hoi allemaal, Ik wil even iets aan jullie voorleggen waar ik erg mee zit. Ik heb het al enige tijd niet naar mijn zin op mijn werk en keek dus ook een beetje rond naar een andere baan. Omdat ik ook zwanger probeer te worden (Ik ben nu al 10 maanden bezig om zwanger te worden) heb ik het zoeken naar werk toch op een laag pitje gezet. Nu heb ik een hele leuke nieuwe baan gevonden waar ik ook aangenomen ben. Ik ben natuurlijk helemaal blij, maar ben ook erg in de war omdat ik het raar zou vinden als ik net daar werk en dan zwanger blijk te zijn. Nu weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen. Moet ik even stoppen met proberen om zwanger te worden? Of gewoon doorgaan en afwachten...Het kan natuurlijk zo zijn dat het nog wel even duurt voordat ik zwanger word.... Heeft iemand anders dit ook meegemaakt? Ik hoor graag hoe iedereen er over denkt?
haha, ik heb morgen een sollicitatie en de kans is best groot dat ik aangenomen wordt. (insite info, haha) maar wij zijn nu ook 9 maanden aan het proberen en vind het allemaal ook wel erg spannend. Ik ben niet van plannen om de zwangerschap op een laag pitje te zetten omdat ik een nieuwe baan zou krijgen. We wachten al 9 maanden. Daarnaast weet iedereen dat een vrouw kinderen zou kunnen willen en als ze het echt willen weten hadden ze het wel gevraagd bij de sollicitatie lijkt me. (ik heb de vraag al eens eerder gesteld gekregen) Altijd eerlijk blijven. Maar mijn eigen wensen gaan voor die van mijn nieuwe baan. Dat is natuurlijk wel ieder voor zich. Je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Succes!
Hoi Wen, Ik zou gewoon doorgaan met proberen zwanger te worden, zeker als je al 10 maanden bezig bent, dan zou ik dat niet op een laag pitje zetten.. Met je gesprek ben je nog niet zwanger, dus ze kunnen je later niet verwijten dat je dat tijdens je sollicitatie had moeten zeggen.. En voor t zelfde geldt duurt t nog ff voor je zwanger bent of lukt t niet, dan is t vervelend als je t al gezegd hebt bij je nieuwe of a.s. baas.. Dat laatste is niet negatief bedoeld hoor, ik hoop voor je dat je snel zwanger bent! Groetjes, Jorietje
Ik ga 1 juli beginnen voor een nieuwe werkgever. Ze weten niet dat ik probeer zwanger te worden. Ik zal er niet om liegen als ze het vragen, maar ik ben dan ook voorplan om daarna 4 dagen te blijven werken. En idd, vrouwen worden zwanger, dat weet je werkgever ook. En ik heb nu nog maanden om te laten zien wat ik kan. Wil mijn leven niet laten beinvloeden door werk.
Bedankt voor jullie reacties, Het is fijn om het ook even van anderen te horen. En fijn om te merken dat jullie ook voor beide uitdagingen gaan: EN een nieuwe baan te nemen EN zwanger proberen te worden. Ik vind het ook zonde om nu te stoppen voor mijn werk en inderdaad ik ben nu nog niet zwanger dus ik heb niets verzwegen.... x wen
Dag Wen, Je bent 31, dat zien ze ook op je CV. Overigens mag een werkgever niet vragen of je zwanger wilt worden op een sollicitatiegesprek. Het enige risico dat je loopt is dat, in het geval je een tijdelijk contract krijgt en je blijkt halverwege zwanger te zijn, de werkgever je contract niet hoeft te verlengen ookal ben je zwanger. Dan zit je zonder werk....Ik weet niet of jullie ook afhankelijk zijn van jouw baan, maar dat moet je wel in je hoofd houden en per 1 oktober 2006 gaat nieuwe wetgeing mbt WW in en de WW uitkering wordt veel kariger.
