@Lynn, Ja rot dat zoveel mensen zonder werk komen. Zijn contract liep af en denk dat ze iemand goedkopers konden vinden dusja. Gelukkig was het 'maar' een bijbaan naast z'n studie, en bijbanen zijn er hopelijk zat Zelf wel wat beter, nog niet zo veel energie maar dat komt wel weer. Fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad! Hoe ging je rijles? @kache, oh fijn dat het wel goed was allemaal! Bijten is niet fijn nee..Heerlijk dat ze het leuk vond om te schommelen! Lekker genieten van het weer! Ligt het aan mij of hebben we van een paar dames (oa podiki) al een tijdje niks gehoord? Hier, Een rustig avondje voor de boeg (hopelijk haha). Zit te twijfelen of we van voeding moeten veranderen (ivm die nachtelijke honger opeens) dus even researchen
@ Lies, oh jee zeg vervelend van je vriend zn werk. Je hoort het idd veel maarja wel klote voor jullie. Ja idd we horen soms wat minder van wat meiden. Maarja dat blijf je altijd wel houden. Ze zullen wel weer een keer inspringen haha. @ Lynn, ik ben niet meer weg geweest zondag haha. Door omstandigheden bij een meisje die mee zou gaan ging het niet door. Dus maar weer een andere datum prikken en vervolgens me weer druk maken om de reis haha. Wat fijn dat L het zo deed op de verjaardag. Zo zit de lange en warme dag erop? @ kache, leuk naar de speeltuin. Wat dat betreft lijkt het me leuk dat ze groter zijn en dus echt bewuster zijn van dat soort dingen. Lekker schommelen idd. Maar ik vind het ook heel erg dat Julie steeds groter wordt haha. Van mij mag ze wel klein blijven eigenlijk. Jammer dat het slapen weer minder gaat, en auw gebeten. @ Hier, zaterdag dus naar walibi geweest, heerlijk weer en super rustig daar dus was leuk. Hebben fijne dag gehad. Zondag uiteindelijk thuis gebleven. Wel jammer opzich maarja niks aan te doen. Vandaag gesprek gehad bij de hypotheker. Wij willen gaan verhuizen, wonen hier nu 3,5 jaar, koopappartement. Maar we willen gewoon verder, groter en een tuin. Opzich gaat het hier nog wel maar t wordt krapper en mocht er ooit een tweede komen is het te klein. Daarnaast vind ik het leuk als Julie en de hond lekker buiten kunnen spelen. Dus even georiënteerd hoe het dan gaat emt hypotheek en alles. Nu is het plan om over ruime week eens met een makelaar contact op te nemen en ons appartement in de verkoop zetten. Vind het wel lastig. Ben zo gehecht nu aan dit huis haha. Blijf liever hier maar dat gaat echt te klein worden. Aan ene kant hoop ik dat het snel verkocht wordt omdat het lastig is appartement te verkopen, aan de andere kant wil ik hier blijven haha. Kan gewoon geen afstand doen van dingen . Daarbij woon ik nu tegenover me werk. En we zijn er nog niet helemaal over uit of we hier in de stad blijven( wat ik aan ene kant wel wil, maar aan andere kant ook weer niet ) of we naar een dorp hiernaast verhuizen ( waar mijn vriend vandaan komt en heel graag terug wil ) lastig lastig. Maarja, nu eerst vakantie. Hond is gister al weggegaan. Huisje vandaag wat gepoetst en opgeruimd. Moet nu zo nog de laatste was opvouwen, heb gister al groot deel kunnen doen. En de koffers moeten nog ingepakt worden. Haha beetje laat, we vertrekken morgen vroeg om 10.00 op het vliegveld, dus moeten al eerder inchecken enzo. Dus dames, tot over een ruime week. Dan zijn we weer terug. Ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat haha.
@me Fijne vakantie!! Ik snap dat het lastig is om je huis te verkopen. Ik kan ook altijd erg gehecht raken IZelfs aan kleinere/stommere dingen). Hoe ver is het drop bij de stad vandaan? Langere reistijd naar je werk is stom maar als je daar een mooier/groter/beter huis voor krijgt.. poeh toch lastig hoor haha.
