Haha Andela grappig he? Het mooiste is dat wij er zelf totaal geen probleem van maken dat het zo gaat... de discussies die we erover hebben met schoonfamilie zijn allemaal leuke, 'plagerige' discussies. We nemen het zoals het komt. Heb het topic geopend omdat ik benieuwd was hoe anderen er over denken. Maar voor sommige mensen is lezen nog altijd lastig die denken dan dat wij in de clinch liggen met schoonfamilie en er een groot drama van maken Klinkt als een interessant boek Andela! Ben zelf niet zo van het lezen.. ja foldertjes ed over voeding als het op L aankomt , maar geen boeken. @Lies wow heftig zeg hoe je erachter kwam dat je zwanger was! Wat is dat? Partiële mola? @Me fijn dat je de opleiding kunt doen! Altijd goed voor je ontwikkeling Tegen die tijd krijgt Julie waarschijnlijk al veel meer vaste voeding toch en is ze niet meer zo afhankelijk van bv als nu? Aan de andere kant: baby's wil is wet, als ze wil dan wil ze Krijgt ze eigenlijk al veel bijvoeding? Ik hoop dat je een rustige nacht hebt gehad! @Kache veel plezier vandaag op de verjaardag van N! Het weer ziet er goed uit.. gaan jullie het buiten vieren of lekker binnen? @hier even een vraagje aan de dames met een (kantoor)baan. Wat zijn jullie werktijden? Ik heb gisteren namelijk mijn contract gekregen en daar wordt gesproken over werktijden van half 9 tot half 6 Vind ik persoonlijk vrij lange werkdagen voor een kantoorbaan.. Ook als ik een half uur lunchpauze er af haal dan kom ik nog op dagen van 8,5 uur. Vier dagen van 8,5 uur is in mijn beleving toch echt meer dan 32 uur Ook is het salaris wat lager dan ik gewend ben.. Op zich geen ramp, maar mijn salaris was al een starterssalaris HBO. En dat terwijl ik WO opgeleid ben en 2 jaar werkervaring heb. Voel me dan een beetje te kort gedaan met een salaris onder startersniveau. Ook de reiskostenvergoeding is niet om over naar huis te schrijven. Valt me een beetje tegen. In mijn laatste gesprek met de mede-eigenaar heeft hij erg lopen 'opscheppen' over hoe het bedrijf groeit en hoe goed het wel niet gaat.. tsja.. mag je ook wel met een aanbod komen wat daarbij hoort denk ik dan Ik ga maandag maar eens even bellen om van gedachten te wisselen. Vooral de werktijden wil ik duidelijkheid over.. ik ga niet structureel meer uren werken dan waar ik voor betaald krijg.. of ben ik nou gek? Met L gaat alles goed.. afgelopen dagen een slaapkopje eerste klas En tussendoor lekker vrolijk en gillen.. love her!
@Lynn, haha ja dat is iets langer dan ik ook gewend ben. Ik kan alleen geen objectieve kijk geven. Ik werk op het kantoor van m'n vader en hij bepaalt de werktijden dat we open zijn (9-16:30, maar niet echt lunchpauze). Een partiele mola is een zwangerschap waarbij er iets mis gaat met de celdeling ofzo. Ipv een XX of een XY (vrouw/man) was het bij mij een XXY. Dit heeft ook geen kans op overleven. We hadden een 8wk echo gehad ivm een eerdere miskraam en die was prima, hartje gezien en bij de 12 weken echo was er geen hartactie meer. Die cellen "kunnen zich gaan gedragen als kanker". Dus ik moest na mijn curretage iedere week terug om bloed te prikken. Als de hcg weer omhoog zou gaan dan zaten er dus nog ergens cellen. @me, ja ik kan me voorstellen dat je toch weer aan het werk wilde hoor! Gek dat je zo vaak negatief tesstte! Maar alles is goed gelukkig en nu is er een mooi kindje 10 maanden is best lang of niet? Hoe ging je nacht? Hier gingen de afgelopen twee nachten perfect. Gisteravond ZONDER HUILEN in bed gelegd en ze sliep.. tot vanochtend 8uur Ze is haar handje aan het uitvinden, en tergelijk dat als er wat in d'r handje zit ze het heen en weer kan bewegen. Super grappig, ze kan er een uur druk mee zijn en het enige wat ze doet is dr arm op en neer bewegen. Ik merk dat ze wel wat gefrustreerder raakt als het allemaal niet lukt. Volgens mij wil ze te veel maar laat haar motoriek het nog niet echt toe.. Leuke koningsdag aan het hebben??
