Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Veel met sociale dingen. Hij heeft vriendengroep waar bijna alles nog van thuis woont. Dus gaat ie vaak daar heen. Wat drinken of motor rijden ofzo. Vaak blijft ie dan ook slapen daar.
    Ik vind t ook nooit leuk om Julie weg te brengen om zelf iets leuks te gaan doen. Voor werken geen probleem haha.

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha nee ik ook niet! Maar ik voel me al schuldig bij het idee dat we haar ergens "droppen om zelf een leuke avond te hebben". En ik heb er nog niet echt behoefte aan..

3. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Kletskousen! Haha

Wij ook 's avonds, ik heb niet echt behoefte om weg te gaan en mijn vriend ook niet. Wij genieten veel meer van dingen met z'n drietjes. Heerlijk als gezinnetje. Lekker kneuterig. :)
    Vinden jullie dat belangrijk? Tijd met z'n tweeën of even iets voor jezelf doen?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Tijd met z'n tweeën 's avonds: ja. Maar dat kan prima als ze ligt te slapen. Tijd voor mezelf.. mwa. Ik vind werken een soort van tijd voor mezelf. En een keer een half uur douchen zonder gestoord te worden is ook heerlijk. Of uitslapen als mijn vriend de baby vermaakt.
    En misschien dat ik na de zomer een uurtje per week ga zwemmen met een vriendin.
    Ik vind het inderdaad ook veel leuker om lekker met zijn drie thuis te zijn (oh zo heerlijk burgerlijk). We moeten eigenlijk alletwee nieuwe kleren hebben, dus is het plan om l even bij een van de grootouders te brengen zodat we even effectief kunnen winkelen, nu al geen zin in hahaha

5. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik ben echt een huismuts. Ben graag thuis. Tijd voor 2en heb ik geneog aan de avond dat Julie ligt te slapen. En tijd voor mezelf. Ja vind wel fijn om niet afhankelijk te zijn. Maar heb toch het liefst Julie in de buurt. En als ze slaapt pak ik vaak een cappuccino of latte machiato met tijdschrift. Na een uur denk ik nou nu mag je weer wakker worden haha. En soms heb ik gewoon behoefte om heerlijk lang en wamr te douchen met vriend of gewoon alleen. Dan is de me time weer genoeg.

Als we samen uit eten gaan dan denk ik van nu denkt iedereen dat we maar gewoon een stelletje zijn maar we hebben een kindje en vind ik jammer dat ze er neit bij is. Haha kik op de aandacht van zwangerschap/kind hebben nu. Dus heb haar het liefst overal bij me.

6. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Haha ik dacht dat ik een beetje gek was, ik heb namelijk totaal geen behoefte om zonder Lucas weg te gaan. Als hij slaapt kan ik vaak even wat voor mezelf doen en dat vind ik meer dan genoeg.
    Sm en schoonzusjes wilden graag high tea ergens doen, dat zou goed zijn voor me, even eruit zonder baby. Bleh geen haar op mn hoofd die eraan denkt.
    Lucas is een onderdeel van ons leven, hij hoort nu gewoon bij ons en ik vind het ook veel te gezellig met hem :D
    Misschien ben ik hier ook wel een beetje een mafkees in :)

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Zo lees steeds bij op mn mobiel.. dus ff reageren vanaf eergister hahah kletskousen.

Andela, Ze lijken qua karakter helemaal niet op elkaar juist hihi.. Het is ook leuk om te zien dat het zo verschillend is wat ze kunnen.. Joëlle wil totaaal niet bij je liggen ofzo.. die probeert alleen maar rechtop te zitten.. Jason is een echte knuffelbeer die wil alleen maar bij iedereen op schoot liggen en dan valt ie in slaap.. Joëlle is nieuwsgierig die wil alles zien en zolang ze bij iemand zit gaat ze dus ook niet slapen.. Haar moet ik echt in bed leggen. Hier slapen ze nu ook idd meer als eerst..

Lies thnx.. Wel lekker als je thuiskomt dat je huis schoon is.. En tja vrije dagen hebben mama's eigelijk niet he hahaha.. Hoop voor je vriend dat hij word aangenomen..

Me 87, ja het is leuk een tweeling en erg druk idd hahaha.. Ik geef wel rijstebloem door de fles en ze slapen hier van 23.30 tot 9.00. Heerlijk zeg naar Turkije.. Lekker relaxen.. Ben je lekker bruin geworden? Goed zeg dat ze nu blijft rollen en draaien haha. Wat erg dat je vader leukemie heeft zeg.. Fijn dat hij in de buurt komt wonen.. Wat een lekker kind heb je zeg! Super gave foto die ene dat je haar in de lucht houd! Mooi!

Lynn, thnxx.. Ik mocht zelf kiezen voor een KS of vaginale bevalling... Heb heeeeel erg lang getwijfeld maar Jason lag in hoofligging en Joëlle heeft tot het einde gedraaid.. Maar ze zeiden dat dat niet heel veel uitmaakte.. Ik was voor al bang dat ik misschien vaginaal zou bevallen van Jason en dan ALSNOG een keizersnee moest.. Maar ja paar gesprekken gehad en keizersnee zaten toch meer nadelen aan.. Zou ook ingeleid worden op maandag maar op zondag kwamen ze vanzelf haha.. Ben super blij dat ik zo ben bevallen want liep de volgende dag alweer heel t huis door en na een weekje buiten. Nog gefeliciteerd met je vriend en je zwager, Was het een gezellige verjaaardag?

