Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Kache Fijn om te horen, lijkt me inderdaad gewoon een proces wat erbij hoort. Maar ik vind het gewoon zo lastig dat als hij huilt of vervelend is er altijd een oorzaak moet worden gezocht. 'Ja hij is eenkennig, dat komt door jou.' 'O hij heeft honger, ja bv vult niet goed he.' En ga zo maar door.

Wat knap dat N zwaait! 8 maanden wat vroeg hey, ik kan het me nu nog niet voorstellen. En ach als ik zo hoor wat voor goede eter N is, je kan niet alles lekker vinden haha. Pfoe zware nacht heb je gehad, knap hoor drie kinderen, een huishouden en nog werken!

@Lynn Fijn dat de knoop doorgehakt is! En dat ze je een beter aanbod hebben gedaan, ik heb juist respect voor werkende moeders. Ik snap dat je er tegenop ziet, maar waarschijnlijk als alles straks loopt en je je ritme hebt gevonden zal het vast goed komen! Een half jaar, wat gaat het snel hè, Lucas is morgen ook alweer 4 maanden en het baby baby gaat er steeds meer van af. :(
    Mooi dat haar darmpjes weer actief zijn! Heeft ze elke dag een poepluier? Hier soms maar 1x in de 8 dagen.. ideaal :p

@Me Oh balen joh! Maar wel fijn dat ze haar flesje goed heeft gedronken, hebben de het op het kdv nu ook anders aangepakt dan dat ze haar flesje wel wilde? Wel goed dat je tegen je vriend hebt gezegd dat het je dwars zat! Als je het voor jezelf houdt gaat het ook alleen maar knagen, en nu weet hij in ieder geval dat je het niet fijn vond.

Jammer dat je schoonouders zo anders denken qua opvoeding, is er een reden dat ze zo huilde toen? Ik snap dat je liever hebt dat ze naar het kdv gaat als ze daar meer op een lijn zitten qua opvoeding.
    Hier bemoeien schoonouders zich niet met de opvoeding/borstvoeding maar hebben soms wel irritante opmerkingen, of ze gaan thuis dingen bespreken dat ik iets niet helemaal doe zoals zij het willen en vervolgens het niet tegen mij zeggen waardoor er een hele tijd een akelige sfeer hing.. Ik denk niet dat ik Lucas snel weg breng. Vanavond misschien lekker vroeg op bed en hopelijk voel je je morgen beter!

Hier: een k*tdag gehad. :( . Lucas was echt niet te genieten. Hij had geen huiluurtje maar een huildag. Hij was zo aan het huilen dat de vlekken over z'n hele gezicht stonden, ik wist niet wat ik met 'm aan moest. Dan deed ik z'n speen in z'n mond,veegt hij met z'n handen over z'n gezichtje, doei speen. Of hij trekt de speen eruit. Toen ging hij duimen, maar nee dat was het ook net niet, weer speen erin en hele ritueel opnieuw, handjes maaien over het gezicht speen weer weg en dat wel 100x. Pffffffffffff.. Sorry voor m'n geklaag, ik ga nu op bedje nog even wat uurtjes slaap proberen te pakken.

2. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Andela he bah wat een vervelende dag! Was ie niet gewoon moe? (Aangezien hij steeds met handjes in het gezicht zat) lastig he.. soms zou je even in hun hoofdje willen om te kijken wat ze willen op dat moment. Hopelijk gaat het vandaag beter.

Wat je zegt over beter weten herken ik wel.. als wij ergens zijn met L en ze begint te huilen moet er altijd een reden voor gevonden worden door anderen.. "ik denk dat ze een schone luier wil", "ik denk dat ze honger heeft hoor".. pff.. Als moeder weet ik dat de echte reden dat ze soms huilt vooral is omdat iedereen zich op dr stort als ze ergens binnenkomt en als een of andere clown haar aan het lachen proberen te maken.. begrijpelijk, maar L reageert daar altijd heel heftig op.

@me ah vervelend joh dat het oppassen zo is gegaan met je schoonouders..kan me voorstellen dat je het niet ziet zitten dat ze gaan oppassen.. Misschien kun je die ene dag in de week gewoon het kdv aanhouden ipv schoonouders. En je schoonouders inzetten als oppas als jullie een keer met zn 2 uit eten willen ofzo? Dan gaat het sowieso maar om een paar uurtjes en kan Julie ook wennen. Grote kans dat;het dan na een tijdje beter gaat..