@ Andela, aah ok, ik ben zelf ook niet zo van het lezen haha. Dus vandaar ook nog nooit van gehoord denk ik. Ja idd je hebt kolfrecht tot 9 maanden maar daar ben ik dan al overheen. Ze is vrijdag al 7 maanden. En kan er wel recht op hebben maar kan moeilijk weg lopen bij een bevalling. Maarja we zien tegen die tijd wel. Leuk dat je een zomerhoedje hebt gevonden. Zag idd dat ze er nu meer hadden bij h&m @ Lynn, ben benieuwd of Julie dan minder afhankelijk is. Ze drinkt nu namelijk nog steeds 6-7 keer per 24 uur. Ze krijgt nu (als ik eraan toe kom) 1x fruit aangeboden en 1x groente en soms een broodkorst in der hand, maar hier gaat allemaal maar weinig van op. Hier geen kantoorbaan dus weet geen tijden. Mijn vriend werkt wel op kantoor als ik dat zo kan noemen en heeft precies dagen van 8 uur. 8-16.30 (halfuur pauze) of van 9.30-18.00. @ Lies, nee niet gek dat ik zo vaak negatief testte, was gewoon steeds niet zwanger, maar elke maand teste ik voor NOD omdat ik toch echt dacht dat het wel gelukt was. En elke keer dus niet. Heeft idd best lang geduurd voor het wel lukte. Hoop bij een volgende dat het minder lang duurt. Al geeft die tijd ook weer extra spanning, maar ook weer teleurstelling. @ Hier, 2e nacht is goed gegaan. Julie heeft thuis gewoon 2x fles van 90 op. Dus vriend helemaal blij. Ik was vrijdag nog snel andere speen gaan halen voor op de difrax. Zeg we gaan gewoon weer verschillende flessen proberen en op de een of andere manier pikte ze em. Ik ben dus niet naar huis gehoeven. Zaterdag toen wel maar 4,5 uur geslapen. Ik hoor haar toch enja dan voed ik haar ook maar, want of ik nu kolf of voed doe ik liever het laatste. Ben om 13.30 opgestaan en vriend naar dat feest gestuurd. Maar was toch wel erg moe. Gelukkig mocht ik afgelopen nacht thuis blijven (had ik al beetje verwacht) dus gewoon lekker geslapenen vriend kon opstap. Hoopte natuurlijk wel dat ik niet alsnog moest komen want dan had ik een zatte vriend die hier 25 km vandaan was haha en snel naar hier moest komen. Maar ben niet gebeld. Vandaag beetje thuis rondgehangen. Zo meteen wel weer nacht werken. Kijken of Julie dan weer drinkt. Morgen gaat ze 4 uurtjes naar het kinderdagverblijf.
@Lynn Ja ik denk dat heel veel dames dat stukje niet goed gelezen hebben haha. Voor mijn zwangerschap had ik een kantoorbaan en werkte ik van 08:00 tot 16:30. Met een half uur lunch. En mijn vriend heeft ook een kantoorbaan en werkt van 09:00 tot 18:00 meestal,ook met een half uur lunch. Maar inderdaad 4 x 8,5 is niet 32. Ik zou morgen even bellen hoe of wat! @Lies Heerlijk 2 van die goede nachten! Grappig hè als ze hun handjes ontdekken. Lucas kan soms ook zo gefascineerd naar z'n handjes kijken. Of beide handjes in elkaar vouwen alsof hij iets gemeens van plan is. Zo lief haha. @Me ik dacht dat het kolfrecht liep tot baby 9 maanden was? Maar dan ben ik in de war denk ik. En nee inderdaad, 'Doei mevrouw, ik ga m'n baby voeden succes met persen. ' Hahah Wat goed van Julie dat ze uit haar flesje heeft gedronken, toch een fijn idee dat als je weg bent ze ook drinkt. Werkse voor straks! Hier: Met koningsdag niet veel bijzonders gedaan, even in de tuin gezeten. En naar de bouwmarkt geweest. Vandaag kwamen mijn schoonouders op visite, en ze waren nog niet eens binnen of Lucas begon te pruilen en schreeuwen. Na een halfuur was het oke, en als hij bij mij op schoot zat kon hij een beetje lachen maar oh wee als iemand te dichtbij kwam. Gelukkig vonden ze het niet erg, gaat vanzelf over. Ik denk dat ik het boek toch maar ga bestellen, meestal ben ik niet zo van de boeken en dergelijke en doe ik wat voor mij het beste voelt. Maar dit sprak me wel aan, leek me een 'vrolijk' boek. Ook een voedingsbh besteld. Ik had een van livera, maar ik vond hem toch wat te dun. Dus nu een andere besteld hopelijk schijnt dat minder door. Fijne avond/nacht iedereen!
Klopt ook Andela tot 9 maanden heb je kolfrecht. Maar als ik op verloskamers sta zijn die 9 maanden voorbij. Ben nu aan t werk btw. Heel rustig dus ben ff aan t kolven. Julie heeft fles van 60 gedronken. Niet veel maar is iets
@Lies fijn dat de nacht zo goed is gegaan! En grappig he dat ze hun handjes ontdekken?! Frustratie als iets niet lukt herken ik wel.. heeft L nog steeds @me Dus Julie drinkt uit de fles?! Wat je zegt, het is niet veel, maar het begin is er en dat is wel fijn toch?! Hopelijk kun je vandaag wat meer slapen dan zaterdag! @andela heeeeel herkenbaar pruillip en huilen als anderen binnenkomen . Inmiddels doet L het gelukkig een stuk minder.. tenzij het om veel mensen gaat, dan raakt ze nog weleens overdonderd. @hier dank voor jullie antwoorden mbt kantoortijden.. ik ga ze zometeen maar eens bellen. Ik denk dat ik even een afspraak met ze maak om langs te komen, vind ik prettiger dan telefonisch, heb nl. ook nog meer vragen/opmerkingen over het contract. Als alles doorgaat ga ik vanaf volgende week maandag aan de slag.. dat betekent dat dit mijn laatste week is met L thuis.. Het voelt heel dubbel.. heb onwijs zin om weer te beginnen, maar zal L ook heel erg gaan missen.. deze week nog maar even volop genieten. Het begint al goed.. vandaag lekker uitgeslapen (lig nog in bed) maar ik hoor L kletsen door de babyfoon dus ga maar even een flesje maken
Dag dames, Ik ben even terug van weggeweest, heb nog niet de kans gehad bij te lezen, zal dat nog doen, sorry Het was namelijk een heel drukke week op het werk. Bericht gekregen dat het bedrijf overgekocht werd en dus veel paniek etc. We weten nog niets, alles zal afhangen van het nieuwe bedrijf en hoe ze de business zien. Het is mogelijk dat ze ons gewoon behouden of dat ze de bedrijven fusioneren (beiden werkzaam in dezelfde sector). En dan moeten er banen vloeien natuurlijk. Ook thuis druk daar de broer van mijn vriend uit Italie op bezoek gekomen is voor een week dus elke avond na het werk geen tijd gehad om te lezen. Hier alles prima (behalve dat nare werk-bericht natuurlijk). J heeft diarree gehad maar is nu onder controle. Hij leert als een trein en aapt alles na wat we doen, heel grappig. Bijvoorbeeld gisteren: Hij ligt in zijn bedje maar wil niet gaan slapen. Hij begint na een tijdje te huilen, ik ga naar hem toe en neem hem even in mijn armen. Na een tijdje leg ik hem terug en hij begint te lachen en wild met zijn voetjes te stampen. Ik zeg "Ssssst, nu moet J gaan slapen" en terwijl ik sssst zeg leg ik mijn vinger op mijn mond en doe hem teken stil te zijn. Hij begint te lachen en doet "ssssst" en legt zijn vinger op zijn mondje. Lieverd. Alleen dat verrekte eten weer hé... Maar ja, wat kan je eraan doen...
