Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Sorry, beetje druk geweest!

@ Podiki: GEFELICITEERD! Wat leuk meid, hopelijk een voorspoedige zwangerschap!
    En wat een schattig kereltje is J! Met een haarbos waar N jaloers op zou zijn, ha ha :p (heeft die dat van jou?)

@ Lynn: yeah, applausje voor het rollen! Altijd mooi om weer wat nieuws te zien.

@ Andela: N begon vanaf maand 4-5 te wiebelen op handjes en knietjes, steeds wat langer, maar ze kon de versnelling vooruit maar niet vinden, ha ha. Begon pas echt te kruipen met 10,5 maanden. ;)

Fijn dat hij goed gegroeid is! Yep, bij ons is het ook altijd zo bloedheet, maar ja, idd met reden he? Ik heb het liever te warm dan dat mijn kindje het te koud heeft! En tja CB ;). Ik ben het wel gewend dat ze niet echt goed op de hoogte zijn van dossier en ook niet echt kundige adviezen geven. Ik luister niet meer naar ze :p, eerlijk gezegd... (ze hebben bijvoorbeeld ook de (ernstige) ontwikkelingsachterstand van mijn zoontje niet opgemerkt, dus tja... ik ga echt alleen voor de prikjes en wegen/meten)

Geen tip voor tandjes, ik heb nooit zo erg duidelijk de relatie tussen hangerig/huilerig en tandjes gezien bij mijn kinderen. Opeens waren ze er ;). Sterkte daarmee!

@ Me: oh, wat vervelend, zo'n ziek kindje! Gaat het al wat beter met haar nu? Ik lees dat jullie denken aan 6e ziekte. Ik kan me herinneren dat E ook zo bleef huilen, zelfs nadat de koorts gezakt was. Ze bleek oorpijn te hebben, de 6e ziekte kan ook oorontsteking geven, misschien is het zoiets ook bij Julie? Of moet ze überhaupt nog een beetje bijkomen. Beterschap!

@ Lies: ook heerlijk aan het springen ;). Denk je net te weten hoe je kind werkt, gooien ze de boel om ;)! Sterkte! En hopelijk ook snel weer wat meer rust.

@ hier: druk gehad. We zijn wel nog naar dierentuin kunnen gaan en even paar uurtjes afleiding, maar ik ben blij dat scholen nu weer begonnen zijn. Helaas ook meteen druk op mijn werk nu en nog 1000 dingen te doen/regelen thuis, ben er soms (mentaal) erg moe van...

N lijkt een beetje door sprongetje heen te zijn... Slapen is al een paar avonden geen probleem meer (binnen 20 min voor 20:30 uur) en ze heeft ook al weer 2 nachten doorgeslapen. Overdag ook wat minder plakkerig/jengelig. Ik klop nog even af :p, maar ben voorzichtig optimistisch, ha ha. Ze heeft nu wel het gillen ontdekt en laat veel meer 'karakter' zien (mopperen, lachen, brabbelen, etc. Het contact lijkt nu echt anders, ze lijkt zich veel meer bewust van dingen). Even een paar weken rust en dan op naar de 15 maanden sprong ;), hi hi (die bij E heel heftig was :)).

Moederdag was oké, ben verwend door kinderen met leuke knutsels, maar manlief had me een beetje meer mogen verwennen hoor :). Ik heb aan einde van dag mijn beklag gedaan... Hopelijk leert hij ervan ;).

Morgen afspraak voor uitstrijkje, bleh... Maar ja, dan hopelijk ook weer 5 jaar er vanaf.

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Andela, ja is de eerste keer dat ze ziek is. Heel zielig maar ook heel vermoeiend.
    Tja van dat CB. Ik kreeg steeds allerlei tips mee hoe ik wel de fles kon geven. Alsof ik alles nog niet had geprobeerd. En laatste keer kreeg ik heel schema wanneer ze wat moest eten. Ene oor in, andere oor uit, ik bepaal zelf wel hoe ik het doe. Ik kan me er niet druk om maken. Enja dat van die inentingen, je moet idd als moeder alert zijn als jij een andere keuze maakt dan heel nl. Zij zijn zo gewend om te denken oh 4 mnd, ok dan prik. Je krijgt zoveel verschillende mensen voor je, en vaak heb je niet eens de tijd om heel een dossier door te lezen. Ik zou ze dat niet kwalijk kunnen nemen (misschien omdat ik zelf in de zorg werk?)

@ Lies, ook dat van het stuit liggen vind ik niet gek. Als kindjes na die tijd nog in stuit hebben gelegen, ook al is het maar 1 keer gezien op een echo, wordt er onderzocht of er niks mis is met de heupjes. Is gewoon standaard afspraak die wij in het ziekenhuis ook hanteren. En is alleen maar om erger te voorkomen.
    Balen van het sprongetje en dat jullie weinig slaap krijgen.

@ Kache, Als ze oorpijn hebben dat drinken ze toch ook niet graag omdat dat pijn doet? Julie drinkt juist heel goed. Heeft vandaag om de 2uur gedronken, dan is ze tenminste stil en kon ik zelf even ademhalen. En met een beetje geluk viel ze op me schoot in slaap.
    Fijn dat N uit der sprongetje is. Haha idd even rust en naar de volgende sprong.
    Oh bah ja uitstrijkje, hier nog niet in aanmerking daarvoor.

