Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @podiki leuk wat van je te lezen! Hoe heeft je man uiteindelijk gereageerd op het blijde nieuws? Of had je dat al een keer verteld (ben het ff kwijt, sorry! :))

@me87 klinkt lastig met het kinderdagverblijf! Hoe werkt dat normaal gesproken? Geef je per week door wanneer je haar brengt ofzo?

Ik merk ook dat het regelen van opvang soms lastig is hoor. En dan heb ik nog het geluk dat mijn moeder heel vaak kan en wil. Maar door dingen wat verder vooraf te plannen lukt het ons nu altijd wel vrij aardig om de planning wat betreft oppas, fysio bezoekjes en cb bezoekjes rond te krijgen. ;)

@Lies.. pff drukke week dus? Leah zal ook wel bijna toe zijn aan haar eerste hapjes toch? Of wil je daar nog even mee wachten?

@hier dank jullie voor alle tips omtrent de kinderwagen :D We hebben de daad bij het woord gevoegd en een nieuwe aangeschaft. Zaterdag bedacht dat we dat wilden, zondag bleek de babydump open te zijn, dus even gaan kijken.. en tadaaaa daar stond nog een laatste showmodel afgeprijsd.. die was gewoon voor ons bestemd :D Wel weer een rib uit ons lijf (400 euro alsnog :$) maar ik geloof echt dat dit voor L beter is. Het is ook een combi dus voor een eventueel volgend kindje ook nog prima te gebruiken. Onze oude gaan we verkopen. Is maar 7 maanden gebruikt dus levert denk ik nog wel wat op. Dan valt het qua kosten hopelijk uiteindelijk alsnog mee.

Ik vind het trouwens sowieso tot nog toe erg meevallen hoeveel geld we uitgeven aan L. Ik had vooraf verwacht dat het meer zou zijn. Misschien valt het weer tegen als ze ouder wordt :p

2. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Jeetje wat kletsen jullie veel zeg!! Lees alles op mob maar als k wil reageren ben k alweer vergeten wie wat zei.. Morgen ff uitgebreid op de computer reageren

Las iets over dingen doen zonder kind.. Doen wij ook niet hoor.. Voelt raar..

Moederfiets.. Ik had een fiets gezien met 2 stoeltjes achterop leek me niet handig.. Nu aan t kijken naar een bakfiets maar k twijfel.. Woon in t centrum is druk pff maar er passsen wel boodschappen in enz en kunnen maxi cosi's en een buggy in..... Pff moeilijk

Mn babys doen mee met baby vd maand:D trotse moeder..

Doen jullie kindjes ook mee? Zo niet willen jullie dan op jason en joëlle stemmen?:D

3. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Me, wat heftig voor je vader dat zijn relatie kapot gegaan is terwijl hij ziek is..
    En wat lief dat je vriend Julie ook mistte, vaak zijn mannen daar heel nuchter in haha. Mijn man is wat dat betreft heel anders dan andere mannen, hij zou echt niet een avond weg willen gaan en Lucas wegbrengen. :p
    Wat gaaf dat Julie zo genoot van het korte ritje! Kan ze al goed zitten?

@Lies Hm het gaat redelijk.. niet meer zo erg als eerst, dus duimen dat we de goede kant op gaan! :p
    Was het de eerste keer dat jullie zijn gaan zwemmen? Ze zijn echt kapot na een klein half uurtje hè! Wij willen ook binnenkort gaan zwemmen dus ben aan het kijken wat aan te schaffen.
    Mooi dat de nachten weer beter gaan!

@Kache Wat sneu voor C maar ook voor jou zwaar, kan me voorstellen dat je de andere kindjes niet bij het prikken wilt hebben, maar dat vergt natuurlijk ook weer organisatie qua oppas.
    Zijn de kindjes een beetje bijgekomen van de prikkels? En hoe gaat het met je pms gevoel?

@Lynn Hij is vandaag 22 weken :D, vandaag ging het wel weer iets eter gelukkig, ik denk dat het een nasleep is of dat hij wat rotdagen had.. geen idee. Fijn dat je het lekkageprobleem hebt opgelost!
    Je hebt al een nieuwe kinderwagen gescoord dus aan mijn advies heb je niks meer! :p

Ik had ook verwacht dat een baby meer zou kosten maar het valt mij ook reuze mee haha! Mijn moeder zei al, wacht maar tot ze naar school gaan. :p

@Podiki hoe was je echo? Heb je 1 beebje in je buik? :p

@Me Wat zoutoplossing of borstvoeding in haar neusje druppelen voor het voeden? Dan vliegen de snotjes eruit :p

Wat heerlijk dat jullie naar het park zijn geweest, lijkt me zo gezellig lekker op een kleedje met je gezinnetje. Wat een gedoe met het kinderdagverblijf joh, is het nog gelukt opvang te regelen?

