Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @andela schattig filmpje van Lucas! Ik herken het heel erg.. L maakt dezelfde kruipbewegingen met haar benen. Ze komt niet vooruit maar draait een rondje ;)

@Lies spannend hoor zo'n echo. L heeft er ook 1 gehad ivm been lengte verschil. Echo zelf stelt echt niets voor, maar de uitkomst is natuurlijk wel spannend . Ik probeer L wat extra water te geven. Soms wilt ze het, soms niet. Belangrijkste zijn de plasluiers.. zolang ze die nog goed heeft is extra water niet direct nodig. Fijn dat je zo'n gezellige dag hebt gehad!

@sammy.. leuk dat je mee wilt kletsen! Hoe gaat het met de kleintjes? Heb je een natuurlijke bevalling gehad?

@hier.. L is druk bezig met omrollen :D sinds twee weken rolde ze (al) van buik naar rug en nu ook andersom. En ze heeft er erg lol in... ze doet het continu ;)

verder druk weekend gehad. Vl was gisteren jarig en hebben overdag visite gehad. L heeft zich bijzonder goed gehouden in de drukte :) zijn we niet echt van haar gewend haha

Nu even lekker op de bank.. morgen weer werken!

P.s. hoe zou het met podiki zijn? Ze houdt ons wel in spanning!

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Gezellig! Ik ben Sammy, 25 jr en woon in Den haag. Sinds 2 jaar getrouwd en 4,5 jaar bezig geweest voor een kindje. na 4 Icsi pogingen en 10 terugplaatsingen eindelijk gelukt en gelijk 2!

Super leuk allemaal en super druk. Ze doen het helemaal top slapen eigenlijk al vanaf t begin goed. Geen gebroken nachten. laatste voedingen om 23.00 en dan slapen ze tot 9 uur. Ik heb momenteel geen werk (contract niet verlengd in mn zwangerschapsverlof) maar zou graag weer 3 dagen gaan werken.

Jason is vorige week voor het eerst op zijn buik gerolt. Ben me doodgeschrokken toen ik hem zo in bed aantrof haha.. Nu doet ie het alleen nog in de box haha. Joëlle nog niet.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Welkom Sammy! Leuke namen! poeh lijkt me vermoeiend hoor.. moet er niet aan denken twee leahs haha. Maar super fijn dat het na zo'n lange periode er toch van is gekomen :)

@Andela, oh lekker! Wonen jullie dicht bij het strand? (misschien heb je dat al gezegd maar vergeet het sorry). De baby van mijn vriendin is 7weken geloof ik, dus leeftijdsgenootje van L maar je ziet het verschil in ontwikkeling zo erg he! Echt bizar. Heb dr vandaag een paar slokjes water gegeven en ze vind het prima te drinken, dus dat is mooi:)

@Lynn, ja die echo zelf stelt vast niks voor. Ik zie het nog wel gebeuren dat ze het alleen maar leuk vind. De uitslag is wel even spannend, ergens steek ik gewoon mn kop in het zand en vind ik dat er niks aan de hand is. Leuk dat L zo aan het rollen is! Zal wel even oppassen worden op de commode etc :D Gefeliciteerd met je vriend!

Ja ik vraag me ook af hoe het met podiki is!

4. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Haha Lies het valt nog mee hoor. Denk dat sommige mensen met 1 kind t drukker of zwaarder hebben als ik. Ze zijn zo lieffff!!

Ik las dat L. een echo krijgt voor dr heupjes.. Vervelend zeg! Succes!

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @sammy, oh wat fijn! Dankje, jullie worden natuurlijk op de hoogte gehouden ;)

Vandaag een dagje werken. Succes dames!

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @sammy oh wat fijn dat alles zo lekker loopt met de twee kleintjes! Zitten ze een beetje in hetzelfde ritme? Op de foto te zien lijken ze in ieder geval erg op elkaar!

In welke branche ben je op zoek naar een baan?

@Lies tsja kop in het zand.. zo kun je het noemen, maar je kunt het ook gewoon realistisch noemen. Ik denk namelijk dat het gros van die heupecho's goed afloopt.. dus die van Leah vast ook! :)

Lekker gewerkt vandaag?

