua pilgebruik en ik hoopte dat jullie me misschien een beetje inzicht konden geven hoe erg zorgen ik me moet gaan maken? :(

Aan het begin van deze maand ben ik de allereerste pil vergeten in te nemen. Ik ben toen een dag later gestart (en heb dus de vergeten pil niet alsnog ingenomen). Dit was 10 februari, en had dus 9 februari moeten starten.

Verder ben ik 18 en 19 februari de pil vergeten in te nemen. Ik heb deze twee pillen 20 februari ingenomen. En 21 februari heb ik de twee pillen voor 20 en 21 februari ingenomen.

Daarnaast ben ik op 25 februari de pil vergeten en deze heb ik 26 februari alsnog ingenomen.

Ik snap dat hierdoor de kans op zwangerschap enorm toeneemt. Maar op sommige sites staat dat ik me enorm zorgen moet maken terwijl andere zeggen dat deze richtlijnen vooral zijn zodat de fabrikant zich indekt en dat ik me minder zorgen hoef te maken.

Graag hoor ik hoe jullie over deze situatie denken.

Tot slot vraag ik me af of ik mijn stopweek een paar dagen kan vervroegen, en als je dat doet of je dan ook eerder een zwangerschapstest kan doen of moet ik dan alsnog dezelfde hoeveelheid dagen wachten? En is het in dit geval überhaupt wel veilig om de stopweek te vervroegen?

Alvast bedankt!

2. kleinwolkje

Feb 27, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2 kleinwolkje, Feb 27, 2014
    Last edited: Feb 27, 2014
    Aanvullende informatie:

Ik heb in mijn stopweek seks gehad, en ook in beide weken dat ik de pil vergeten ben.

Naar mijn idee heb ik ook symptomen. (Al is dit moeilijk te bepalen aangezien het ook kan door de rare inname van hormonen.)
    Als ik kijk naar de site; De eerste zwangerschapsverschijnselen na de bevruchting | Mens en Gezondheid: Zwangerschap en dan de lijst met symptomen heb ik de volgende verschijnselen:

Pijnlijke, gespannen en opgezwollen borsten
    Gevoelige en/of jeukende tepels
    Vlak na bevruchting misselijk
    (weet ik niet zeker maar was wel een keer de dag na een vrijpartijkotsmisselijk..) (Ochtend)misselijkheid
    Pijnlijke steken en (menstruatieachtige) krampen
    ‘Plopjes’ in baarmoeder
    Vermoeidheid
    Humeurig
    Hoofdpijn
    Meer moeten plassen
    Obstipatieproblemen of juist diarree
    Opgeblazen gevoel in buik
    Lichtrose afscheiding, iets bloedverlies, innestelingsbloeding (bloedde ineens lichtjes tijdens de seks, we ontdekte heel lichtroze bloed op de lakens, daarna niet meer.)
    Veel slijm na eisprong
    Opvliegers
    Duizeligheid
    Last van (kleine) puistjes (vooral tussen mijn borsten)
    Slechter slapen
    Levendige dromen

Zoals ik al zei kunnen deze symptomen ook komen door de rare inname van hormonen en doordat ik op het moment nogal relatieproblemen heb (stress/verdriet). Maar ben ergens ook bang dat dit dus daadwerkelijk zwangerschapssymptomen (voor de NOD) kunnen zijn natuurlijk.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

:$
    Sjeez. Jij moet wel zwanger zijn met die waslijst aan die symptomen....;)

Bij beide zwangerschappen heb ik al die symptomen niet gehad trouwens. Was alleen ontzettend misselijk en moest zwaar overgeven. Dat is alles.

En de kans op zwangerschap ENORM toenemen? De kans dat je normaal zwanger raakt, is per maand al vrij klein. Alle factoren moeten goed zijn, wil je zwanger kunnen worden.
    Je schrijft nu net alsof je wel zwanger moet zijn en de kans 100% is. Maar er is een KANSje dat je zwanger bent. En die kans is niet ENORM. Sorry.