Lies Gefeliciteerd met je vriend zijn nieuwe baan! Lief is dat he als je ze wakker maakt en ze gaan meteen lachen.. Geweldig vind ik dat.. Ben je gelijk weer helemaal blij!

Haha Andela, voelt hij zich nu beter na die dikke poepluier?

Jeetje Lynn, niet fijn lekkage in je woonkamer.. Ik zou toch ff bij de buren vragen wat zij aan het doen zijn en ff melden dat je lekkage heb.. Misschien valt er nog iets aan te doen?? Echt vervelend!!

Andela, Heb ik hier ook vd week gedaan.. Jason groeit zo harddd die heeft al maatje 68. Joëlle nog 56 haha..

Wij zijn graag thuis samen.. nu lekker met zn 4tjes. Voor de baby;s gingen we ook al niet stappen ofzo hooor.. Af en toe ergens lunchen of eten naar de bios, maar meestal gewoon gezellig met vrienden in de tuin bbqen enz.. Dat vinden wij leuker.. Nu gaan we gewoon veel wandelen met de baby's.. naar het park en het bos enz.. Ik wil ze niet wegbrengen om iets te gaan doen.. vind ik ze nog net iets te klein voor!..

Misschien een rare vraag.. maar worden jullie baby's ook kaal? Joëlle heeft natuurlijk zwart haar dus bij haar zie ik het meer als bij Jason.. maar heel dr capuchon van der jasje zit onder de zwarte haren en ze was echt bijna helemaal kaaal geworden en nu heeft ze echt weer stekeltjes hahaha maar in mn omgeving lijkt iedereen het raar te vinden want baby's krijgen alleen een kale plek op het achterhoofd? Ik heb geen idee!

En hebben jullie ervaring met een mamafiets? Zo ja welke? En vanaf hoe oud gebruikten jullie m? En tot hoe oud kunnen ze in een stoeltje voorop? Of kan ik beter een bakfiets nemen? Zie door de bomen het bos niet meer dus hoop dat jullie ervaring ermee hebben.

8. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ sammie, ik wordt moeilijk bruin maar voor mijn doen in korte tijd toch wel kleurtje gekregen. Helaas krijg ik hier de reactie oh je bent niet echt bruin geworden terwijl ik het al heel wat vind haha.

Idd een ks heeft veel meer risico en veel langer herstel. De tweede draait idd vaak als ie opeens veel ruimt heeft wanneer de eerste eruit is en komt er dan nog met z'n koppie eerst ut. Al kan het ook zijn dat de tweede er in stuit uit komt maar dan is het al open dus gaat veel makkelijke.

Julie is ook kaal geworden. Had best wat haartjes vond ik maar alles was uitgevallen. Nu begint het weer goed aan te groeien.
    Ik heb recent een nieuwe fiets gekocht maar geen mamafiets vond ze niet mooi en veel te lomp. Met 2 kids misschien wel makkelijker. Ze kunnen pas vanaf een maand of 9/10 mee op de fiets in voorstoeltje en kunnen daar ook best een tijd in.

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lynn: heb al jaren het boek opperdepop, staan leuke dingen in, maar na de baby-prutjes tijd niet echt dingen die mijn kinderen lekker vinden. ;) Dus eigenlijk toen ze met de pot mochten/konden mee-eten heb ik eigenlijk geen gebruik meer van gemaakt.

L flink aan het rollen, leuk! (herkenbaar die rondjes draaien :D, hebben ze hier ook allemaal gedaan)

Balen van dat collegaatje, kan me voorstellen dat je opziet naar de werkdruk.

Leuke verjaardagen gehad? Klinkt heerlijk, uitslapen :p... Kan me niet herinneren wanneer ik dat voor het laatste echt gedaan heb, ha ha.

Pffff, meid, toch wat ontzettend balen, lekkage! Dat klinkt niet goed en lijkt me echt een enorm gedoe met regelen, bellen (verzekering e.d.).

@ Andela: schattig filmpje! Al lekker aan het genieten van tablet? Ik heb er ook een, sinds een jaartje en is toch wel praktisch, maar typen op dat ding vind ik nog steeds een heel gedoe ;).

Ha ha, ik heb ook best respect voor mezelf, als werkende mama van 3 :p. Het is wel pittig, zeker nu als ze nog jong zijn. Maar soms is het ook heel ontspannend hoor, om op werk te zitten en gewoon rustig je werkzaamheden te doen ;). Een werkdag kan minder energie kosten dan een dag met de kinderen. Even geen gehuil en geschreeuw aan je hoofd. Daar word je ook erg moe van!

Jammer dat Lucas uit zijn hummetje is! En irritant, he, al die mensen met hun (stomme) ongevraagde adviezen. Niet naar luisteren hoor, hij is nog zo klein (N heeft nog nooit een danoontje op :p en is bijna 10 maanden ouder). Hormonen en slaapgebrek kunnen je lijf flink overhoop halen, ik hoop dat je je snel iets beter voelt.

