Ohja zag nog iets over schoonouders en commentaar op bv langskomen.. Hier is het juist omgekeerd Mijn schoonmoeder heeft haar twee kinderen beiden zelf gevoed. Mijn vriend is haar oudste en hem heeft ze 8 maanden zelf gevoed. En de jongere broer van mijn vriend heeft ze 1,5 jaar zelf gevoed. En ik hoor jullie denken: hoezo weet je dat zo precies? Nou omdat mijn schoonmoeder mij dat al een keer of 100 heeft verteld Echt.. ik vind mijn schoonmoeder een schat.. maar ze is wel van de steekjes onder water. Als ik L de fles geef in haar bijzijn komt het onderwerp van gesprek altijd op haar geweldige status als bv gevende mama. Neemt niet weg dat ik er super veel respect voor heb hoor, maar heb het na 1x ook wel gehoord
@Lynn, wow klinkt inderdaad druk! Wat een uitdaging zeg haha. Ik vind mijn leven al zwaar met mn drie werkdagen en een huishouden Bedankt voor de tip! Volgens mij vind ze het allemaal wel prima, we nemen af en toe een pauze extra voor een boertje. Ze was/is steeds minder happig op d'r fles. Ze gaat op dr speen kauwen en heen en weer bewegen met dr tong. Als we niet doorzetten heeft ze na 2uur weer honger haha. Over bv heel irritant ja! Mijn sm heeft 6(!!) groot gebracht op bv... en 'het is natuurlijk veel beter dan kv'.. right.
Goedemorgen! @SM en BV: Hier ook een SM die het niet zo leuk vond dat ik van BV opverstapte op KV. Commentaar die ik heb moeten horen... pfffft. Maar ja, ik zeg dan heel poeslief dat dat ook anders is nu dan vroeger he, want vroeger gingen de vrouwen (zij dus) niet werken en dat was wss makkelijker dan nu... Zeg het wel lief hé, heel onschuldig, maar toen is ze er mee opgehouden. Toen ik BV gaf stoorde ik me aan de mensen die naar me keken als ik in het openbaar voedde. En toen ik overstapte naar KV stoorde ik me aan de mensen met hun comentaren over dat BV het meest natuurlijke en het beste is voor je baby. Pfffft. Het is ook nooit goed. BV was gewoon mijn ding niet, ik heb respect voor de mama's die het doen en kunnen volhouden. Voor mij was die afhankelijkheid killing. Bij een tweede zou ik het wel weer proberen, al is het maar in het begin. Ik denk dat ik er nu ook beter tegen zou kunnen, ben beter voorbereid. @Lynn: Leuk dat je job je bevalt! Ach, het zal wel meevallen. Voor je kleintje ook, ze wennen er wel aan. In het begin vond ik het ook zwaar (werk 40u, 5 dagen per week) maar na een tijdje wen je eraan en ga je je tijd beter benutten (veel plannen en op voorhand koken bijvoorbeeld) om toch meer met L te kunnen zijn. @stoppen met roken: Wat dat stoppen met roken betreft.... AAAAAAAHHHHHHHH. Tot nu toe volgehouden, ik ben sinds maandag 17u rookvrij. Maar het is een hel. De vorige keer ben ik voor mijn zwangerschap gestopt. Mijn vriend wou niet proberen als ik nog rookte. Dus gestopt ineens maar met behulp van nicotine kauwgum. Dat hielp heel goed. Maar ja, nu kan ik dat niet doen hé, want nicotine kauwgum zou hetzelfde zijn als roken...ook niet goed voor een eventuele foetus... Dus nu gewoon zonder iets gestopt. V-E-R-S-C-H-R-I-K-K-E-L-I-J-K. Ik zie overal sigaretten, of om het met de woorden van een bekend personage uit een bekende TV reeks te zetten: "what do you mean hard to stop smoking... big giant talking cigaret?" @Andela: Wauw, je hebt nu een voorsmaakje van wat het is om er 2 te hebben, hihi. Druk zeker, dat kan ik me voorstellen. Is het ook de eerste keer dat je moeder hem ziet of enkel je tantes? Waar wonen ze? @Lies: Ja, ik begrijp je volkomen. Die vrijheid hé... Echter ik rookte een pakje per dag, dus echt om het uur.... Wat ik nu doe is een kauwgum in mijn mond stoppen als ik echt trek heb. Een gewone kauwgum weliswaar. Dat helpt ook wat. En denken aan een uitgerookt babietje met longproblemen, dat helpt ook. Zo van die horrorplaatjes.