@hier heftig dagje op het werk. Collegaatje waar ik nauw mee samenwerk en die mij als het ware een beetje inwerkt heeft vandaag haar ontslag ingediend omdat ze een andere baan heeft. Over twee weken is haar laatste werkdag. Maak me een beetje zorgen, omdat de werkdruk nu al aardig hoog ligt en dat alleen nog maar erger zal worden als zij dadelijk weg is... en ik vind het allemaal nu al er pittig :)

Vl was vandaag vrij omdat L naar de fysio moest. L is helemaal goedgekeurd :D Ontwikkelt zich goed. Beenlengte verschil en asymmetrische bil en dijplooien heeft ze wel nog steeds. Dat moet in de gaten gehouden worden door het cb. Maar vooralsnog was er geen aanleiding voor een vervolgafspraak.. mama blij! :D

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Lynn, oh fijn dat ze weer helemaal apk is! Oh jeetje naar zeg dat zo'n goed collegaatje weg gaat :( afgezien van de stijgende werkdruk is het jammer als er iemand weg gaat waarmee je het goed kan vinden! Denk je niet dat ze iemand anders gaan aanemen?
    Werk was redelijk druk! Heb ook meteen wat extra diensten voor juni ingeplant voor het geval mijn vriend nog geen andere baan heeft. Dan maar even de rollen omdraaien hier in huis ;)

8. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn ahh wat schattig! Lucas probeert ook van alles en dan begint hij te gillen als het niet lukt haha, arme baby. Wat knap dat ze zo aan het rollen is! Fijn dat ze ook beide kanten op kan, sommige baby's rollen om en kunnen dan niet meer terug rollen en raken gefrustreerd, nou dan heb je een dagtaak haha.
    Ik heb podiki even een berichtje gestuurd op haar wall, ik was ook benieuwd haha, misschien heeft ze het druk met haar werk.

Mooi dat L goedgekeurd is, altijd fijn om te horen als mama dat je meisje het goed doet! Vervelend van je collega, wordt die plek niet opgevuld? Lijkt me vervelend als de druk nu al hoog is, dat er nog meer werk op je schouders beland.

@Sammy wat leuk, jullie hebben dus ook ervoor gekozen om jong aan kinderen te beginnen! Fijn dat na zo'n lang traject je twee wondertjes krijgt! Heerlijk dat ze doorslapen joh, wat knap dat Jason al rolt, heb je ze samen op 1 kamer in 1 bed? Of is dat niet veilig. Lijkt me echt geweldig een tweeling!

@Lies Wij wonen aan het IJsselmeer haha, dus met mooi weer kunnen we kiezen of hier in ons dorp naar het strand of 10 minuutjes in de auto lekker naar de Noordzee. Of naar de eilanden, heel veel keus in de zomer. :D
    Fijn dat ze het water lekker vond, grappig hè hoe die paar weekjes zoveel verschil in ontwikkeling maken! Leuk voor L heeft ze alvast een vriendinnetje.
    Fijn dat je extra diensten in kon plannen, is je vriend alweer op zoek nar iets anders? Of doet hij rustig aan?

Hier: Flink verwend door mijn mannetje :$ . Ik zeur al maanden/jaren om een tablet, en ineens zegt hij ja bestel maar een. Dus morgen komt mijn tablet binnen. :)
    Lucas had vandaag een baaldag, ik haalde hem vanmiddag uit bed. En na een kwartier was hij helemaal overstuur. Toen ben ik met hem in bed gaan liggen en geprobeerd te kalmeren, huid tegen huid omdat hij uit het niets zo verdrietig was.. Uiteindelijk werd hij rustig en is hij tegen me aan in slaap gevallen en heb ik zelf ook nog even wat uurtjes slaap meegepikt. Ik wil even zeggen respect voor jullie werkende mama's!! Ik ben nu soms best moe, maar voor jullie vind ik het helemaal knap.

Nou ik zal m'n bed in kruipen, fijne nacht iedereen!

9. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @andela, ja super leuk dat ze alvast iemand heeft! We hebben al besloten dat ze op date gaan (het is een jongetje ;) ).
    Wat betreft werken... Enerzijds trek ik het soms behoorlijk slecht hoor, vooral na een kort nacht. Anderzijds is het wel fijn om even uit huis te zijn. Ik merk dat mijn geduld met haar zo veel beter is als ik er af en toe even uit ben.
    Lekker zo dicht bij het water met het mooie weer! Zal Lucas vast helemaal geweldig vinden als hij wat ouder is ^^
    Gek he dat babies opeens zo overstuur kunnen zijn? L had het vandaag ook, ontroostbaar! Vervolgens ging mn vriend liedjes zingen en alles was weer prima, moest ze lachen. Letterlijk 2 min later was het weer krijsen. Uiteindelijk maar eten gegeven en toen was alles nog beter haha.

10. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Oeps sorry haha, soms heb ik iets in m'n hoofd zoals dit dat ik denk dat de baby een meisje is maar dus een jongen blijkt te zijn. Hoe ik erbij kom geen flauw idee.. :p na de zwangerschap ben ik sowieso volgens mij wat iqpunten verloren :)
    Dat lachen huilen lachen huilen gebeurt hier ook wel eens hahah zo grappig!