@ Hier, Julie blijft niet goed in der vel zitten. Ik kan haar niet troosten. Ze ligt nu wel in bed, afgelopen 3 avonden lukte het steeds niet voor 23.00 om der stil te krijgen. Nu wel, dus hopen dat ze even lekker kan slapen en niet weer na een halfuur wakker is. Soms lijkt het als of ze meer last heeft van iets. Ze boert meer dan normaal, hoor der buikje wat rommelen, flinke poepluiers, zuur ook, vind ook dat ze wat zuur uit der mondje ruikt. Maar waar ik dat aan kan koppelen weet ik niet.
    Morgen werken, hoop dat Julie een beetje haar draai vind op kdv. Vind zo zielig.

Hmm hoop is al over, Julie is wakker. Dat waren 5 min denk.

3. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Me he wat vervelend dat Julie maar niet opknapt! Hoe is het vandaag gegaan? Is ze naar het kdv gegaan of kon je vriend thuisblijven van zijn werk? Ik hoop dat ze snel opknapt! Zo sneu om die kleintjes ziek te zien :(

@Andela ja vervelend he van het CB. Zeker met de huidige technologie (digitale dossiers waarin ze werkelijk alles kunnen zetten..) zou je verwachten dat ze toch goed op de hoogte zouden kunnen (en misschien wel moeten ) zijn. Bij ons op het cb is het ook altijd warm. Warmte begrijp ik wel ivm de ontblote lijfjes van de kindjes, maar bij ons is het ook altijd zo druk pffff.. en dan vooral oudere kindjes die (begrijpelijk, want dat doen kinderen) met elkaar spelen en schreeuwen en rennen... Vind het nooit echt leuk om naar het CB te gaan. Behalve dan om te horen dat L het goed doet ;)

@rijles.. tsja moet ik nog lang? goede vraag :p Heb nu denk ik 34 lessen gehad en het gaat wel goed voor mijn gevoel. Het kijken doe ik alleen nog niet echt goed, maarja is ook zo onlogisch af en toe :p En ik moet mijn theorie ook nog halen.. maar leren schiet er nu echt even bij in. Zou het liefst ook eigenlijk even willen stoppen met rijles, want het is eigenlijk allemaal een beetje teveel nu in combinatie met weer aan het werk gaan. Maar als ik denk aan al het geld dat ik er al aan heb uitgegeven.. dan maak ik het liever toch zsm af en dan ben ik er vanaf.

@Kache Fijn dat N uit het sprongetje lijkt te zijn! Even op adem komen en op naar de volgende ;)

@hier vanmorgen naar het cb geweest. L is inmiddels (schrik niet) 8285 gram en is 69 cm lang. Beiden iets boven gemiddeld, maar ze volgt wel haar eigen lijn, dus was helemaal goedgekeurd. L heeft ook een beenlengte verschil (wisten we al, lopen we voor bij de fysio). Haar linkerbeen is korter dan rechts en ze heeft ongelijke bil en dij - plooien. Het lijkt al iets bij te trekken. Bij 11 maanden gaan ze er nog een keer naar kijken en de verwachting is dat het dan helemaal bij getrokken is.

Verder hier erg moe. Ik merk dat het werken in combinatie met het moederschap me toch wel erg zwaar valt. Buiten de fysieke vermoeidheid merk ik vooral dat ik een enorm schuldgevoel heb naar L toe dat er dagen bij zijn dat ik gewoon heel weinig thuis ben.. Ik voel me dan een beetje tekort schieten als moeder. Overigens merk ik aan L helemaal niets.. ze gaat juist heel goed met de verandering om en is een super blije en vrolijke baby :) Maar ik hoop wel dat het gevoel dat ik heb weg ga.. want leuk is het niet.

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @me,
    Ja klopt. Ik vond het alleen vreemd dat ze daar nu ineens mee komen. Hoe is het met Julie?

@lynn, wat fijn dat ze het goed doet! Ik denk dat je misschien gewoon nog even moet wennen :) Ik ben van mening dat je L gewoon een goed voorbeeld geeft door ook te werken. Tegen mij is vaak gezegd, je bent meer dan alleen mama. Maar ik vind 3 dagen werken ook al pittig hoor.

hier,
    Vandaag een dagje ziek (migraine) en merk meteen hoe erg ik mijn rust mis..Gelukkig is L lief en huilt ze nauwelijks vandaag.
    Volgende week weer naar het cb, eens zien hoe ze het doet. De laatste tijd is ze niet zo'n fan van dr flesje. Alleen 's nachts en 'sochtends als ze echt honger heeft gaat het er makkelijk in. Overdag vind ze het vooral leuk om er op te kauwen en hem heen en weer te bewegen met dr tong..
    Mijn vriend gaat vandaag kijken of hij nog wat vrij kan regelen in de zomer, volgens mij zijn we toe aan vakantie! (ok, ik werk net 3weken maar goed, het is allemaal maar even wennen)

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Podiki, hoe gaat het met stoppen met roken? Ik ben trots op je :D hou vol!

6. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lies Dat van die heupjes vroegen ze aan ons ook, heeft volgens mij te maken met de ontwikkeling van de heupjes, maar toen ze ging testen gaf ze meteen aan dat er niks aan de hand was, je kan inderdaad altijd even informeren!
    Vervelend van je migraine, heb je er ook medicatie voor? Ik heb het gelukkig na de bevalling nog niet gehad, maar ben ook nog niet ongesteld geweest..
    Ik kan me wel voorstellen dat je aan vakantie toe bent! Je moet natuurlijk even wennen aan een ander ritme, hoe is het met L haar sprongetje?

Qua inentingen beginnen wij later omdat Lucas bij de eerste enting ziek was, toen ben ik me wat meer gaan verdiepen in entingen en voelde het voor ons niet goed om een jonge baby die zich nog zo aan het ontwikkelen is (immuunsysteem/hersenen) vol te spuiten. Tot hun tweede levensjaar maakt het immuunsysteem grote sprongen en als ze twee zijn komen er ook een paar entingen te vervallen omdat die niet relevant meer zijn. Net als de keuze bv/kv is dit een gevoelig punt vaak.. :p

@Kache Het blijven natuurlijk maar mensen die op het cb werken, maar ik moet zeggen ik ken niet veel mama's die met een fijn gevoel naar het cb gaan, ja wegen en meten is leuk. Maar vaak hoor je dat of er iets over het hoofd gezien wordt of je komt er hartstikke onzeker vandaan. Ik denk dat wij het wel redelijk hebben getroffen met ons cb maar was wel teleurgesteld dat zij hun dossier niet op orde hebben..

Fijn dat N door haar sprongetje heen is! Lijkt ze qua karakter ook op mama? :D
    En hoe was het uitstrijkje? Kan me er niet echt iets bij voorstellen, ik kom er namelijk ook nog niet in aanmerking voor. :p

@Me Ja kan me voorstellen dat het vermoeiend is, hoe gaat het met Julie, en is ze de dag een beetje doorgekomen? Volgens mij als kindjes tandjes krijgen komt de ontlasting ook vaker, en ruikt deze ook zurig misschien even haar mondje inspecteren? Hopelijk voelt ze zich snel beter! Voor Julie fijn, maar ook voor jou!
    En ja qua cb heb je natuurlijk gelijk, ik luister altijd naar het advies en kan dan thuis in overleg met mijn vriend bepalen wat we ermee doen. Ik neem het ze niet kwalijk dat ze in de war waren maar dacht wel even goh dat hadden jullie wat beter mogen registreren..

@Lynn Ik plan meestal de afspraak net na de lunch dan is het lekker rustig haha, ben ook een keer 's ochtends geweest pfff vreselijk zo druk. Fijn dat L het zo goed doet! Lucas zit qua lengte ook op +1, en gewicht precies de middelste. :D Heeft haar beenlengteverschil ook invloed op haar ontwikkeling?

Dat kijken qua rijles is echt iets wat je even in je hoofd moet proppen en zodra je je rijbewijs hebt ga je het toch anders doen. :p Kan me voorstellen dat rijlessen nu even niet bovenaan je prioriteitenlijsje hebt staan, maar als je je rijbewijs een keer hebt ben je er wel lekker van af!

En je schuldgevoel moet je echt laten varen! Zij is later trots op haar mama die het allemaal zo mooi kon combineren, en ze laat het je nu al merken door blij en vrolijk te zijn. Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor daar niet van, maar je bent echt geen slechte mama omdat je weinig thuis bent. De momenten dat je thuis bent zijn juist extra speciaal.

@Podiki hoe voel je je? Heb je al kwaaltjes en hoe reageerde je man?

Hier werd Lucas net huilend wakker, kom ik boven komt me toch een heerlijke geur tegemoet.. hahah :) . Jammer dat hij zijn poepmoment heeft verplaatst naar 's nachts, eerder was het telkens overdag. Maar hij ligt weer te slapen. Verder heb ik een hartstikke vrolijke baby, merk wel dat hij steeds meer wil zitten en staan, alleen wil ik hem hierin remmen omdat het niet goed voor de heupjes/ruggetje zou zijn, maar hier is hij het weer niet mee eens. Hoe pakken jullie dat aan?
    Ook heb ik vast spul in huis mochten de tandjes wel doorbreken ghehe.
    En vriendlief en ik zijn vandaag 4jaar samen, kwam hij thuis met een bos rozen, dat was echt een verassing aangezien hij niet zo is en dat soort dingen al snel cliché vind. ;) Nou ik zal vroeg op bed ben een beetje moe, fijne avond/nacht iedereen!

7. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Dankje voor je lieve woorden Andela! :) Het gekke is dat ik enorm veel respect had voor werkende moeders en totaal niet vond dat ze dan tekort schoten als moeder. Maar nu denk ik wel zo over mezelf, haha! Gelukkig is het gevoel vandaag alweer wat minder. Morgen nog 1 dagje en dan lekker weekend!