@Sammy lastig joh een fiets voor twee kleintjes, ik heb trouwens nog nooit een fiets gezien met twee zitjes achterop haha even googlen zo! Ik had ze al gezien bij baby van de maand en even gestemd op je knapperds!

@Hier, gisteren bezig geweest voor vaderdagkado, ik zal zo het resultaat posten. :)
    Verder niks bijzonders Lucas rolt meteen om zodra ik hem op z'n buikje leg, zo grappig.
    En we mogen bijna beginnen met hapjes! Alleen heb ik geen flauw idee hoe ik het moet aanpakken..
    Doe ik hem in zijn eetstoel? Hij kan namelijk wel zitten maar niet zelfstandig.. Ga ik zijn eten pureren of stukjes geven, wat ga ik geven.. Hoe zijn jullie begonnen?

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @lynn,
    Lekker een nieuwe wagen! En heel fijn dat je hem nog kan gebruiken bij een volgende..
    Eerste hapjes, ja als ze wil mag ze het van mij wel. Ze vind het alleen nog zo gek van een lepel eten. We hebben haar wat lepeltjes pap gegeven en daar trekt ze zo'n vies gezicht bij haha. Misschien dat het anders is bij groente omdat dat toch een andere smaak is en dat niet 'bij de fles' hoort ofzo..

Morgen echo van de heupjes! Ben benieuwd.. Ga ook even met een vriendin langs het cb, haar baby krijgt de eerste prikjes en ze wil niet alleen haha. Kan ik hopelijk leah wegen en meten!

5. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16

Dit hebben we gemaakt.

6. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag

SUPER LEUK ZEG!!! je hebt me op een idee gebracht hihihihi..

7. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Hihi ik ben er zelf ook blij mee, ik heb het af laten drukken op een broodtrommel hihi, op pinterest hadden ze zulke leuke ideeën! Ik vind die laatste foto vooral geweldig :D

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Leuk andela!!

9. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Dankjewel! Hoe was de echo??

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    We moeten vanmiddag! Dankje voor vragen! Heel lief. Ik houd jullie op de hoogte, weet niet eens of we meteen de uitslag krijgen

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @andela ben heel nieuwsgierig naar je cadeau, maar krijg je foto (ik geloof als enige hier :p) niet geopend! :( Op mijn telefoon krijg ik een wit scherm als ik op de link klik en op de laptop een zwart scherm :p

Leuk dat je met de hapjes gaat beginnen. Hier zijn we destijds begonnen met groenten. En dan de pure smaken, dus alleen groente en nog geen rijst of aardappel ofzo er doorheen. En inderdaad gepureerd. In het begin zette ik L nog in haar wipstoel, maar toen ze wat groter werd in de kinderstoel. Ik ben begonnen met het geven van een hapje in de middag ipv gelijk in de avond, mocht L er dan (allergisch) op reageren dan was dat in ieder geval niet snachts. Ik gaf één smaak 2 of 3 dagen achter elkaar. Toen het met groente goed ging ben ik dat gaan verplaatsen naar de avond en gaf ik overdag fruit. Later dingen aan de groentehapjes toe gaan voegen zoals aardappel, rijst en vlees.

Je kunt ook meteen beginnen met stukjes (Rapley). Maar dat vond ik zelf een beetje eng dus heb dat niet gedaan.

@Lies hoe is de echo gegaan? Vies gezicht kan ook komen door het lepeltje he.. watvoor lepeltje gebruik je?

@Sammy.. wow 2 stoeltjes achterop.. ben benieuwd hoe dat er uit ziet haha :p Stoeltjes achterop zou ik zelf nooit voor kiezen als ze nog erg klein zijn.. . In jouw geval zou ik denk ik voor een bakfiets gaan.

Ik ga op jason en joëlle stemmen :D

@hier vandaag lekker vrij.. Wel een beetje ziekjes helaas. Voel me al vanaf zaterdag af en aan niet zo heel lekker. Lijkt wel op een verkoudheid die maar niet echt wil doorkomen. En heb volgens mij ook een schimmelinfectie down under :) Heb dat echt nog nooit gehad.. wat kan ik daar het beste aan doen?

