Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @podiki ohhh wat een lief en leuk mannetje zeg! :D Het is dat ik L liever bij me houd en liever niet naar Spanje zie vertrekken, maar anders had ik wel even J zijn telefoonnummer willen hebben hoor voor een blind date haha

Spannend hoor.. nog 3 daagjes he voordat je kan testen? Ben benieuwd!

@Andela ja dat afzetten met de voetjes heeft L ook een hele tijd gedaan.. ziet er grappig uit he?! L is nu heel erg aan het schoppen en benen in de lucht.. bezige bij :D

@me ja klinkt logisch over die ks! Ik bedacht me later ook dat het voor de (aanstaande) moeder snel gepiept is/lijkt, maar dat er natuurlijk voor het personeel veel bij komt kijken. Zeker bij een geplande ks.

@hier weinig plannen voor het weekend, behalve dan even bij sm en moeder op bezoek ivm moederdag. Voor de rest even lekker bijkomen van mijn eerste werkweek..

Fijn weekend allemaal!

2. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Jaaaa grappig hoe druk die kleintjes al kunnen zijn haha, vandaag had ik Lucas op z'n buik gelegd probeert hij vooruit te komen met z'n beentjes :O . Alleen lukte het niet want zijn koppie duikelde telkens naar beneden haha.

Gezellig, wij gaan alleen naar schoonmoeders. Heb mijn moeder pas gezien, en die woont echt een eind weg. Vandaag helaas niet geslaagd in de stad voor een oven, dus een op internet besteld. Maandag kan ik beginnen met bakken, joepie! :D

3. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik reageer later meer. Zit met ziek kindje. Julie heeft 40.0 graden koorts 😔. Zou eigenlijk naar Huisartsenpost gaan maar temp is nu weer wat gezakt dus heb overlegd en blijf toch thuis. Even kijken hoe de nacht gaat

4. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ooh jeetje! Beterschap met Julie en hopelijk en niet al te heftige nacht voor jullie.

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ze slaapt nog niet. Dus ben nu samen met haar in bed gaan liggen. Hoop dat ze zo gaat slapen en geen gekke dingen doet vanacht. Mag om 6 uur weer op om te werken

6. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Altijd vervelend als die kleintjes ziek zijn, is ze verder wel alert? En heeft ze alleen koorts of ook nog andere dingen?
    Ik hoop voor je dat ze ondertussen lekker aan het slapen is en dat jij ook nog wat uurtjes slaap kunt pakken vannacht.

7. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    @me= Ai ik hoop dat ze al beter is! Wss virusje? Echt niet leuk vooral om ze zo te zien lijden... gaat hopelijk snel voorbij. Badje geven met water dat drie tot vier graden onder haar huidige temp ligt en paracetamol geven.

@andela= leuk he als ze zo beginnen bewegen. Toen joan begon te kruipen of beter gezegd WOU kruipen lag ik echt vaak in een deuk! Op handen en knietjes en dan vooruit willen maar niet kunnen... Een nieuwe oven? Wat ga je bakken?

@lynn= veel plezier vandaag bij de oma's! Haha, ik geef je graag zijn nr hoor! Ik zie het al helemaal zitten! Dan ben ik zeker dat hij een knappe vriendin heeft, en ook nog es nederlandse! Die spaanse vrouwen... ik weet Het niet hoor...;)Wie weet is hij ook een wereldburger en gaat hij later wel in nederland of belgië wonen?!

Hier gisteren nr de dierentuin geweest! Heel leuk. Samen met mijn petekindje. Was een mooie dag.
    Ik ga niet te veel typen want ben op mijn phone bezig en ik haat dat, doe er twee x zo lang over. Maar... allereerst GELUKKIGE MOEDERDAG AAN ALLEN! En ten tweede... ik heb vandaag licht positief getest, hihi. Ik denk dat mijn nod ergens tss maandag en woensdag valt... dus ikke blij!!!!

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    GEFELICITEERD PODIKI!! :D

Iedereen fijne moederdag!

Hier weer een beetje last van de 12weken sprong, dag ritme!

9. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Fijne moederdag lieve mama's!

