Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Haha heerlijk papa's die hun kindjes aankleden! Staat haar goed hoor! En dat groene toetje ook, superlief! En wat een eigenwijze blik haha. Geen idee wanneer ze aardappel mag, valt volgens mij best zwaar op het maagje..

Hopelijk voelt ze zich snel wat beter dan!

Welke series kijk jij? Ik ben nog op zoek naar leuke series. :D

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    awh dankje!
    Wat betreft aardappelen lees ik verschillende dingen. Naja ok wacht denk nog heel even en anders is het puur alleen om de courgette wat dikker te maken.

series, wat voor genre vind je leuk??

3. Andela

Andela Actief lid

21 mrt 2014
    379
    0
    16
    Ja ik las ook al zodra ze groeten en fruit mogen, mogen ze aardappel.. Alleen raak ik zelf ook altijd zo vol van aardappel, misschien kan je wat rijstebloem door de courgette doen?

Uhm.. heel breed op zich, gevangenisseries a la prison break, orange is the new black. Maar ook the vampire diaries vind ik heel leuk! Daar ben ik gisteren dus mee begonnen. :D

4. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    ok even snel wat aanradertjes
    -sherlock
    -Hannibal
    -the wire
    -dexter
    dat zijn denk ik de beste series die ik de afgelopen tijd heb gezien
    the blacklist is ook wel leuk, beetje voorspelbaar. Verder kijk ik nog wat laffe vrouwenseries ;)

slim van de rijstebloem, nog helemaal niet aan gedacht!

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Andela de avonden zijn deze week goed gegaan hoor, maar deze week waren we weer met z'n 2-en. M'n vriend draait ploegendienst, dus om-en-om. Volgende heeft ie weer de avond en sta ik er weer alleen voor ;) Wat een supermooie foto van Lucas.. leuk slabbetje ook! Fijn dat het goed gaat met de rapley!

Heb je je bloed al laten testen ? (ben het trouwens eens met Lies.. gezondheid is niet echt bepaald iets waar je op moet bezuinigen denk ik ;))

@Lies aardappel mag ze al hoor! Maar zou het wel alleen combineren die ze al een keer 'los' heeft gehad. Super lieve foto! Hier ook veel ervaring met rare kleding combinaties.. zelfs als ik alles voor 'm klaar leg gaat het niet altijd even goed .. heeft ze bijv nog haar pyjamabroek aan ofzo ;)

Series kan ik jullie niet mee helpen! Weinig tijd voor en het genre waar jullie het over hebben kijk ik sowieso niet. Ben meer van de comedy's en vrouwenseries a la sex in the city. Lekker kort en hoef je weinig bij na te denken haha

@hier lekker weekend! Was er echt zwaar aan toe..

Vanavond gaat vl naar een verjaardag en kijkt daar de wedstrijd. Ik heb mijn ouders uitgenodigd om hier te komen kijken. Vind het wel jammer dat vl en ik dat soort dingen steeds vaker dingen gescheiden doen, maar het is even niet anders. L gaat al vaak genoeg naar de oppas. Als ik haar voor iedere verjaardag waar we voor worden uitgenodigd weer naar de oppas moet brengen zie ik haar nooit :D En onze vriendengroep bestaat toch voor het grote deel uit vrienden die oorspronkelijk vrienden waren van vl en nu mijn geadopteerde vrienden zijn zeg maar ;) Dus als we moeten kiezen wie er naar de verjaardag gaat is het toch vaak vl.. Ach ik vind het niet erg om thuis te blijven, daar niet van ;)

Met L gaat alles goed. Ze kan steeds meer en beweegt zichzelf steeds sneller en slimmer voort.. al kruipt ze nog niet echt. Maar als ze net doet als haar mama toen zij baby was dan slaat ze het kruipen gewoon over. :D

Dames, fijn weekend!