Met L gaat alles oke. Alleen is stukjes eten sinds dit weekend niet meer hip :p Brood gaat er nog wel in, maar de groentehap moeten we echt weer pureren anders eet ze het niet.. Dus dat doen we dan maar. Volgende week ofzo maar weer een keer stukjes proberen.. kijken of madam het dan weer wel wilt.

Ook heeft ze tijdens haar badje het spetteren ontdekt :$ Ik deed haar altijd op haar kamertje in bad, maar dat kan nu niet meer.. werkelijk de hele vloer was nat na een badsessie :p Ik zet nu haar badje in ons eigen grote-mensen bad en zo doe ik haar nu in bad. Vind het wel lastiger, want ze kan nog niet zelfstandig zitten dus moet haar wel vasthouden, maar dat is best onhandig nu het badje zo'n stuk lager staat (stond eerst op een standaard) Onze badkamer is niet groot genoeg om het badje met standaard en al in de badkamer te zetten. Hoe doen/deden jullie dat nu de kindjes groter en zwaarder worden?

12. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Oh Andela ik heb een manier ontdekt om je foto te zien (openen in Internet Explorer ipv Firefox ;)) en wat leuk zeg!!!!

Zou het idee haast willen stelen van je haha maar vrees dat L het papier meteen op wil eten :-D

Ik heb voor vl bij vistaprint een shirt laten maken met daarop twee foto's van L en daar onder de tekst: "I make cute babies"

Oh en een boek over het WK haha

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @lynn, dat is ook een leuk idee! haha.
    De echo ging prima. Mevrouw vond het allemaal maar gezellig dus dat was een zorg minder. Na het weekend kunnen we de ha bellen voor de uitslag maar de ecoscopiste zei dat de getalletjes goed waren. Maar de radioloog moet er nog naar kijken. Zal wel loslopen dus.
    We gebruiken gewone plastic lepeltjes. We hebben ons er nog niet echt in verdiept.. Iemand tips?

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lynn: wat fijn dat de lekkage geregeld wordt via verzekering van de buren! Hopelijk snel afgehandeld en is het snel opgelost.

Veel plezier met je nieuwe wagen! Ik ben het moment dat ik de kosten van kind vind meevallen allang voorbij :p. Kost toch flink, vind ik hoor, zeker als ze ouder worden. Schoenen (4 paar per jaar per lopend kind?) en jassen, kleding, zwemkleding, sportkleding. Nu is mijn oudste dochter het afgelopen half jaar op 5 kinderfeestjes geweest, telkens maar weer cadeautjes kopen ;), zelf kinderfeestje bekostigen, ouderbijdrage school, fietsen kopen, zwemlessen (en straks ook nog contributie sportclub?)... En entreeprijzen als je eens ergens heen gaat. Een middagje zwembad kost ons 18 euro ;). Maar goed, ben zelf aan 3 kids begonnen, dus ik moet niet zeuren ;).

Als je echt schimmelinfectie hebt, zou ik even bellen met huisarts, volgens mij duurt het erg lang zonder medicatie (ik vond het zelf zo erg branden en jeuken dat ik naar HAP ben geweest!!).

Ik heb zo'n stoeltje met zuignapjes dat ik in het grote bad kan zetten. C en E hebben daar ingezeten (vanaf maandje of 7-8), maar N vond het vreselijk, dus ik heb haar gewoon in het grote bad gezet en vastgehouden (we hebben wel een antislip mat op de bodem liggen). En dan maar heel kort ;), want was idd erg onhandig. Nu ze zelf goed kan zitten en kruipen kan ik haar gewoon loslaten en zelf laten spelen. Ik zit er dan naast op een krukje.

@ Podiki: ja, is zwaar he, als je druk bent en dan ook nog moe en niet fit (bleh, misselijkheid zo'n rotkwaaltje!) door zwangerschap. Fijn dat het voorspoedig lijkt te gaan, hopelijk inmiddels een goede echo gehad? (normaal dat zo vroeg is in Spanje?)

@ Me: aah, wat sneu dat Julie zo uit haar hummetje is. Kan goed zijn dat ze last heeft van doorkomende tandjes en verkoudheid, dat is ook nooit fijn. Volgens mij vinden alle baby's het erg als je hun neusje poetst, tenminste die van mij wel ;). Maar ja, het moet, he? Mijn belangrijkste tip tegen verstopte neus: paar druppels (verse) moedermelk in de neusgaatjes, dat werkt echt goed! Ik probeerde dat bij iedere voeding te doen.

Bah, wat een gedoe met opvang. Lastig is dat he, zeker als je onregelmatige diensten hebt. Wij zitten ook vaak te overleggen, wie wat wanneer wie gaat halen, brengen, opvangen :p. Hopelijk lukt het met regelen!