@ Podiki, gelukkig maar dat hij het goed op nam. Ik ben benieuwd, hoelang moet je nog wachten? Ik denk heel veel aan een 2e hoor. Maar het gaat nog niet hier. Idd ik moet meer gaan loslaten wbt so. Hier is het juist andersom, ik heb geen schema, kijk gewoon naar Julie wat ze op dat moment nodig heeft. Maar dat vinden anderen juist weer lastig waardoor ik het vervelend vind haar af te geven. Achjah uiteindelijk komt het wel goed. Hier ook nooit gerookt dus kan me niet voorstellen dat het lekker kan zijn haha. Ik duim voor je dat het meteen raak is. @ Lies, haha nooit leuk nee de tandarts. Zielig he dat die kindjes straks ook moeten gaan. @ Andela, weet niet of ze er last van heeft maar ze bijt echt op alles wat er in de buurt komt. En soms van die nukkige momenten. En omdat ze er de leeftijd voor heeft denken wij dan misschien zijn het wel de tandjes haha. Bij 4 maanden kunnen ze ook al tandjes krijgen, mijn buurmeisje had er toen al 2. Maar Julie doet dat bijten ook al een tijd hoor en nog geen tand te zien of te voelen. Hier heb ik nog niet echt het idee dat Julie iets heel leuk vind zoals jij zegt woezel en pip ofzo. Nu kijkt ze ook nooit tv of iets dergelijks. Oh leuk dat die tantes komen. Altijd leuk als je weer kan showen haha. Veel plezier. @ Lynn, dat van so in huis heb ik al voorgesteld maar dat willen zij niet. Omdat ze hier niks hebben. Ik denk tja waar doe je het dan voor, om het oppassen op je kleindochter of om in je dorp rond te paraderen met je kleindochter en aandacht te krijgen. Tja we moeten maar eens kijken hoe we t gaan doen, als we nog even wachten heb ik voor juli de opvang al geregeld dus wordt t nog wat langer uitgesteld. Ja dat opgeruimde huis en opgeruimd hoofd is hier echt van toepassing. Heb zon hekel aan zooi, maar vaak te lui om te poetsen. Maar dan kan ik me er goed paar dagen aan ergeren. Fles gaat nu idd redelijk. Zijn nog niet super hoeveelheden maar ben er al heel blij mee. Voorheen was het of niks of spelenderwijs iets van 20 ml. Geniet maar lekker van je vrije dag. Dat lijkt me wel lastig als je straks thuis ook nog veel moet doen. Gelukkig dat het wel goed is bevallen tot nu toe het werk. @ Meningen over BV en KV. Ieder maakt hier zijn eigen keus in en is heel vervelend om steeds opmerkingen te krijgen. Maar aan de andere kant ben ik geen haar beter. Ik heb voor BV gekozen, in mijn ogen is dat dus de beste keus. En degene die voor KV kiezen hebben daar ook hun redenen voor. Maar merk aan mezelf dat ik soms ook denk van waarom die KV? Haha echt heel erg, dan behoor ik dus tot de BV maffia. Ik zou alleen nooit iemand gaan vertellen wat ze beter kunnen doen. Mijn vriend had ik t begin zn twijfels en vond t maar gek die BV, maar is nu helemaal pro BV haha. Ik en hij nu ook zijn heel blij dat Julie nog geen KV heeft hoeven krijgen. Maar wie ben ik om te zeggen dat het voor andere kinderen en moeders niet goed zou zijn om dat te geven. Dat vind ik dus ook van andere mensen die hun mening uiten over jou manier van opvoeden of keus van voeding, laat het gewoon. Maarja de oudere generatie lijkt dat niet altijd te snappen. @ Hier, vandaag en morgen vrij. Lekker. Weet nog niet wat ik ga doen. Vanavond waarschijnlijk hardlopen en overdag beetje thuis rond hangen. Julie gaat verder ook haar gangetje, ze wordt zo groooot. Heb haar maandag even meegenomen naar mijn werk en daar gewogen. Ze woog 6520 en is 64 cm lang. Dat scheeld me weer een ritje naar het CB. Julie heeft nu 2 nachten al goed geslapen. Gister van 20.00-6.30, toen gevoed en verder geslapen tot 10.00. En afgelopen nacht, ik was pas laat thuis na mijn werk, 23.30, en had ze volgens vriend om 19.30 gedronken en uiteindelijk om 21.30 goed in slaap gevallen tot 5.00, gevoed en toen tot 8.00. Als ze dit nu volhoud, perfect.