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Lynn. Ja die aardappel ging er ook goed in. Het is zo snel gegaan. 2 weken geleden vond ze het allemaal maar gek en nu als ze ons iets ziet eten gaat haar mond open en de tong eruit haha.
    heel vervelend van je vriend zeg! Ik zou dat niet zo chill binden en best slecht trekken. Maar ik snap heel goed dat je haar niet telkens bij een oppas wilt hebben. Wij hebben nog nooit een oppas geregeld om wat leuks te doen met zijn twee.. Misschien toch een keer overwegen. Hier is het dan ook altijd dat vl weg is en ik thuis zit haha

hier, lekker aan het werk. 1.5 uur eerder begonnen en 1.5 uur eerder weg. Zo ben ik net optijd thuis om de wedstrijd te kijken met mn vriend:)
    mijn ouders passen nu op, toen leah mn vader zag begon ze spontaan heel hard te huilen hahaha. ergens wel zielig want ze was echt overstuur maar ergens ook wel weer grappig. Hoop niet dat haar eenkennige periode begint..

7. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies begrijp me niet verkeerd.. vl en ik doen alles in overleg. Ik vind het ook niet erg dat hij naar de verjaardag is gegaan:) hij heeft nu een verjaardag en volgende week heb ik een etentje met mijn werk dan zijn de rollen weer omgedraaid;) alleen voordat L er was deden we dat soort dingen vaak samen en nu moeten we onszelf wat vaker opsplitsen omdat 1 van ons bij L blijft..wat ook niet erg is en een logisch gevolg van het krijgen van een kind.. alleen mis weleens de momenten dat we samen ergens naartoe gaan ;)

Fijn dat het goed gaat met de hapjes! Als ze het eenmaal door hebben kan het inderdaad snel gaan!

L gaat ook weleens huilen als ze mijn vader ziet (grote man met een baard). Maar dat is altijd maar heel even... ik denk dat ze dan even moet wennen.:)

Wat een wedstrijd he gisteren?! Pffff

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Lynn, oh gelukkig! Ja dat mis ik soms ook wel. Ik merk wel dat je dan extra geniet als je wel samen eens wat kunt gaan doen. Laatst ging vl helpen op mijn werk met dingen sjouwen en gingen we even lunchen, zo simpel maar wel heel leuk haha.
    Ja poeh heb zitten zweten. Hier in de buurt allemaal vuurwerk na de wedstrijd en l sliep gelukkig door. mijn vader heeft inderdaad ook een baard haha enge dingen!

9. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Me: zo dat klinkt best pittig die opleiding, maar goed hoor, dat je aan 'jezelf' blijft werken! Ik wens je veel succes en plezier.

Ha ha, ja, 3 kids is behoorlijk druk, maar je groeit er in hoor. Als je eenmaal meer dan 1 kind hebt, kun je je nauwelijks meer voorstellen dat je 1 kind druk vond :). (en echt niet om jullie rot te laten voelen, want zo voelde ik het toen met alleen C ook echt! Nu is 1 kind relaxed :p)

Lukt het een beetje met ritme van Julie? Ik heb ook nooit zo'n zin in dat gefeest in de avond. Helaas is N daar de laatste tijd ook weer van, ik beperk haar middagslaapje al tot max 1,5 uur, maar dan nog is ze al vele dagen nu niet voor 21:00-22:00 uur het bed in te krijgen (ze is wakker van 7:00, eigenlijk slaapt ze bij elkaar opgeteld dus net zo veel als haar grote broer en zus :$!). Omdat 15 maanden echt weer zo'n sprongetjes moment is en ze nu druk is met het leren lopen, laat ik het maar even zo. Maar anders moet middagslaapje nog korter?? (ik vind haar eigenlijk zo jong voor zo'n kort slaapje... Maar ja)

Wat een schattige foto's! Heerlijk om ze te zien smullen, he? E is ook helemaal verzot op aardbeien :) (N niet zo).