@ Lies: afspraak voor mirena hoef je niet te wachten tot menstruatie hoor, tenminste... Ik heb eerst zelf de mirena (met recept van huisarts) moeten ophalen bij apotheek en daarna een nieuwe afspraak moeten maken om hem te plaatsen.

Hoe was de echo van de heupjes? Ik duim, helemaal goed!

@ Andela: ik heb eigenlijk de kinderen altijd met ondersteuning (opgerolde handdoek bijvoorbeeld indien nodig) in kinderstoel gezet om bijvoeding te eten. Voor die korte tijd leek het me wel te overzien ;). Deed het in begin ook wel eens in wippertje, maar die is lastig schoonmaken meestal.
    Ik heb bij C gewoon prutjes gedaan (vers en potjes afgewisseld) en na de eerste paar keer ging hij eten en steeds wat meer. Gaf wel veel troep en ik heb heel lang nog moeten voeren (en dus zelf meestal lauw-koud avondeten ;), omdat hij hongerrrrrr had en ongeduldig was).
    Bij E en N heb ik Rapley (stukken) gedaan. E at niets en met 8 maanden ben ik haar toch prutjes gaan geven, die ze wel at. Blijkbaar vond ze die stukken maar niets? En vanaf 11 maanden wilde ze het helemaal zelf doen met lepeltje, gaf veeeeeeeeel troep, maar ja. Ze werd driftig als ik haar probeerde te voeren, ha ha.
    N is de enige die echt iets van Rapley gemaakt heeft :D (maar ook pas na 8 maanden!) en het grote voordeel vond ik dat ik zelf rustig kon eten, zij vermaakte zich dan met wat stukjes die ik op blad van kinderstoel legde. Gaf ook aanzienlijk minder troep (grote stukken ruimen makkelijker op...) en qua 'koken' minder werk. Ik merk nu wel dat ze minder getraind is in het afhappen van een lepeltje ;), maar ja.
    Ik zou zeggen... doe wat bij je past! Al mijn kinderen eten uitstekend, dus daar merk ik geen verschil in.

Wow, wat een stoer vaderdagcadeau!! Leuk hoor!

15. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ hier: voel me nog steeds een beetje bleh :(. Misselijk met vlagen, wisselend buikpijn en drukkend zwaar gevoel van onderen, opgeblazen, moe en hoofdpijn. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Ik heb eenmalig een beetje bloed verloren, een 'menstruatie'? Maar ja, dan zouden de klachten (als het pms is) moeten verdwijnen?
    Ik functioneer wel, geen koorts of verhoging, dus echt ziek is het ook weer niet ;). Pffff. Ik wacht maar af dus.

N is weer begonnen met spoken in de nacht. Nou ja, echt spoken valt wel mee, maar ze is van 1 naar 3 nachtvoedingen gegaan en soms is het in avond moeilijk in slaap komen. Ik ben bang dat de volgende sprong weer begonnen is ;). Ik heb ook tandje nr 7 ontdekt en misschien zit tandje nr 8 ook nog te wringen? Ze eet verder wel goed en kan goed spelen (lees: alles uithalen en opentrekken wat niet mag ;) en oh, die ondeugende toet!! Ze weet verdomd goed dat het niet mag!).

Zit er over te denken om met haar naar kapper te gaan, haartjes beginnen in ogen te hangen, maar ik vind een staartje nu ook zo gek. En speldjes... tja, die blijven niet zitten is mijn ervaring op deze leeftijd ;). Dus ik dacht, misschien een beetje model in laten knippen en dan als het echt langer wordt kan ik altijd nog met staartje beginnen?

16. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies fijn dat de echo goed ging! Leah vond het scherm waarop alles te zien was zeker wel interessant? L destijds in ieder geval wel:) Sorry ben het alweer kwijt maar waarom moest de echo worden gemaakt?

@Kache ja misschien wel goed idee om even de ha te bellen (doe ik nooit zo snel voor mezelf :)) vooralsnog is het niet ondragelijk maar je kan er maar beter op tijd bij zijn ;)

Heb het alleen niet zo op mijn huisarts.. ik heb haar sinds kort. De laatste keer dat ik daar geweest ben bleek ik bloedarmoede en ijzertekort te hebben en zei ze dat ik voeding moest eten waar veel ijzer in zat en (nu komt het..) dat ik maar even moest googelen:)$) welke voedingsmiddelen dat dan zijn;) moet eigenlijk op zoek naar een nieuwe ha.. voel me niet zo prettig bij haar.