@ Sammy welkom! Wat leuk een tweeling, schattige koppies! Zal wel even wennen zijn geweest, maar aan de andere kant, je weet niet beter ;), toch? Wat heerlijk dat ze zo goed slapen! (daar komt mijn ruim 13-maander niet bij in de buurt :p!)
    Jammer dat je nu zonder werk zit, is een lastig branche om iets te vinden lijkt me... Zeker als je dan nog met kleine kinderen (en dus opvang) zit. Succes daar mee!

Yep, al mijn kinderen zijn flink in de rui geweest, ik vond overal (veel) haren en soms ook plukjes in mijn handen (of in hun knuistjes!). Maar echt kaal niet. Ze verloren allemaal hun donkere haartjes (tussen 8-20 wkn) en daar kwam dan lichte blonde voor in de plaats. Wel overigens een kale plek op het achterhoofd van het liggen, het heeft tot 8-9 maanden geduurd voordat daar echt wat wilde groeien ;).

Qua fietsen, ik zou met een tweeling voor een bakfiets of fietskar gaan. Ik heb nu met N een stoeltje voorop (die mag tot max 15 kg), maar daar mogen ze pas in als ze zelf goed kunnen zitten (meestal niet voor de 8-9 maanden), terwijl ik E in een babyschaal (in fietskar) kon meenemen vanaf 4 maanden. Een stoeltje achterop moeten ze eigenlijk al echt 1,5-2 jaar voor zijn (en meer dan 12 kg). Aangezien je er 2 hebt lijkt me een bakfiets/fietskar veel makkelijker! Dan ben je klaar tot ze ongeveer zelf kunnen fietsen ;). Bovendien vind ik het fietsen met stoeltje voorop echt niet fijn, vergeleken met achterop of fietskar...

@ me: wat een leuke foto's! Heerlijk meisje heb je daar hoor! :D Fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad.
    Zo, dat is nogal wat voor je vader om met kinderen (en dus chronisch ziek?? Ik lees iets van leukemie) weer een nieuw leven op te bouwen. Is hij vanwege ziekte weer naar Nederland gekomen? Fijn dat jullie kunnen helpen, zonder dat de balans te ver doorslaat. Ik kan me voorstellen dat je vriend ook nog een beetje vakantie wil voelen!

@ Lies: gefeliciteerd! Wat fijn dat je vriend meteen weer wat nieuws heeft! Scheelt toch weer wat zorgen, he? Wel jammer van al je diensten, ja, maar krijg je dan ook meer betaald?

Tijd voor elkaar/mezelf: structureel te weinig denk ik ;). De avonden als de kinderen in bed liggen zijn heilig, zonder die adempauze zou ik het helemaal niet trekken. Het is ook niet zo makkelijk om 3 kinderen 'ergens' te laten (al ligt dat vooral aan mijn oudste die natuurlijk niet veel prikkels en veranderingen aan kan en gebruiksaanwijzing heeft). Ik vind tegenwoordig een (mid)dagje met 1 kind al super relaxed ;). Ben overigens ook nog niet zo geneigd om N alleen te laten, vanwege de BV. In september gaan we een weekendje (1 nacht) weg en dat is dan voor het eerst (dan is N 17 mnd). En ik vind het heeeeeeel spannend.
    Ik denk dat we sinds de geboorte van N 2-3 keer iets zonder kinderen hebben gedaan (avond).
    (ben ook een huismus overigens ;))

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Kache, ja tuurlijk! Dus dat is leuk voor de vakantie! Spannend he voor het eerst weg gaa? Haha ik zie er ook al tegenop hoor ;)

@sammy, nee gelukkig niet echt haaruitval. Ze heeft wel kalere plekes van het liggen maar ik vind gelukkig geen haren van haar overal.. Wel van mezelf overigens, daar gaat mn dikke haar :(

Hier,
    L was een beetje raar gister. Bij mn sm (=go) ontroostbaar geweest tot op het punt dat ze me opbelde en vroeg of ze dit vaker had. Nou nee. ze huilt echt bijna nooit zonder reden. Dus eten gegeven en dat scheen te werken. Daarna is ze even uit de maxicosi gehaald door een buurjongen en weer ontroostbaar, te zielig. Ik rij met dr naar huis, ze slaapt. Kom thuis, wakker, helemaal blij :S
    Eerste papfles met papspeen gehad, ze vond het prachtig! Heeft meteen geslapen van 8 tot 9:45 haha.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    En dan nog hier... Ik voel me de laatste dagen niet zo lekker. Ben echt heel erg moe en prikkelbaar, mijn oudste vreet veel energie de laatste tijd. En ik was een beetje vergeten hoe ontzettend bewerkelijk de leeftijd van N nu is ;). Ze zit overal aan, gooit van alles overhoop, kruipt overal naar toe, ik ben de hele dag aan het opletten, weghalen, corrigeren... Pfffff.
    Ze zit haar broer/zus ook steeds vaker in de weg en ben druk met het in goede banen leiden van alles.

Ik heb ook het gevoel dat er menstruatie aan zit te komen (opgeblazen, buikpijn, hoofdpijn), herken het (samen met vermoeidheid en prikkelbaarheid) eigenlijk als pms. Maar ja, met mirena (en BV?) heb ik eigenlijk geen herkenbare menstruaties, dus tja. Ik weet het niet. Misschien zijn het wel bijwerkingen van mirena, maar dan is het toch apart dat ik hier om de zoveel weken maar last van heb ;) (en niet continue).