Wat betreft rijles heb je gelijk. Het rijden zelf maak ik me ook niet zo druk om.. maar dat theorie examen :) Heb nog 0,0 geleerd en weet ook niet waar ik de tijd vandaan zou moeten halen om dat te gaan doen.. achja heb de datum voor het examen maar weer eens verzet.. 20 juni. Dan moet 't em toch echt wel een keer gaan worden.;)

Nee het beenlengteverschil heeft voor zover ze kunnen zien geen invloed op haar ontwikkeling. En dat terwijl het toch om een behoorlijk verschil ging (ongeveer 2 cm). Inmiddels is het verschil wel kleiner. We staan ook onder behandeling bij de fysio in het ziekenhuis. De conclusie van het eerste consult was dat ze qua ontwikkeling een aantal dingen die ze volgens de boekjes goed zou moeten kunnen, niet kan. Maar er waren ook een aantal dingen die ze al wel kon, maar nog niet hoefde te kunnen. Ze slaat een paar dingen over zeg maar ;) Maar dat was volgens de fysio niet direct het gevolg van het beenlengteverschil. Eerste consult is inmiddels bijna 2 maanden geleden en eind deze maand moeten we weer. Ze heeft veel bijgeleerd sinds die afspraak dus denk en hoop dat het dossier daarna gesloten kan worden.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Me: ik hoop dat Julie nu inmiddels wel opgeknapt is?? Vervelend als ze zo beroerd blijven :(.
    E dronk juist altijd heel veel als ze oorpijn had of ander ongemak. Als ze ziek was, dan wist ik: iedere 45 min wakker, huilen, drinken, weer even slapen, en dan weer wakker... De nacht dat ze echt veel oorpijn had, kon ze ook niet in bedje liggen en heeft dus hele nacht op mijn arm gelegen en ik simpelweg, helemaal niet geslapen ;). Wat ellendig was dat, zeg. Kon me meteen die ochtend ziek melden, ik was helemaal duizelig en misselijk van slaapgebrek.

En, eet Julie al op schema :p? Ha ha, nou ja, ik vond die lijstjes wel handig bij de eerste hoor, want ik had geen benul. C kreeg FV, dus toen heb ik me ook wel ongeveer aan schema gehouden. E en N niet ;).

@ Lynn: wow, da's een grote dame :D! Ik heb even terug zitten zoeken, maar C was ook zo lang/groot met 6 maanden, en hij was, voor een jongetje, ook al behoorlijk groot! Mijn dames zijn met 8-9 maanden in die buurt gekomen, volgens mij ;).
    Wat fijn dat beenlengte verschil lijkt bij te trekken! Was daar nog een verklaring voor of gewoon een kleine 'foutje' bij aanleg?

Herkenbaar hoor, die eerste maanden moederschap en baan zijn heftig. Vergeet niet dat je nog niet ontzwangerd bent en nog maar nauwelijks gewend aan die continue zorg voor zo'n hummeltje.

Sluit me aan bij Andela, schuldgevoel is nergens voor nodig! Het gaat om de kwaliteit, niet de kwantiteit. Ik heb wel eens gelezen dat kinderen van werkende moeders juist vaker/meer echte aandacht krijgen, omdat die moeders daar bewuster mee omgaan dan thuisblijfmoeders.

En rijles: hou vol, hou vol, hou vol!!! Het leven is zo veel makkelijker met auto, zeker als je kinderen hebt...

@ Lies: echo van heupjes moet rond de 3 maanden gebeuren, dus in die zin idd niet gek. En E had tot 36 wkn in stuit gelegen, maar CB heeft mij niets gevraagd ;), ik ben daar zelf achteraan moeten gaan. Uiteindelijk niets aan de hand, maar we zijn toch bij orthopeed moeten komen omdat echo/foto niet helemaal goed waren!

@ Andela: N wilde ook altijd staan op schoot of probeerde omhoog te komen om te zitten. Op schoot heb ik dat altijd wel toegestaan. Ik hield haar gewicht altijd goed vast onder de oksels, zodat ze eigenlijk geen echt gewicht op haar beentjes had. En als ze wilde zitten, liet ik haar toch altijd nog een beetje achterover tegen me aan hangen. En zoveel mogelijk zelf laten doen. Alles wat ze zelf kunnen, zal ook wel niet slecht zijn voor hun lijfje, denk ik altijd maar ;).
    Bij de anderen eigenlijk ook zo gedaan, ik geloof niet dat ze er iets aan over gehouden hebben ;).
    Gefeliciteerd met jullie 'jubileum'! Toch lief hoor, ik zou ook heel blij zijn met een bos rozen! :D Cliché betekent in mijn ogen niet dat het niet leuk kan zijn!

@ Podiki: ben ook benieuwd hoe je vriend heeft gereageerd! Hopelijk voel je je goed (vorige zwangerschap veel/weinig kwalen?).

@ hier: nou, uitstrijkje gelukkig weer gehad, bleh, viel tegen. Ik weet niet precies hoe ze daaronder heeft zitten wroeten, maar het deed pijn en heb het nog uren erna gevoeld :(. Bah!
    Tja, eendenbek zal nooit leuk worden ;), maar ik ben eigenlijk niet gewend dat het echt pijn doet (heb al 2 spiralen laten zetten en ook al eerder een uitstrijkje). Nou ja, nu maar hopen dat de uitslag weer gewoon goed is, dan kan ik het weer lekker vergeten :p.

