@me wauw netjes de derde dag op geboortegewicht! Hier na drie weken ongeveer pas, niet dat de borstvoeding niet op gang kwam want dat was eigenlijk super, ik had wel een heel weeshuis kunnen voeden . Alleen aanleggen was een gepruts, met de kraamhulp leek het zo makkelijk, zij legde de baby goed en hoppa drinken. Maar toen ik alleen was, moest ik uitvogelen wat het beste voor ons zou werken. En nu gaat het gewoon super! Veel plezier met shoppen hè! Wat voor draagdoek gebruik je als ik vragen mag? Ik heb hier een tri cotti en daar heb ik hem in het begin wel eens liggend in gehad alleen dat werkt nu voor geen meter. En als ik hem rechtop wil dragen stoot hij telkens met zn hoofd tegen mn sleutelbeen, ook niet ideaal.. @Lies LM was een flinkerd bij de geboorte, dat had niemand verwacht aangezien ik geen grote buik had en zelf ook best tenger ben. LM woog 4020 en was 52 cm. @Lynn Ik vond rijles ook altijd heel leuk! Je hebt zoveel meer vrijheid met een rijbewijs en met een kleintje is het ideaal. @slapen Ik zou het handig vinden als LM ook boven zou slapen, sowieso met visite en dergelijke. Hij slaapt nu telkens in de box, en als ik hem boven breng gaat hij gewoon niet slapen, dan is hij eerst vrolijk, lekker brabbelen, vervolgens blijft hij huilen tot ik hem weer meeneem naar beneden . En als we bezoek hebben slaapt hij helemaal niet, waardoor hij 's avonds overstuur is. Maar goed, zal vanzelf goed komen. @zwangerschapskilo's 35kilo afgevallen Lynn, wat knap! Ik ben tijdens de zwangerschap 20 kilo aangekomen en was ze volgens mij met 6 weken alweer kwijt. Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan maar al mijn oude kleren zitten zelfs een beetje ruim. Het enige waar ik nog mee zit is een slappe buik, dus die probeer ik nu met 30 day shred weer in model te krijgen. Ik heb tot 12 weken dus helemaal niks gegaan, alles is vanzelf verdwenen. Ik denk dat in mijn geval borstvoeding heel veel heeft geholpen, maar daar heb je natuurlijk niks aan. En verder heb ik eigenlijk nooit af moeten vallen, dus wat dat betreft mag ik helemaal niet klagen. @cb Kleine man woog alweer 6100 gram! En is 63 centimeter lang, ik vind het ook altijd leuk naar het consultatiebureau, ze zijn hier heel aardig en dringen helemaal niks op. En natuurlijk kijken hoeveel LM gegroeid is, daar ben ik altijd zo nieuwsgierig naar. Nu hoeven we pas in mei weer. Nou geniet van het mooie weer! Ik zal even in de tuin bezig.
Trouwens Me, kijk jij naar de curve van het CB of die van Who. Aangezien die van CB op kunstvoeding is gebaseerd en die van Who op borstvoeding. Volgens CB zit LM op +1 en volgens Who precies op de middenlijn..
Sow er wordt al heel wat afgekletst, gezellig! @ Lies, Julie was 3240 gram en 47 cm bij geboorte. Na bevalling dus amper afgevallen want op 3e dag weer op geboortegewicht, tussentijd niet gewogen. Bij 4 maanden (laatste keer dat ik heb gewogen) was ze 5530 gram en 56 cm. Dinsdag, bij 6 maanden dus, ga ik weer wegen. Ben benieuwd. @ Lynn, hoe ging je rijles? Knap dat je hem nu nog gaat halen. Ik heb wel rijbewijs maar rijd nooit. Doe alles juist te voet of met ov. Heb hekel aan autorijden en woon ook in de stad dus goed te doen zo. Ben wel blij als ik de fiets kan gaan gebruiken. Naar werk en kinderdagverblijf ga ik te voet maar met fiets is net wat makkelijker. Mijn zwangerschapskilos zijn er volledig vanaf. Ik was 16 kilo aangekomen. Heb er niks voor hoeven doen om het eraf te krijgen. Heb sinds de bevalling 3 keer gesport haha. En ik eet veel snoep/koek/slecht. Is een wonder want voorheen moest ik toch wel opletten. Zal misschien toch aan de borstvoeding liggen? @ Andela, Ik heb vanaf de eerste voeding Julie steeds zelf aangelegd, ook dus op verloskamers en de nacht in het ziekenhuis. Vervolgens heeft de kraamhulp nog wel tips gegeven maar ging opzich goed. Misschien omdat ik zelf in die wereld werkzaam ben dat het makkelijker ging. Ik heb de bykay denim als draagdoek. En heb nu vorige maand met buik van de maand een rekbare bykay gewonnen maar die gebruik ik niet. (mijn foto staat er nog als je benieuwd bent) Sow wat groeit je kleine goed. Is al zwaarder dan Julie haha. Ik kijk idd naar de curve van WHO. Daar zit Julie wel aan de ondergrens en op cb ietsjes hoger dacht ik. Maar naar verloop van tijd trekt dat weer anders die lijnen ofzo. Ben heel benieuwd dinsdag als ik ga wegen. Ik ben helaas niet geslaagd voor een tas. Maarja komt wel. Wel lekker middagje gehad zo in de stad. Vriend is vanavond weer weg dus ben alleen. (is redelijk vaak maar vind ik niet erg) Hier nog een fototje van Julie net na geboorte ( veel haren, allemaal uitgevallen helaas), en fotootje van nu bijna 6 maanden dus.