Mijn verjaardag was geslaagd, heb zaterdag een leuke dag gehad, lekker buiten kunnen zitten.

Gesprek op school van oudste was een goed gesprek, in de zin dat ze goed geluisterd hebben naar ons en dat er duidelijke afspraken gemaakt zijn hoe ze minder van hem gaan vragen. Even afwachten hoe het uitpakt, of we er thuis ook iets van gaan merken. Ook overleg met psychiater gehad, die wil binnenkort toch weer wat uitproberen met ophogen van medicatie en dan moeten we ook weer bloedprikken en op controle. Vergt ook weer nodige planning van mijn zijde, want bloedprikken is echt geen gemakkelijke opgave.

Nou ja. We zullen zien. Vanmiddag high tea met een vriendin, even helemaal alleen zonder kids. Ik snak er naar ;), mijn lontje naar de kinderen toe is kort de laatste dagen :(...
    Morgen gaan we een dagje naar de camping, op bezoek bij schoonouders, kunnen de kinderen lekker buiten razen.

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Kache,
    Leuk dat je een fijne verjaardag hebt gehad! Soms is het inderdaad even goed om zonder kind(eren) te zijn.. Ik merk aan mezelf dat mn geduld wat beter is als ik niet al een hele dag naar het gedram luister ;)
    Het schijnt morgen al weer wat beter weer te worden he? Dat is lekker dan op de camping!
    Hopelijk gaat het nu wat betet met N op school.Bloedprikken voor kinderen kan inderdaad een drama zijn.
    Hoe bevalt de mirena verder? Ik zit nog een beetje te twijfelen maar moet snel beslissen want mijn menstruatie zit er ook aan te komen en wil voorlopig nog even geen tweede Leah ;)

Waar letten jullie op bij het uitzoeken van een school? Bij veel scholen hier moet je voor het eerste of tweede levensjaar inschrijven maar heb echt geen idee waar we op moeten letten (hoe mooi is het gebouw? hoe dichtbij? Hoogte van de citoscores? Demografie? Achtergrond ouders?)

13. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Sammy, Wat leuk dat ze ook zo verschillend in karakter zijn, en qua ontwikkeling dus ook Haha, kleine meid en grote man, superleuk! Knap dat je natuurlijk bent bevallen van een tweeling, ik hoor het niet vaak!
    Lucas is met best wat haartjes geboren, toen werd het wat pluizig en minder en nu beginnen zijn haartjes weer te groeien. Ook heeft hij de bekende schuurplek op zijn achterhoofd :D . Ik ben heel nieuwsgierig naar zijn haarkleur, nu is het donkerblond en als de zon erop schijnt heeft hij echt een blinde gloed..

Ik heb zelf geen ervaring met een mamafiets, moet zelf ook nog een fiets aanschaffen maar ga denk ik voor een gewone, voor mij heeft een mamafiets geen toegevoegde waarde. Maar met een tweeling misschien wel handig wat , meer stevigheid.

@Kache, ik vind het ideaal! Hoef ik die lompe laptop niet te pakken voor snelle dingetjes :) , alleen typen ja Haha..
    Ja oké haha toen mijn vriend een poos geleden een ochtend alleen met Lucas was zei hij ook, jemig ik kom nergens aan toe Haha :)
    En die opmerkingen grr, maar ik kan sowieso minder hebben Haha ik wond me helemaal op om een topic hier over borstvoeding, daar werden zulke rare dingen gezegd, dan zeg ik wel eens tegen mezelf nu even normaal doen Haha niet opwinden om andere mensen. Ik ken mezelf gewoon soms niet terug.

Hoe was je high tea en dagje camping? Lekker even bij kunnen praten met je vriendin? Ik kan me voorstellen als je veel aan je hoofd bent dat je prikkelbaar bent, goed dat je even tijd voor jezelf neemt als je dat nodig hebt.
    Fijn dat het gesprek op school goed is gegaan, probeer je hem uit te leggen dat er bloed geprikt moet worden of is het meer jezelf voorbereiden op een worsteling?

@Lies wat sneu dat je meisje zo overstuur was, maar ze heeft wel weer een heerlijke nacht gemaakt! Je boft maar met die nachten Haha :p
    School ben ik nog niet mee bezig, er zijn hier drie in de buurt gereformeerd, christelijke
    En openbaar. De 'soort' school interesseert me niet zoveel, zo lang er kwalitatief goede lessen worden gegeven, ze normen en waarden meekrijgen en er een fijne sfeer hangt ben ik tevreden! Ik denk dat ik een beetje andere moeders hier moet uithoren en een dag kijken denk ik..

Hier, volgens mij zit Lucas in een sprong.. 21 weken? Bekend? Slapen is drama, enorme mamahonger, ik heb vanmiddag anderhalf uur met hem Door huis gelopen in de draagdoek liedjes zingen, jengelen, huilen mweh. Ik wil zo graag zn onrust wegnemen, maar het lukt me niet. Dan voel ik me echt tekort schieten.
    Ik heb vandaag ook onze slaapkamer omgegooid, ik was ineens toe aan verandering Haha.
    Nou ik zal even voor gtst zitten, lekker naar andermans drama kijken. Haha, fijn weekend iedereen!