Mijn excuses voor mijn belerende woorden. Je bedoelt het vast niet zo.

Ik zou een test doen als ik jou was. Negatief? Dan is het vast door je gerommel met de pilhormonen.

Wil je graag zwanger worden? Dan in overleg met je partner stoppen met de pil en ervoor gaan.

4. Coach

Coach Actief lid

Feb 8, 2014
    240
    0
    0
    België
    Meestal is het niet zo erg als je 1 pilletje vergeet. Dit hormonendipje kan je lichaam nog wel aan. Binnen de 48 uur kun je dan gewoon de twee pilletjes tegelijk nemen. Het is pas echt problematisch als je 2 of meerdere pilletjes na elkaar vergeet. Of als je er echt een soepje van maakt en meerdere pilletjes uit je hele strip vergeet.

Vroeger stoppen met de pil kan. Je hoeft niet de hele strip uit te nemen maar je moet wel binnen de 7 dagen weer starten.

Als je zo vaak een pilletje vergeet, is het uiteraard een goed idee om eens even na te gaan denken over wat voor anticonceptie je in de toekomst wil gebruiken...

5. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Volgens mij heb je wel een verhoogde kans.

Is een tijd geleden dat ik de pil gebruikte, maar volgens mij was het zo dat je niet je stopweek mag verlengen (dus eerst pil op juiste dag nemen) . Daarnaast heb je een aantal dagen de pil niet goed genomen.
    Verder kan ik me indenken dat je hormonen nog al in de war zijn. Of door een zwnagerschap, of door niet goed innemen van de pil en/of stress.

Ik zou me indd maar afvragen of dit voor jou handige anticonceptie is.

6. Twingia

Twingia Fanatiek lid

Dec 7, 2013
    1,151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Dit.

En het lichtrose afscheiding, iets bloedverlies na gemeenschap kan ook gewoon zijn, dat er een kleinbloedvaatje open is gegaan of een ander plekje hebt gehad.

7. kleinwolkje

Feb 27, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja daar zit ik inderdaad over na te denken, al moet ik zeggen dat ik tot nu toe echt al heel lang aan de pil ben en ik heb hem altijd netjes geslikt. Het komt door een nogal stressvolle periode dat ik er niet helemaal bij ben met m'n hoofd vrees ik.

8. imba 86

imba 86 Niet meer actief

Wil je stiekem toch wel zwanger worden? Je kan er een testje tegen aan gooien als je zoveel 'klachten' hebt maar ik denk zelf dat het komt door je manier van gebruiken. Maar de kans op zwangerschap is er sowieso.......

9. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Mocht je niet zwanger willen worden op dit moment, zou ik voor de zekerheid condooms gebruiken nu. Je hormonen en pil-gebruik zijn een rommeltje nu.

10. kleinwolkje

Feb 27, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weten jullie ook misschien hoe het zit met wanneer ik een zwangerschapstest kan doen?

De laatste week van mijn vorige pil strip had ik een doorbraakbloeding, dit heb ik toen nog 5 dagen proberen te vermijden door de pil door te blijven slikken tot het einde van mijn pil strip en daarna heb ik er maar aan toe gegeven (aangezien ik dan toch ongesteld zou moeten worden volgens mijn pil strip).

Maar kan dit als menstruatie gerekend worden? Want je lichaam geeft eigenlijk aan dat het tijd is voor je menstruatie.
    De twee maanden daarvoor heb ik mijn menstruatie overgeslagen door de pil door te slikken. (Ik laat mijn menstruatie normaal gesproken om de drie maanden komen.) Dus dit verklaard de doorbraakbloeding.

Maar is dit dan je lichamelijke menstruatie die wordt aangegeven? Want in dat geval zou ik nu in principe al een zwangerschapstest kunnen doen. Of moet ik rekenen vanaf de menstruatie dag van de pil strip? Het liefst doe ik natuurlijk zo snel mogelijk een testje.

11. kleinwolkje

Feb 27, 2014
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ga ik ook zeker doen, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat het spreekwoordelijke kwaad al geschied is.

Share This Page