@me87, wat een schatje!! Grappig dat een kindje van 6weken (L. nu) groter is dan een kindje van 4 maanden, vraag me af of dat later nog zo zal zijn of niet. Waar gaat je vriend heen? Moet hij werken of is het een leuk uitje? Hier de kilo's nog niet helemaal kwijt denk ik. Over het algemeen pas ik al mijn oude kleding. De enige kleren die ik niet meer paste tijdens mijn zwangerschap waren mijn wat strakkere (spijker)broeken. Ik heb ook maar 1 positiebroek en 1 positiejurk gekocht (en de jurk was meer voor de leuk dan dat het nodig was).
@Me wat een knappe meid, lijkt bijna alsof ze even zwaait haha ! En gek dat LM nu groter is dan Julie met 4 maanden haha. Dat is inderdaad handig dat je zelf al in het wereldje zat. Mooie foto bij de buik van de maand zeg! Die tricotti is ook rekbaar en hoef je verder niet te knopen, wat dat betreft ideaal maar hij is me iets te groot waardoor LM er niet goed in zit. Naar mijn idee moet ik hem nog ondersteunen, dus binnenkort maar even kijken naar iets anders. Slaapt jouw kindje ook rechtop in de doek? Lies heeft je meisje nog last van de prikjes?
@Andela, nee niet echt. De verhoging was snel weg maar ze is nog een beetje onrustig. Net ook een uur gedaan om dr in bed slapend te krijgen. Heb het idee dat ze zichzelf enigszins wakker houd met dr armpjes. Ze is erg bewegelijk en als ze bijna slaapt lijkt het net of ze schrikt en dan begint ze t maaien met haar armen waardoor er af en toe een hand in haar gezicht beland.. Is het normaal dat ze nu nog niet echt een ritme hebben? Hoe gaat/ging dat bij jullie?
@ lies. Dan gaat me vriend gewoon naar vrienden toe. Hij is de enige die samenwoond en dus ook kind geeft. Die andere zitten in heel andere leefwijze op t moment en daar wil hij toch nog wel graag bijhoren. Dus is regelmatig bij hen. Wat mij betreft id dat normaal, geen ritme hebben. Julie gaat nu sinds 3 weken wel rond zelfde tijd naar bed maar verder niet echt ritme. Fijn dat ze niet veel last heeft gehad van prikjes. @ Andela. Julie is heel beweeglijk haha dus daarom dat t net zwaaien lijkt. Nu slaapt ze bijna niet meer in doek maar voorheen heeft ze er heel wat uren slapend in doorgebracht. Rechtop ja voor op me buik. Ik vind die rekbare minder fijn omdat hij idd niet goed om haar sluit. Je knoopt hem al voordat ze erin gaat. Die geweven die ik heb knoop je samen met haar op je. Dan kan je aan alle kanten goed aantrekken. Is echt veel fijner. En rekt dus niks dus blijft ook zo zitten.