@Lynn , Mwa hij keek niet echt om naar haar , zij was daarentegen wel heel lief deze keer. Kusjes geven haha, terwijl ze de vorige keer probeerde hem van het aankleedkussen te duwen. Fijn dat je werk in ieder geval leuk is, wel jammer dat je eigenlijk dan nooit aan die 32 uur komt. Als je je werk ook nog mee naar huis neemt. Ik vond het altijd fijn dat als je de deur dicht trekt dat het dan klaar is, morgen een nieuwe dag, en jullie ritme komt vast vanzelf. Geniet van je mama-dochterdag vandaag! @Podiki haha lastig hoor! Heb je dan ook meer drang om te eten en snoepen? En ga je al voor je nod testen (nieuwsgierig!! ) ? Pf en twee onder de twee jaar is inderdaad best heftig. Ik lette twee seconden niet op en mevrouw had de chips uit de tas gevist en zal lekker te vreten haha. Mijn moeder heeft mijn zoontje 2x gezien, zij woont in Nederland maar wel aan de andere kant van ons dus 2,5 uur rijden. En mijn ene tante komt uit Bosnië en de ander uit Kroatië. Ze belden vorige maand dat ze als verassing langskwamen om Lucas te ontmoeten, geweldig toch! @Me, Wat jij zegt heb ik ook heel erg, wij doen niet echt alles in een bepaald ritme maar ik kijk naar Lucas, en dan bepaal ik wat we gaan doen, slapen/eten/spelen. En ik denk dat een ander die signalen niet zo goed oppikt als ik. Misschien slaat het nergens op, want mijn schoonouders hebben ook kinderen opgevoed, en zit het tussen mijn oren maar ik zou hem nu nog niet weg kunnen brengen. En hier kijken we ook niet echt tv, maar omdat het meisje er gisteren was stond woezel en pip op en ik merk dat Lucas daar nu wel echt op begint te reageren met lachen en gillen haha. Hm lastig met die tandjes, ik hoop stiekem dat ze nog even webblijven, ik heb liever dat hij nu met z'n opagebit even bijt dan straks met tandjes. Handig dat je Julie op je werk ook kan wegen en meten! Wij moeten volgende week naar het cb maar ik denk dat Lucas nu al boven de lengte en het gewicht van Julie uitsteekt, kleine beer was met 3 maanden al 63 cm . Fijn dat ze goed heeft geslapen, klinkt als voorbeeldige nachten. Geniet van je vrije dag! @BV/KV Ik durf me daar op fora nooit zo goed over uit te laten haha. Ik ben best pro borstvoeding, en geloof niet dat kunstvoeding moedermelk kan evenaren. Maar ik zal nooit iemand erop afrekenen dat zij kunstvoeding geeft, of borstvoeding opdringen. Elke moeder maakt hierin keuzes die zij het beste vindt voor haar baby, want uiteindelijk is dat wat je als ouder wilt. En voor de een is dat kunstvoeding en voor ons borstvoeding. Kindjes die kunstvoeding krijgen worden namelijk ook wel groot, alleen denk ik wel dat borstvoeding, als alles goed loopt veel meer voordelen biedt voor zowel moeder als kind. Hier: Gisteren het hele huis schoongemaakt, mijn vriend zei toen hij thuis kwam, goh kun je dit niet elke dag doen haha. Mannen.. hij is zelf best laks, na het eten eerst uitbuiken en vervolgens na gtst pas de tafel afruimen, dat soort gekke dingen. Of na het douchen het raam niet open zetten zodat het plafond gaat schimmelen, was niet in de mand doen maar lekker boven in de douche laten liggen. Soms lijkt het wel of heb ik twee babies haha. Verder is hij heel lief hoor. Ik zal me klaarmaken, nog even en dan is de visite er. Fijne dag iedereen!
