Net even uit bed om te plassen, helderrood bloedverlies bij het afvegen. Nog geen een keer gehad deze zwangerschap... Wel ligt mijn placenta laag anterior en de vk kon afgelopen niet zien of ie is opgeschoven. Dus voor a.s. Dinsdag afspraak in zkh voor echo. Maar nu dus dit, ben weer in bed gaan liggen. Heb geen buikpijn oid dus denk dat ik het even afwacht en morgen misschien even bel, tenzij het vannacht erger wordt. Iemand ervaring?
Zou toch even bellen meid, het hoeft idd helemaal niks te betekenen maar wat als dat wel zo is.. better safe zeg ik altijd maar
Ik zou bellen, deze zwangerschap 1x gehad met 30 weken, gebeld en moest echt langsgaan heb 1uur aan de ctg gelegen, gelukkig niks aan de hand, maar waar het vandaan kwam geen idee, ze hebben iig ook met een echo de hele placenta nagekeken.
Ik zou zelf ook even de volgende ochtend afwachten, vooral als je verder niks voelt. ( ook voor je eigen nachtrust(a))....
Goedemorgen meiden, Bedankt voor jullie reacties. Na een toch wel wat onrustige nacht, verder gelukkig geen nieuw bloed. Net wel bruin bloed. Ik ga straks even bellen en vraag dan ook even wat ik moet doen als het weer gebeurt. Zal jullie nog even op de hoogte houden. Bedankt allemaal!
Mijn schoonzus had dit toevallig met 34 weken zwangerschap. Ook zij heeft een laag/voorliggende placenta. Er was niks aan de hand alleen de baarmoeder was iets beschadigd of een ader geknapt aan de buitenkant geloof ik.
Ik snap het echt niet, je vraagt advies en (bijna) iedereen geeft aan dat je moet bellen. Dat negeer je eigenlijk en gaat afwachten, nu ben je ruim 8 uur later en hebt nog steeds niet gebeld en zult dit "straks" gaan doen... Wat houd je tegen dan? dat je naar het zh moet? dat je met bellen? want geloof mij als ik (en met mij denk ik meerdere andere) helder rood bloed verlies echt wel de vk ga bellen, of dit nu voor niks is of niet. Stel er is wel wat aan de hand en omdat jij in mijn ogen er zo laks mee omgaat het erger is geworden? ik zou mezelf dat nooit vergeven. Beter is om een keer extra te bellen, daar zijn ze voor!
Altijd bellen. Bloedverlies bij deze termijn kan ook veroorzaakt worden door een beginnende bevalling of een loslatende placenta en moet daarom altijd worden gecontroleerd in het ziekenhuis.
Altijd bellen met bloedverlies. Hoeft helemaal niks te zijn zoals je zelf al zegt je hebt een laaghangende placenta. Maar dat weet je niet!! Dat beoordelen ze wel in het ziekenhuis. Hier ook weer vanaf week 34 bloedverlies, slijmprop verloren en ze dachten dat de bevalling gestart was. Dus bellen 📞
Helemaal mee eens! Verloskundigen geven aan dat je bij een bloeding bij deze termijn meteen MOET bellen.
Met bloed neem ik geen enkel risico. Ik kan geen een goede reden bedenken waarom ik niet meteen zou bellen...