He dames, wat wordt er gezellig gekletst! Hier is vl net vertrokken naar zijn werk.. en ik kan nu moeilijk slaap vatten. Bah @me87 wat een schatje!!! En wat heeft ze een leuke outfit aan! knap van je dat je het niet erg vindt dat je vriend vaak bij vrienden is.. hij brengt wel genoeg tijd met de kleine door? @lies fijn dat de verhoging weg is! Hier toendertijd ook nog niet echt een ritme.. verre van dat zelfs. Ik geloof dat het ritme hier pas met 2,5/3 maanden kwam. Maar het ritme verandert ook weer met het wegvallen van een fles of het toevoegen van een groentehapje. Tegenwoordig gaat L wel rond een vaste tijd naar bed (19:00) maar we maken haar dan nog wel wakker voor een laatste fles. L was/is ook erg beweeglijk. We zijn toen L 6 weken is begonnen met inbakeren. Dat heeft heel veel rust gebracht, ze is toen duidelijk beter, vaker en langer gaan slapen. Nadeel van inbakeren is wel dat het op een gegeven moment afgebouwd moet worden.. en dat gaat niet altijd gemakkelijk. Bij L gaat het afbouwen nu geleidelijk en vanzelf. Ze is te sterk geworden voor haar inbakerdoek waardoor ze vaak 'ontsnapt'. @zwangerschapskilos.. jaloers op jullie!!! Achja het gevecht met de kiloos is er een die ik al mijn hele leven voer. Niet dat ik altijd dik ben geweest maar ik kom wel gemakkelijk aan. En ik hou van lekker eten nou.. ga nog maar even proberen wat slaap te pakken
@Lynn Ook al zo'n mooie meid! Heb je nog een beetje kunnen slapen? @Me Lastig is dat hè, onze vrienden zijn ook nog bezig met een studie of andere dingen, in ieder geval hebben ze geen gezinsleventje. Maar ik zou het best moeilijk vinden als mijn vriend vaak weg zou zijn voor zijn eigen plezier.. Misschien dat ik me ook maar moet verdiepen in een niet rekbare doek, dan hangt hij in ieder geval niet meer zo instabiel. Ik vind die doeken vaak alleen zo duur, tweedehands vragen ze soms alsnog de aankoopprijs. @Lies Fijn dat ze er geen last meer van heeft. LM zwaait ook heel erg met zijn armen en schrikt er soms van wakker. Alleen inbakeren is hij al te oud voor en dat afleren leek me niet fijn. Op het CB gaven ze als tip om hem strak met de armpjes onder de lakentjes in te stoppen. Helaas is me dat ook niet gelukt want hij slaapt met z'n armpjes omhoog boven de dekens. Maar misschien dat het bij jou wel werkt. @Ritme Zodra ik denk dat we een ritme hebben, is er wel een sprongetje of regeldag waardoor we ineens een heel ander ritme hebben. Dus nee, geen ritme hier ik zie wel hoe de dag loopt, alleen 's avonds ligt hij vanaf 19:00 in bedje.
Dit is mijn draakje, ik heb m'n vriend er even afgeknipt haha. Ik weet niet of hij het waardeert om op zp te staan.
Als ik beloof actief mee te babbelen, hebben jullie dan nog plek voor een oude, ervaren mama met wat oudere baby? Allerlei andere topics waar ik op zp bij meeschreef zijn zo'n beetje opgedroogd bij gebrek aan activiteit , ben op zoek naar een nieuw plekje om ongegeneerd te kunnen kletsen over baby's . Ik ben 34 jaar en sinds 12-4-2013 trotse mama van dochter N, die nog steeds BV krijgt. Heb nog 2 oudere kinderen van 7 en 5 jaar. Ik werk 20 uur in de week. En momenteel moe en gefrustreerd. N is ziek, vandaag voor eerst in 4 dagen koortsvrij, maar ze is zo onrustig en huilt en miept veel! Ik heb geen idee wat het probleem is en ben er helemaal kriegel van. Ze slaapt ook slecht (we hebben vannacht uren wakker gelegen ze bleef maar huilen) en niks is goed. Ben de hele dag al met haar in de weer, kan haar letterlijk niet eens een minuutje wegleggen/zetten. En zo ken ik haar helemaal niet! Ik wil mijn vrolijke tevreden meisje terug...zucht.