Iedereen die zou gaan zwemmen lekker gezwommen trouwens?
    Oh en ik heb podiki gesproken! Ze komt terug, maar heeft het op het moment heel druk, haar zwangerschap verloopt goed alleen last van misselijkheid en krampjes.

Nou toedeloeeee

14. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ kache, jep chronisch ziek, leukemie. Is idd heel wat. Hij is mede door ziekte naar nl gekomen omdat hier gewoonweg beter behandeling is mocht het nodig zijn. Maar ook doordat hij ging scheiden met zn vrouw daar. Ik ben naast 1 vriend van hem de enige waar hij nog contact mee heeft in nl. Dus mijn vriend en ik proberen idd veel te doen, soms wel lastig.
    Wat een drukte zeg haha. Soms denk ik, ik laat het gewoon bij 1 kind haha. Maar dat wil ik niet hoor.
    Pfoe menstruatie, wel gek idd door mirena, maar niet onmogelijk. Ik ben toevallig 2 dagen geleden voor het eerst na bevalling (bijna 8 mnd geleden) weer ongesteld geworden. Gebruik geen pil of spiraal. Alleen was het maar heeeeel weinig en maar 1,5 dag dus twijfel of het wel menstruatie was. Heb er amper iets voor hoeven gebruiken. Wel gek dat ik gewoon al 1,5 jaar niet ongesteld ben op het vloeien na bevalling na dan.
    Ik heb gelukkig nooit echt last ervan.

@ Lies, raar ja dat ze bij sm zo huilerig was en bij jou was het weer goed. Heeft Julie ook gedaan. 2 keer bij sm geweest en 2 keer alleen maar gehuild. Gek waar dat vandaan komt.
    Ik ben echt nog niet met een school uitzoeken bezig. Maar denk dat het voor mij makkelijk wordt, de dichtstbijzijnde tegen die tijd waar ik woon.

@ Andela, lekker voor de buis met gtst haha. Net ook even wat afleveringen gekeken. Na de vakantie al meteen 4 ofzo bekeken, nu ben ik weer bij.
    Vervelend dat Lucas zo onrustig is.
    Ik weet echt niet wanneer die sprongetjes zouden moeten zijn. Bij 6 maanden heb ik wel beetje gemerkt aan Julie maar meer met slapen verandering.

@ Hier, vandaag dus dagje zonder Julie gehad haha. Waren op de fiets naar de stad hier gegaan, op terras gaan zitten. Vriend heeft paar keer gezegd dat hij Julie miste en het raar vond dat ze er niet was. Nou dat vind ik dus ook altijd maar dacht probeer het. Gelukkig beviel het voor beide niet echt haha. Daarna vanuit stad meteen naar kinderdagverblijf gefietst en Julie op de fietst mee naar huis genomen (is maar klein stukje dus dacht probeer het een keer). Ik vond het zelf super leuk maar Julie ook haha. Geweldig.

Julie had vanavond honger denk ik. Normaal eet ze maar paar hapjes van groente. Nu was ze heel verdrietig, wilde eigenlijk aan de borst maar ik dacht kan beter iets rekken net voor het slapen. Het was half 7, dus had worteltjes warm gemaakt. Haha ze nam gulzige happen, maar was beetje te heet dus moest tussendoor wat blazen, dan begon ze te huilen, en zodra ze eindelijk der hap kreeg die mond wijd open. Ze heeft uiteindelijk meer dan normaal dus op en was daarna hartstikke vrolijk. Om half 8 gevoed en toen is ze heerlijk gaan slapen. Lekkerding is het ook.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @andela,
    oh naar he die sprongetjes? L lijkt er nu een beetje uit te zijn. Ze slaapt prima, eet goed dus wat wil ik nog meer? Maar inderdaad als je baby huilt voel je je zo machteloos. Vooral als liedjes zingen etc niet helpt, wat doe ik verkeeeeerd?!?!:( Hoe gaat het nu met Lucas?

@me,
    Ja vreemd he? Ik denk dat babies gewoon graag in hun eigen omgeving zijn en het liefst met papa en mama. Ach misschien moet ze nog even wennen. Ze had denk ik gewoon honger en beetje overprikkeld. Lekker dat ze zo goed eet zeg! Kan niet wachten tot we het kunnen uitproberen :D

Fijn dat podiki terug komt! Ben benieuwd hoe het gaat (en natuurlijk al wat het wordt en hoe het gaat heten haha)

Hier,
    Even een opruiming in het huis gedaan. Woonkamer 'af' gemaakt met stoelen en een kleed en wat kussens. Had ik tijdens mijn zwangerschap echt geen zin meer in haha. Nu is het lekker huiselijk :) Alleen de was moet nog, maar daar heb ik even geen zin in ;)
    Gister gaan zwemmen, L vond het prachtig, maar wel een beetje gek dat wij ook in het water zaten haha. Na 20min was ze er wel weer klaar mee en viel na het aankleden op mijn schouder in slaap (doet ze normaal nooit). Zo lief. Ze gooit steeds vaker haar beentjes in de lucht en helt naar een kant, omrollen doet ze niet maar het is een start.
    De rijstebloemflesjes vind ze ook prachtig. Ze is een stuk vrolijker en slaapt wat beter. Maar ook overdag lijkt ze het allemaal net wat beter te trekken.

16. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lies: klinkt als een gevalletje heimwee! Hoe klein zo ook zijn, ze kunnen mama en hun vertrouwde thuis al flink missen. Had dat ook vaak met E, drama, drama, maar zodra we weer thuis waren niets aan de hand!

Mirena bevalt goed. De eerste maanden na plaatsen heb je wel (onregelmatig) bloedverlies en het voelde als een 'investering' die je dan even moet maken, cq volhouden. Bij mij viel het erg mee, ik heb 3 maanden beetje gevloeid ( 1 inlegkruisje per dag) en af en toe beetje misselijk en opgeblazen. Daarna niets meer gemerkt.
    Toen N 9 maanden was, kwam mijn eigen cyclus weer op gang. Die eerste menstruatie was ultra light ;), een weekje spotting, meer niet. Het is dat ik duidelijk pms had en productiedip in de BV, anders zou ik zelfs getwijfeld hebben om het een menstruatie te noemen, zo weinig bloedverlies was het. Daarna geen klachten meer en zo af en toe een beetje spotting. In april ook weer een dikke week pms gevoel, met daarna nog maar 2 dagen spotting. En nu dus weer pms gevoel, en af en toe spotting. Ik vermoed dat ik wel eisprong heb (en dus bijbehorende pms :x), maar dat baarmoedervlies zo verschrompeld is dat er niets te bloeden valt ;) en dus ook geen duidelijke menstruatie.

Ik had gehoopt dat ik tot de vrouwen zou horen die geen eisprong (en dus geen pms!) heeft bij mirena, maar ja, nauwelijks bloeden is natuurlijk ook best fijn. Heb nog geen maandverband hoeven gebruiken, sinds het vloeien van bevalling voorbij is :D. En nergens aan hoeven denken (itt de pil) is ook echt een aanrader hoor!

Jeetje meid, wat erg dat je nu al aan school moet denken! ;) Ik woon in een krimpregio, dus hier kun je je kind op ieder moment op gewenste school inschrijven, ze zijn blij met elke leerling :p.
    Wij hebben voor E gekozen voor de dichtstbijzijnde school (150 m :p). Hadden er een goed gevoel bij tijdens de rondleiding. Kleinschalig, katholiek, gymzaal naast de deur, bibliotheek in huis, prima cito-(groep 8)-uitslagen. En bevalt tot nu toe prima. Als naar speeltuintje in de wijk loopt, komt ze allemaal klasgenootjes (en broertjes/zusjes daarvan) tegen.
    C zit op speciaal onderwijs en daar heb je niets te kiezen (als je aanspraak wilt maken op leerlingen vervoer), dus tja... ;)

@ Andela: bloedprikken vergt organisatie ;). Hij laat zich niet prikken, dus het gaat in de houdgreep onder luid protest (hij huilt dan echt keihard, zo bang :(). En dan daarna heeft hij echt tijd nodig om het te verwerken en is, pakweg, 1-2 dagen in slechte doen. Ik wil pertinent niet bloedprikken met de andere kinderen erbij (want die schrikken van zijn reactie en gaan dan ook heel hard huilen ;). Bovendien, als zij ooit zelf een keer bloed zouden moeten laten prikken, wil ik niet dat dit het enige beeld is wat ze er van hebben!). Dus ik moet opvang regelen, dan wel een dag/moment uitkiezen dat E en N onder pannen zijn elders.
    De vorige keer moest hij ook nog nuchter bloedprikken :$, dat was helemaal een ramp!

Overigens heb ik een 'boekje' gemaakt, waarin het bloedprikken stap voor stap wordt uitgelegd/gevisualiseerd, hij weet dus goed wat er gaat gebeuren, maar tja. Het doet natuurlijk pijn en door autisme en zijn verstandelijke beperking kan hij zich niet 'vermannen' of het relativeren of zo.

Aaah, weer een sprong ;). Ze hebben er veel he? Bleh. Ik herken het gevoel hoor, dat je denkt: ik weet het ook allemaal niet meer!! Wat wil je toch!?

@ Me: nou fijn dat jullie haar allebei gemist hebben :D. Mijn man heeft er altijd een stuk minder 'last' van dan ik ;). Ik geloof dat nog makkelijk een week zonder kids op vakantie zou kunnen, terwijl ik al begin te huilen bij de gedachte :p, zo lang zonder mijn moppies!

Fijn dat ze zo goed gegeten heeft! Ze gaan steeds meer ontdekken dat honger/dorst ook door iets anders dan borst opgelost kan worden.

@ hier: middagje met vriendin was heerlijk, maar veel te snel weer voorbij ;). Dagje camping was ook geslaagd, maar natuurlijk veel te laat in bed beland. Met C is niets aan te vangen, doodop en nog alle prikkels moeten verwerken van gisteren. N is ook moe en hangerig, die had gisteren weinig geslapen en weinig gegeten/gedronken, dus ritme is compleet naar de haaien. ;) Alleen E is eigenlijk in gewone doen :p.

Voel me nog steeds niet goed, pms gevoel blijft nog. Zucht. Hopelijk is het snel weer over. Morgen gelukkig (ook nog) een rustig dagje.