Ik kan niet slapen, het is broeierig hier en vies weer..

11. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Mijn baby stuitert door z'n ledikant heen, hij is gewoon klaarwakker. :eek:

12. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Lynn ik lees nu pas je vraag of ik een natuurlijke bevalling heb gehad. Ja heb ik gehad hihi.. Ik zou met 38 wk ingeleid worden en ze besloten om met 37.6 te komen.. Na 13 min persen is Jason geboren en toen had k ff 10 min pauze want Joëlle moest indalen en na een paar x persen kwam Joëlle.

Ik ben op zoek naar een baan in de thuiszorg of peuterspeelzaal maar beide zijn niet zo makkelijk te vinden ivm bezuinigingen.. Dus zit te denken om een hele andere richting op te gaan maar ik weet nog niet echt wat.
    Vervelend van je collega Lynn, wat doe je voor werk? Fijnn dat L. is goedgekeurd!!

Lies pittig, wat doe jij voor werk?

Andela, wij zijn 11 jaar samen dus wilde al eerder kids ja. We zijn natuurlijk in de wolken nu hihi.. Ze hebben totdat ze 2mnd waren bij ons op de kamer gelegen met ze 2en in 1 bedje en toen paste het niet meer. Nu liggen ze ieder in een apart bedje op eigen kamertje. Ja Jason is echt een druktemaker hihi.. Leuk wonen aan het Ijsselmeer?? Vervelend dat Lucas een baaldag had, vind t altijd zo rot als ze zo huilen en je weet niet waarom! Lief van je man een tablet!

Iemand zei dat Jason & Joëlle op elkaar lijken..weet ff niet meer wie.. Ik vind t soms maar ze zijn best verschillend. JOëlle is donkerder en lijkt echt veel op mn man haha k zal zo ff foto plaatsen..

13. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    ...

14. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Wauw wat lang al, jullie zijn dus jeugdliefdes? Ik en mijn man namelijk ook haha, dat hoor je niet heel vaak.. Of nja ik in ieder geval niet, wat een knappe tweeling! Ik vind ze niet heel erg op elkaar lijken, ze hebben beide wel echt een uniek gezichtje, alhoewel je wel kan zien dat het broer en zus zijn!

Het is best leuk wonen hier! Alleen zomers is het zo druk met toeristen..

Lijken Jason en Joëlle qua karakter wel op elkaar?

Hier: zware nacht gehad, Lucas werd om 1, 3 en 5 uur wakker.. en het duurde driekwatier voordat hij weer insliep, hij deed bruggetjes in bed en stuiteren haha. Vandaag lekker rustig aan, ben benieuwd hoenhet met Kache is..

15. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Merkten jullie trouwens ook dat jullie baby's rond de 5 maanden overdag weer langer sliepen? Lucas sliep een hele tijd heel veel slaapjes van +/- driekwartier, en nu slaapt hij ongeveer 3 slaapjes van anderhalf uur op een dag, veel fijner!

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @sammy, wow die ogen van je dochter! Leuk dat je zo goed kan zien welke een meisje en welke een jongen is.. soms nogal lastig bij babies haha. 11 jaar is wel lang zeg! Leuk ^^ Ik werk op kantoor (2 dagen) en een dag op een tankstation. Dus valt wel mee hoor ;) Het is nu alleen even onzeker of mijn vriend volgende maand een baan heeft of niet (gesolliciteerd vandaag) dus vandaar dat ik iets harder moet werken. Maar goed mag hij lekker schoonmaken ;)

@andela, hopelijk betere nacht vannacht. Misschien is hij wel helemaal uitgeput! Of sprongete??
    Had je niet een berichtje aan podiki gestuurd? Hopelijk gaat het goed met dr zwangerschap..

Hier even een dagje vrij. Dus dat betekend huis opruimen etc etc. niet echt heel erg vrij ;)

17. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Hallo dames, ik ben weer terug in het koude land. Zal reageren op jullie maar niet te uitgebreid haha, dan wordt het een heel lang bericht.

@ Kache, wbt het verhuizing verhaal, dat zou dan Valkenswaard/Dommelen gaan worden. Enja ben zelf ook echt een stadsmens, woon nu tegenover Catharina zkh dus ga tevoet naar werk, kinderopvang en winkelcentrum etc. Naar de stad of mijn moeder kan ik makkelijk met fiets. Als we verhuizen zal ik dus ook lange reistijd en 2e auto moeten aanschaffen.
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag.