@ Lynn88, nog beetje kunnen slapen uiteindelijk? Vriend brengt wel tijd met kleine door, ik werk namelijk om het weekend en avonden dus dan moet hij er zijn. Erg herkenbaar de strijd met kilos en van lekker eten houden haha. Voor mijn zwangerschao woog ik eindelijk zon beetje mijn streefgewicht, door flink te hardlopen (2 keer per week 10 km)kon ik gewoon eten en viel ik toch af. Ik was bang voor de kilos na de zwangerschap maar gelukkig dus heel erg meegevallen. En wat een mooie meid zeg. Heel leuk. @ Andela, vind het opzich niet lastig dat ze in andere fase zitten. Zijn vrienden van hem en volgens mij zijn hun juist jaloers op ons leventje haha, ik ben ook ouder dan die vriendengroep dus kijken ze naar mijn idee beetje naar me op haha. Ik vind het meestal niet erg dat hij vaak weg is. Maar vind het wel erg saai, en soms heb ik wel zoiets van nou wij zijn er ook nog. Dan vraag ik ook wel of hij thuis wil blijven of niet de nacht weg blijft ofzo. Hier ook met die regeldagen of sprongen. Voor ik ging werken hadden we mooi ritme. 6 voedingen, sliep door, maar dat is alweer over haha. Draagdoeken vragen ze idd veel voor. Ik heb 2e hands gekocht bij mensen die het als kraamcadeau hadden gekregen. Ze vroegen er idd de prijs voor die hij nieuw was. Ik heb heel brutaal heel weinig geboden en toen zijn we daar tussenin gaan zitten haha. Die geweven kan ook op de rug en de rekbare niet. En een knappe man heb je hoor. Hij kijkt zo wijs haha. @ Kache, Welkom. Is alleen maar leuk een mama met meer ervaring. Heb je je andere kinderen lang borstvoeding gegeven? Vervelend dat N zo ziek is geweest. Ik heb hier een regeldag denk ik, over paar dagen is ze 6 maanden dus volgens het boekje kan dat goed haha. Ze wil niet echt slapen, vooral veel drinken en bij mij zitten. In box is t wat mopperen en in bed dus ook. Nouja ben toch lekker vrij. Morgennacht mag ik weer gaan werken. Wij hebben eergister een vakantie geboekt. Eind mei gaan we naar Turkije. Wilde eigenlijk geen Turkije maar als we onze eisen naast elkaar zetten kwamen we toch vooral daar op uit. Dus toch maar geboekt. Ben benieuwd hoe dat gaat met de kleine meid. Heb er nu toch wel steeds meer zin in.
@Me Een wijsneus is het zeker! Wel fijn dat je vriend in ieder geval rekening met jullie houdt, onze vrienden zitten echt op een heel ander niveau. Tijdens de zwangerschap was iedereen heel enthousiast en nu LM er is is er nog maar een handjevol mensen over.. Misschien moet ik die tactiek ook even toepassen met de draagdoek haha. Ik vind het toch handig ook voor kleine stukjes, hoef je niet die complete kinderwagen mee te zeulen. Fijn dat je vandaag vrij bent heb je nog kunnen genieten van het weer? Of lukte dat niet met de regeldag? Wat heerlijk dat jullie een vakantie hebben geboekt, wij zijn zelf nog nooit in Turkije geweest. Maar van ervaringen van anderen hoor ik altijd heel positieve verhalen. Gaan jullie naar een toeristisch gebied? @Kache Natuurlijk! Gezellig hoor. Hoe is het met N nu? Heb je de dag nog een beetje goed doorgebracht? Zit er niet toevallig rond de 11 maanden een sprongetje? Hier: vandaag een taart gemaakt, ik vier morgen mijn verjaardag. Maar heb er eerlijk gezegd niet zoveel zin in dit jaar. En even de tuin een beetje opgeknapt, het wordt morgen heerlijk weer dus we kunnen buiten zitten. Ik heb ook wel eens meters sneeuw op mijn verjaardag gehad haha. Maart roert zijn staart hè. Nou meiden fijne avond!
