Tot hoever moet je gaan?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door guppie81, 25 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zit al een tijdje met dit stomme probleem. Ik wilde eerst niet op het forum om tips vragen, maar ik ga het toch doen want ik ben echt wanhopig.

Sinds maandag weet ik dat mijn pijn bekkeninstabiliteit is. Mijn fysio vind dat ik nog wel kan werken. Ik heb echter zoveel pijn bij het lopen en opstaan dat werken meer voelt als vechten tegen mezelf. 's Ochtends heb ik veel moeite met opstaan en kleren aantrekken en 's avonds kan ik niet meer van de bank afkomen, ik zak dan letterlijk door mijn benen.

Wanneer gaat iemand mij vertellen dat het genoeg is? Ik ben bang dat ik straks alleen maar extra pijn heb bij de bevalling en dat ik niet goed kan herstellen. Straks gaat het zelfs nooit meer over en kan ik niet meer kindjes krijgen. Mijn vk reageert ook vrij laconiek, dus ik denk steeds dat ik me aanstel. Maar als ik niet op mijn benen kan staan aan het eind van de dag stel ik me toch zeker niet aan?

Ik merk dat het me emotioneel ook op gaat breken. Als ik die pijn weer voel kan ik wel in janken uitbarsten en voel de tranen zitten. Wat moet ik nu toch doen?

2. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Second opinion aanvragen meid! Of je arbo-arts vragen een oordeel te vellen. Maar denk nooit dat je je aanstelt. Jij kent je eigen lichaam het beste dus vertrouw daar ook op.

Meid, ik weet van mijn zus hoe vervelend dat het is. Luister naar je eigen lijf!

Groetjes,
    Josien

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    guppie vraag een gesprek aan met je Arbo arts.. je werkgever is verzekerd voor zwangerschapsgerelateerde klachten dus zal echt niet moeilijk doen. En anders pech. Denk aan jezelf en aan je kindje. BEn je wel helemaal eerlijk tegen de fysio? doe je je niet beter voor dan dat je je eigenlijk voelt? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze je geen rust voorschrijft

4. woezeltje

woezeltje Fanatiek lid

2 mrt 2007
    1.623
    0
    0
    hey meis,

als jij echt niet meer kan gaat het niet meer hoor.
    praat met je huisarts en meld je ziek totdat je een oproep krijgt voor de arbo-arts.

dit gaat zo toch niet het verergerd alleen maar echt voor jezelf opkomen hoor!

dikke knuffel kristy

5. 00Marij

00Marij Actief lid

17 mei 2007
    407
    0
    0
    zie mijn reactie op het januariforum! ziekmelden meid! je hebt geen keuze!

je arboarts zal je na ziekmelding vanzelf oproepen. je vk kan (indien nodig, meestal hoeft dat niet eens) of je fysio kan verklaren dat je bekkeninstabiliteit hebt. dat is al afdoende. Echt, luister naar je lijf!

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Thanks allemaal. Ik ga me morgen ziekmelden en dan ook aangeven dat het echt zo niet meer gaat.
    Ik loop de hele week al te strompelen, dus als ze dat nog niet gezien hebben weet ik niet waar die ogen dan verstopt zitten!

7. Lefbekkie

Lefbekkie Bekend lid

16 apr 2007
    682
    0
    0
    Onderwijs en jeugdhulpverlening
    Kudelstaart
    guppie wees verstandig dit kan en gaat niet meer klaar! ARbo bellen en regelen! Jij en je kindje gaan voor hoor!

8. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hoi Guppie,

Ik zou zo zeggen jij bent de gene die aangeeft dat het niet meer gaat, dus jij moet stoppen! Kunnen ze even lekker de boom in zou ik zo zeggen!
    Succes!

9. mama33

mama33 Actief lid

11 sep 2006
    255
    0
    0
    Achterhoek
    ik heb hetzelfde gehad als jij. Wat jij moet doen is aan jezelf en je beeb denken.
    Bedrijfsarts bellen voor afspraak. Komt vast wel goed!
    Sterkte enne even een opsteker. Ik heb het ook gehad. Liep de laatste 1,5 maand met krukken en 4 weken na de bevalling kon ik ineens weer op mijn rug liggen en lukte er steeds meer. Herstel is echt heel snel verlopen dus probeer je nog geen zorgen over na de de bevalling te maken.

Deel Deze Pagina