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies he vervelend dat het oppassen bij je sm niet goed is gegaan. Gaat ze daar vaker naartoe? Wat betreft scholen geen idee.. zal me ook eens moeten verdiepen in de wachttijden. Wij hebben hier twee scholen heel dicht in de buurt. De ene is christelijk, de andere openbaar. Hoewel ik zelf niet gelovig ben neig ik naar die christelijke school. Gevoelskwestie, maar ook omdat onze buurkindjes er op zitten en de buren er goede verhalen over hebben.

@Andela vervelend dat Lucas zo onrustig is! Is hij nu 21 weken? Is er dan een sprongetje? Als L die heeft gehad is ie me niet echt bijgebleven. Of het moet het 4 maanden sprongetje zijn geweest.. die heeft ook een tijdje geduurd (week of 6 ;)). Hoe is het vandaag gegaan?

@Kache vervelend dat je je niet lekker voelt! Hopelijk knap je snel op! Heb je al eens iets geprobeerd als aleve feminax ofzo? Ben er zelf niet zo van, maar wie weet helpt het!

Klinkt als een behoorlijk geregel en heftig dat bloedprikken. Wordt een hele onderneming dan zeg!

Geniet van je rustige dag morgen! Goed voor jezelf zorgen he ? :)

@Sammy hier geen verharende baby... wel een kale :D maar ze heeft nooit (veel) haar gehad. Maar ik geloof dat het wel vaker voorkomt hoor!

@Me87 fijn dat het fietsritje (ook al was ie kort ;)) beviel! Misschien heb je het al eens verteld maar welk fietsstoeltje heb je?

@moederfiets... hier geen moederfiets, maar een moederstuur. Die kan je monteren op een 'gewone' fiets en hiermee creëer je meer ruimte bij je benen om op te stappen. Heb 'm nog niet gemonteerd, maar wil dat binnenkort wel doen (lees: laten doen ;)) en ook een fietsstoeltje aanschaffen en monteren zodat ik daar alvast aan kan wennen met fietsen. Ik woon in een grote stad en moet mijn fiets overal en nergens neerzetten.. een échte moederfiets is mij daarvoor iets te duur :D

@tijd voor mezelf/elkaar ...tijd voor elkaar hebben we 's avonds als L slaapt. Maar erg veel tijd is dat niet.. vl staat sochtends half 5 op ivm werk en vertrekt dus vaak ongeveer rond dezelfde tijd als L naar dromenland ;)

tijd voor mezelf.. sinds ik weer werk nauwelijks. Maar vooralsnog vind ik het wel oke (ook al heb ik ook mijn momenten dat ik het ff niet meer trek :p).

Ik heb niet zozeer behoefte aan momenten zonder L (want als ik niet bij haar ben mis ik haar enorm :)), maar vl en ik willen nog wel tijd investeren in onze vriendengroep en sociale contacten en daar kan L om praktische redenen gewoon niet altijd bij zijn.

@hier nou woensdag dus lekkage geconstateerd.. ik baalde enorm! Bij de buurman gevraagd wat ze precies hebben gedaan en hij gaf direct toe dat het waarschijnlijk door hun verbouwing kwam. Hij heeft het nu gemaakt (is ook dakdekker dus da's wel handig :p) en schadevergoeding zal lopen via zijn aansprakelijkheidsverzekering.. opgelost dus :D

Verder hier alles oke.. L eet, drinkt, rolt.. the usual :D

Zijn wel op zoek naar een nieuwe kinderwagen. Eentje met een wandelwageninzet die ook naar ons gericht kan worden. Hebben er nu één die naar voren is gericht, maar dat vind L maar niets.

Welke hebben jullie?

18. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi iedereen!

Terug van lang weggeweest, hehe. Sorry, had 2 weken lang bezoek, + druk op het werk + misselijk dus niet zo veel tijd/fut om te schrijven.
    Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog echt niet bijgelezen ben... schaam schaam... zal me daar moeten toe zetten maar jullie zijn ook zo'n babbelkousen :)
    Hier verloopt alles prima, ben nu 7 weken en voel me op en top zwanger: misselijk misselijk misselijk en moe. Super dus...
    Overmorgen heb ik de eerste echo, ben benieuwd!
    Hoe gaat het verder met jullie? Heb even iets gelezen van tijd voor jezelf in de vorige posts.
    Hier geen tijd voor onszelf behalve als J slaapt. Maar dan is het meestal ik TV kijken en vriend voor de PC of mee TV kijken.
    Soms laten we J bij oma 's avonds en gaan we iets eten met ons tweeën of met vrienden. Maar daar oma bij ons inwoont is dat natuurlijk wel makkelijk. Eigenlijk wonen we in een huis dat in 2 delen ingedeeld is: beneden een appartement en boven een appartement. Zij woont beneden.
    Op het werk is het nog steeds hetzelfde. We weten nog niets over de overname. Ze hebben ons gezegd dat de veranderingen effectief worden in Januari 2015. Als alles goed gaat, wordt onze frummel dan geboren dus dan zal ik in verlof zijn...
    Ik lees net de laatste regel van Lynn's berichtje over kinderwagens: Ik heb de Jané Muum (even Googelen :)). Is niet gekend in NDL (wel verkrijgbaar) maar heel populair hier in Spanje. En die kan je zowel naar voren als naar de ouders toe draaien. Handig.

19. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lies, ik ben ook graag in mijn eigen omgeving haha. Dus kan t de babys niet kwalijk nemen.
    Leuk dat je hebt gezwommen. En schattig he als ze zo in slaap vallen. Julie doet dat wel regelmatig.