@Me Hoe is de nacht gegaan? En hoe gaat het met je meisje nu?

@Podiki Wat een geweldig nieuws op moederdag!! Gefeliciteerd!!! :D Leuk even naar de dierentuin, ik heb ook een hekel aan typen op mijn mobiel haha.

@Lies sterkte haha stomme sprongetjes

Ik ben aan het wachten tot Lucas wakker wordt, en dan op naar sm. Fijne dag iedereen!

10. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @podiki wauw wat een mooi moederdagcadeau! Gefeliciteerd meid! Hoe reageerde je man?

@me he bah wat naar! Hoe is het nu met haar? 40 graden is wel hoog zeg :( arme Julie! Ik hoop dat het inmiddwls beter gaat!

@Lies ahh ze blijven maar springen he:) sterkte! Komt goed!

@Andela leuke middag gehad bij sm?

@hier vanmorgen verrast met een ontbijtje op bed :D en leuke cadeaus :) was blij verrast dat vl er aan gedacht had haha voor de rest lui dagje. Zijn gisteren al op moederdag bezoek geweest bij sm en mijn moeder omdat ze vandaag niet konden. L was op bezoek verrassend rustig. Iedereen mocht haar vasthouden ze vond alles best. Ben ik niet van haar gewend;) verder hangt ze dit weekend een beetje de slaapkop uit.. niet veel bijzonders dus:cool: morgen en dinsdag weer werken.. woensdag vrij en dan ook met L naar het cb.. ben benieuwd!

11. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Wat leuk Lynn! Ik kreeg een ontbijt op de bank, en mijn vriend zei ja jij bent mijn moeder toch niet haha -_- kerels.. ik had het wel leuk gevonden om een kaartje te krijgen. Fijn dat L zo lief was en heerlijk uitslaapt. Bezoekje was gezellig. Lucas heeft lekker geknuffeld met opa oma en zijn tantes maar vond het toch nog een beetje eng soms, maar gelukkig al stukken beter dan eerst. Morgen moeten wij naar het CB, ik ben benieuwd hoe groot mijn knul is geworden! Ik ga proberen hem in de draagdoek mee te nemen, ben al iets zekerder van mezelf.
    Voor jou begint morgen je werkweek weer he, heb je er zin in?
    Werkse alvast!

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi iedereen,

Bedankt voor de felicitaties! Hieronder de foto van deze ochtend. Ik heb het mijn vriend nog niet verteld, wou eerst een echte duidelijke test hebben (de andere van zaterdag was vaag en hij zou er niets in zien denk ik, hij moet echt een duidelijke streep zien :)). Deze avond geef ik hem deze af denk ik, dat is wel heel duidelijk! (ik zie hem 's ochtends niet want hij staat pas op als ik al weg ben, hij begint later).

13. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Zo daar ben ik weer eens. Druk weekend achter de rug.

Zaterdag moest ik werken, voor me werk om 6.45 even Julie wakker maken om te eten, dacht hmm voelt warm aan. Had ze 38.3.Maar ze was vrolijk, leek niet of ze er last van had dus geen paracetamol gegeven, ik houd daar persoonlijk niet zo van. Vriend wakker gemaakt en gezegd houd maar in de gaten. Nou tegen de middag kreeg ik bericht 39.0 had. Julie is nog nooit ziek geweest of koorts gehad. Vriend opdracht gegeven om dan toch aar paracetamol te geven omdat ze op het werk over koortsstuipen begonnen haha. Toen zakte ie weer naar 38.4. Ik de loop van de avond liep ie snel op, tot 40.0. Begon me wel wat zorgen te maken, maar had geen focus waar het vandaan kwam. Ja ze was suf en hangerig, maar leek niet of ze ergens pijn had ofzo. Bij mij in bed laten slapen. Ochtend voor ik naar werk ging weer 40.1, gelukkig was het rustig op werk dus heb gebeld dat ik thuis bleef. Met pcm zakte ie wel maar kwam niet onder de 38.5 en schoot steeds weer terug naar 40. In de middag toch maar even naar huisartsenpost geweest maar was niks aan de hand zeiden ze. (voel ik me zo’n aansteller dat ik erheen ben gegaan) Savonds heeft ze 5 uur lang gehuild, echt ontroostbaar, wat6 verschrikkelijk is dat, en veel aan de borst gedronken, als troost denk want dan was ze gelukkig even stil. Zweette de druppels van der hoofd af, zo zielig, maar daar is de temp mooi mee gezakt. Vandaag heeft ze geen koorts meer, maar ziet nog wel wat suffig uit. Ze kan wel weer ietsje lachen dus denk dat ze aan de beter kant gaat. Ben blij dat vandaag mijn dienst al geruild was. En ik pas woensdag hoef te werken.