@ Andela: ik heb bij mijn oudste ook alcohol gedronken terwijl ik zwanger was, zal dadelijk mijn testverhalen wel even schrijven. En ja, N zit echt nog in (13 mnd) sprongetje . Er wordt aardig gebruld als andere mensen te dichtbij komen en ze volgt me overal. En naar bed brengen 's avonds kost al snel 30-40 minuten . Ken boek niet, maar met even googlen, ziet er leuk uit! Haaruitval ook duidelijk gehad bij alle 3 tot ongeveer 6 maanden na bevalling. Ik vond het wel oke , ik heb van mezelf (te) veel haar en het was even een paar maanden een hanteerbare bos, ha ha! @ Lynn: N slaapt in principe 1,5-2 uur na de lunch, maar rommelt af en toe, bijvoorbeeld om 10:00 uur al in slaap vallen, maar na 45 minuten weer wakker en dan in middag met moeite nog 30 minuten in bedje etc. Ik heb ongeveer kantoortijden en een volledige dag is bij ons van 8:45 tot 17:45 uur (9 uur), maar daarin hebben we 30 min koffiepauze en 30 min lunchpauze, dus netjes 8 uur. Mijn man werkt van 9:00-17:30 met 30 min lunchpauze. Zou idd eens informeren hoe het nu zit... @ Lies: wow, nu al in 68? Geen kleine dame dus . Mijn meiden zijn vrij gemiddeld overigens. Jeetje, wat heftig een mola. Dat zal dan wel heel spannend zijn geweest toen HCG opeens omhoog ging! Pffff. Gelukkig idd geen chemo maar een 'normale' roze wolk! Lief he, dat ontdekken van de handjes . Je ziet ze bijna denken, wat is dit voor ding, ha ha! @ Me: top dat de opleiding kan doorgaan! En jeeh, een beetje drinken uit de fles, dat zal een opluchting zijn. 90 ml klinkt al best oke voor BV-kindje (had je dan nog geen andere speen geprobeerd?? Ik heb bij alle 3 de kinderen altijd een grote zoektocht gehad naar de juiste fles... Alle 3 een andere overigens die werkte ) @ testen: bij C was ik net gestopt met pil en ik dacht dat ik nog 6 maanden ontpillen voor de boeg had, ha ha. Tijdens huwelijksreis kreeg ik pijnlijke borsten en menstruatiekrampen, maar ik dacht echt dat het gewoon menstruatie was. Een week later (6 weken na stoppen pil) ook vreemd gevoel in buik, 'gek' plassen en binnen paar dagen lustte ik een heleboel dingen opeens niet meer. Toen wist ik eigenlijk wel hoe laat het was, maar ik vond het supereng om een test te doen, had echt geen rekening mee gehouden dat het meteen raak zou kunnen zijn! Na huwelijksreis, 7 weken na stoppen pil, dan toch een testje gedaan, die natuurlijk heeeeeeeel erg positief was, ik was immers al 7 weken zwanger, hi hi. Bij E voelde ik me paar dagen voor NOD zwanger, maar testjes bleven negatief. Omdat het pas eerste ronde was, dacht ik, je wilt te graag, je lichaam haalt trucjes met je uit. Maar ik voelde me zooooooo zwanger en werd maar niet ongesteld! Ik werd er knettergek van. 10 dagen na NOD, testje nr 6, eindelijk een tuurstreepje! (ik bleek een week minder lang zwanger te zijn dan ik dacht, overigens) Om die reden (en nog andere) heb ik N getemperatuurd en wist precies wanneer eisprong was geweest. 3 dagen voor NOD kon ik me niet meer bedwingen, ik voelde me weer zwanger en temperatuur was hoog . Meteen duidelijke streep. @ hier: N feestje buiten in de tuin kunnen houden, was gezellig. N heeft alleen veel op schoot gezeten, maar ja . Ze heeft gesmuld van de taart, mopperde dat het niet snel genoeg ging, ha ha! In de avond heeft ze echt een mega bak groente opgegeten , bezoek was ernstig onder de indruk, hi hi. Morgen nog een dagje werken en met oudste naar de oogarts. En dan heb ik even vakantie, hopelijk een beetje fatsoenlijk weer! Nou, nu maar eens gaan koken. Kijken of N ook spinazie wil eten .