Wel weer grappig momentje, het blijft toch bijzonder om lang BV te geven, huisarts vroeg niet eens of ik nog BV gaf, maar dat moet wel ingevuld worden op formulier, dus ik heb het zelf maar even ter sprake gebracht. Grote ogen :p, ze was erg verrast, ha ha. En tja, toen moest ingevuld worden hoeveel weken ik BV gaf. Euh, weken...? Even rekenen, 57?? :cool:
    (en dat ik nog op verzoek geef, en dus minstens 5 keer per dag, was al helemaal vreemd, ha ha!)

Vandaag even een dagje betrekkelijke rust, E is meteen vanuit school naar een kinderfeestje en dus hebben N en ik het rijk alleen tot C thuiskomt (15:30 uur). Ben weer eens bloed gaan doneren en nu even lekker kopje thee. N is zich al een half uur aan het vermaken met doosjes pepermuntjes dat ze uit mijn handtas heeft bemachtigd :p.

Ik word wel een beetje moe van het gegil de laatste dagen, pfff, wat een volume zeg! Ben het al weer kwijt, negeren of streng toespreken? Geen idee wat ik bij de anderen deed op deze leeftijd.

Nou, zo even boterhammetje eten en N naar bed brengen. En dan even lekker van zonnetje genieten denk ik :D. Fijne dag allemaal!

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @kache, Dank! Wat naar dat de foto's toch niet helemaal goed waren, weet je al meer? Wij moeten volgende week weer dus zal wel horen wat ze willen :)
    Hier ook gegil haha alleen ik denk dat het er nog even bij hoort ;)

@andela,
    Ik had er medicatie voor maar heb het echt al zo lang niet gehad! Door zwangerschap minder ofzo? Ik hoop dat het eenmalig is ;)
    Het sprongetje gaat redelijk maar op een of andere manier wil ze niet meer doorslapen.. Ze gaat rond 20:30 naar bed en slaapt tot een uur of 2/3 en dan weer tot 7/8. Voorheen sliep ze van 22:00 tot 8. Nu heeft ze gewoon honger.. dus misschien is het maar goed als ze wat meer substantieels kan eten over een maandje (beetje pap ofzo). Ze is ook niet heel happig meer op haar fles.. als ik lees hoe andere kindjes van haar leeftijd het doen. Maar ieder kind is anders.
    Gefeliciteerd met de 4 jaar! En wat snel die tandjes zeg! Heeft L er veel last van?

10. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Lief dat jullie allemaal vragen hoe het met Julie is.
    Ze is weer opgeknapt!!. Woensdag naar kinderdagverblijf gebracht en ze gezegd dat ze echt moesten bellen als het niet ging want dan kon vriend van werk naar huis. Niet gebeld. En gister en vandaag is ze weer zo lekker vrolijk. Helemaal leuk.

@ Lynn, sow L is een grote meid zeg. Maar goed toch en mooi haar eigen lijn. Gelukkig dat de beentjes alweer iets bijtrekken.
    Ik vind ook niet dat je een schuld gevoel moet hebben. Je geeft idd het goede voorbeeld. Ik zelf vind het juist fijn om te werken. Even iets ander om handen en jezelf ontwikkelen.

@ Lies, vervelend zeg migraine. Hier gelukkig geen last van. Maar dan merk je idd hoeveel energie zo’n kleine van je vraagt.

@ Andela, haar mondje heb ik al vaak bekeken maar er komen nog echt geen tandjes. Julie wil ook graag staan en wilde ook graag zitten toen ze nog jonger was en het niet kon. Tja ik liet/laat het gewoon toe. Probeer natuurlijk wel om het zo min mogelijk te doen maar denk dat t wel meevalt met die problemen dan. Er zijn genoeg mensen die hun kind in zo’n bumbo stoel zetten als ze nog heel jong zijn, dan zouden al die kinderen dus ook problemen hebben met de ontwikkeling. Gefeliciteerd met het 4 jaar samen zijn. Leuk dat hij eraan had gedacht.

@ kache, Nee Julie eet niet op schema, maar het CB maakte een mooi schema. Ik denk dat gaat never nooit niet lukken. Zoiezo heb ik zelf een super onregelmatig leven dus krijg er bij Julie al helemaal geen ritme in, niet met slapen maar ook niet met eten. Ik geef haar fruit of groente wanneer het me uitkomt, en soms geef ik haar een broodkorst of rijstewafel erbij. Maar er zijn ook dagen dat ik gewoon weg niet aan het fruit of groente toe kom haha. Tja dan houd het op hoor. Ze heeft het nog niet perse nodig.
    Vervelend zeg van dat uitstrijkje, maarja nu gelukkig tijdje ervan af als t goed is

@ Hier, gister naar de stad geweest met buurmeisje en haar baby. Op terras Julie gevoed. Vind ik nooit erg om te doen maar nu was t wel raar omdat ik met geen pro borstvoeding mensen was haha. Buurmeisje geeft fles. Maarja t is goed gegaan, had alleen ook niks bij om af te dekken dus jasje van Julie even uit gedaan en erover gelegd.
    Verder nog wat zomerse kleertjes gekocht voor Turkije.
    Waar kopen jullie trouwens kelren voor de kleintjes? ik vind het altijd zo lastig. Ook voor mezelf hoor, ben heel kieskeurig haha. En wil neit teveel geld uitgeven omdat ze maar zo kort dragen.

