Solliciteren Stage - Wel of niet vertellen?!?!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Carlien, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hallo,

Ik moet stage lopen t/m juli en daarna ben ik klaar met mijn opleiding. Degene waarbij ik stage ga lopen hebben dus niet zoveel last van mijn zwangerschap, behalve af en toe een afpspraak bij de gyn.

Zal ik dan wel of niet gelijk vertellen dat ik zwanger ben bij het sollicitatiegesprek? Of pas als ik begin met mijn stage en dus meer zekerheid heb.

Gr.
    Carlien

2. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Ik zou het toch maar gewoon vertellen. Stage heeft er voor de rest denk ik geen last van.
    Zelf ben ik ook weer zwanger en zit ook nog in de opleiding. Ben in oktober uitgerekend, en weet zelf nog niet of ik stage ga lopen. Bij mij ligt het er maar net aan hoe makkelijk de stageplek is. Vorigjaar was ik ook zwanger en was in juli uitgerekend. 8 week na de bevalling ben ik weer volop 20 week stage gaan lopen en niemand had er last van.

Ik denk dat je het altijd beter kan vertellen. Beter dan dat ze het van een ander horen of dat ze het zien en zelf moeten vragen.

3. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Ik zou het gewoon zeggen en goed duidelijk maken dat je al klaar bent met stage als je gaat bevallen en zij er dus niet veel van zullen merken. sowieso het verbergen/verzwijgen lijkt me geen goed idee. Ze kunnen je altijd nog wegsturen als ze er achter komen aangezien je enkel een stagiaire bent. Gewoon eerlijk zijn dan kan je ook gewoon lekker met je buikje pronken.

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    gewoon vertellen .

5. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Ik zie dat je al 18 weken zwanger bent. Voor zover ik weet ben je bij 3 mnd verplicht om het te vermelden als je weet dat je zwanger bent. Komen ze hier later achter dan kunnen ze je dus alsnog wegsturen.

6. Bika

Bika Niet meer actief

Nee je bent verplicht het uiterlijk 3 maanden voor de bevaldatum te melden. Maar goed vind dat beetje raar dan ziet iedereen het toch zowieso al?

7. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Het is idd 3 maanden voor de bevaldatum en hoe je het dan verborgen weet te houden, ik weet het niet???
    Maar ik ben 18 weken en kan het nog wel verbergen, maar denk ook dat dat niet meer lang duurt, want zelfs bij wijde kleding komt die buik er al door en niet zo'n darmenbuikje..

Maar jullie zouden het dus wel allemaal vertellen..
    Eigenlijk ben ik er ook wel een voorstander van om het gewoon te vertellen, maar aan de andere kant ben ik dan bang de stage helemaal niet te krijgen. Omdat het op het moment al zo moeilijk is om er aan te komen.. En om een zwangerschap me weer de deur uit doen lijkt me ook wel ver gaan.

Ach.. Ik ziet het wel, opzich hebben ze er hoe dan ook geen last van, want tegen de tijd dat ik op het eind loop ben ik allang weer weg en dat kan ik natuurlijk ook gewoon zeggen..

Bedankt voor de reacties!!

Gr.
    Carlien

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik zou niet weten waarom ze geen zwangere stagiaire aannemen? Waar ga je dan stagelopen? ( zou dat niet kunnen als je zwanger bent? )

9. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Deurwaarderkantoor of een incassobureau, waarschijnlijk een incassobureau. Ik heb eerder dit jaar stage gelopen bij een deurwaarderskantoor, dus vindt het nou wel leuk om het verschil te zien. Maar in ieder geval geen zwaar lichamelijk werk.

Gr.
    Carlien

10. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Dan zou ik het gewoon lekker vertellen,... wel zo eerlijk.

11. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    Hoi,

Nou ik heb het toch maar gewoon eerlijk verteld, ik ben ook gewoon in een strakke blouse gegaan waarin mijn buik echt zichtbaar was.
    En ik heb gewoon gezegd wanneer ik uitgerekend ben en dat ik het maar gewoon om de eerlijkheid vertel, maar dat hun er eigenlijk geen last van hoeven te hebben.

Ik heb er wel bij gezegd dat ik tot nu toe niet veel last had van mijn zwangerschap (Leugentje om bestwil;):p, en ik heb opzich ook niet extreem veel klachten..)

EN IK BEN AANGENOMEN!!:D:D (Is wel bij een deurwaarderskantoor, dus ik hoef natuurlijk ook niet echt lichamelijk werk te doen, ik denk dat dat wel scheelt!)

Gr.
    Carlien

Deel Deze Pagina