@Me ah op die manier! Fijn dat ze toch iets heeft gedronken. Heb je vandaag een beetje biij kunnen slapen? @Lynn Pf maar het rare is hij doet het niet naar iedereen, naar een wildvreemde man die hier de elektriciteit kwam doormeten was het lachen geblazen Ik kreeg ook al naar m'n kop geslingerd dat hij eenkennig was omdat hij de hele dag met mij is. Alhoewel ik dat niet geloof want hij doet niet zo huilerig naar iedereen dus. Fijn even lekker uitslapen, en geniet er maar goed van! Heb je nog een afspraak kunnen maken met je werk? @Podiki Doe maar rustig aan hoor! Wat een spannend bericht van je werk, hopelijk pakt het goed uit voor je! Weet je al wanneer je uitsluiting krijgt erover? Wat schattig dat J je imiteert. Dan is het eigenlijk bedtijd maar door z'n charmes is het ook te aandoenlijk om weg te lopen haha. Qua eten, ja lastig.. Zelf helemaal geen ervaring mee. Lijkt me als moeder zijnde ook vervelend want je wilt natuurlijk dat je ventje goed eet en groeit. Maar als hij verder vrolijk en gezond is zou ik me niet proberen te druk te maken. @Kache Ik heb gelukkig ook een bos haar waar je u tegen zegt, maar ik vind het wel vervelend. Lucas trekt aan mn haar en heeft zo een hele pluk is zn plakhandjes. En haren kammen doe ik maar buiten nu. Jeetje wat was je snel zwanger van C, ik kan me dat zenuwachtige gevoel van het doen van een test nog zo goed herinneren haha. Mooi dat de verjaardag geslaagd was! Knap hoor een hele bak groentes naar binnen werken! Eet smakelijk straks, hier gaan we ook zo aan de spinazie! Hier: Lucas heeft vandaag voor het eerst omgerold haha, ik legde hem op zijn buikje en hij hing helemaal één kant op en ineens rolde hij door en lag hij op z'n rug. Dat trotse koppie was zo aandoenlijk haha. En hij slaapt eindelijk overdag boven in z'n eigen bedje. Dat is veel beter, rustiger voor hem en ik hoef niet zo op m'n tenen te lopen. Ik ben helemaal blij. Fijne avond iedereen!
@Andela ik geloof niet dat kleintjes eenkennig zijn omdat ze steeds bij hun mama zijn. Tenminste, niet met deze leeftijd. Wij hebben L van het begin af aan overal mee naar toe genomen op visite, maar van begin af aan vond ze het 3x niets en is ze liever thuis dan ergens anders.. Zo is ze gewoon.. En bij veel baby's is het ook een fase.. misschien dat LM ten tijde dat de elektromonteur er was wel in een goede bui was ofzo? En dat als op dat moment je opa/oma binnen was gestapt ipv de monteur hij ook daarnaar gelachen zou hebben. Het kan ook met het moment te maken hebben ipv met de persoon. Wat leuk dat Lucas zich heeft omgerold! En zo vroeg al! Mag je echt trots op zijn! @Kache fijn dat de verjaardag zo leuk was! Hoeveel uur in de week werk jij als ik vragen mag? (Heb je misschien al een keer verteld, maar dan ben ik het kwijt, sorry!) @Podiki he wat vervelend nieuws van je werk! die onzekerheid moet killing zijn! En wat schattig dat je kleintje jullie na gaat doen! @hier ik heb zometeen een gesprek bij mijn nieuwe (?) baan. Ik moet eerlijk zeggen dat de twijfel wel een beetje is toegeslagen. Ik doe voor mijn gevoel al water bij de wijn door 32 uur te gaan werken (is meer dan ik eigenlijk wil) en als het contract dan ook niet zo geweldig is, waar doe ik het dan nog voor? Financieel gezien ga ik er wel enigzins op vooruit, maarja ik heb nu een uitkering dus daar ga je al snel op vooruit En écht veel ga ik er ook niet op vooruit. Vergeleken met mijn laatste baan ga ik er zelfs flink op achteruit. Ik vind salaris echt niet het belangrijkste wat er is, maar ik weet wel wat ik waard ben en dat is naar mijn mening meer dan wat er nu geboden is. En dan die werktijden.. tsja.. als we daar niet uitkomen dan is het wat mij betreft al snel klaar.. ik ga niet 8,5 uur per dag werken terwijl ik er maar 8 betaald krijg.. dat is tegen mijn principes. L had gisteren een echte off-day. Veel mekkeren, weinig slapen. Huilen en overstrekken tijdens de fles Ik vermoed dat ze een boodschap wil doen maar het niet lukt Gek genoeg lijkt ze er alleen tijdens de fles last van te hebben. Ervoor en erna is er niets aan de hand.. Ze is nu bij mijn moeder omdat ik zometeen op gesprek ga.. ik hoop dat ze daar een mooie luier produceert.. dat zal een hoop verlichting brengen