@ Me: mijn oudste heeft 10 wkn BV gehad, maar mijn oudste dochter heb ik uiteindelijk (tot mijn eigen verbazing ) 22 maanden BV gegeven. Ben dus eigenlijk wel een BV junkie ha ha. Ga bij N in ieder geval voor de 2 jaar, maar zal wel zien wanneer het gevoel 'nu is het klaar' me overvalt of hoelang N het zelf wil. En herkenbaar, N heeft ook een (kort) tijdje doorgeslapen (kan het me al nauwelijks meer herinneren) en toen ik ging werken was dat snel voorbij. N moest echt zo mama-tanken , inhalen wat ze gemist had overdag. Sindsdien ben ik blij als ze in de nacht 3 uur achter elkaar slaapt . Rond de 6 maanden heeft ze ook een periode van circa 3 weken gehad waarin ze vooral in de nacht veel aandacht nodig had, altijd fijn die sprongetjes...ahum . En leuk, vakantie geboekt! Wij hebben inmiddels zoveel eisen en zitten vast aan de schoolvakanties, dat wij al begin januari hebben geboekt. Wij gaan naar een camping in frankrijk, in stacaravan, speeltuin en zwembad zijn errug belangrijk voor de 2 oudsten . Ben aan het duimen dat N tegen die tijd nog niet zal lopen, want anders krijgen we echt onze handen vol ... @ Andela: alvast gefeliciteerd! Je zult wel niet vaak buiten kunnen zitten met jouw verjaardag, hopelijk heerlijk genieten van het stralende weer. Lastig he, als vrienden/kennissen om je heen bezig zijn met andere dingen. Toen ik zwanger was van mijn oudste was ik ook de 'eerste'. Ik kende echt niemand anders met kinderen en ben ook nog een tijdje de enige geweest. Daar is mijn forumverslaving ontstaan , ik wilde zo graag vertellen en delen, maar vriendinnen zaten niet echt te wachten op al mijn verhalen over luiers, flesjes en slaapjes, ha ha! En tja, N in een sprongetje? Zou best kunnen, ik roep wel eens grappend (maar met een kern van waarheid ) dat N vanaf 4 maanden bezig is met 1 lange sprong. Maar dan heb ik vooral over de nachten, ze meldt zich nog steeds regelmatig. Overdag gaat het meestal best goed met haar en is ze niet vaak 'plakkerig'. Ze heeft ook veel afleiding van grote broer en zus en nu ze kan kruipen is er een hele wereld om te ontdekken (moet er vaak achteraan rennen ). Nee, ik hoop echt dat het nasleep van ziek zijn was. En ik moet zeggen dat ze na een 2e keer slapen in de middag een beetje meer zichzelf was. Hoe schiet het een beetje op met ontzwangeren bij jullie? Officieel zou ik allang klaar moeten zijn , maar ben helaas nog steeds niet van bekkeninstabiliteit af . Ben al een tijdje bezig met fysio en zit wel wat verbetering in, maar vandaag, na die dramanacht met huilende zware baby (10,5 kg al!), erg veel last gehad. Bah! Morgen eigenlijk een drukke dag, kinderen moeten naar zwemles, wekelijkse boodschappen en schoonouders komen een handje helpen om de schuur uit te mesten. Hoop dat bekken het een beetje trekt...
@andela, wat een schatje! Die ogen, prachtig! En gefeliciteerd! Hoe oud ben je geworden (of heb ik niet goed genoeg opgelet met het lezen? ) @kache, welkom! Leuk een wat meer ervaren mama, voor al onze vragen en problemen Hoe gaat het nu met n? Ontzwangeren, wat is dat precies? Echt vervelend die BI! Die is gelukkig tijdens mijn zwangerschap al minder geworden toen ik totale rust ging houden.. @me, oh lekker turkije! Ik kan niet wachten tot wij ook weer op vakantie kunnen. We gaan dit jaar maar even niet.. Ik vind haar net iets te jong voor een echte strandvakantie. Dus misschien ergens iets in eigen land Hier gaat het wel oke opzich. L. doet het prima. Heb zelf nu sinds enkele dagen weer mijn menstruatie, goh wat valt dat zwaar zo de eerste keer! Beetje jammer..
@ Andela, we gaan naar Side dus is wel toeristisch. Maar nog beetje buiten het seizoen. Fijne verjaardag. Snap dat je niet zo'n zin heb om te vieren. Ik was hoogzwanger toen ik jarig was dus dan ben je ook wat meer met andere dingen bezig. @ kache, ook leuk een camping. Als Julie ouder is is dat ook het idee maar nu heeft ze nog niks op een camping en ik ook niet haha. Ontzwangeren was hier al vrij snel. Heb serieus nergens last van. Maar tijdens zwangerschap ook nergens last van gehad. Heb ook tot 30 weken gesport. En met 40 weken fietste ik nog naar de Vk praktijk. Toen dacht ik wel dit is niet zo'n goed idee meer haha. @ lies. Oooh fijn ja menstruatie. Hier gelukkig nog geen last van gehad haha. Sow ik lig op de bank ff. Mag zo nachtdienst in. Wel fijn dat klok wordt verzet. Hoef ik ipv 9 uur maar 8 uur te werken haha. Normaal vind ik juist fijn om nachten te werken. Lekker slapen overdag. Maar denk dat t nu zwaar is met Julie die alleen bij mij wil drinken. We zullen het gaan zien. Gelukkig nu maar 2 nachtjes.