Vervelend dat je niet lekker in je vel zit.. Snap wel wat je bedoelt mbt schuldig voelen van je vriend als je em ergens op aanspreekt. Hier heeft vl er ook een handje van om zn puppy ogen op te zetten als ik hem ergens op aanspreek... maarja soms is het wel gewoon ff nodig. Want de situatie zoals jij beschreef (1 uur thuiskomen terwijl jij om 6 uur op moet) zou in mijn ogen ook echt not done zijn.

@hier L vandaag 6 maanden:cool: vandaag 6 maanden geleden zat ik aan mijn laatste maaltijd voordat ik mama werd!:p

3. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Whoeoe gefeliciteerd Lynn, wat een mijlpaal! Vandaag precies nu 4 maanden geleden lag ik te persweeen weg te puffen voor m'n leven haha!

Ja dat was k even vergeten erbij te vermelden haha, hij lag in bed en wilde maar niet slapen, toen raakte hij overstuur. Maar vandaag gaat het al stukken beter gelukkig!

Ja vervelend is dat hè, ik heb me er maar bij neer gelegd dat vanaf het moment dat ik zwanger raakte iedereen een mening over mij of m'n kind had, want toen begon het. 'Wat is je buik groot.' 'Wat is je buik klein.' Even aaien over de buik, en nu de kleine man er is gaat het vrolijk verder in andere vormen. Ik kan me wel blijven irriteren maar dat heeft toch geen zin. :p

Hebben jullie nog plannen voor vandaag?

4. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Hier een hangdagje gepland, ben vanmorgen een beetje snotterig en met hoofdpijn opgestaan en heb nog niet veel gedaan. Buiten L voeden, in bad doen en knuffelen natuurlijk ;)

He Lucas is dus op 1 januari geboren?

Edit: Oh nee oudjaarsdag.. eigenlijk wist ik dat al wel :) Jij ook gefeliciteerd met de mijlpaal ;)

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lynn: nou, spannend, weer aan het werk. Tja, ik kan me voorstellen dat je niet meer over dat half uurtje durfde te beginnen ;). Hopelijk is het ook idd een fijne werksfeer met leuke collega's!
    Het is ook wel spannend hoe de combi met moederschap gaat bevallen. Het is wennen in het begin, maar meestal komt het wel goed. Alleen huishouden staat een beetje laag op mijn lijst, dus daar komt het niet zo veel van. Mijn lat ligt nu vrij laag, ha ha :cool:.

Nog gefeliciteerd met de halve verjaardag :D! Was je al begonnen aan bijvoeding of moet dat nu gaan komen?

N gaat naar KDV. Heb in het begin (met C) ook een tijdje een dagje schoonmoeder gehad, maar dat viel toch een beetje tegen ;). Op zich deed ze het prima met hem, alleen... dan was ze ziek. Dan was ze op vakantie (en ze ging minstens 3 keer per jaar!). Dan had ze een begrafenis. En dan moesten wij weer in alle hoeken wringen om opvang geregeld te krijgen. Een KDV is tenminste gewoon (meeste) dagen open... Ik vond het ook moeilijk om schoonmoeder aan te spreken op dingen die ik eigenlijk anders wilde, want tja, ze deed het toch gratis en voor niets he? Nee, opa's en oma's passen hier niet structureel op, maar wel met enige regelmaat, als kind ziek is (en niet naar school kan), als kind studiedag heeft (en niet naar school kan), als kind vakantie heeft (en niet naar school kan) ;).

@ Me: wow, misschien wordt het nog wat, dat drinken uit de fles :p. Al begrijp ik ook meteen het dilemma wat daarna komt... Ik zou Julie gewoon naar KDV laten gaan als je dat liever hebt hoor (zie boven ;)). Opa's en oma's kunnen toch ook op andere manier hun kleinkinderen zien en leuke dingen doen?

(helaas wel herkenbaar, dat commentaar op BV en andere opvoedkeuzes... Ik kan alleen opmerken: het wordt minder, vooral als ze merken dat je toch gewoon je eigen gang gaat ;). En ze dan zien dat je toch ook een normaal gezellig beleefd kind hebt.)

