10 uur per dag werken

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by ljmvanaken, Nov 22, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ljmvanaken

ljmvanaken Nieuw lid

Nov 22, 2011
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit pas in de 10e week maar ben de hele dag al heel erg moe. Afgelopen week ook vijf dagen op bed gelegen (waarvan twee werkdagen). Nu werk ik twee dagen 8 uur en twee dagen 10 uur per week, dus heb ik aangegeven dat dat gewoon teveel is. Gelukkig heb ik een contract van 32 uur dus werk ik iedere week 4 uur teveel, dus hoeft dat geen probleem te zijn. Ze zouden er naar kijken. Dus nu hoef ik maar twee dagen 6 uur te komen en alsnog twee dagen 10 uur. Die gelukkig niet meer achter elkaar zitten maar verspreid over de week. De verloskundige heeft ook al aangegeven dat tien uur eigenlijk teveel is, maar kan hier niets over vinden. Behalve dan dat je extra pauze zou mogen opnemen (wat dus praktisch onmogelijk is). Weten jullie waar ik hier meer over kan vinden?

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Is je werkgever op de hoogte van je zwangerschap of nog niet?
    Ik zou toch nogmaals aangeven dat het niet zozeer het aantal uren per week is, maar meer het aantal uren van 10 op een dag! Dat je dat niet trekt.

4. eva1984

eva1984 Lid

Sep 3, 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je dat nog niet gedaan hebt zou ik het in ieder geval aangeven bij je werkgever. Als het vooral gaat om oververmoeidheid heb je grote kans dat het nog wel weer wat bijtrekt met een aantal weken.
    Ik heb ook een tijdje wat minder uren gemaakt, maar nu werk ik weer bijna fulltime in vier dagen. Rond 12 weken lukte dat echt niet, nu gaat het wel weer, die tien uur die ik regelmatig maak. Hoop dat dat bij jou ook zo is!

Share This Page