@Lynn Dankje! Hier gaat het met het huidje op en af, bij veel kwijlen zit hij zo onder de pukkeltjes, en nu toevallig even een goede periode! Fijn dat L op de verjaardag zo vrolijk was! @Kache haha of oordopjes . Wat leuk naar de speeltuin! Ik kan me van vroeger nog herinneren dat mijn broertje tot een bepaalde leeftijd niet kon schommelen en helemaal gefrustreerd raakte.. Maar ik neem aan dat je N nog duwt toch? @Lies Wat vervelend voor je vriend, gelukkig dan maar dat het niet zijn vaste baan was maar neemt niet weg dat het vervelend is.. Hoe ging afgelopen nacht met L, nog wakker geworden van de honge? @Me jammer dat het zondag niet doorging, was ook bloedjeheet dus aan de andere kant fijn dat je de trein niet in hoefde. Spannend verhuizen, vooral als je een beetje gehecht bent aan je plekje. Ik ken het dat afstand doen. Toen wij een nieuwe auto gingen kopen en de oude 'achter lieten' vond ik het best zielig haha. Want ons autotje had ons altijd overal gebracht. Slaat natuurlijk nergens op, het is maar materiaal haha maar toch. Ideaal dat je nu naast je werk woont! Fijne vakantie, lekker genieten! Hier: Zaterdag de babyfoon opgehaald en een wandeling in het bos gemaakt, heerlijk koel was het daar joh. Alleen veel van die rotmuggen. En zondag op visite geweest bij een vriendin, lekker in de tuin gezeten. Lucas slaapt de laatste nachten niet geweldig, dus ik ben echt moe, maargoed hoort erbij. Verder wordt Lucas steeds mobieler ik denk niet dat het lang meer duurt of hij rolt ook van rug naar buik, ik zie hem druk bezig met z'n voeten maar die draai maken lukt net nog niet. En afgelopen nacht is hij voor het eerst niet hysterisch wakker geworden, heerlijk! Meestal ging hij rond 18:30 op bed en werd hij rond 20:30 helemaal overstuur wakker. En nu dus niet, gewoon rustig wakker geworden. Verder weinig nieuws, ik zal aan de gang in het huishouden! Fijne dag dames.
@Andela, dat is lekker! Draaien doet hij dan best snel he? Draaien ze niet eerst van buik naar rug? L haat op haar buik liggen dus zie het dr nog niet zo snel doen haha. Ze word nu gewoon standaard weer wakker denk dat ik maar even met het cb ga overleggen wat we nu het beste kunnen doen. Ik twijfel tussen overstappen van voeding of nog even uitzingen en dan eventueel beginnen met pap en/of bijvoeden. Succes met het huishouden! Ik denk dat ik die voorlopig even ga verslonsen en even ga wandelen met L
Ja volgens mij is van buik naar rug makkelijker, hier dus een ventje wat het andersom doet haha. Hm verstandig even informeren! Heb je nog lekker gewandeld? Ik vond het maar wat benauwd vandaag pfoe. @Kache Ben je een blog begonnen?Ik heb laatst even een stukje gelezen, lijkt me fijn om je gedachten van je af te kunnen schrijven! Je schrijft heel fijn
@ Lies: balen van zijn baan, maar dan gelukkig geen kostwinnaar! Hopelijk heeft hij snel een andere leuke bijbaan naast zijn studie. Moet hij nog lang studeren? Succes met je zoektocht naar oplossingen. Het is bij mij ver weg gezakt wat ik allemaal deed bij C (mijn flessenkind) , maar ik kan me ook wel herinneren dat we ook opeens nachtelijke honger kregen (krijsen, krijsen, niet willen slapen, wij ten einde raad, tot we opeens zijn maagje hoorde knorren, klein flesje gemaakt en meneer sliep weer als een roosje...). Duurde niet heel lang, die fase. Rond de 3 maanden is een periode dat bij BV de kindjes meer willen drinken, dus ik neem aan dat flessenkinderen dezelfde groeispurt maken? @ Me: wow, spannend, verhuizen... daar komt heel wat bij kijken, maar ik kan me goed voorstellen dat je niet op appartement wilt blijven zitten. Wij zijn naar een huis verhuisd toen C 7 maanden oud was en tot op heden heeeeeeeel blij met de tuin en extra slaapkamers! Ben wel een beetje nieuwsgierig welk dorp? Nuenen? Son? Best? Veldhoven? Of nog kleiner (Nederwetten of zo? ). Ik ben echt een stadsmens , en vind het echt ideaal. Kan veel met fiets doen, vrijwel alles binnen handbereik . Kwestie van een leuke wijk zoeken . Heel veel plezier op vakantie! Het zal allemaal wel loslopen, have fun! @ Andela: ha ha, ik duw zelfs mijn andere kinderen nog hoor ! Mijn middelste begrijpt wel enigszins hoe ze zelf moet schommelen, maar vindt het veel werk geloof ik . En tja, als ik grote broer duw, dan heeft zij daar ook 'recht' op ? Jammer van het slecht slapen, maar hij is druk bezig in zijn koppie zo te horen! Hopelijk dat je snel verrast wordt en hij echt gaat rollen! @ hier: N heeft zich voor het eerst helemaal zelf opgetrokken tot staan en een paar pasjes achter loopauto gelopen! Tenminste dat vertelden ze me van KDV , heb het zelf nog niet gezien helaas... Zij is dus ook druk bezig in dat koppie . Vanavond heel soepel gaan slapen, niet meer gebeten, hopelijk blijft het nu weer even rustig. De nachten zijn nog gebroken, maar toch eigenlijk al een tijdje maar 1 nachtvoeding, dus dat vind ik best positief, ha ha! Morgen officieel mijn 35e verjaardag, maar vier het zaterdag. Morgen eigenlijk te druk met werken, gesprek op school van C (gaat niet goed met hem ). Dus heel feestelijk zal wel meevallen . Ik heb alleen wel gezegd: ik kook NIET! Ik denk dat we iets laten bezorgen en dan lekker ongezond , hi hi.