@podiki knap hoor dat je het volhoudt! wel vol blijven houden hoor anders is het allemaal voor nix geweest! Ik heb makkelijk praten, heb nooit gerookt, vind het smerig. Maargoed, ik heb dan zo weer mijn andere verslavingen (cola drinken ), waar ik maar niet vanaf kom. En wow jij werkt dus 40 uur?! Wat knap dat je dat kunt zeg! Vind je het niet zwaar? @me lekker, twee dagjes vrij! Fijn hoor zulke nachten! Kan je even bijtanken! Heb je dan nog last van stuwing snachts als ze zo doorslaapt? Of is dat niet meer (sorry, ben een bv leek ) Wat betreft je so: als je het écht niet ziet zitten, gewoon niet doen hoor! Er komt vanzelf wel een moment dat je het wel aandurft. En je so hebben daar maar gewoon op te wachten @andela herken heel veel van wat je vertelt over je vriend haha! Vooral dat afruimen is erg herkenbaar. Mijn vriend kan rustig op de bank tv kijken terwijl de tafel nog afgeruimd moet worden.. nou ik kan dat écht niet! Overigens merk ik heel erg aan vl de laatste dagen dat hij zichzelf enorm wil bewijzen als papa en als partner.. Voordat ik ging werken heb ik hem 'gewaarschuwd' dat hij nu ook meer moest gaan doen in het huishouden en met L. Zowel gisteren als eergisteren heeft hij zo zijn best gedaan! Toen ik maandag thuis kwam stond hij in de keuken pannenkoeken te bakken en L zat al in haar kinderstoel met slabbetje om.. mama kon zo aanschuiven En gisteren toen ik onderweg naar huis was stelde ik voor om wat eten te bestellen.. lekker makkelijk. Normaal is meneer daar wel voor te porren (ik noem hem altijd de shoarma king ), maar hij wilde gewoon koken! Dus toen ik thuis kwam stond er weer eten op tafel.. en lekker dat het was!!! @hier vandaag dus een mama/dochter dag.. echt super! Ik geniet enorm! We zijn net even naar kruidvat geweest om wat spulletjes in te slaan en mevrouw ligt nu nog lekker te slapen in de wagen (ze snurkt zelfs een beetje ). Wilde jullie de foto van hoe ze er nu bij ligt niet onthouden
Ohja de BV/KV discussie... vind het ook altijd lastig hoor om daar mijn mening over te geven. Vooral ook omdat ik vind dat iedereen lekker zelf moet doen waar hij/zij zin in heeft. Ik denk ook dat alle algemene discussies over dit onderwerp die ik weleens voorbij zie komen erg zinloos zijn.. iedere mama is anders, ieder kind is anders. Ik heb zelf BV geprobeerd, maar ben na 3 weken gestopt. L viel tijdens het voeden steeds in slaap en hapte niet goed aan. Ik had kloven en ik vond het allemaal erg pijnlijk. Een week na de bevalling ben ik ook nog eens ziek geworden en opgenomen in het ziekenhuis. Ik voelde me te ziek om L aan te leggen en heb toen wel gekolfd, maar eigenlijk vond ik dat helemaal niets... Ik had ook weinig productie dus L kreeg al een combi van BV en KV. Op een gegeven moment was het zo dat ze van de 6 flesjes die ze op een dag kreeg er 1 moedermelk was.. op KV deed ze het ook prima en ben toen gestopt met BV. Los van het feit dat de omstandigheden vanwege die ziekenhuisopname niet ideaal waren, denk ik ook dat BV niet echt iets voor mij is. Gewoon een gevoelskwestie. Bij een eventuele volgende kleine zal ik ook direct KV gaan geven. Voelt fijner. Neemt niet weg dat ik wel zeker weet dat BV het beste is voor een baby. Dat is gewoon een bewezen feit. Maar ben ook wel van het principe a happy mother = a happy baby
@Lynn Wat vertederend zo'n mooi meisje lekker te slapen! Haha inderdaad mannen.. Wat lief dat je vriend zo goed zijn best doet hahah shoarma king. Fijn dat hij het koken uit handen neemt! Jouw vriend is toch 1400 klaar met werken? Heerlijk zo aanschuiven en een gezonde maaltijd eten. Hier: Was supergezellig met de familie, we zijn hartstikke gewend. En volgens mij is Lucas over z'n ergste eenkennigheid heen. Hij hield me wel de hele tijd in de gaten, volgen met z'n oogjes. Maar hij kon ook lachen naar mijn tantes en moeder, en gewoon lekker op schoot zitten. Fijn is dat, helemaal omdat ze hem niet vaak zien is het wel leuk als hij goedgehumeurd is. Dus helemaal geslaagd.
