Baas wil niet meewerken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door carpediem2010, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Al vanaf week 7 van de zwangerschap ben ik erg moe, en steeds ziek, heb me al 3 keer ziek gemeld, zit erdoorheen

Ben bij mijn huisarts geweest,die zei je bent oververmoeid.
    Je blijft 10 dagen thuis, laat bloed priken, dan kom je bij me terug en praten we verder.

Heb mijn werkgever gebelt, en die zegt ik heb niet te luisteren naar je huisarts.
    Zij gaat de arbo bellen, en voor ander werk zoeken anders.
    Terwijl ik gewoon er helemaal doorheenzit, moet alleen maar huilen.
    Heb mijn huisarts weer gebeld, die zegt anders belt de arbo mij maar

Ben zo teleurgesteld in collegas. Hoorde van een andere collega dat ze gisteren ook hadden gezegt ze moet zich er eens overheen zetten, en anders maar een cup a soup nemen.
    Ik weet niet meer wat ik moet

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon jezelf ziekmelden, wat je al hebt gedaan. In afwachting van een oproep bij de arbo-arts.
    Je werkgever is geen arts, daarvoor heeft hij/zij niet geleerd. En je collega's moeten niet zeuren :D

3. Englishwoman90

Englishwoman90 Niet meer actief

Inderdaad, je werkgever heeft geen medische achtergrond (naar ik aanneem) en kan dus jou sitatuatie niet beoordelen. Ik zou dit trouwens ook gewoon zeggen tegen je werkgever.
    Ik ben altijd stomverbaasd als mensen zonder medische kennis een oordeel geven over een ziek iemand (al dan niet een `zichtbare ziekte`). Van je collega`s moet je je niets aantrekken, hun mening is niet belangrijk voor jou.
    Ziekmelden dus en de arbo arts afwachten

4. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Jij (en die kleine) gaan toch echt wel voor hoor.
    Laat je maar nakijken door een arboarts en tot die tijd ziek thuis zitten. Daarna zie je wel weer verder, maar tot die tijd heb je in iedergeval even rust.
    En je collega's ach ja, die hebben toch ook wel eens wat qua ziekte wat jij vreemd vind?
    Als je ziekte zwangerschapsgerelateerd is krijgt je baas dit ook nog eens 100% vergoed, dus doe geen dingen tegen je zin in en kies voor jou/jullie.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je werkgever kan idd de arboarts inschakelen, maar tot de tijd dat jij opgeroepen word, hoef je niet aan het werk te gaan.

Sterker nog, je baas heeft er geen donder mee te maken wat jij hebt, dat hoef je nog niet eens te vertellen. Zelfs de arboarts mag niet tegen je werkgever zeggen wat jij mankeert, tenzij je daar zelf toestemming voor hebt gegeven.

sterkte! Niet leuk hoor, zo'n werkgever...

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

Rondkijken naar een andere baan misschien........

Na de bevalling althans....
    Meestal voorspelt het niet veel goeds en kun je dadelijk nog tegenwerking verwachten als je kleintje een keer ziek s en jij hiervoor thuisblijft.

Verder, nu gewoon lekker thuisblijven en je daar totaal niet schuldig over voelen he.

7. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Nou meiden mijn baas heeft gebeld

Ze zei ik heb de arbo gesproken, die vind 10 dagen thuis niet goed, en je kan vanaf morgen aangepast werk gaan doen.(zonder dat de arbo me gezien heeft)
    Ik zei daar ben ik het niet mee eens, ik wil dan eerst zelf wel naar de arbo toe.

Ze zij die heeft geen tijd deze week, ze belt je donderdag.
    En dan zo van je wil dus niet meewerkenj? Ik zei nee ik kan nu nog niet werken.
    Ze zei ja als je kan dan moet je komen.

Die arbo speelt gewoon met mijn baas onder een hoedje. Ze willen alleen maar dat je werkt.
    Ik denk eraan om het uwv te bellen, dat zei mijn verlos gisteren, en daar het verhaal te doen

xx

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    En je werkgever kan het natuurlijk ook "gekleurder" hebben verteld aan de Arbo tov hoe jij je voelt.
    Dus inderdaad er op aandringen dat je zelf rechtstreeks contact krijgt met de Arbo en daarmee overleggen. Op het moment dat Arbo nog altijd lullig blijft doen, dan staat de weg naar second opinion via UWV ook nog altijd open.

9. Dana

Dana Niet meer actief

nou dan maar via het uwv meid, dit is echt waardeloos van je werkgever, leuk geprobeerd, maar het mag niet. er kunnen geen uitspraken gedaan worden over jouw arbeidsongeschiktheid zonder dat ze je zelf gezien/gesproken hebben.

10. mukkie

mukkie Lid

6 okt 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Als jij je ziek voelt en je hebt je ziek gemeld, kan en mag een werkgever niet voor jouw praten naar een arbo toe.

