Veranderde het gedrag van hond/kat vlak voor de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Caro1, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Ik hoorde laatst van een gedragsdeskundige dat honden onder andere hormoonschommelingen bij mensen aanvoelen. Daardoor ziet zij aan de hond al dat er thuis iets aan de hand is, bijvoorbeeld als er iemand zwanger is geworden, voordat het haar verteld is. (Niet specifiek zwanger hoor, maar ze ziet wel dat het gedrag verandert en dat er dus thuis bij die hond iets aan de hand is). Ik heb zelf heel sterk ervaren dat mijn hond anders is, aanhankelijker en rustiger, vanaf het begin dat ik zwanger ben, zelfs voordat een buik zichtbaar was enzo. Nou vraag ik me af, zou je ook veranderingen bij een hond (of kat) kunnen zien als je op het punt staat om te bevallen? Ik kan me voorstellen dat een hond ander gedrag laat zien als je al weeen hebt, maar ik vraag me af of je dat daarvoor ook al kan zien. Heeft iemand daar ervaring mee?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Onze kat was toen "verdwenen" toen ik bezig was met de weeën... Ook de eerste dagen amper het beestje gezien. En pas na een paar dagen kwam hij heel langzaam te voorschijn, maar ontzettend voorzichtig. Zowel naar mij toen als de baby!

3. iekieb0e

iekieb0e Lid

1 jul 2008
    28
    0
    0
    als ik alleen thuis ben met de hond ligt hij de hele dag in zn mand en zie ik hem alleen als ik zeg datwe gaan plassen of dattie zn eten krijgt..maar zodra er iemand binnenkomt gaat ie voor me liggen/zitten en istie niet bij me weg te slaan..vroeg me ook af wat dit betekend..misschien dat hij me wil beschermen als er andere mensen zijn?

4. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Mijn hond is nog steeds dezelfde lomperik als altijd :)..
    Ben benieuwd of hij de bevalling aan voelt komen, lijkt me wel bijzonder.

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Vanaf het moment dat mijn vliezen braken heb ik mijn kat nooit meer gezien. Dat is al ruim 7 maanden terug :cry: .

6. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Onze kater veranderde wel. Hij liep de hele dag achter me aan en de kattenbak vond hij geen juiste plek meer om te gaan plassen.

Nu bevallen en hop hij staat weer keurig op de bak :D

7. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    aan onze honden merkte ik toen niks maar tot dat ik weeen kreeg en de hond was niet meer bij me weg te slaan als ik ging zitten hup zat die op me schoot zodra ik weer een weee voelde stond ik op en ging ik lopen nou dan huppelt die zo met me mee :D

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hier 2 rottweilers, en bij me 1e dochter wilde het teefje ECHT NIET met me nee naar buiten! Paar uur later braken me vliezen.
    Bij onze 2e dochter waren ze erg waaks, niemand mocht in me buurt komen en ze waren beetje zenuwachtig leek het wel... Ik heb overigens bij beide bevallingen de honden bij me zwager gebracht. Wilde niet het risicio nemen dat ze zouden denken dat de vk me pijn deed

9. Caro1

Caro1 Actief lid

26 okt 2008
    123
    0
    0
    Leuk om te lezen dat je toch veel aan ze kan merken. Ik ben zo nieuwschierig hoe mijn hond zal reageren. Nedjla, de hond zorgde zeker wel voor afleiding tijdens de weeen, of niet?
    Kvptje, wat bijzonder, ze voelden het dus echt aankomen!

10. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Durf niet te zeggen dat ze echt de bevalling voelde aankomen, laat ik het zo stellen... Ze voelde dat er wat aan zat te komen.. misschien toch een bepaalde spanning die ze aanvoelen..

Deel Deze Pagina