@ Lynn, ja ze heeft uit de fles gedronken maar nog niet steeds niet veel. Ik heb gisteren maar 3 uur geslapen. Pff zag scheel van moeheid. Avond wilde ik lekker vroeg naar bed, 23.30 geworden, maar Julie heeft tot 7.15 geslapen en daarna nog tot 9.30. Dus heb weer wat ingehaald. Ben benieuwd hoe het gesprek is gegaan. Wel lastig om nu nu je een kleine heb die beslissing te maken. Denk dat je dan idd sneller gaat twijfelen dat voorheen. Je hebt nu ook die tijd thuis ervaren. Ik vind werken hartstikke leuk maar als mijn wekker om 6 uur gaat denk ik, misschien moet ik stoppen met werken haha. En gewoon lekker zoals in me verlof beetje aankeuvelen thuis. (terwijl ik dat echt niet wil hoor maar op die momenten slaat de twijfel toe) Hoe gaat het nu met L? Vervelend dat ze zon dagje had. @ Podiki, Ohjee wat vervelend van je werk. Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje. Brengt toch onrust mee. Ik mag gelukkig wel in opleiding maar blijf me afvragen of ik de opleiding wel af kan maken en wat er daarna met mijn baan gebeurd. Hoe het bij ons is: Werk in ziekenhuis op verloskunde. De zorgverzekeraar heeft een rood kruis door onze afdeling gezet. Wat betekent dat ze de zorg bij ons niet meer vergoeden. Enja als de zorg niet vergoed wordt komt er niemand bevallen, dus moeten wij weg. Hier in regio zit een ander ziekenhuis die ook de baby ic heeft dus ze willen daar ook alle bevallingen doen. Maarja het is geen fusie, dus wij weten nog niet wat er met ons gaat gebeuren. Waarschijnlijk tegen de zomer meer bekent. Schattig dat de kleine zo imiteerd haha. @ Kache, ja 90 ml vond ik ook goed, maar het is alleen maar weer minder geworden L. Tuurlijk heb ik al allerlei flessen/spenen geprobeerd maar ze duwde alles eruit. Heb zelfs tuitbekers (toen ze 3 mand was), fingerfeeding spuitjes en tepelhoedje geprobeerd. Maar ze wilde alleen maar tiet. Ben bij logopedist geweest en ligt niet aan haar mondmotoriek maar aan der karakter, eigenwijs dus. Dacht nu weet je wat probeer nog eens iets, enja het werkte, voor 1 nacht. Fijn dat het feestje leuk was geweest. En lekker vakantie, nog plannen? @ Andela, wat knap dat Lucas draaid van buik naar rug. Julie kan dat niet haha, wel andersom al vanaf 19 wkn. Fijn dat hij in zijn eigen bedje slaapt. Ik merkte dat hier ook in de nachten dat ze dan veel fijner sliep. En wij ook. @ Hier, nou de nacht van zondag op maandag was super rustig maar uiteindelijk toch wel snel voorbij gegaan. Julie had om 1.30 een fles van 60 op en om 7.00 nog 1, weet niet meer hoeveel. Toen ik thuis kwam om 7.45 was ze wakker dus maar aangelegd en goed gedronken. Toen heeft me vriend haar naar kinderdagverblijf gebracht met fles. Ik heb 3 uur geslapen en ben haar gaan ophalen. Toen waren ze met de fles bezig, had ze 50 op en was daarna teveel afgeleid. Pff 50? Niet veel. Weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Voorheen deden ze elke dag op kinderdagverblijf fles aanbieden, 2x. Dan belde ze als het niet lukt. Dat was dus elke keer, waardoor ik steeds meer gestresst was op de momenten dat ze fles gaven, niet fijn op het werk. Toen ben ik tijden gaan afspreken dat zij de fles gaven en ik 30 min later kwam, want wist toch al dat ze niet dronk, tja steeds 10-30 ml ofzo. Op een gegeven moment ben ik gewoon gestopt met flessen meegeven. Gaf mij stress en vond het gewoon lastig. Nu spreek ik een tijd af dat ik kom om te voeden en probeer ik op dat tijdstip van het werk weg te gaan, wat niet altijd lukt. Maar dat ging voor mijn gevoel beter. Nu weet ik dus niet, moeten we weer van voor af aan beginnen. Flessen meegeven, hun laten bellen als het niet kan, in de stress zitten, niet weten hoelaat ik moet kolven want misschien bellen ze net daarna. Het is echt een gedoe dan. Maar als ik geen fles meegeef gaat ze misschien weer weigeren (wat ze eigenlijk al wel nog steeds beetje doet). Had zon goede hoop toen ze 90 uit fles dronk. Maarja lang verhaal. Licht puntje, Julie heeft dus lang doorgeslapen afgelopen nacht. Laatste voeding 21.15, eerste voeding 7.15. Dus hoop dat ze dit wel door gaat zetten haha. Verder geen bijzonderheden. Heerlijk vrolijk ding blijft het gewoon. Begitn steeds meer te brabbelen. En heb het idee dat ze soms kusjes probeerd te geven. Zo schattig, ze pakt met 2 handen mijn hoofd vast en duwt haar open mond helemaal tegen mijn wang of mond aan. Haha super lief maar wel een kwijlboel.