@ Podiki, wat een lekker mannetje zeg.
    Idd werk kan zwaar zijn maar is heel leuk om te doen. Zal ook echt niet meer iets anders willen gaan doen. 40 uur pff lijkt me toch wel veel.

Gefeliciteerd!!! ( Er zal vast zwanger staan haha) Wat leuk weer zwanger. Haha voor mij klinkt dat heel gek, besluiten voor een kindje en hup 4 weken later zwanger, lijkt me toch wel schrikken dat het zo snel waar wordt haha. Hier heeft lang geduurd. Ben benieuwd hoe je vriend reageerd.

@ Andela, Julie was niet klein bij geboorte. Gemiddeld. Ze was 3240 gram en 47 cm.
    Na woensdag idd vakantie.

@ Lynn, leuk dat je man er toch aan gedacht had he aan Moederdag. Hier lag zaterdag ook een bos bloemen klaar. Toch leuk.

@ Hier, Moederdag à Ik had 4 weken terug al een cadeau meegekregen van het kinderdagverblijf haha en al open gemaakt. Wist niet of het voor Moederdag was omdat dat er niet op stond en ik had verwacht dat ze dan stiekem iets aan papa meegaven ipv aan mij. Maar had wel t vermoeden, denk achjah boeiend. Blijkbaar was het dus wel voor Moederdag want mijn vriend kreeg vrijdag niks mee. Was een vaasje die ze beschilderd had en een zelfgemaakte bloem erin met gedichtje. Toen ik zaterdag thuis kwam van werken had vriend ook een mooie bos bloemen voor me klaar staan dus vond ik lief. Verder ben ik zondag om 6 uur opgestaan dus geen ontbijt op bed, moest werken. Uiteindelijk om 6.45 terug in bed gekropen bij me meisje en vriend en werk toch afgebeld. Overdag was het plan dat me vriend naar zijn oma en moeder ging met Julie als ik aan het werk was. Maar ze was veel te ziek dus zijn we niet gegaan. Lekker thuis gebleven.

14. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Podiki Wat leuk, om me heen raken heel veel vrouwen zwanger en dan begin ik zelf ook kriebels te krijgen haha, het is ook zo bijzonder allemaal. Maar we wachten nog ff hoor, ben benieuwd hoe je man reageert.

@Me Ahw arme Julie, en je bent helemaal geen aansteller! Ik snap je gevoel wel hoor als ze op de hap zo laconiek reageren, maar het is nooit erg om het even na te laten kijken 40 graden koorts is niet niks! Fijn dat ze zich al wat beter voelt, hopelijk is ze snel weer de oude. Kwam het toch mooi uit dat je je dienst had geruild haha, oh ja inderdaad mooi gemiddeld was Julie!

Hier: Net bij het CB geweest, kleine man was 6800 gram en 66.5 cm. Goed gegroeid dus, verder deed hij het hartstikke goed, ik weet nooit wat ik daar moet vertellen haha. Wegen meten en buikje liggen en weer gaan. We moesten helaas wel lang wachten waardoor Lucas aan het einde helemaal chagrijnig was. Hij ligt nu ook al op bed sinds we thuis zijn.. Slaapt al 2 uren, dat is lang niet meer gebeurd.. Is het bij jullie cb ook altijd zo bloedjeheet? Ik zweet me daar de pan uit joh. :)

15. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Iemand gouden tip tegen tandjes? Arme pop heeft zo'n last ervan en ik red het niet meer naar de drogist.. Ik heb nu een dingetje in de diepvries gestopt..

16. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Podiki wauw gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend? Laat je ons weten hoe je man heeft gereageerd? Geniet van je zwangerschap meid.. bijzondere tijd!:)

@Andela tandjes?! Nu al? Heb er nog geen ervaring mee.. maar heb me wel al ingelezen:p wat ik in het kort weet: masseren tandvlees, dentinox, bijtring uit koeling of vriezer. Als ie er erg veel last van heeft kun je ook pcm geven (evt na dentinox). Maar nogmaals: ben een leek :p Heeft ie er veel last van?

@me ahhh arme Julie! Niet schuldig voelen hoor dat je naar de hap bent gegaan.. 40 graden is erg hoog dus je hebt groot gelijk! Fijn dat ze zich weer beter voelt? Waarom voel je je niet zo prettig bij pcm?

@hier vandaag gewerkt, morgen nog een dagje werken aansluitend rijles.. wordt een lange dag! L heeft het vandaag goed gedaan bij de oppas. Verder geen bijzonderheden eigenlijk. Behalve dan dat L net haar nieuwe pyjama heeft ondergepoept:D en dat terwijl ze net in bad was geweest.. ze kon zo weer terug in bad:p

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Oh podiki ik zie nu in je onderschrift dat je 18-1 uitgerekend bent! Ik gok dat je 13-1 bevalt.. op mijn verjaardag! :-D

18. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Andela, haha erg he die kriebels voor het zwanger worden. Hier ook heel erg maar het kan nog niet.
    Sow Lucas is groter als Julie idd, in gewicht en in lengte. Maar veel kinderen zijn groter dan haar. Ze is gewoon kleintje. Ik heb ook nooit veel te vertellen daar haha.
    Het is daar natuurlijk zo warm omdat die kinderen zo lang bloot moeten wachten :p Ik heb nooit zo’n last van warmte, houd ervan dus meestal vind ik het lekker ergens en zweet me vriend zich rot.
    En tandjes, hier ook geen tips. Julie heeft nog een opa bekkie.

@ Lynn, ik houd gewoon niet van medicijnen. Naar mijn idee is het allemaal zooi wat je dan inneemt. Neem zelf ook nooit iets in, tenzij ik heel erge last heb. Dus dan heb ik ook wel moeite om Julie zomaar medicijnen te geven. Als ik merk dat ze ergens last van heeft krijgt ze het hoor maar alleen om de koorts lager te krijgen vind ik niet zo geweldig.
    Haha zul je altijd zien dat ze iets nieuws meteen onder poepen. Was hier ook toen Julie voor het eerst een slaapzakje aan kreeg. Volgende ochtend zat ie meteen vol met van die vieze gele borstvoedingspoep. Terwijl ze nooit snachts peopt haha.

@ Hier, Julie is nog niet fit.
    Gister leek het goed te gaan, was weer wat vrolijker en speelde wat. Niet veel want na tijdje was het dan toch dat ze liever bij mij was. Sinds gisteravond is het weer een ramp. Niet willen slapen, huilen in bed, op de bank bij ons is het dan goed enz. Uiteindelijk dus weer pas om 23.00 in slaap gevallen. En vervolgens elke 2,5 uur wakker geweest. Nu is ze al vanaf 8 uur aan het mopperen. Niks is goed alleen aan de borst tutten/drinken. Nu is ze in slaap gevallen op schoot, tja laat haar maar liggen want in bed is het waarschijnlijk weer brullen. Ze heeft geen hoge temp meer maar wel uitslag. Vlekjes over haar hele buik, rug en nek. Denk dus dat ze de 6e ziekte heeft. Toch maar huisarts gebeld maar we hoefde niet te komen.
    Was in eerste instantie blij dat ik gister niet heb gewerkt. Maar nu baal ik wel van morgen, als ze dan ook zo mopperig is breng ik haar liever niet naar kdv. En ik kan echt niet thuis blijven ben ik bang. Me vriend gaat nu regelen of hij onder voorbehoud vrij kan zijn. Dan breng ik Julie wel naar kdv (heb gebeld, dat mag) en als het niet gaat moet hij haar komen halen en mee naar huis gaan. Hij heeft dan wel geen borst waar ze aan kan tutten maar krijgt ze in ieder geval meer aandacht dan op kdv.

19. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn Nou ik twijfel heel erg, gister was hij heel erg aan het huilen na zijn slaapje en kwijlen en bijten, maar kan natuurlijk ook vermoeidheid zijn. Maar ik dacht dat ik witte stipjes zag, en toen ging ik voelen maar het was nog zacht.. Het leek wel of hij er last van had, ik heb uiteindeljk een koud zakje kamillethee ertegenaan gehouden maar nu zijn die stipjes weer verdwenen.. Dus.... haha. Vandaag maar even weleda tandenbalsem halen dan heb ik het in ieder geval in huis.

Drukke dag heb je vandaag weer, och vervelend he zijn ze net schoon en dan lekker alles onderpoepen. :D Succes met rijles, moet je nog lang?

@Me ah ik vind het vreselijk die hitte, en dan kom je in dat behandelkamertje, hebben ze het raam open..
    Wat sneu dat ze zich zo naar voelt, kan me voorstellen dat je haar liever niet wegbrengt als ze mopperig is. Fijn dat je vriend onder voorbehoud vrij kan krijgen, is dit de eerste keer dat ze ziek is?

@Paracetamol zijn wij ook beetje terughoudend mee, ik geloof dat koorts goed is voor het lichaam op die manier vecht je lichaam tegen vervelende indringers, natuurlijk als hij echt last heeft van iets kunnen we altijd nog een paracetamolletje geven.

Hier: Ik zat net te denken, ik wilde het toch even kwijt want ik vond het best raar. Maar wij kwamen gisteren bij het CB, en toen zei de verpleegster ja we moeten Lucas weer even plagen hè (hiermee bedoelde ze de tweede prikjes). Toen gaf ik aan dat dat niet hoefde, ging ze in haar systeem kijken zei ze oh mevr.... heeft het er nog niet uit gehaald maar hij heeft natuurlijk alle prikjes al gehad. Terwijl hij nog geen een prikje heeft gehad omdat wij graag later willen beginnen met enten.
    Ik vind dit best een slechte gang van zaken, als je als ouder zijnde niet oplet doen ze maar wat, of stel ik me aan?
    ik vertelde het gisteren aan mijn vriend en die vond het ook maar apart.

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @andela,
    Ja inderdaad heel vreemd. Sowieso lees en hoor ik vaker van die rare dingen over het cb. De laatste keer dat wij er waren vroegen ze aan ons of L na 26 weken nog in stuit heeft gelegen. Wij hadden geen idee meer haha maar goed dus wij bellen de vk en het zkh om dat te vragen en zij vonden het raar dat het cb dat vroeg. Als een kindje altijd in stuit heeft gelegen doen ze een fotootje maken van de heupen ivm afwijkingen. Maar de vk zei dat het cb dat normaliter niet hoeft te vragen tenzij ze vermoeden dat er wat mis zit.. Nou volgende keer maar even vragen of ze vermoeden dat het niet goed zit..
    Bij ons is het ook altijd zo heet. Maar ja die kleintjes moeten ook naakt dus dat is zo zielig als het daar 18graden is :p
    Fijn dat ie goed gegroeid is hoor! :D
    Waarom beginnen jullie later met inentingen als ik vragen mag?

Hier,
    Nog last van het sprongetje. Haar hele slaap en eetritme is weg. Hierdoor komen wij nauwelijks aan slaap toe. Verder is ze gelukkig nog niet al te chagrijnig. Ben wel super moe.. maar goed, even doorbijten en niet te veel klagen.

@me, succes en beterschap voor Julie! :( Zo zielig als je niks voor ze kan doen he!

@Lynn, heerlijk he timing van babies? Hoe vaak Leah hier niet al heeft gepoept na het badderen of geplast tijdens het afdrogen.. enigszins ook wel weer grappig

Deel Deze Pagina