Beste Wen, Ik zou in jou situatie ook niet stoppen met proberen. Ik heb zelf ook even getwijfeld of ik van baan zou gaan veranderen voordat ik zou proberen om zwanger te raken (en een huis te kopen), maar heb besloten om dat niet te doen, aangezien ik het naar mijn zin heb hier. Ik zit zelf in de werving en selectie branche en hoewel er inderdaad nog steeds opdrachtgevers zijn die er een punt van maken (en vrouwen in de vruchtbare leeftijd maar helemaal omzeilen), zien de meesten toch wel het grotere plaatje en laten bijvoorbeeld het verlengen van een (half)jaar contract niet afhangen van een eventuele zwangerschap. En zoals Me2 ook zegt, de meeste opdrachtgevers weten dat ze bij een vrouw van 31 "riscio" lopen. Succes met je nieuwe baan en zwanger worden... Chrizzzy
Had van de week hetzelfde.. Leuke functie binnen de school waar ik werk.. ben inmiddels al een jaar bezig.. ik ga het ook gewoon doen! ik zie wel hoe we het gaan oplossen.. groetjes Natas
Hoi Wen, Ik ben terecht gekomen in het scenario waar jullie allemaal bang voor zijn. Ben per 1 juni begonnen met mijn nieuwe baan, heb jaar contract.. en zoals jullie zien ben ik net zwanger... Lekker lullig maar ja... waren al jaar bezig en ik ga er gewoon voor. De komende tijd laten zien wat ik kan zodat ze me graag willen houden na mijn zwanegschapsverlof. Het is eng, maar ja... wat niet? Soms moet je risico's lopen toch? Dus ga gewoon voor de baan! Groetjes Daphne
Ik heb ook net gesolliciteerd, maar zolang ik niet zwanger ben vind ik niet dat ik dat moet vertellen.. Het wordt anders zoals bij een vriendin bij mij gebeurt is op het werk. Collegaatje heeft gewacht tot ze een vast contract kreeg en is toen gestopt met de pil. Zij was daar verontwaardigd over, ik zei dat ik het me kan voorstellen dat ze zo gehandeld heeft hoe lullig ook. Aangezien er heel vaak vrouwen worden afgewezen omdat ze zwanger zijn of aangeven het snel te willen worden. Werkgevers zetten zichzelf voor het blok, vrouwen die zwanger willen worden houden wijselijk hun mond, terwijl dat eigenlijk helemaal niet zo zou mogen zijn... Lastig en heel dubbel. Het is natuurlijk wel van twee kanten...
ik begin 1 aug bij een nieuwe baan en daar weten ze ook van niks.. ik zie wel hoe lang t duurt voor ik zwanger ben. en tegen die tijd vertel ik het wel. ja ontslaan ze me dan ontslaan ze me. ik vind wel weer ander werk tegen die tijd
Ook ik heb sinds twee maanden een nieuwe baan en ik zat ook met het dilemma. Ik heb besloten er gewoon voor te gaan. Er is mij niets gevraagd, dus hoef ik ook niets te zeggen toch? Wel werd mij gevraagd of ik kinderen heb, daar was het antwoord dus gewoon nee op en verder werd niet gevraagd. Marian
Je hoeft het niet te vertellen.. en je hoeft het ook niet op een laagpitje te zetten. Slaat natuurlijk nergens op. Zoals je zegt, het kan nog even duren. En dat is het risico van vrouwen hoor, die kunnen zwanger worden.. Het zou anders zijn als je gaat solliciteren en je zwanger bent. Dan zou ik het dus wel meteen vertellen.
Ik heb voor hetzelfde dilemma gestaan als waar jij nu voor staat. Ik ben eind december gestopt met de pil ik was toen net een paar maanden in dienst. We zijn nu alweer 6 rondes verder en ik zit al bijna tegen het einde van mijn tijdelijke contract aan. Ik heb op dit moment al een mondelinge toezegging dat ik per 1 september een vast contract krijg en ik ben achteraf blij dat mijn vriend en ik er gewoon voor zijn gegaan... xxx Dreamy
Tja, als het goed is houdt een werkgever er rekening mee dat vrouwen kinderen kunnen krijgen toch? Ik zou niet aarzelen, het is natuurlijk niet te hopen, maar misschien duurt het nog wel wat langer voor je zwanger bent en heb je wel deze baan laten lopen. Doen!
Een goede vriendin had exact hetzelfde. Ongeveer een week of 3 na haar verlof zou haar contract verlopen, en ze wilde 3 dagen gaan werken was erg spannend maar aan de andere kant........als haar contract niet verlengd zou worden kon ze WW aanvragen en zou ze 70% van haar loon krijgen dus...... Uiteindelijk is haar contract gewoon verlengd en nu 3 jaar later werkt ze er nog steeds en is er ook een 2e bijgekomen.............Dus er zijn werkgevers die je gewoon eerlijk beoordelen hoor!!!!!!!! Ikzelf zit midden een opleiding die door mijn werkgever betaald wordt, een zwangerschap betekent niet alleen verlof maar ook dat ik 6 maanden langer over mijn opleiding zal gaan doen..........toch ga ik mijn kinderwens niet nog 3 jaar uitstellen (zoalang duurt mijn opleiding nog).
Heel herkenbaar die twijfels! Ik zelf werk nu full-time en heb het niet echt naar mijn zin om mijn werk. Mijn vriend en ik proberen nu vanaf november 2005 om zwanger te worden maar tja wil nog niet erg lukken. Tja wat doe je blijf je of ga je inderdaad voor iets anders kijken?! ik weet het niet. Ik vind het toch een eng idee dat als je straks een contact hebt voor bepaalde tijd en je bent zwanger dat je contract niet verlengd wordt.....(wij zijn wel echt afhankelijk van beide salarissen). Maar ja het kan ook net zo goed nog heel lang duren voordat je zwanger bent...ahhh ja je kan jezelf aardig gek maken met het gepieker! haha..... Van vriendinnen heb ik gehoord dat tegenwoordig veel werkgevers eerst een contract voor een half jaar geven en dan misschien nog wel eentje voor een jaar en dan pas een vast contract.... Tje je moet jezelf dan gewoon heel erg bewijzen: dat ze je niet kunnen missen!