bv/kv, ik geloof best dat bv 'beter' is omdat het natuurlijk is etc. Ze kunnen dit natuurlijk moeilijk helemaal namaken en in de kv stoppen. Echter voor sommigen is bv geen optie (waaronder ik ). Ik heb erg mijn best gedaan het te doen maar had gewoonweg veel te weinig voeding en mevrouw wilde gewoon niet aan de borst. Met als gevolg dat mij werd geadviseerd om de 1,5u te kolven, de baby eten te geven om de 3uur en ergens in een uur tijd mijn slaap te pakken (?). Heb ik welgeteld 2dagen volgehouden en toen was er nog geen verandering. Dus was vanaf het begin al aan het bijvoeden. Helaas maar goed. Kleine meisjes(en jongens ) worden ook wel groot op flesvoeding. Ben wel blij dat ze de eerste twee weken bv heeft binnengekregen @podiki, Super goed dat je het volhoud! Nog 4dagen in spanning afwachten @me, lekker dat Julie zo goed slaapt Beter houdt ze dat mooi even vol haha. @andela, haha ja mannen Leuke wezens, soms inderdaad een beetje frustrerend. Maar dat vinden ze van ons ook gok ik! Heerlijk dat Lucas ook af is van zn eenkennigheid. Maakt het net iets makkelijker voor jou! @Lynn,, ommggg wat een schatje Ik merk nu ik zelf een baby heb dat ik helemaal blij kan worden van zulke foto's, terwijl ik dat voorheen niet had. Jij ook geen goede ervaringen met bv.. zonde he? Maar inderdaad heerlijk dat er kv bestaat! En inderdaad, als je jezelf goed voelt, voelt de baby dat ook! Hier, Gister eerste dagje bij oma. Volgens haar ging het voorbeeldig. Nou prachtig (haha niet dat je zou zeggen dat het niet zo ging). Aan L hebben we niks anders gemerkt gister dus mooi! Ook nog even een fotootje van kleine L. Dit was overigens een maandje geleden? Als ik het zo bekijk is ze niet veel veranderd (ok iets bollere wangen en langer )
@ Podiki: met speeltje in bed? I wish . Ik laat haar gewoon beneden spelen/rondscharrelen en dan is het wachten op het moment dat ze echt moe wordt. En dat kan de laatste tijd dus best duren (gisteren was het 22:00 uur ). Als ik het goed time, is ze overigens binnen 5-10 minuten in diepe slaap! Nooit gerookt, dus ook geen ervaring met stoppen, maar als ik bedenk hoe moeilijk ik het vind om minder te snoepen, kan ik je alleen maar heel veel sterkte wensen! Ja, we vieren voor familie de verjaardagen van C en E tegelijk, inderdaad best relaxed. Begin nu wel de keerzijde te ervaren, dit jaar wilden ze beide ook een kinderfeestje (en dat doe je natuurlijk niet samen ). Binnen 2 weken: 2x vieren met gezin, 1x vieren met familie, 2x vieren op school (traktaties), 2x vieren met klasgenootjes. Pffff, ik was gesloopt!! @ Me: fijn dat ze je met bijten nog niet echt pijn heeft gedaan, helaas wordt het met tandjes (en die zijn vlijmscherp!) toch een ander verhaal (tot bloedens toe, aiaiaiai wat deed dat pijn, en heeft tijd nodig om te genezen. Een week of 3 was BV even echt NIET leuk... Maar het is met 'opvoeden' toch ook vanzelf weer over gegaan). E was geen goede slaper, maar het is echt goed gekomen . Ik weet alleen niet meer precies hoe lang het geduurd heeft, maar tot 18 maanden was het erg rommelig en gedoe. Vanaf 2 jaar ging ze echt doorslapen en sindsdien slaapt ze prima. C heeft tot 4 jaar regelmatig gespookt, dus we waren wel iets gewend . @ Lies: fijn dat tandarts goed was! Ik moet eigenlijk ook weer, maar ik blijf het maken van afspraak voor me uit schuiven . De kinderen moeten ook weer en dat is altijd zo'n gedoe... (ik heb er even nog geen zin in ) Heerlijk dat dagje bij oma goed gegaan is, toch altijd een opluchting he? @ Andela: even geproefd aan hebben van 2 kleine kindjes , ze houden je bezig he? Ik weet nog dat ik de eerste weken met 2 kinderen dacht: hoe heb ik ooit 1 kind druk gevonden?? Fijn dat het gezellig was met je familie en Lucas zich ook weer een beetje van zijn gezellige kant kon laten zien! Leuk hoor, dat ze van zo ver komen! @ Lynn: fijn dat je eerste werkdagen goed verlopen zijn en sfeer leuk was! Tja, het combineren, dat is ook echt een kwestie van wennen. Goed dat je het gewoon op je af laat komen! Wel top dat je partner zo lekker in zijn nieuwe rol zit (ik zou zeggen, hou hem stevig vast, hi hi!). Ik hoop dat het blijft. Mijn man heeft overigens ook echt geen peper in zijn *piep* en blijf me verbazen over dingen die hij niet 'ziet' of 'voelt' en ik dus voor hem moet uitkauwen. Maar het is niet dat hij niet wil, als ik hem een duidelijke opdracht geef dan doet hij dat vrijwel altijd zonder morren. Schattige foto! @ BV-KV: tja, ik ben zelf pro-BV, maar ik vind het wel intensief en veel werk in het begin. En helemaal