@Kache Gefeliciteeeeeeerd!! haha leuk die kinderlogica, en kan me voorstellen dat na een drukke dag je hoofd niet naar koken staat. Lekker hoor even bestellen, ik heb al op je blog gelezen dat zelfs zonnebrand smeren een heel karwei is, knap hoor hoe je daar als moeder mee omgaat. Lijkt me heel lastig, je wilt je kindje ook niet opzettelijk 'pijn' doen, maar ja zonder zonnebrand is ook geen optie.. Succes met je gesprek en ik hoop dat je ondanks alles toch een beetje een leuke dag hebt.
Ha dames! @Kache gefeliciteerd! Hoe is het gesprek gegaan? Kan me voorstellen dat je dan wel even met je hoofd ergens anders zit.. Ga zometeen even je blog lezen.. ben benieuwd! @Andela slaapt Lucas al wat beter? L slaapt ook minder de laatste dagen, ik vermoed door de warmte. @Lies en nog overlegd met cb? Lastig hoor dat ze zo vaak wakker wordt! Hoe slaapt ze overdag? @hier vandaag een vrije dag. Vanmorgen lekker gerommeld in huis en vanmiddag nieuwe hardloopschoenen gekocht in de stad voor vl (is zaterdag jarig en is zijn verjaardagscadeau). Ook nog een lekker ijsje gegeten en wat boodschapjes gehaald bij de Appie. Lekker burgerlijke dag dus L is de laatste dagen wel wat uit haar doen.. slaapt en eet slecht. Ik denk (en hoop) dat het door de warmte komt. Lastig om haar zo te zien worstelen met zichzelf. Hopelijk koelt het snel af en is ze snel weer in haar doen. Vind het nu ook extra lastig haar achter te laten bij de oppas. Een soort dubbel schuldgevoel krijg ik dan.. schuldgevoel tegenover de oppas (Want oppassen moet natuurlijk ook leuk zijn ) en schuldig tegenover L (Want als ze het moeilijk heeft moet haar moeder er gewoon voor haar zijn en voel me op dat vlak een beetje te kort schieten). Pff.. hoop zo dat het gaat wennen! Heb trouwens net het boek opperdepop gehaald bij de AH. Ziet er op het eerste oog lekker uit allemaal! Iemand ervaringen ermee?
@kache, gefeliciteerd!! @lynn, we hebben vrijdag een afspraak (ook voor prikjes) dus dacht dan doen we het dan mooi. Die paar dagen Verder doet ze het prima, ze slaapt eindelijk overdag ook in haar eigen bedje. Het is op zich een slaapkopje! Die nachtvoedingen horen erbij en ze gaat daarna meestal meteen weer slapen. Verder leggen we dr nog in bed na de eerste ochtendvoeding en slaapt ze tot ongeveer 11. En dan ligt het aan haar gestel en gaat ze tussen 2-4 nog een keer naar bed. Ze ligt er nu in vanaf kwart over 6.. haha dat word nog wat Heb wel gehoord van het boek en zat te twijfelen of het nuttig is.. dus als je meer weet hou ik me aanbevolen! Vervelend die warmte voor die kleintjes! Kan je iets doen om L wat te verkoelen? Klam washandje ofzo? Ik heb geen idee hoe je dat moet doen met babies.. Voel je vooral niet schuldig, vooral niet tegenover L. Het is nu eenmaal zomer, jij moet werken.. Plus later (zeg 10min) weet ze er niet zo veel meer van .