Begrijpelijk hoor, dat je... NOT amused was toen vl zo laat thuiskwam. Daar zou ik ook wat van zeggen tegen manlief. Maar ja, inmiddels is hij ook al ruim 7 jaar gewend aan papa rol, dus dat soort discussies hebben we in verleden al gehad. Hij is zich over het algemeen van geen kwaad bewust, maar als ik hem dan aanspreek is het vaak: oh ja, zo had ik het nog niet bekeken.

@ Andela: oh, wat balen dat Lucas zo'n rotdag had! Pfff, blijft moeilijk om het niet 'op te kunnen lossen'. Maar dit is wel een typisch 4 mnd-sprong dingetje, denk ik. Ik weet nog heel goed hoe ik met C (rond 4 mnd oud) uren en uren en heb lopen wiegen, speen in mond geduwd houdend omdat hij doodmoe was, maar op een of andere manier niet kon slapen...

@ hier: bezoek gehad (verlate verjaardags visite N), nu zitten kids moe en hangerig voor tv (smart tv, wat een uitvinding! via kindertube toegang tot tig afleveringen van tig kinderseries en gewoon kijken op de tv).

N heeft vannacht opeens doorgeslapen :$, terwijl het de nacht ervoor dus zo'n drama was... Werkelijk niet te voorspellen dus! Ze is helaas de laatste dagen ook begonnen met commodeworstelen (tegenspartelen bij verschonen en aankleden). Lastig, vooral bij de vieze poepluiers ;), maar ja... Andere kids hadden ook zo'n fase. Kan me alleen echt niet meer herinneren hoe lang dat geduurd heeft? Kan me sowieso weinig details herinneren (pfff, wat ben je het toch snel kwijt als je het niet opschrijft!). Wanneer ben ik begonnen met oefenen met open beker? Wanneer ben ik begonnen met 'straffen'? Wat deed ik als ze korstjes van brood niet wilden eten (N wil het sinds een paar dagen niet meer)? Smeerden die andere ook zo enorm met eten in de haren (kan iedere dag de haartjes wel wassen, alles zit erin: pindakaas, smeerkaas, aardappel, bananen, kruimeltjes soepstengel etc)?

Ik weet het echt niet meer ;)... Soms is het dus net alsof ik voor eerste keer een dreumesje heb ;), ha ha!

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Dag dames!
    Goed mijn drukke werkweek is over, heb nu weekend tot zondag dus kan fijn weer meekletsen haha. Ik kom er gewoon niet aan toe als ik werk :/
    straks even alles bijlezen :D

7. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn, oudjaarsdag ja haha alleen we hadden geen 31 april :p. Lekker een hangdagje, hier ook gedaan, hopelijk word je niet ziek!

@Kache, ik denk inderdaad dat hj nu echt in het sprongetje is beland, hij begint steeds meer te ontdekken (z'n duim nu) en is echt huileriger dan normaal.

Ideaal zo'n smart tv! Dan kan je ook op internet toch? Wat knap van N dat ze een nacht heeft doorgeslapen, heb je dan geen last van stuwing? Of is je bv helemaal gestabiliseerd? Oei irritant dat worstelen, lekker door haar eigen poepluier rollen haha. En een mooi pindakaaskapsel haha geweldig. Leuk die dreumesleeftijd! Ik probeer hier de belangrijkste dingen toch wel vast te leggen, ik heb een app op mijn mobiel daar kun je mijlpalen aangeven maar dingen als voor het eerst hoofd naar links gedraaid heb ik niet genoteerd dat is niet van belang :p

@Lies Ahh lekker meekletsen wanneer je eraan toekomt hoor! Het moet geen verplichting zijn, heb je een fijne werkweek gehad?

Hier: Rustig dagje gehad, vandaag lekker pannenkoeken gegeten daar had ik zo'n zin in! En heb er zelfs een paar over voor bij het ontbijt morgen ;) . En ik heb Lucas opgegeven voor baby van de maand hihi (dit is een stille hint!! :p) . Wat voor luiers gebruiken jullie trouwens? Wij hadden hier de kruidvat luiers maar die vind ik in maat 3 toch wel een beetje stug en droog. Nu had ik via wehkamp zo'n maandpakket gekocht voor €32,50 en die zijn wel lekker zacht maar als ze vol zijn voelen ze heel gek aan.. Dus ff nieuwsgierig wat jullie gebruiken haha

8. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Kache Lekker dat N heeft doorgeslapen! Commodeworstelen haha.. nieuwe discipline bij de olympische spelen? ;)

Ik herken wel wat je zegt over dat je weinig details kan herinneren. Alleen heb ik het vooral als het aankomt op de zwangerschap. Zat gisteren een topic te lezen over rhesus d en rhesus c negatief. Nu weet ik nog wel dat ik tijdens de zwangerschap er ook achter gekomen ben dat ik 1 vd 2 ben. Maar welke dat dan was en wat de 'gevaren' ook alweer waren:( Terwijl dat toen echt voor mij een heel ding was, want ik weet nog wel dat ik alles tot de bodem heb uitgezocht toen (vk wist er niet veel over nl.) Maar ik ben het inmiddels gewoon allemaal vergeten::$

@Andela oehh baby vd maand! Waar kunnen we stemmen?:D
    Wij hebben in het begin kruidvat luiers gebruikt maar ik vond het maar ondingen. Inderdaad erg stug. L draagt nu alweer een tijd de luiers van jumbo eigen merk. 50 stuks voor 8 euro geloof ik. Niets mis mee. Oke vergeleken bij pampers kan ze ze wat minder lang aan, maar een nacht van 12 uur lukt prima. Koop nog weleens pampers maar alleen bij een goede aanbieding.

@Lies goede werkweek gehad?

@hier hangdagje gisteren was geslaagd.. er is weinig uit me handen gekomen:) totaal niets voor mij maar was toch echt niet lekker. Gaat alweer wel wat beter gelukkig. Vandaag komt mijn moeder gezellig langs en gaan we even een dagje housekeeping doen. Ik hou van een opgeruimd en schoon huis en vind het wel prettig om dat allemaal nog even goed te doen voordat ik aan het werk ga zodat het vanaf volgende week een kwestie is van goed bijhouden :p

L heeft gisteren voor het eerst water op! Uit een tuitbeker! Had het al wel eerder geprobeerd maar mevrouw vond water maar niets! Binnenkort zal ze overgaan tot 3 flesjes melk, maar dan vind ik wel dat ze tussendoor ook een paar slokjes water moet nemen.:) anders lijkt het me dat ze een beetje weinig vocht binnenkrijgt.

Fijne dag dames!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lies: geniet lekker van je vrije dagen, hoor! Een dag is zo gevuld :p.

@ Andela: ja, smart tv kun je op internet (kindertube is een site) en ben ook aan ontdekken hoe makkelijk je programma's kunt terugkijken :D. Toch wel handig (zeker met de kinderen)! (we hebben 'm nu een paar weken)

Tadaaaa, N heeft weer doorgeslapen vannacht :D. Misschien wordt het nog eens wat :p. En nee, ik heb geen stuwing meer. Ik denk dat dit ergens na 10-11 maanden verdwenen is, da's het voordeel van langvoeden. Ik kolf ook al een tijd niet meer. Alleen als ik nu meer dan 24 uur niet zou voeden, dan zal ik het waarschijnlijk wel gaan merken. Maar goed, dat ben ik niet van plan, ha ha!

Luiers: ik ben niet echt veeleisend, vind het allemaal beetje op elkaar lijken, maar ja, zit ook al in nr 5. Ik gebruik huismerk etos, huismerk jumbo en van de lidl. Wat een beetje uitkomt (in welke winkel ik ben op het moment dat er luiers gehaald moeten worden :cool:. Als ik dan in de kruidvat ben, neem ik ook rustig van KV mee. Maar eerlijk, die van etos zijn het fijnst). Alleen voor die eerste 2-3 maanden (met al die dunne BV-poep en kleine billetjes) vond ik pampers fijner. Maar sindsdien dus geen pampers meer.

@ Lynn: ja, lach maar, we spreken elkaar nog wel als die van jou ook gaat commodeworstelen! :p Het is soms tenenkrommend en verbazingwekkend hoe sterk ze zijn. Het valt me nog mee dat er tot op heden geen van de commode gevallen is :) (dat scheelde soms maar weinig...).

Als je VK er weinig van wist, dan moet het rhesus c zijn geweest, want dat is nieuw. Dat bestond nog niet in de tijd van C en E... Maar ja, dat soort dingen ben je snel kwijt. Gek he?

Yeah, applausje voor L! Wat fijn drinken uit een tuitbeker. Ben bij C (die FV kreeg) ook bij 6 maanden gaan oefenen, maar duurde wel iets langer voordat hij het kon, ha ha!