Julie is dus weer helemaal fit. Heel leuk hoe ze weer brabbeld en lacht. En actief is zeg. Als ik haar in wipper zet gaat ze zelf zo naar voren dat ze helemaal zelf zit. Echt heel grappig. Verder kan ze inmiddels ook van buik naar rug terug draaien maar doet ze nog niet veel. Heeft wel tijd geduurd want van rug naar buik kan ze al heeeel lang.

Morgen gaan we naar walibi met vader, 2 zusjes (van 6 en 12), vriend en Julie. Zondag heb ik afgesproken met meiden van forum hier. Maandag naar hypotheker(willen gaan verhuizen) en in de avond de hond vast wegbrengen. En dan dinsdagochtend vertrekken we naar Turkije.

11. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn echt nergens voor nodig! Als ik zie hoe mijn vriend met ons zoontje is, is dat zo genieten. Lucas hoeft hem maar te zien binnenkomen en hij krijgt een brede lach op z'n gezicht. Hij reageert meestal nog enthousiaster op hem dan op mij. :) En dan denk ik, maar ik ben de hele dag met jou haha. Maar het is natuurlijk ook genieten om te zien wat voor band die twee hebben, en hij is ook +/-40 uur weg!
    Fijn dat haar beenlengteverschil geen invloed heeft op haar ontwikkeling!

Uiteindelijk ontwikkeld elk kindje zich natuurlijk via zijn eigen lijntje. Jij hebt nu ook lekker weekend hè, hoe was je tweede werkweek?

@Kache Precies haha, ik vond het helemaal niet cliché, ik houd juist van zulke dingen en hij helemaal niet. Dus ik was echt verrast en blij. Ik zette Lucas gisteren ook op de bank, onze rugleuning is lichtelijk scheef en die blije uitdrukking was onbeschrijfelijk haha.
    Heerlijk weer was het vandaag hè! Hebben jullie ervan genoten? Balen dat het uitstrijkje pijnlijk was, gelukkig nog nooit ervaring met een eendenbek gehad, lijkt me inderdaad niet fijn..
    En wat betreft het gegil, plakbandje over het snoetje? haha grapje, geen idee, Lucas gilt ook maar ik vind het nog grappig. :) Denk als het volume de pan uit rijst en het de hele week door zou gaan ik ook gek zou worden. Sorry geen tips hihi.

@Lies Fijn dat het tijdens je zwangerschap minder was, hier alleen meer destijds. :x
    Oei, klinkt inderdaad als een sprong, ik ben niet anders gewend dan nachtvoedingen haha. Ik hoor vaak dat mama's die flesvoeding geven vanaf 4 maanden rijstebloem door de laatste fles doen zodat ze de nacht wat meer verzadigd zijn. Ik geloof er zelf niet zo in, maar wellicht dat dat voor jullie wel helpt. Als je echt het idee hebt dat ze honger heeft zou je ook kunnen kijken naar voeding voor hongerige kindjes. Of even doorbijten en hopen dat ze snel door haar sprong heen is.. Maar kan me voorstellen dat de combinatie met werken je uitput.

Wat tandjes betreft heb ik nu het idee dat hij gewoon een baaldag had en het z'n speekselklieren zijn die ontwikkelen, ik voel geen bobbels, maar hij bijt wel op alles wat los en vast zit. Hoort natuurlijk ook bij de leeftijdsfase, maar tandjes ook. Lastig.. ;)

@Me Ja precies heb je natuurlijk gelijk in, die paar minuutjes zullen wel niet zoveel kwaad kunnen.
    Fijn dat Julie opgeknapt is! En wat knap van haar!! Ik vind het zo schattig als die kleintjes proberen te zitten haha. :)

Wat leuk naar walibi! De laatste keer dat ik er geweest ben kwam ik er misselijk vandaan haha. Leuk dat je iets met meiden van het forum hebt afgesproken! Neem je Julie ook mee? En zijn het van kindjes die in dezelfde periode geboren zijn als haar?
    Heerlijk naar Turkije, echt iets om naar uit te kijken. Ik shop meestal bij h&m, zara, nextdirect, wibra, zeeman overal en nergens zolang het niet te duur is, want inderdaad wat je zegt ze groeien er zo weer uit. Voordeel van h&m is dat er altijd wel kortingscodes zijn, alleen vind ik de collectie de laatste tijd niet helemaal geweldig..

Hier: Via marktplaats een babyfoon op de kop getikt, handig voor de zomer dan kunnen we lekker buiten zitten zonder dat ik denk hoor ik Lucas nou. En vandaag met Lucas genoten van het mooie weer zie de foto. :) Nu lekker languit op de bank, gtst kijken. Fijne avond iedereen!

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    #292 me87, 16 mei 2014
    Laatst bewerkt: 16 mei 2014
    @ Andela, mooie foto!
    Ja ik neem Julie mee. 1 kindje is 1,5 week ouder dan Julie, wij testte op dezelfde dag positief. De andere 2 hebben kindje van 5 maanden en van 1 jaar en 5 maanden. Kletsen al met elkaar sinds de eerste zwanger was. Dus al zo'n 2 jaar. Nu voor t eerst gaan we elkaar zien haha. Ik ga wel met de trein wat ik een hele uitdaging vind.
    Ik kom idd ook bij hm, sale van prenatal, zeeman en wibra. Nu wat dingen bij jola gekocht maar is weer wat duurder. Maar wilde geel graag een jumpsuit haha.