@me Ahhh lijkt me lastig joh van die fles! Pfff kan me voorstellen dat je er af en toe van in de stress zit hoor. Is ze na het drinken van zo'n klein beetje als 50 ml wel even tevreden? Of is het brullen? Ik heb er zelf geen ervaring mee en heb dus helaas ook geen ervaringstips. Wat mijn gezonde verstand zegt wat je nog kunt proberen (maar ik kan me heeeeeel goed voorstellen dat je dat niet ziet zitten, ik zou het zelf ook niet zo snel doen) is haar een dagje/nachtje niet zelf te voeden maar alleen maar de fles aan te bieden? Misschien dat ze dan ervaart dat drinken uit de fles ook oké is? Op een gegeven moment zal ze dan wel 'moeten'. En het is niet dat ze niet weet hoe het moet.. ze doet het immers soms wel. Maarja je kindje honger laten hebben druist natuurlijk heel erg tegen het moedergevoel in.. Lastig hoor! @hier zojuist gesprek gehad.. en eerlijk aangegeven dat er een aantal dingen in het contract mij niet zo aanspreken waardoor ik ben gaan twijfelen. Het gesprek was met de HR-manager en hij mag natuurlijk niet beslissen over salaris. Ook mijn bezwaren tov de werktijden gemeld. Hij geeft aan dat er een half uur lunchpauze is en nog een half uur vrij te besteden.. Tsja.. aan wat? Zit in het midden van een groot bedrijventerrein.. spelen met me grote teen misschien? In de praktijk wordt er dat half uurtje natuurlijk gewoon gewerkt. Maar niet betaald dus. Ik heb aangegeven er een nachtje over te slapen en morgen mijn beslissing te laten weten. Ik neig ernaar om toch akkoord te gaan. Het werk past precies in mijn straatje, het is bij een grote speler in de markt. Ik ben bang er vreselijk spijt van te krijgen als ik het niet doe.. Ga er vanavond nog even over brainstormen met vl.. het is immers geen beslissing die alleen mezelf aangaat Met L gaat het vandaag wel iets beter. Nog steeds geen poepbroek helaas, maar het overstrekken en huilen tijdens de fles doet ze ook niet meer.. dus lijkt erop alsof ze er ook geen last van heeft. Zal vanzelf wel weer op gang komen denk ik
@Lynn Ik ben zeker heel trots , vandaag flikte hij het kunstje weer dus het was geen 'per ongelukje'. Fijn dat L geen last meer heeft,hopelijk produceert ze snel een mooie luier. En wat je werk betreft lijkt me een lastige keuze ja.. Ik zat zo te denken misschien een stomme opmerking en is het wel helemaal niet mogelijk, maar zou je dat vrij te besteden half uurtje niet naar het einde van de dag kunnen verplaatsen zodat je een half uur eerder klaar bent. Want of je nou met je grote teen speelt, een rondje loopt of een half uur eerder thuis bent. Productief ben je dan toch niet. Tenzij je natuurlijk dat half uurtje wel je werkzaamheden doet. Maar misschien iets om te overwegen? @Me hij sliep snachts altijd al in zijn eigen bedje maar wel bij ons op de kamer, overdag lag hij in de box omdat hij het vertikte om boven te slapen. Maar nu gaat dat ineens ook goed! Wat lastig dat Julie zo kieskeurig is, ik weet niet waar ik het las volgens mij hier op het forum maar er was ook een baby die alleen the real deal wou en toen hebben ze een pantykous om het speentje gedaan,het tuitje even in de melk dippen en zo het flesje gegeven. Dat kwam meer overeen met de borst meende ik. Knap dat ze heeft doorgeslapen! Duimen dat ze het vol blijft houden ja. En wat schattig van die kwijlkusjes Hier niks bijzonders, Lucas produceerde vannacht een poepluier haha, dus die kon weer moeilijk in slaap komen na ons nachtelijk verschoonavontuur. Volgens mij haalt hij het nu in want hij slaapt al anderhalf uur en dat is echt in tijden niet meer gebeurt.
@ Podiki: ai, wat een nare berichten van je werk , ik hoop dat je snel zekerheid/duidelijkheid krijgt! Wat schattig he, dat imiteren. N doet het nog niet zo veel, maar wel steeds meer. @ Andela: yeah, klein applausje voor omrollende Lucas! En heerlijk joh, dat-ie nu in overdag ook in bedje slaapt, kun je zelf lekker ongestoord je gang gaan. Vond dat altijd een verademing. Al ben ik N al vrij snel in bedje gaan leggen, beneden toch erg onrustig met de andere kids erbij. En eenkennigheid is heel gezond, he. Daarmee laten ze blijken dat ze jou de liefste vinden . En sommige kindjes hebben dat van nature veel sterker dan anderen, laat je echt niets wijsmaken hoor. E was (heel) flink eenkennig, maar bij N (zelfde mama, zelfde BV, zelfde aanpak ) valt het ontzettend mee. Ik zie overigens ook nooit zo het probleem van een eenkennige baby? Wat is daar erg aan? E is nog wat verlegen, maar verder een gezellige kleuter die populair is bij de kindjes van haar klas! @ Lynn: ik werk nu 20 uur in de week. Meer is, in combinatie met mijn oudste, echt niet vol te houden (hij kan niet naar buitenschoolse opvang, dus ik moet onder schooltijd werken). Hij vergt toch veel energie en ben