Een arbo arts is verplicht om met jouw te praten in een gesprek en jouw kant van het verhaal aan te horen.
    Het is dan ook gelul dat de Arbo geen tijd heeft voor je, want dat heeft een arbo altijd wel. Je werkgever heeft gewoon geen zin om geld uit te geven voor je, want zo'n gesprek kost je werkgever zo'n 150 euro, dus proberen ze je uit de tent te lokken om weer te gaan werken. NIET TOEGEVEN

Mijn ervaring zelf met de arbo is dat als je zwanger bent, de arbo heel snel zijn handen van je aftrekt en ik bedoel daarmee dat ze je alle tijd zullen geven om ff uit te rusten, want ook hun willen geen risico's lopen met zwangere vrouwen.
    Maar ja elke arts is weer anders.

Luister in iedergeval goed naar je huisarts en neem de tijd voor jezelf en voor je kind dat is je 1ste prioriteit

Succes

11. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Mukkie tnx voor je reactie.

Ze gaat vandaag bellen die arts, dus ben benieuwd. Kon er niet langs want geen tijd:(
    Ben nog steeds kapot en slap, zie het nog niet zitten

xx

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ja een arbo-arts zit ook met afspraken en een volle agenda. Daarnaast wordt er wel vaker gewerkt met belafspraken hoor. Dus op zich is het niet vreemd dat ze je vandaag gaat bellen.

13. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    De arbo belde, ze bleef maar aandringen op administratief werk. Ik zei nu gaat het even niet. Mijn moeder zei nog vandaag jeetje wat zie je er toch grauw uit.
    Nu moet ik maandag bellen naar mijn leidinggevende hoe ik me voel, en als ik nog niet ga werken donderdag naar de arbo

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Prima!!! maandag bellen.. t gaat niet (als dat zo is...) en dan donderdag naar arbo..

15. mukkie

mukkie Lid

6 okt 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff lekker een paar dagen rust en dan kan je maandag bekijken hoe je je voelt. Goed luisteren naar je lichaam en als je denkt dat het niet gaat dan geef je dat gewoon aan en dat je graag die donderdag naar de arbo wilt. Tevens zou je dan ook even contact kunnen nemen met je ha om aan te geven dat je naar de arbo dan moet, zodat zijn dossier ook optimaal is.

Ik wens je veel beterschap de komende dagen en rust lekker ff uit

16. Aloe

Aloe Niet meer actief

He bah wat een vervelende mensen heb je toch in de wereld.
    Mijn baas heeft ook geen seconde aan mij gedacht afgelopen jaar en toen ging het fout..........

Dat was niet zijn schuld. Het kwam niet door stress.
    Mijn geestelijk/ lichamelijk welbevinden werd er alleen niet beter op.

17. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Allereerst, complimenten dat je zo volhardend bent en dat je niet toegeeft.

Je werkgever moet je idd ziekmelden bij het UWV. Na een dag of 4 krijg je dan een oproep van de ARBO arts (afhankelijk of je werkgever daarvoor verzekerd is, zal hij/zij daarvoor moeten betalen... het lijkt erop dat je werkgever niet verzekerd is). Ik zou aandringen om op bezoek te gaan bij de ARBO arts: Deze zit er voor JOU (!) en niet voor je werkgever.

Het idee aan administratief werk geeft jou heel veel stress en dat is niet goed voor jou en je baby. Geef dat ook even aan bij je huisarts.

Vraag aan je huisarts of hij zijn advies op papier wil meegeven, zodat je dat kunt meebrengen naar de ARBO-arts. Dat vergemakkelijkt al een hoop.

Je kunt dan een herevaluatie afspreken, bijv. over 2 weken. Afhankelijk van hoe je je dan voelt kunnen er weer vervolgafspraken gemaakt worden om je werk te hervatten of ander werk te gaan doen. Maar nu nog even niet.

Sterkte!

18. carpediem2010

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    hee meiden

Gaat hier nog niet lekker, ben flauw gevallen vanmorgen, voelde het niet aankomen ook. Ik zat aan tafel, en werd opeens niet goed.
    Mijn man heeft me opgevangen, daarna moest ik spugen, en een suis in mijn hoofd. Gek he.
    Mijn man is thuis gebleven vandaag, lief he. Was bang dat het weer zou gebeuren

19. MM1981

MM1981 Bekend lid

30 dec 2010
    668
    0
    0
    Jeumig! Da's heftig. Ben je ook onder controle bij een verloskundigenpraktijk en weten ze hiervan?

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Schrijf dit soort dingen ook even goed op, dan heb je het gedocumenteerd voor de arbo-arts! Dus dat je op die en die dag zomaar bent flauwgevallen etc... dus gewoon met datum en een tijd.

Natuurlijk is het goed dat je werkgever met alternatief werk aankomt voor je, wanneer je je normale werkzaamheden niet kunt doen.... maar je moet wel in staat zijn überhaupt iets te kunnen.

Deel Deze Pagina