(komen jullie ook even bij mij housekeepen :D? Ik hou ook van een opgeruimd huis, maar lukt me echt niet om dit zelf voor elkaar te krijgen. 2 volwassenen en 3 kinderen... dan heb je veel troep :) en te weinig tijd, hi hi. Ik hou mezelf maar voor dat het wel iets beter gaat worden als straks N ook naar school gaat ;))

@ hier: nou lekker uitgerust dus :D. Heb N vandaag in setje nieuwe kleertjes (maat 86) gehesen en... dat zit nu prima :$. Oh, wat gaat dat snel!
    Vanmiddag naar een verjaardag en dan is het al zo weer weekend. Wat gek dat het al weer mei is!

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    He bah. Heb al een paar keer een heel verhaal getypt maar op een of andere manier doet ie het telkens niet. Meh.

Goed! poging 3.

Werken is heerlijk! super vermoeiend en jammer dat ik niet bij L kan zijn maar ook wel lekker. Mijn vriend stuurt op papadag vaak foto's dus dat is leuk!

Vraagje!
    Wij willen binnenkort gaan zwemmen. L kan zich niet meer uitstrekken en afzetten omdat ze haar hoofd dan stoot haha (ze word te groot en vind dat niet leuk).
    Hebben jullie ervaring met zwembanden voor een kindje van 3mnd? Zo ja, welke is fijn en welke totaal niet?

@Kache, ja een dag is zo voorbij! Geen wonder dat je staat te kijken dat N al weer in 86 zit! Hoe ging afgelopen nacht??

@Lynn, wat leuk dat dat gelukt is! Wanneer ga je over op 3 flesjes? Hoe weet je wanneer een flesje minder 'moet'? Op het cb afgelopen dinsdag zeiden ze dat we een fles minder moesten geven en dan meer in een fles stoppen maar L kan echt niet altijd meer op dan dat ze nu krijgt..

@Hier,
    Dinsdag op het cb geweest. Mevrouw is 61 cm en 5,5 kilo! Poeh, ze zit boven het gemiddelde maar gelukkig wel in verhouding :D sinds haar geboorte al weer bijna 10cm erbij en 2 kilo t.o.v haar laagste gewicht.
    Ze heeft het goed gedaan ook met haar prikjes. Ze is er eigenlijk alleen maar wat slaperiger van geworden.
    Nu maar weer een flesje maken! En een cake bakken ;)

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Kache wauw maat 86! wat grooot! Maar is geloof ik wel de leeftijd er voor toch? Ik bedoel: N zit qua lengte en gewicht wel gemiddeld zeker? 86 is groot vergelijken bij 68 :p

Hier is het huishouden ook niet het belangrijkste hoor. Ik ben sinds de geboorte van L al wat makkelijker geworden erin. Irriteer me niet meer aan ieder stofje dat ik zie, maar drie stofjes wel hoor! :p

@Lies dus je kleintje groeit lekker? Ben nog niet gaan zwemmen met L dus kan je helaas niet helpen mbt zwembandje.. wil je gewoon gaan vrij zwemmen of babyzwemmen?

En wanneer een flesje minder 'moeten'? Tsja.. volgens het cb moest ik toen L boven de 6 kilo kwam terug van 5 naar 4 flessen. Volgens mij volgen zij gewoon nutricia daarin, want dat staat ook precies zo op de verpakking :p Eigenlijk geen idee wanneer je volgens de boekjes terug zou moeten naar 3.. Ik heb bij de overgang van 5 naar 4 gewoon L gevolgd. Op een gegeven moment liet ze steeds meer van haar laatste fles staan. Voor mij een teken dat we terug konden naar 4. Dit ging meteen goed. Nu doet ze weer moeilijk met haar laatste fles, dus voor mij een teken terug te gaan naar 3 ;) Vind zo'n verandering van flessenaantal altijd wel even tricky.. ben je net lekker in een ritme, wordt alles wéér omgegooid.