zo makkelijk niet. Ik heb bij C en E ook veel problemen gehad (en hebben ook beide KV erbij gehad) en het soms ook echt niet leuk gevonden, dus ik begrijp best dat vrouwen op een punt komen dat ze (vroegtijdig) stoppen. En de vrouwen die er überhaupt niet aan beginnen, begrijp ik niet, maar probeer wel altijd respect te hebben voor hun keuze. @ 4e kindje: begrijp me niet verkeerd, mijn voornaamste gedachte is NO WAY!! Ik denk niet dat ik daar de puf voor heb! Het is nu met 3 soms al erg hectisch (als ze allemaal tegelijk huilen bijvoorbeeld , pffff) en ik ben langzaam ook wel een beetje klaar met het baby gebeuren . Heb gisteren een boel baby speelgoed, kleertjes en spulletjes (zoals wipstoeltje) weggebracht naar kringloopwinkel. Manlief deed daar overigens niet raar over, dus vermoed dat die kinderwens van hem niet extreem heftig is . @ hier: N blijft erg wakker in de avond en vanmiddag voor eerst ook moeite met middagslaapje, het kind is gewoon veel wakker . En lekker wisselend humeur, wil veel de speen, nog zeker niet uitgesprongen dus. Nu 4 weken bezig, dus volgens boekje nog maximaal 2 weken te gaan . Ze trekt zich bijijijijijijijnnaa op tot staan, we zitten telkens te kijken 'Ja? Ja? Nee.' Ik heb haar wel al met een autootje over de grond zien rijden zoals het hoort , ik miste alleen nog 'broembroem'. En ook grappig, als ik haar op de arm heb en ik zeg 'tot straks' (bijv tegen manlief) begint ze meteen te zwaaien, nog voordat wij het doen! Dus die nieuwe vaardigheden komen wel! Balen van het regenachtige weer, dan zit ik echt een beetje opgesloten met 3 kids (die zich beginnen te vervelen en dan worden ze... niet echt gezelliger ). Hoop dat morgen een tijd droog blijft, dat misschien nog even met ze naar dierentuin kan gaan.
@ Andela, ik merk dat er veel meer kindjes zijn die Julie inhalen. Terwijl ik haar echt groot vind haha. Van mij mogen de tandjes ook nog wel even wegblijven haha. Al ziet het er ook wel schattig uit zo 2 onder tandjes ofzo. Haha idd heel herkenbaar over die mannen. Maarja we kunnen ook niet zonder ze. Kennen jullie het liedje van nick en Simon, ode aan de vrouw. Echt heel leuk. Als je em niet kent luisteren maar. Fijn dat het gezellig was met de familie en dat Lucas zoch zo goed heeft gedragen, altijd fijn haha. @ Lynn, ik heb dan idd wel stuwing als ze een nacht doorslaapt. Gister nacht was het echt extreem, maar kwam omdat ik haar om 13.30 had gevoed, toen naar kinderdagverblijf gebracht omdat ik moest werken. Op werk wel gekolfd maar dat is nooit zo goed als dat Julie drinkt. Om 23.30 sliep ze toen ik thuis kwam dus niet meer wakker gemaakt. Toen ze om 5.00 wakker werd stond mijn borst echt heel erg op spanning. Zijn ze gewoon niet gewend. Afgelopen nacht was ze wel weer om 2.00 wakker, dus het is nog niet standaard dat ze doorslaapt. Lekker dat je vriend nu zoveel doet. En wat een lieve foto van de kleine. @ Lies, haha ze kijkt wel beetje boos op die foto. Maar lekkerding is het. @ Kache, ja daar ben ik idd bang voor. Nog nooit last gehad van kloven ofzo. Ben bang dat daar met tandjes wel verandering in komt. Wat goed dat N al probeerd te staan zelf. Ja die regen, ik houd er ook niet van. Gister ook heel de dag maar binnen gezeten. Vandaag ook veel binnen gezeten maar bij mn opa thuis (huis meot leeg voor verkoop na zijn overlijden) dus was er meer familie. Morgen avondje werken en dan heel het weekend ook vroege diensten. Eogenlijk zou ik maandag ook nog een avond werken en dan vakantie maar werd vandaag gebeld door me leiding. Of ik maandagavond thuis wilde blijven en woensdag over dag wilde werken (ik heb hekel aan avonden dus komt mooi uit) Snel kinderdagverblijf gebeld en Julie kan woensdag terecht, wel op andere groep maar maakt mij niet uit. Ik vroeg me alleen af waarom dit zo erg nodig was, want normaal zijn de avonden lastiger als er iemand afvalt dan de dagen. En toen bedacht ik me opeens dat woensdag 3 keizersnedes zijn geplant. Ooooh haha kwartje viel, damn, ik zei nog ben blij dat ik de 14e vrij heb. Nouja toen al ja gezegd. Het kan al druk zijn als je 1 keizersnede geplant heb staan, laat staan 3. Je bent dan gewoon 3 personeels leden kwijt heel de dag. We zien het wel. Misschien ga ik zelf lekker mee naar een keizersnede, kan ik me daar heel de dag mee bezig houden. Als ik het aandurf om Julie heel de dag flessen meegeef op kinderdagverblijf. Voorheen ging ik nog niet mee met keizersnede omdat het lastig is als ik op de operatiekamer ben en ik meot gaan voeden. Even denken hoe we dit gaan doen.