Hier is Julie ook veel blijer als papa thuis komt haha. Ik werk dan 28 uur maar als ik van werk thuis kom is ze niet zoo enthousiast als dat papa thuis komt. Vind t er wel schattig uitzien. Ze is al vanaf t begin een echt papa's kindje.

Wat ik nog vergeten was te zeggen. Moest afgelopen woensdag dus mee met keizersnede. Kwam er een kind uit dat niks deed. Pff heb en ff gezweet daar. Na tijdje beademen begon ie te huilen. Maar apgar na 1 min was 2. Vond wel ff heftig. Zat in me hoofd al de stappen van reanimatie af te gaan. Gelukkig had ie wel hartactie.

13. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Dankje! Wat leuk joh, moet je lang met de trein? Ik heb voor Lucas een onesie bij de h&m weg, die vind ik m zo leuk staan haha.

Apart hè hoe enthousiast ze dan zijn, en dan doe ik precies hetzelfde en dan komt er hooguit een grijns, en bij papa schaterlachen pff. Maar wel lief haha.

Jeetje wat heftig! Ik heb zoveel respect voor jouw werk, voordat ik zwanger raakte stond ik er niet zo bij stil dat het ook een andere kant had.. Hoe is het met het kindje afgelopen?En het was een geplande keizersnede toch? Had het kindje van tevoren al 'iets' waardoor het gehaald moest worden?

14. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Nee geplant. Ze kregen em er gewoonniet uit, ze hebben de vacuum op zn hoofdje gezet, toen de tang, nog een keer de vacuum en toen de snede groter gemaakt. Heeft waarschijnlijk te lang geduurd. Nadat we hem beademt hadden en hij bij kwam deed ie het goed. Gelukkig. Maar is eng zo'n slap, grauw, niet ademend kind.

Ik ga naar Utrecht. Dus is iets van uurtje met de trein.
    Zit nu in auto me te vervelen haha. Vriend heeft een nieuw aquarium gekocht :s.

15. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    inleiding? of natuurlijk bevalling haha? Ja joh hartstikke eng, gelukkig is het nu goed met hem.
    Oh valt gelukkig mee een uurtje, ben je al eens eerder met Julie met de trein geweest?
    Haha een nieuw aquarium? Ben je mee geweest ophalen? Ik kan niet wachten tot onze vis het loodje legt :) , sorry ik klink als een vreselijke dierenbeul maar ik vind het zulke saaie beesten.. Wij hebben gewoon een vierkante bak zonder poespas hoor. Is dat zijn hobby aquaria?

16. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Zo dames niet zo snel babbelen hoor hou het niet meer bij!:)

@me fijn dat julie beter is! Waarschijnlijk dan virusje ofzo? Heftig zeg van die ks op je werk! Heb je weleens eerder zoiets meegemaakt? Neem je dat soort dingen mee naar huis of kun je het makkelijk van je afzetten? Veel plezier bij de zp meeting, leuk!:)

@andela herkenbaar L trekt ook ontzettend naar papa.. vinx het wel wat hebben:)

Tweede werkweek was pittiger dan de eerste .. energiepeil is aardig laag:p maar ik vind het nog steeds leuk werk! Combinatie met moederschap is nog gewoon wennen:) lief dat je er naar vraagt!

@Kache lekker een rustig dagje! Hoe gilt N? Van de pret of iets anders? :pL doet dat ook (van de pret:p). Ik kan er soms behoorlijk van schrikken maar vind het wel geinig (vooralsnog;))

Geen idee wat de oorzaak kan zijn van het been lengte verschil. Iets met de heupjes is in ieder geval
    uitgesloten na de echo. Het schijnt vaker voor te komen en het schijnt zichzelf ook in veel gevallen vanzelf op te lossen.

@Lies L heeft ook een periode gehad dat ze niet zo happig was op de fles.. hebben veel kindjes volgens mij. Hopelijk slaapt L snel weer door!

@hier weekend! :)

17. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    #297 me87, 16 mei 2014
    Laatst bewerkt: 16 mei 2014
    Ja was mee geweest hem op te halen. Hmm hobby, ja hij vind het heel leuk. Maar ik wilde geen aquarium in huis. Toen had ie een keer als verrassing toen ik aan het werk was er 1 gekocht. Nouja uiteindelijk was dat best een stylisch ding, en neit te groot, dus dacht nouja ok prima. Nu heeft hij dus een 3 keer zo'n grote gekocht. Maar eigenlijk vind ik t niet zo geweldig haha, zeker zo'n grotere niet. Hij is nu super blij natuurlijk. Hij doet wel moeite om er echt mooie vissen in de doen en te houden hoor. Maar ik vind er geen bal aan en doe er niks aan. Kost hem alleen veel geld wat ik zonde vind.
    Maar ik meot hem gaan helpen mee het kastje in elkaar zetten dus ben er weer weg van. Fijne avond nog.