Ha dames! Heeerlijk weer he?! @andela.. wat heb jij een leuk mannetje zeg! Heb de foto nog maar niet aan L laten zien.. weet zeker dat ze dan z'n telefoonnummer wil Gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van het mooie weer! @kache welkom! Leuk, een mama met wat meer ervaring! Kun je ons mooi voorzien van tips En jij kan natuurlijk je ei kwijt bij ons Vervelend dat N zo ziek is geweest en dat ze nog zo onrustig is.. maarja.. 4 dagen koorts is natuurlijk niet niks, zeker niet voor zo'n kleintje. Hoop dat je snel weer je oude meissie terug hebt! Vervelend dat je zo'n last heb van je bekken. Van 'ontzwangeren' heb ik zelf niet echt last. Tijdens mijn zwangerschap ook geen klachten gehad, dus dat scheelt wel natuurlijk. Heb nog wel last van m'n hormonen.. Kleine baby's grote zorg weleens gezien op tv? Ik huil tranen met tuiten tegenwoordig tijdens het kijken @lies kan me mijn eerste menstruatie na de bevalling nog herinneren .. wat een bloedbad was dat zeg en die buikpijn pffff.. maargoed, wel fijn om te weten dat alles weer gewoon werkt zeg maar.. Eigenlijk prachtig mooi hoe je lichaam dan weer het ritme oppakt.. @me87 leuk naar Turkije! Wel spannend met zo'n kleintje in het vliegtuig. Wij gaan in september naar de camping in Italië. Met de auto.. L is dan 10 maanden, ben benieuwd hoe het zal zijn! @hier pfff lastige dagen. L slaapt nog wel redelijk veel overdag, maar als ze wakker is.. man wat is het dan een energievretertje als ik even naar het toilet moet en haar alleen laat liggen is het één groot drama. Ze begint eigenlijk meteen te mekkeren als ik uit beeld ben en dat zorgt ervoor dat ik alles gehaast ga doen en me echt totaal niet kan ontspannen en vrij gestresst ben. En ook heeft ze nu de grap om te gaan mekkeren in de wandelwagen gisteren de hele supermarkt bij elkaar gekrijst.. Hoop dat het een fase is
@me87 bijna tegelijk gepost.. Hoe drinkt Julie als jij nachtdienst hebt? Lijkt me wel lastig.. Lekker dus voor jou dat de klok vooruit gaat Werk ze!
Dankjulliewel voor de felicitaties! Ik ben 24 jaar geworden. @Kache Is de schuur weer lekker opgeruimd? En zit N al weer wat beter in haar vel? @Lies Precies 1 jaar geleden had ik mijn laatste menstruatie, en ik moet zeggen ik mis het echt niet!! Is het heftiger dan eerst? @Me Ooh heerlijk! En gaan jullie naar zo'n zwemparadijs? Ik kan me voorstellen dat als je hoogzwanger bent je met je hoofd heel ergens anders zit.. @Lynn hahah! Dankjewel! Hopelijk is dat krijsen in de supermarkt een fase ja! Ik heb altijd zo'n speeldingetje aan een hanger aan de kinderwagen dan is hij in ieder geval even afgeleid. En LM heeft er een handje van om zodra we in een winkel zijn te huilen en als we buiten zijn is hij weer stil haha, mafkees. Soms is even plassen hier ook een opgave, ik zet altijd de muziekmobiel aan dan snel plassen ontbijt maken rennen rennen rennen en dan ben ik op tijd weer terug voordat hij het zat is haha. Ontzwangeren: Ik merk soms dat er nog best wat hormonen door mijn lijf gieren, ik ben prikkelbaar en sneller geïrriteerd. Lichamelijk voel ik me wel weer beter. Maar ik denk dat ik nooit helemaal de oude zal worden haha. Kleine baby's grote zorgen volg ik ook altijd, ik ben benieuwd naar dat kleine mannetje van die tweeling! Hier: Ik lig lekker languit op de bank. Was wel een gezellig dagje we hebben heerlijk buiten kunnen zitten alleen was LM vanmiddag helemaal overstuur. Mijn vriend was hem in bed aan het doen en toen is de visite naar boven gegaan, LM vond dat hartstikke interessant en die wilde niet meer slapen waardoor hij oververmoeid was en chagrijnig. Toen de visite weg was was hij weer blij en nu ligt hij knock out in z'n bedje. Grapje hij is zojuist wakker geworden. Me, werkse vannacht en andere meiden fijne avond!