Ha dames! Ff een snelle reactie.. heb een superdepuper drukke dag gehad (werken, aansluitend rijles, half 8 van huis half 8 thuis pfff). Maaaaarrr het is ook een historische dag vandaag!! L rolt van buik naar rug!! Vl ging haar vanmiddag ophalen bij mijn sm. En die zei: "Ja ze rolt ook al aardig he" Vl: "uhhhhhh.. nou... nee" Bleek mevrouw daar even de hele ochtend de showbaby uit gehangen te hebben door om te rollen Ben supertrots op mijn meisje maar baalde wel ff dat ik er niet bij was toen ze het voor het eerst deed toen ik net thuis kwam deed ze het overigens meteen weer voor dus das wel lief van dr @me je een hele dag bezighouden met een ks? Ik heb er 1 gehad.. nou.. dat was zo gepiept! waarom vind je de avonddienst maar niets? @kache ik duim voor een droge dag morgen zodat je er ff op uit kan! Maar vrees het ergste.. @lies wat een leuke stoere foto! Knappe meid hoor! @andela fijn dat het een geslaagde dag was met de familie! Excuus voor dit korte bericht met hoog ego gehalte maar ben ff gesloopt haha morgen nog 1 dagje en dan weekend
Geplande gaan iets anders dan spoed zou ik maar zeggen. En wij doen in t ziekenhuis aan gentle sectio's en huid op huid. Wat betekend dat ik als verpleegkundige constant bij de patiënt moet blijven om kind in de gaten te houden op operatiekamer en uitslaapkamer. Dan heb je nog de voorbereiding van de keizersnede, de administratie en als we terug zijn op de afdeling de verzorging van moeder en ik. Daar ben je vaak wel van 8.00 tot uur of 14.00 mee bezig. Ligt er ook aan hoelaat de keizersnede is geplant natuurlijk. Maar meestal rond uur of 10.00. Avonddienst vind ik niet leuk omdat ik vaak in de ochtend weinig doe. Zit te wachten tot ik mag gaan. Werk dan van 15-23. Vind dat saai voor me vriend. Ben liever gewoon thuis Savonds. En avonddiensten kunnen soms heel druk zijn. Ipv 4 verpleegkundige werk je dan met z'n 2e op evenveel patiënten. Wat goed dat l draait!! Julie draait al vanaf dat ze 19 wkn is als de beste van rug naar buik. Maar ze kan nog steeds niet terug van buik naar rug haha. Dus heel goed van l. Kan begrijpen dat dat vervelend is dat je dat de eerste keer niet mee hebt gemaakt.
Hoi, Ik heb nog niet bijgelezen, ben nu aan het werk, doe dit even in mijn pauze maar wou jullie toch even wat foto's spammen Heb net ontdekt hoe dit te doen, haha.
Haha, trotse mama hé. Even wat bijgelezen.... @me: Nog 3 dagen wachten om te testen... Ik hoop dat ik me in kan houden... Wat heeft ze goed geslapen zeg, tot 8u en dan nog eens tot 10u. Prima zo. Wauw zeg, zo een keizersnede meemaken is ook niet niets... Wel geweldig jouw werk hoor, al die speciale momenten mogen meemaken, moet zwaar zijn maar wel veel voldoening geven. @Lynn88: Haha, geweldige uitdrukking: de babyshow uithangen. Goed hoor! Ik werk idd 40u. Zwaar vind ik het niet, ik voel me soms wel schuldig niet meer tijd met J door te brengen. Maar noch in Spanje noch in België is het de gewoonte om minder te werken, dat scheelt wel. Zo heb ik een excuus voor mezelf. Verder gaat het echt wel, J gaat naar het KDV en 's middags gaat mijn moeder hem ophalen. Ik kom om 18u weer thuis en blijf dan tot hij rond 19.30-20u gaat slapen bij hem. Het moeilijke is dat je weinig tijd voor jezelf hebt, maar tja, dat is normaal. Ik kan pas in de zetel ploffen tegen 20u30... @Lies: super lieve foto ! Mooi hoor! @Kache: Ja, die 2 aparte feestjes is natuurlijk ook de keerzijde ervan... Pfieuw, 2 keer dolgedraaide kinderen bij je thuis (andermans kinderen) lijkt me idd slooooopend. Maar dan ben je er weer een heel jaar van af.... Roken kan je volgens mij niet vergelijken met snoepen, toch niet in mijn geval (bijna kettingrookster vroeger). Eerder met enorme dorst hebben, keel uitgedroogd, maar