Ohja het was een geplande keizersnede, reden daarvan lag bij moeder. Heb wel eerder meegemaakt dat er alarm ging en ik daar dus kwam en kind op reanimatietafel lag. Overigens nog nooit hoeven reanimeren, meestal is alleen beademing genoeg. Maar dit was eerste keer dat dit voor mij bij een keizersnede gebeurde en ik dus geen andere collega's in de buurt had en geen alarmbel.

Ik heb weleens dingen mee naar huis genomen ja. Keer dat een vrouw onverwacht van dood kindje beviel (15 weken zwanger) en ik daar dus bij stond, alleen, voor de eerste keer dat ik dit ooit zag. Die beelden van dat kindje heb ik snachts nog voor me gezien ja.
    Maar over het algemeen kan ik het goed van me af zetten. Nog neit zo;n heel vervelende dingen verder meegemaakt.

En ben nog nooit in trein geweest emt Julie. Het lastige vind ik het in en uit stappen en hier op station is geen lift fus moet ik iemand zoeken die mee kan tillen met de buggy. Dat vind ik vervelend. Reis zelf zie ik geen probleemn. Dus zelf moest gaan handelen. Wij worden daar wel in getraind.

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Even kort!

@Andela, wat een knappert!

@Lynn, 'fijn' om te horen dat l er ook last van had! Dan hou ik vertrouwen dat het wel weer beter wordt :)

Hier,
    Zelf nog steeds niet lekker. Morgen wel weer werken..
    Contract van mn vriend word niet verlengt dus we balen..

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    He balen Lies! Werkte hij daar al lang? Ik hoor ook steeds vaker om me heen dat mensen zonder werk komen te zitten.. het trekt nog allemaal niet echt aan geloof ik :( Hopelijk vindt hij snel iets nieuws! Voel je je zelf al wat beter?

@Andela heb geloof ik geen eens gereageerd op je foto.. maar wat een knap mannetje zeg :D Mooie huid heeft ie! (L heeft een superdroge huid..)

@Me87 ja pff je hebt een mooi, maar soms dus ook heftig beroep! Lijkt me wel pittig hoor dat soort dingen. Zeker nu je zelf een kleine hebt. Is het gelukt met de treinreis? Meeste mensen zijn wel even bereid te helpen hoor met tillen! (toch?)

@hier heerlijk weekend gehad! Gisteren vierde mijn vader zijn verjaardag. L stond in het middelpunt van de belangstelling en ze vond het prachtig (totaaaaaal niet gewend van haar trouwens , is normaal heel verlegen en huilerig bij dat soort gelegenheden).

Vandaag heeft ze superveel geslapen. Zo veel dat e rgeen eens tijd was voor een wandeling :$ Ze heeft wel lekker met ons mee gegeten in de tuin daarnet.. supergezellig met z'n drietjes :D

Morgen weer werken en aansluitend rijles en dat met 26 graden.. goed geregeld ;) Maar is dan wel gelijk de langste dag vd week voor mij.. ach je kan het beter maar gehad hebben he :D

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lies: die echo en foto was van mijn middelste, dus al 4 jaar geleden :p. En het was dus uiteindelijk goed, heupje had zich langzaam ontwikkeld, maar wel gezond.

Jeetje wat balen van zijn werk :(! Bah, daar zit je nj echg niet op te wachten. Sterkte, hopelijk snel een andere baan!

@ me: klinkt als een leuk weeekend en dan ook nog bijna op vakantie :D. N heeft ook in het begin dagen zonder bijvoeding gehad omdat het mij niet uitkwam :) ha ha. Echt een schema is hier vanaf 11 mnd toen naar 1 slaapje ging.

Ik koop kleding bij hm, hema, name it, VD, en zeeman. Soms c&a. Ik ga ook wel eens naar de kringloopwinkel en voor heel weinig merk zoals esprit, mexx.

Veel succes met de trein, ik heb het nog nooit gedaan, maar met meer kids is het ook een ander verhaal...

Heftig wel van je werk, akelig om te zien :( . Even met neus op de feiten dat het soms niet goed gaat! Gelukkig dat de kleine het wel gehaald heeft. Overlijden lijkt meer helemaal dramatisch...

@ Andela: wat een heerlijke foto! :D Haha, plakband dat is een goed idee :p. Ik vrees alleen dat het niet echt gaat helpen, hihi. Misschien kan ik er mijn oren mee dicht plakken ;).

@ Lynn: tja hoe gilt N? Als ze boos is, gefrustreerd meestal, klinkt nu ook wel echt anders dan dat gillen danwel kraaien van plezier... Maar ze gilt nu ook zomaar, omdat ze het kan? ;) Hoort zichzelf misschien graag geluid maken, ha ha.

@ hier: vandaag naar grote speeltuin geweest, N heeft voor het eerst geschommeld en ze vond het prachtig! :D We hebben een lekkere dag gehad en ze heeft zowaar een half uurtje in de wagen geslapen!

Helaas wel weer moeite om in avond in slaap te vallen :(, gisteren ook al. Zucht. Ook wil ze geen korstjes meer eten, kwijlt ze en heeft mij al weer een paar keer gebeten :x. Tandjes, zou ik zeggen, maar er is tot op heden niets te zien. Afwachten maar.

Deel Deze Pagina