Ik heb een Mutsy Urban Rider. Een prima kinderwagen, alleen nu heb ik een probleem met het inklappen van het frame. Met veel moeite en vele keren proberen lukt het meestal wel om het frame in te klappen. Het probleem zit hem in de horizontale stang onderin (net boven het boodschappenmandje) die zowel links als rechts moet loslaten om in te kunnen klappen. Bij mij blijft de rechterkant vaak/meestal vastzitten waardoor dit niet lukt (ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ) Weet iemand of er servicepunten zijn van Mutsy om dit na te laten kijken (ik woon zelf in Delft)? Ik heb de kinderwagen van een vriendin overgenomen en hij is inmiddels ongeveer 5 jaar oud (dus buiten de garantie). Of heeft iemand hetzelfde probleem gehad en weet hoe ik dit zelf op kan lossen? Alvast bedankt!
Ik heb zelf geen Mutsy maar is het geen idee om die moeilijk doende verbinding in te spuiten met siliconenspray zodat het wat soepeler loopt?
wij hebben het met onze mutsy ook gehad. je hebt zeg maar de duwstang die inschuift en die ook naar beneden zakt als je hem inklapt. bij ons bleef het daar aan de rechterkant vast zitten waardoor je hem dus niet ingeklapt kreeg. mn schoonvader is er toen na veel pijn en moeite achter gekomen dat er een palletje zat dat niet ingedrukt werd omdat er vuil tussen zat. hij is een avond bezig geweest maar hij heeft het weer schoon gekregen. ik weet niet dit hetzelfde probleem was als bij jou het geval is maar ik zou idd via de website van mutsy ff kijken waar er een punt is bij jou in de buurt dat er ff naar gekeken wordt. wij durfden het risico te nemen dat het niet meer goed kwam omdat alyssa al veel in de buggy zat. heb hem nu verkocht en ga straks voor een ander type mutsy. liefs doris
Dank jullie wel voor de tips. Ga eerst de siliconenspray proberen en dan kan ik altijd nog op zoek naar dat palletje. Nog even een vraagje aan Dorisn. Zit dat palletje onder waar de stang niet inklapt of boven op de stang (die knop die je indrukt) of op de stang bij die schuif die je omhoog "trekt"? Alvast bedankt!
wij kregen vorige week onze mutsy binnen en hadden ook problemen met het inklappen van het frame. De meneer van de Babydump vertelde dat er waarschijnlijk iets te strak aangedraaid is. Net boven het boodschappenmandje (aan de buitenkant) zit een punt voor een inbussleuteltje, dit kan je iets losser draaien. Dit hebben wij waardoor het nu makkelijker gaat. Misschien een idee?
Wij zijn vandaag ook terug geweest met onze nieuwe mutsy, omdat hij ook niet in wilde klappen. Het blijkt nu dat het systeem iets anders werkt dan in de gebruiksaanwijzing staat. Je moet eerst die knop op de stang induwen, en de stang iets omhoog halen. Dan die schuif aan de zijkant omhoog doen, en vasthouden. Dan de knop aan de stang weer induwen en het frame gewoon inklappen. Het is een handigheidje. Ook hebben we er een beetje spray tussen laten doen zodat het iets soepeler gaat.
Dank jullie wel voor de tips ga ze één voor één proberen. Tot nu toe lijkt de spray aardig te werken (we klappen de wagen niet heel vaak in). Mocht het toch weer erger worden dan gaan we beginnen met "sleutelen".
boeketje: het palletje wat ik bedoel zit in de stang, je ziet het dus niet. het palletje wordt (normaal gesproken) automnatisch ingedrukt als je hem inklapt. bij ons zat er volgens mij iets van vuil in of er zat iets een milimetertje scheef ofzo. fijn dat het met de spray beter gaat. liefs doris