je mag niet drinken. Je kan dan ook aan niets anders meer denken.... Goed dat N al zwaait, J vertikt het om het te doen. Wel lief he als ze met autootjes spelen? De eerste keer dat J broembroem deed erbij heb ik op video staan, geweldig grappig want hij weet niet waarom hij het doet, hij doet alleen maar papa na! @Andela: Hebben mijn vriend en jouw man soms dezelfde genen? Die van mij doet net hetzelfde: douchen, geen raam open zetten, natte handdoeken en vochtige kledij op de grond. Overal waar VL komt laat hij wel troep of sporen na, niet te doen. Zelfs de sofa: kussens van de bank, deken op een hoopje op de chaiselongue, liefst dan ook nog restjes eten / glazen / kopjes / bordje op de salontafel. Oh ja! En kousen dienen op de bank te liggen of op de tafel of .... maar nooit in de de wasmand of in de kast. Tuurlijk niet Fijn dat het zo leuk was met je moeder en tantes. En dat hij zich van zijn goede kant liet zien, hihi. Blijven ze nog eventjes of is het een kort bezoekje? Hier alles zijn gangetje... Heb nog geen test gedaan, test liever op NOD. Maar als het zover is, laat ik het jullie ASAP weten. Wel zeer gespannen borsten, blauwe aders, bruine aureole en net het gevoel van stuwing (deed me denken aan toen ik bv gaf). Dus ziet er positief uit...
@Lies haha wat schattig, ze kijkt alsof ze haar lach probeert in te houden, cute! @Kache Poeh ja echt druk met twee van die bengeltjes haha. Knap van N dat ze zich bijna optrekt, wat gaat het snel allemaal met die vaardigheden. Nog even doorbijten met dat sprongetje en dan ben je erdoorheen! Ik heb het idee dat we hier door de sprong heen zijn.. Ben je nog naar de dierentuin geweest? Het was niet zo mooi weer hè.. @Me ik vind het ook altijd schattig van die lachebekkies met twee van die witte tandjes haha, alleen qua borstvoeding denk ik liever niet. Ik moet maandag naar het CB ben reuze benieuwd hoe groot mijn reusje is haha. Ik weet niet of je het ergens had verteld maar was Julie klein met de geboorte? Dat liedje van Nick en Simon kende ik nog niet maar oh wat heb ik in een deuk gelegen haha, en mijn man ook!! Pfoe drie keizersnedes! Wel mooi die gentle sectios, ik heb er een op tv gezien, en het zag er heel relaxed uit! Na woensdag heb je dan vakantie toch? @Lynn Pfoe lange dag hoor! Maaaar goed van L!!!!!! Fijn dat ze het kunstje thuis ook even deed, zodat mama ook trots kon kijken. En nu lekker weekend of niet, nog plannen met het gezinnetje? @Podiki ooooh wat een moppie, ik kan begrijpen dat je een trotse mama bent! Haha kerels! Echt als die van mij op zichzelf zou wonen, zonder mij, was hij een hoopje ellende geweest haha. Ze zijn 5 dagen in Nederland waarvan dus 2 bij mij en drie bij mijn moeder. Heel misschien gaan wij in september naar hun toe, mijn nichtje gaat trouwen. Maar we moeten even kijken of dat haalbaar is met mijn man z'n werk.. Ah klinkt inderdaad positief, nog drie daagjes. Duimen voor een mooi plusje/twee streepjes. Hier: Lucas heeft vandaag veel geslapen, meestal aan het einde van de middag is hij rond half 4 wakker en gaat tussen 6 en half 7 op bed. Nu had hij geslapen van half 2 tot half 3 maar om 3 uur alweer zo jengelig dus had ik m weer op bed gedaan werd hij pas om kwart voor 5 wakker. En dus ging hij half 8 pas in bedje.. Verder merk ik dat hij steeds sterker wordt haha, rollen en als hij op zn rug ligt maakt hij een soort bruggetje. Dus met z'n voetjes op de grond en zn ruggetje van de grond buik in de lucht. Herkennen jullie dit? Doen alle baby's dit haha Morgen gaan we op pad voor een grill/bakoventje zo'n magnetronformaat. Ik mis de ovenschotels, en vers gebakken brood! Mijn moederdagkado haha. Nou volgens mij heb ik wel weer genoeg gekletst haha. Fijne avond dames!