OK, blijkbaar was ze heel moe.. Ze had om 4 gegeten en om kwart over 6 lag ze erin. Mn vriend heeft dr wakker gemaakt om 1 (!) voor een flesje die ze helemaal opdronk om vervolgens tot half 9 te slapen. Haha prefect! Hoe is het met jullie dames?
Wow Lies, super! Hier alles oké. Wel druk, maar heb mezelf voorgenomen niet meer zo te klagen Het gaat eigenlijk gewoon allemaal goed.. super partner, geweldige dochter, leuke baan, mooi huis. Wat wil een mens nog meer Ja, druk is het zeker, maar het hoort erbij en het is goed zo L doet het vandaag gelukkig wel beter dan gisteren. Gisteren heeft ze erg slecht gegeten, vandaag was dat gelukkig beter. En ze heeft ook weer lekker geslapen. Ze was vandaag bij mijn schoonmoeder en om één of andere reden slaapt ze daar altijd super goed. Beter dan thuis zelfs Maar wel fijn om te horen! Trotse mama dus!
@Lynn Mwa, vanncht kwam hij maar 2x dus dat viel me nog mee. Misschien inderdaad door de warmte, het was bij ons op de kamertjes erg benauwd.. Niet schuldig voelen mama! Je bent hartstikke goed bezig, en je meissie komt echt niks te kort! Klagen mag soms toch, het is niet altijd rozengeur en manenschijn en op een forum kan je je lekker uitlaten waar je vervolgens weer opgepept wordt door medemama's. Fijn dat L goed heeft geslapen, hier slaapt Lucas alleen thuis lekker haha. @Boek geen ervaringen mee, wel van gehoord. Ben nog steeds in dubio of ik easy peasy ga aanschaffen dat lijkt me namelijk ook een onwijs leuk boek. @Lies Ah heerlijk heb je even bij kunnen tanken! Hoe is vannacht gegaan? Hier: Lucas is druk bezig met van alles en nog wat haha, met een beetje hulp rolt hij nu ook de andere kant op. Ik leg zijn voetjes wat opzij en meneer doet de rest haha. Hij doet me na als ik klak met mijn tong. Ook is hij druk bezig met poging tot 'kruipen' ?? Mijn baby wordt grooooot en alles gaat ineens zo snel. Zie filmpje mochten jullie daar zin in hebben : https://www.youtube.com/watch?v=CZnOrQI-F0c
@Andela, haha oooh wat schattig! Die knietjes onder het buikje doet L ook maar ze heeft echt een hekel aan die houding dus ze begint al snel te krijsen dat het allemaal niet wil lukken en ze niet lekker ligt haha. Die ontwikkeling gaat snel he? precies 15 weken geleden waren we net thuis van het ziekenhuis en nu grijpt ze dingen en brabbelt ze er op los. Vannacht ging hier best ok. Geslapen van half 9 tot 4 en toen tot 10. Net bij de cb geweest. 63.5cm en 6.2kilo! Wel moeten we naar het zkh voor een echo van de heupjes. Ze voelde inderdaad wat weerstand ofzo dus even laten checken. Ook heeft ze ons aangeraden om misschien al te beginnen met wat rijstebloem door haar laatste flesje ivm de nachtelijke honger. Ze moet in principe genoeg hebben met 180 bij 5 voedingen of 210 bij 4. Alleen overdag krijgt ze die 180 niet altijd op. Dus dat word even vogelen!
Wat een rust hier dames! Hebben jullie een leuk weekend? Fijn dat je een goede nacht hebt gehad Lies, het gaat inderdaad zo snel. Ik bedacht me laatst nog het lijkt wel een week geleden dat ik mijn kleine mannetje op m'n buik kreeg. Hier vond Lucas het eerst ook niet leuk om op zijn buikje te liggen maar nu hij steeds sterker wordt wel weer. Wanneer heb je een echo van haar heupjes? Hopelijk valt het allemaal mee!
Poeh wat is het warm he?! We hebben de echt 4 juni dus hopelijk snel uitsluitsel! Vandaag heerlijk op terras gezeten met vriendin en haar baby. Ze hadden een beetje last van de warmte dus dat was af en toe niet zp'n succes. Maar dat hoort erbij, jammer voor de mensen die zich er aan storen. Was erg gezellig! Morgen helaas weer werken.. Geven/gaven jullie jullie baby extra water met de warmte?
Gezellig Lies! Fijn dat jullie al zo snel terecht kunnen, wij zijn vandaag naar het strand geweest en hebben daar even een ijsje gegeten op het terras, echt warm was het, heerlijk!! Ik geef geen water, maar leg gewoon vaker aan, de borstvoeding past zich aan naar het weer waardoor hij nooit tekort komt. Hoe oud is de baby van je vriendin?