ook veel tijd kwijt met bezoekjes aan artsen, therapeuten, school etc. Gelukkig heb ik een fijne en flexibele werkplek waar men bereid is mee te denken . Succes met het maken van beslissing tav werk. Zijn lastige keuzes, hadden we maar zo'n grote glazen bol waarin we konden zien dat we de juiste keuze maakte, ha ha! Balen dat L zo'n off day had! Heeft ze altijd al last van ontlasting gehad? @ Me: een dametje met karakter dus die alleen genoegen neemt met 'the real thing', lastig hoor. Lijkt me best een beklemmend gevoel, eerlijk gezegd. Ik hoop dat de bijvoeding snel vlot gaat lopen, dat geeft dan een beetje ruimte! (N is erg verzot op yoghurt en dan mogen ze al vanaf 8-9 maanden dacht ik) Lastig wat nu te doen met KDV... Ik kan me levendig voorstellen dat het erg onrustig is om wel/niet te kolven, wel/niet live te voeden. Dan weet je echt niet waar je aan toe bent! Sterkte daarmee. Als ik weer eens aan het rennen en vliegen ben en 10 ballen moet hooghouden, denk ik ook weleens: thuisblijfmoeder zou toch stuk relaxter zijn! Maar ja. We zijn financieel afhankelijk van mijn inkomen (ik breng de helft in) en eerlijk gezegd zou ik heel snel heel erg vereenzamen zo thuis... Ik ken alleen maar moeders die ook werken . En ook zonde van mijn (universitaire) opleiding. En schattig, je kleine kwijlebal, ha ha . N geeft alleen mijn schouders natte 'zoenen' en probeert soms ook nog even de tanden erin te zetten . @ hier: nou, N lustte geen spinazie . Tja, je kunt niet alles hebben. Gisteren waren het bietjes, daar is ze verzot op, bleef maar eten. Ben zelf maar gestopt met lepelen, ha ha . En eindelijk, eindelijk, ze ZWAAIT! Mijn middelste deed dit al met 8 maanden, dus ik vond het best een beetje lang duren, hi hi. Volgens lijstje van CB 'moeten' ze zwaaien bij 12 maanden, dus net binnen de marge . Verder druk aan het vertellen en ik schrik er af en toe van hoe snel ze kan kruipen, binnen een oogwenk kan ze opeens weer aan mijn voeten zitten. Echt turbospeed . Sprongetje nog aan de gang, helaas (maar ja, duren meestal ook 4-6 weken). Kon haar de laatste tijd in avond moeilijk in bed krijgen, gisteren opeens heel soepel. Te vroeg gejuicht, want vervolgens meldde ze zich die avond en nacht ieder 1,5 uur! En toen ook nog E in haar bed geplast, beetje brak nu... Gelukkig hoef ik niet veel, dus ik ben lekker aan het hangen (tussen de zorgen-voor-kinderen door). En wassen .
@Andela.. oeh nachtelijke poepluiers.. lastig, lastig! Kan me voorstellen dat je mannetje na het verschonen niet meer wilde slapen... is ook een behoorlijk nachtelijk avontuur Bedankt voor je tip over dat half uurtje.. De HR manager vertelde dat ze dat half uurtje vooral hebben ingelast ter bevordering van de werksfeer. Ze hebben een prettige werksfeer erg hoog in het vaandel staan (lunchen gezamenlijk, hebben iedere vrijdag de gelegenheid om te borrelen, gaan ieder jaar op trip). Toen 'durfde' ik niet meer voor te stellen dat half uurtje aan het einde van de werkdag te plannen het idee erachter snap ik namelijk ook wel weer (al zal in de praktijk moeten blijken wat er dat half uurtje écht gebeurt ) @Kache.. ahhh zwaaien, wat leuk!!! en zwaaien met 8 maanden.. is dat niet heel erg vroeg? L is morgen 6 maanden en ik zie haar over 2 maanden nog echt niet zwaaien hoor Ik vind 20 uur een aardige werkweek hoor met 3 kids.. knap van je dat je dat kunt! Maar je hebt ook wel gelijk wat betreft werk en thuiszitten. Ik heb ook een universitaire opleiding gedaan en ik vind het gewoon doodzonde om daar mee thuis te blijven zitten. Los van mijn opleiding, ben ik ook totaal niet het type om thuis te zitten. Ik heb diep respect voor full time mama's.. heb het nu 6 maanden gedaan en pfff.. zwaar! Gaat N naar het kdv als je werkt? Of heb je andere opvang? Heftige nacht heb je achter de rug! Ik duim voor je dat het vannacht beter gaat. @hier de knoop mbt werk is doorgehakt.. vanaf maandag as ga ik 32 uur in de week aan de slag Gisteren nog hebben ze me een beter salaris geboden en ben ermee akkoord gegaan. Heb er onwijs veel zin in, maar ben ook een beetje angstig voor wat me te wachten staat.. combinatie werken, moeder zijn, huishouden.. heb zoiets van: hoe ga ik dit doen?! Vooralsnog is woensdag mijn vrije dag. Vind het wel een fijne verdeling 2 dagen werken, 1 dag vrij, 2 dagen werken, 2 dagen vrij.. Poepfabriek L draait inmiddels ook weer op volle toeren L heeft eigenlijk nooit last van haar ontlasting, behalve dan dat je duidelijk aan haar gezicht ziet dat ze bezig is Morgen is ze precies 6 maanden oud! Wel een mijlpaal hoor.. morgen is het 6 maanden geleden dat ik 12 uur lang mijn weeën heb mogen wegpuffen om uiteindelijk een keizersnede te ondergaan. Ach wat kan ik zeggen.. dame met een eigen willetje.. LOVE HER !