Hoeveel drinkt Leah nu? Volgens mij zat ik bij 3 maanden al op 5 flessen van 180/6 maar ik weet het niet meer zeker.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @lynn, ja dat kan kloppen! Ze zit nu op 6 flessen. We varieren een beetje qua grootte, overdag krijgt ze nog 120 en 's ochtends 150. Echt een uitzondering als ze 180 op krijgt..
    We kijken eigenlijk meer naar wat ze nodig heeft dan wat de boekjes zeggen. Zo slaapt ze over het algemeen van 22:00 tot 07:00 (ok, soms is het 6uur en soms 8, en heeeeel af en toe komt ze nog om 3uur, maar dat is echt de afgelopen weken maar 2x gebeurd haha) En dan wil ze overdag net iets vaker.. Ach, zo lang ze goed groeit vind ik het eigenlijk mooi.

Ik denk gewoon vrij zwemmen. Vooral de eerste keer, mocht ze het vreselijk vinden dan kun je weg ;)

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Oh ja dat zijn wel kleine flesjes ja qua hoeveelheid! Maar het is net wat je zegt.. de boekjes kunnen zoveel vertellen, maar die kleintjes hebben die boekjes niet gelezen hoor :D Gewoon L volgen en dan komt het goed! Die grote flessen komen vanzelf wel, gewoon af en toe proberen. Wij zijn hier toen ook vrij snel van 120/4 naar 150/5 naar 180/6 gegaan.. ze had ineens de smaak te pakken denk ik :p

Ja groot gelijk met vrij zwemmen.. Zou ook wel eens met L willen gaan zwemmen.. Enige wat me tegenhoudt is het 'gedoe' met aan en uitkleden :p

14. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Hmm ik denk dat dat op zich nog wel mee gaat vallen. Als je L gewoon een onsie aantrekt? Dan kun je evt. thuis al een zwembroekje aan trekken (/zwemluier) en hoef je daar alleen uit te kleden en dan na het zwemmen weer de onsie aan te trekken. Tenminste zo stel ik het me voor haha. En natuurlijk zelf thuis je zwemkleding al aan.. Kun je niet met je vriend of een vriendin? Dat helpt met het slepen ;)

15. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn, gewoon hier op zwangerschapspagina hihi! Ja jumbo hoorde ik ook goede verhalen over, moeten we die maar proberen als de voorraad op is. Wat schattig uit een tuitbeker! Was je ook al begonnen met bijvoeding??

@Kache, wat goed dat N weer heeft doorgeslapen! Huismerk etos vind ik best nog prijzig in verhouding met wat je krijgt.. En er zit hier trouwens ook geen etos in de buurt haha.

Oh haha handig dat kindertube! Ik heb het ook even bekeken een soort youtube voor baby's. :p

Was het leuk op de verjaardag? En inderdaad mei alweer, het voelt net of is de winter overgeslagen omdat we helemaal niet echt winterweer hebben gehad haha.

@babyzwemmen hebben wij nog niet gedaan maar lijkt me wel erg leuk om te doen, hier in het zwembad hebben ze wel op bepaalde dagen dat het bad warmer is dan normaal speciaal voor de kleintjes.

Zelf geen ervaring met zwemband maar hoorde wel dat de swimtrainer een hele fijne is.
    Moet je maar even kijken wat erbij staat. Dit is niet een band waar ze in zitten maar liggen, ik denk dat wij deze gaan aanschaffen.

bol.com | Freds Zwemtrainer - Rood | Speelgoed

Hier: Lucas zit in de babypuberteit haha (sprong grr). Hij kan van het een op het andere moment hartstikke chagrijnig/boos zijn. Wat een karakter zit er dan al in joh, en het andere moment is het lachen gieren brullen. Nog 2 weken dan zouden we erdoorheen moeten zijn..
    Zometeen een verjaardag en morgen nog een, ben benieuwd hoe hij zich gedraagt haha. Fijn weekend iedereen!

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Andela,
    Ga ik zo even kijken waar we kunnen stemmen :D
    Die band ziet er inderdaad wel goed uit. Ik ben ook deze tegen gekomen Over Babyswimmer | Baby-Swimmer.nl
    Weet niet of het prettig is maar daar zijn de armpjes wel vrij in het water.. naja, ik denk dat het toch uitproberen word wat ze fijner vind.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
  18. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ahhh toppie hihi dankje!!
    Oh ja die ziet er ook goed uit, die gebruiken ze in de babyspa in london ook moet je maar eens op YouTube intypen babyspa London zooo schattig haha

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    aaaah zo schattig!!

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Even snelle reactie: ik heb ook gestemd op Lucas!

Deel Deze Pagina