Vervelend Kache dat je je nog niet zo lekker voelt! Hopelijk gaat het snel over. Trek je het een beetje in combi met de gebroken nachten?

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ze voelde bij het cb wat 'weerstand' bij de heupjes, ze heeft ook nog even in stuit gelegen dus ze wilde even een echo maken. Na het weekend uitslag maar ze zei dat het er goed uit zag :)

@Lynn, vervelend van de ha! Zo heb ik er ooit ook een gehad die vroeg "wat denk je er zelf van?", eh.. jij hebt er voor geleerd, ik niet daarom kom ik hier! Je moet je natuurlijk wel prettig voelen bij je ha.

@kache, Hmm gek. Bij mij zei het zkh dat ik moest bellen op de eerste dag van mijn menstruatie.. Laat hem zetten bij de gyn. maar ga ze dan wel even bellen binnenkort of het niet gewoon nu al kan. Ben als de dood voor een nieuwe zwangerschap haha. Vervelend dat niet lekker zijn! Ben je niet stiekem zwanger? Ik heb er ook al een paar dagen last van.. Hopelijk voel je je snel beter!
    Het is misschien het meest practisch om toch even langs de kapper te gaan. Gedoe met haarbandjes etc.

Hier,
    Morgen gigantisch lange dag, hopelijk vanavond optijd slapen en dan een goede nachtrust pakken. L was vannacht om 4:45 wakker, hoop niet dat ze dat vannacht weer doet.. Gelukkig ging ze om half 6 wel slapen maar ik heb mooi wakker gelegen tot half 8 :/

18. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

30 mrt 2011
    3.922
    1
    38
    den haag
    Niet helemaal geworden als ik had gedacht maar oke haha heb je idee gestolen sorry!!!!:):) babys wilde niet mee werken

19. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Ahhh Sammy wat lief!!

Waarom vind je het niet goed gelukt? Ik vind ze super mooi hoor!:)

20. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    @Lynn Ik ben nog steeds aan het dubben bleh, denk dat ik hem wel in de kinderstoel kan zetten. Hij kan prima zitten, alleen wel met ondersteuning en de wipstoel vind ik best eng met verslikken. En dan nog rapley of gepureerd.... Haha Borstvoeding is gewoon lekker makkelijk, geen poespas, altijd bij de hand. En nu die stomme hapjes, ik zie er gewoon een beetje tegen op. Maar ik vind het ook weer leuk om hem iets nieuws te zien doen..

Heh vervelend! Ik heb in mijn zwangerschap een schimmelinfectie gehad (dankzij antibiotica..) , ik werd gillend gek van de jeuk.
    Toen kreeg ik van die eitjes gyno dactarin. Elke dag moet je 1 zo'n ei inbrengen, drie dagen lang en dan is het over. Je hebt het ook in een tube gel volgens mij. Ik zou ff bellen met je HA, lucht echt op!

Hier ook een spetteraar, wij badderen altijd op de eettafel, en dan is de hele eetkamer nat. Wij hebben geen vloer die 'kapot' kan, dus ik heb er niet veel moeite mee, even dweilen en klaar.
    Als ik minder zin in een nat pak + huis heb geef ik hem een hydrofiel doekje daar gaat hij dan op sabbelen haha.
    Of samen douchen doen we ook wel eens, op een krukje op schoot. Maar net wat het beste uit komt haha.

Heb je nog een beetje genoten van je vrije dag? Ondanks dat je je niet fit voelt.
    Leuk vaderdagkado trouwens!! Hier werden de letters ook opgegeten haha, aan het einde zat alles onder de kwijl.

@Lies fijn dat het voor nu goed leek! Plastic lepeltjes zijn inderdaad goed en het liefst zo plat mogelijk, dat hapt het minst 'vreemd' voor die kleintjes. Geef je het papje met een lepel?

@Kache Bedankt voor je ervaringen! Ik had hierboven al getypt dat ik gewoon een ontzettende muts en twijfelkont ben haha..
    Hoe gaat het verder met je? En met C?
    Zit je al beter in je vel?

Ah grapje ik zie de tweede post al :p
    Vervelend dat N weer voor de nachtvoedingen komt, trekt dat ook zwaar aan je?
    Wat schattig naar de kapper. Knippen ze dan de plukjes voor het gezichtje weg? Heeft N stijl haar?

@Sammy Aaaaah wat een leuke foto! Superleuk gelukt! Die koppies zijn echt om te smelten zo lief! Je man zal er vast superblij me zijn

Deel Deze Pagina