@ Lynn, geen ervaring met dat boek. Haal receptjes van keukenkikker.nl of smikkels.nl. Maar heb eigenlijk nog niet meer gegeven als 1 soort groente/fruit per keer.
    Fijn dat L goed gekeurd is bij de fysio.

@ Lies, wow L is gewoon even groot en bijna even zwaar als mijn 7 maanden oude dochter haha. Ik zou persoonlijk zelf geen rijstebloem geven. Extra calorieën en geen toegevoegde voedingswaarde. Ik hoor vaak dat mensen dat geven zodat kindjes doorslapen. Maar vind het zelf eigenlijk onzin, ga er snachts nog 1 of 2 keer uit voor voedingen. Lijkt me beter dan zo’n volle maag.

@ Sammy, gezellig! Ooh leuk een tweeling haha. Maar lijkt me erg druk. Maar zie ook een hele voorgeschiedenis, wat een wondertjes dan he.
    Wat een super mooie foto, die oogjes wouw.

@ Andela, hier was idd ook bij 5 of 6 maanden dat ze langer ging slapen overdag.

@ Hier, heerlijke warme week achter de rug in Turkije. Alle dagen lekker bij zwembad/strand gehangen. 1 dag naar stadje geweest. Vooral gerelaxed dus. In de avonden was er steeds een dansshow, dus gaan kijken tot dat Julie er klaar mee was. Meestal viel ze daar in slaap dus konden we tot uur of 23.00 lekker blijven en daarna met zn allen naar bed. Ze heeft alleen wat meer last gehad van in slaap vallen. Overdag lukte het haar niet zo, dus moest ik haar in slaap voeden en vervolgens een uur zo blijven zitten omdat ze op mij sliep. De avonden ging in slaap vallen ook iets moeizamer maar als ze sliep ging het heel de nacht gewoon goed met af en toe voeding tussendoor.
    Echt ben zo trots op haar. Ook de vliegreis heeft ze prima gedaan. Van de hitte totaal geen last gehad en aan aandacht niks tekort geschoten, van ons niet maar ook van andere gasten en personeel niet. Sow he iedereen moest even gedag tegen haar zeggen haha.
    Vriend en ik zijn goed verkleurd, lekker gezont, om de beurt bij Julie in de schaduw gaan zitten. 1 dag is Julie in de schaduw iets verbrand, iets te laat ingesmeerd, nu heeft ze kleeurtje op der neus en wangetjes haha.

Vandaag is ze wat slaap aan het inhalen want we moesten om 1.00 opstaan vanacht om naar vliegveld te gaan en om 6.00 naar huis te vliegen. Maar ze doet het echt super.
    Ze heeft in die week tijd ook heel wat bijgeleerd. Rolt nu als de beste het hele bed over haha, buik naar rug, rug naar buik, even draaien om der as. Geen probleem. En ze tetterd er opeens op los. Haha hebben wel in een deuk gelegen om haar. Maar ze krijgt ook meer interesse in dingen die van ons zijn (zoals opladers, afstandbediening, zonnebril) en wordt dan boos als we het afpakken dus dat wordt wat. Pittige dame.
    Nu nog lekker tot dinsdag vrij.
    Maar mijn vader heeft woning aangeboden gekregen (woonde voorheen in Thailand, is in augustus met 2 kinderen naar nl gekomen, toen ik hoogzwanger was hebben ze hier ingewoont op 3 kamer app, pff, daarna zijn ze in een bedrijfspand gaan wonen van een vriend en nu dus huisje gekregen) waar veel aan meot gebeuren dus wil hem hier wel wat bij helpen. Hij heeft verder weinig mensen om hem heen en leukemie dus snel vermoeid. Maar vriend heeft ook zoiets van ik wil ook gewoon vakantie hebben. Dus komende dagen beetje schipperen hierin.
    Ik zal als de fotos op pc staan wat plaatsen.

18. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Druk druk druk (allicht ;)), straks bijlezen en hopelijk vanavond uitgebreid kunnen reageren!

19. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lies, klopt ja maar ik heb nog geen reactie terug ontvangen. Vandaag ging het al beter maar hij heeft vanmiddag wel 4 uren geslapen! :$
    Heb je toch nog een beetje kunnen genieten van je vrije dag?

@Me, fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Het heeft Julie dus duidelijk goed gedaan, ik kan wel begrijpen dat je trots bent! Ik ben benieuwd naar je foto's.
    Sow.. dan heeft je vader ook alles helemaal opnieuw moeten opbouwen in Nederland. Gaat hij dichtbij jullie wonen?

20. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Andela, ja hij komt hier vlakbij te wonen. Hij moet hier idd weer het een en ander opbouwen en de kinderen ook (nu 6 en 12 jaar).

Hier fotootjes van Julie.

Deel Deze Pagina