@ Kache, ja normaal is me vriend ook niet zo maar nu heeft ie een aantal keer gezegd, wou dat Julie erbij was, of ik mis haar toch wel haha. Hij is zooo gek op zn kleine meid, zo leuk om te zien. Had ik namelijk helemaal niet verwacht, ik dacht dat ik misschien mijn zin had doorgedreven voor deze stap verder (hij was toen 22) maar nee hij vind het zo leuk. Begint ook steeds vaker over een 2e.
    Hoe gaat het nu met je PMS gevoel?

@ Lynn, ik heb een yepp kinderstoeltje. Kreeg ik er gratis bij en was in de stijl van de fiets. Dus verder geen bewuste keuze.
    Fijn dat het met de lekkage snel is opgelost.
    Ik heb de transit by mutsy ofzo. Heb ik gekocht toen ik zwanger was en kan maxicose op, de wandelwagenbak en de buggy, kan op beide manieren erin, naar voren kijken of naar mij kijken. Heb hem alleen maar naar voren kijken. Julie vind het goed zo.

@ Podikie, ohjee balen dat je zo misselijk bent maarja hoort erbij. Ik vond dat steeds maar weer een bevestiging haha. Leuk bijna de eerste echo.

@ Hier, Julie niet helemaal in haar hum. Ik ben verkouden en denk dat ik haar heb aangestoken. Snotneusje constant, en als ik schoon wil maken wordt ze boos. Erg vervelend. Iemand tips? Verder is ze sinds gisteravond ook heel huilerig en hangerig. Heeft paar keer borst geweigerd. Dus iets zit haar niet lekker. Ergens denk ik misschien ook aan tandjes, ze is vandaag 8 maanden maar nog steeds geen tand, wordt onderhand wel tijd.
    Verder is ze sinds 2 dagen goed aan het oefenen in de box met poging tot kruipen. Steeds die knietjes onder haar lichaam, ff wiebelen en verder komt ze niet dus frustreerd haar beetje.

Vriend is vandaag weer aan het werk. Ik hoef morgen pas. T weekend hebben we heel de slaapkamer uitgemest, was beetje opslapplaats geworden. Nu hebben we weer ruimte. Eigenlijk wil ik ook nog de kleren kast uitmesten en de woonkamer eens goed opruimen maar zover zijn we niet gekomen. Gister lekker naar het park geweest, kleedje op de grond en lekker in het zonnetje gelegen.

Morgen mag ik weer werken, heb er wel zin in. Mis me werk ook wel als ik tijd zo niet ben geweest. Alleen soms is t zon gedoe, heb volgende week een avonddienst maar mijn vriend heeft net die dag uitje met zn werk en mijn moeder is toevalllig ook die avond niet beschikbaar. Dus nu heb ik geen opvang voor Julie. Moet ik proberen te ruilen, maarja als dat is gelukt natuurlijk weer kijken of kdv ook kan enz. Soms vind ik dat echt heel lastig, ook omdat ik niet graag dingen van anderen wil vragen.
    En daarna is mijn vriend 2 weekenden weg, gelukkig ben ik die 2 weekende vrij, maar nu vraagt collega of ik alsjeblieft 1 dag wil overnemen van haar. Doe ik graag want ze helpt mij ook vaak, maarja normaal is weekend geen probleem als vriend thuis is. Nu meot ik toch weer kijken voor andere opvang enzo.
    En op kdv ben ik vergeten de lijst in de vullen omdat ik op vakantie was en Julie niet daar is geweest. Heb nu gemaild met de dagen dat ik nodig heb, hopelijk vinden ze dat goed dat ik het zo heb gedaan want heb echt opvang nodig. Dat brengt dan wel weer wat stress met zich mee.
    Maarja. Ik ga maar eens iets in huis doen. De was gister al voor groot deel opgevouwen *trots* haha nu de rest nog.

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @me,
    Ja super lief! Leah slaapt het liefst op dr rug in dr eigen bedje. Ook wel prima :) Lastig he dat opvang regelen? Wij hebben hier met de planning rekening te houden met 3 banen en een studie haha.

@podiki,
    Welkom terug! Fijn te horen dat het 'goed' gaat ;)

@lynn,
    Ze gaat 1x per week een dagje. Gelukkig heeft ze niet de hele tijd gehuild maar ze was ook niet super vrolijk. Nog maar even aankijken en anders op zoek naar andere oplossingen :)
    Wij hebben de kinderwagen van mijn ouders gekregen qumes, vrij onbekend. Heb ook alleen nog maar ervaring met de bak en de maxicosi.. sorry!

@kache,
    Bedankt! Denk dat ik het maar gewoon ga proberen! Maar even de dokter bellen zodra mn menstruatie begint :)

Hier,
    Super drukke week voor de boeg maar vrijdag en zaterdag vrij. Overleven overleven. Veder merk ik dat L meer honger heeft. Zo zat ze 2weken geleden nog op 5 a 6x 150, krijgt ze nu met gemak 4x 210 op inclusief 1 papfles s avonds. Misschien dat we s ochtends ook maar wat pap moeten geven. Hapjes (pap) vind ze nog maar gek, dus dat tuft ze uit en trekt er een heel vies gezicht bij haha.

Deel Deze Pagina