@ Lynn, ze is gewoon tevreden en wacht tot ik er ben. Wel wilt ze dan soms niet slapen en niet alleen spelen. Dus steeds vast gehouden worden. Wel vervelend voor degene waar ze bij is. Dag uit hongeren hebben we ook al geprobeerd. Op een gegeven moment werd ze duf. Maar drinken ho maar. Dus dat doe ik ook niet meer. Halfjaartje, gaat snel he. Julie is over 2 dagen 7 maanden. Gaat veel te snel. Als ik de kindjes op het werk zie denk ik altijd Julie is zoooo groot en ooit was ze ook zo als deze. Fijn dat de fabriek weer op gang is haha. En dat de knoop is doorgehakt. Komt wel goed. Gaat L eigenlijk naar kinderdagverblijf dan? @ Andela, Panty ook al geprobeerd. Hielp ook niet. Dat doorslapen was maar weer 1 nacht haha helaas. Vervelend in de nacht poepluiers. Hebben we hier gelukkig geen last van. Standaard rond uur of 11.00 poepluier. Soms begin van de avond ook nog. Dus ik verschoon snachts ook niet. @ Kache, idd beklemmend gevoel. Kan niet lang zonder haar weg. Ik heb het vandaag goed kunnen oplossen met het kinderdagverblijf, zonder stress In de ochtend ben ik gewoon gaan voeden en voor de middag had ik fles meegegeven van 100 ml en heb ik gekolfd. Stel dat ze er 50 ml van opdronk dan kon ze het wel ff volhouden tot half 5 dat ik haar haal. En je raad het nooit. Hele fles gewoon op Niet normaal. Dus morgen weer deze constructie. Hier ook afhankelijk idd van mijn inkomen. Mijn vriend verdient met 40 uur minder dan ik met 28 uur. Maar zou ook echt niet zonder werk willen hoor. Achajh als die spinazie het enige is haha. Ik heb zelf nog nooit bietjes op dus zou niet weten hoe klaar te maken ofzo voor Julie. Wat leuk dat N zwaait. Sprongetjes duren wel lang dan. Ik heb alleen bij de 6 maanden een weekje iets gemerkt. Nou hierboven staat dus beschreven hoe het vandaag is gegaan. Fijn dus dat ze heeft gedronken maar dan komt er wel een probleem bij kijken. Schoonouders die willen oppassen, toegezegd, maar tijdens zwangerschap al spijt. Nu kon ze mooi niet daarheen omdat ze niet uit fles dronk haha. Maarja dat probleem is misschien nu verholpen (durf nog niet te hard te roepen nu het 1 keer op kinderdagverblijf is gelukt). Maar moet me dus maar over dat probleem heen gaan zetten. Verder lekker dagje gewerkt. Niet druk dus is ook wel leuk. Morgen en vrijdag ook nog werken. Heb er wel zin in. Gister beetje boos op vriend geweest, was vanuit zn werk naar collega, daar gegeten en daarna wat gedronken. Om 22.00 maar gevraagd hoelaat ie thuis kwam. Nog 1 drankje en dan kwam ie. Was ik niet zo blij mee omdat ik om 6 uur op moest dus ben naar bed gegaan. Hij kwam pas om 1.00 thuis. Vond ik echt niet leuk. Hij gaat al vaak weg en vind ik meestal geen probleem maar nu heb ik hele dag alleen thuis gezeten en avond uiteindelijk ook nog. Maarja.
@me he bah kan me voorstellen dat je gisteren ff niet blij was met vl Weet hij wel dat het je dwars zit? Oh wat fijn dat Julie zoveel uit de fles heeft gedronken! Gaat wel beter he?! Wat is je bezwaar tegen oppassen door schoonouders? Ik had er eerst ook moeite mee om L achter te laten bij mijn schoonmoeder. Niet omdat ik denk dat ze het niet kan, het is een schat van een oma. Maar het is een ook een druk bezette vrouw en ze ziet L nauwelijks... En L was (en is eigenlijk nog steeds) wel een baby met een gebruiksaanwijzing. En als je die gebruiksaanwijzing niet kent.. dan is dat vragen om problemen Inmiddels is L er al twee keer geweest voor een paar uurtjes en is het goed gegaan dus heb ik er ook meer vertrouwen in. Als ik vanaf volgende week ga werken gaat L naar mijn moeder toe. Één keer in de twee weken is mijn schoonmoeder de donderdag vrij en zal zij oppassen. Vl is iedere dag in principe om 14:00 klaar met werken en haalt haar dan op. Mijn schoonmoeder en moeder wonen naast elkaar.. dus is wel handig voor het uitwisselen van flesjes, rompertjes en campingbedjes
Tja wat heb ik erop tegen. Ze kraken heel veel af qua opvoeding/borstvoeding. Irriteer me best wel aan hun en hun doen en laten. Weten altijd alles beter. Julie is daar ook 2 keer geweest en ze zijn 2 keer hier thuis komen oppassen. Die 2 keer daar heeft ze alleen naar gehuild. Die keren hier alleen maar geslapen. Maar eigenlijk zou ze dus 1 keer per week 1 dag oppassen. Dat gaat hem zoiezo niet worden als het aan mij ligt. Heb liever gewoon dat ze naar het kinderdagverblijf gaat. Daar hebben ze alles voor gaar wat ze nodig heeft. Ohja dat had je keer gezegt dat ze naast elkaar wonen. Wel handig idd. Ik ben nogal binnenvetter dus zeg nooit echt wat me dwars zit. Denk dan ja dan gaat hij zich weer schuldig voelen. En waarschijnlijk heeft hij het gewoon niet door. Maar heb het net wel gezegt dat ik ervan baalde en dan wordt ie even stil. Probeerd ie nu extra lief te doen. Ik ken em inmiddels goed. Dit was precies reactie die ik verwacht had. Geen sorry maar stil zijn, zich dus schuldig voelen. Maarja. Zit vandaag ff helemaal niet zo lekker in me vel. Morgen hopelijk beter.