@ lynn: nee, mijn zoontje hoeft niet naar een andere school, vooralsnog gaat het goed genoeg dus hij zit volgend jaar gewoon in dezelfde klas en houdt zelfs een van zijn juffen :D (op speciaal onderwijs hebben ze niet echt groepen en 'overgaan' aan het einde van jaar, ze kijken gewoon wanneer een kind toe is aan een volgende stap). Nu alleen nog even afwachten of taxivervoer ook weer toegekend wordt... helaas horen we dat pas altijd een week (!) voor de school begint.

@ Andela: ben je inmiddels wezen bloedprikken? Ik baal ook vaak van de kosten, maar gezondheid is toch een belangrijk goed!

Wat een schattige foto! (en top, dat slabbetje, ha ha!) Hoe gaat het nu met bijvoeding? Ja, in het begin kunnen ze flink kokhalzen en proesten, maar ze moeten het leren. Als je prutjes doet, moeten ze ook leren omgaan met stukjes (vanaf 8-9 maanden), dus ze moeten er allemaal een keer doorheen.

Tijd voor jezelf... dat is heel lastig ;), ik weet er alles van. Zeker in het begin als ze zo klein zijn en je constant met ze bezig moet zijn als ze wakker zijn. Ik heb nog steeds niet de optimale balans gevonden, behalve dan dat veel vaker mijn huishouden gewoon laat liggen om even iets voor mezelf te doen... Ik herken nu vroegtijdig de signalen dat ik echt even gas terug moet nemen!

@ Lies: heerlijk fotootje! En ha ha, zo herkenbaar, papa's keuze... Ik blijf het ook wonderlijk vinden hoe manlief uit al die kleertjes in de kast net die combi weet te kiezen die... nou ja ;). Hij ziet het gewoon echt niet ;).

Aardappel mag zeker weten vanaf 6 maanden, maar misschien ook wel eerder. Uiteindelijk is het gewoon een neutrale 'groente', dacht ik? Ik heb nooit bijgevoed voor de 6 maanden, dus ik weet het niet.

Ze kunnen veel eenkennige periodes hebben ;), maar dat is gezond. Dus huilen als opa te dichtbij komt (herkenbaar!!) is alleen maar goed :cool:. N is ook weer verlegen/bang voor onbekende mensen. Toen ze dit weekend mijn vader zag, ging ze prompt huilen en verschool zich in mijn armen ;). Ach, ik ben wat gewend. E was heeeeeeel eenkennig, dus N is eigenlijk best relaxed :D.

@ hier: nog altijd druk, en helaas ook ziek geweest :(. Uit het niets weer koorts en echt vreselijke spierpijnen, ik heb echt maximaal vol pijnstillers gezeten, anders kon ik niet slapen. Nu nog wat stijf, vandaag nog een dagje uitzieken.

N is druk met staan en lopen, ze heeft op onbewaakte momenten al een paar keer 2 stapjes los gezet (van salontafel naar bank). En dat terwijl ze zich een maandje geleden nog niet eens optrok tot staan! Nou ja, we zullen zien wanneer ze echt los gaat lopen, maar het zou dus zomaar snel kunnen zijn ;).

Ze is wel gezellig en ondernemend, ze scharrelt de hele dag rond in huis, alles aan het ontdekken ;).

Verder druk aan het voorbereiden voor vakantie, aanstaande zaterdag vertrekken we naar Frankrijk. Heb er zin in! Maar moet nog veel gebeuren en ik wil eigenlijk mijn huis netjes achterlaten (maar ben bang dat dit weer niet gaat lukken ;)). Moet de paklijst er maar eens bij halen en kijken wat ik nog moet kopen.

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @kache, vervelend zeg ziek zijn! Uitzieken zit er ook niet echt in he met drie kinderen (of met een kind haha)? Wel fijn dat je het 'gehad' hebt zo voor de vakantie. Hopleijk kunnen jullie lekker genieten!
    Is de school ver weg? Is er een grote kans dat er geen vervoer vergoed word? Lijkt me zo vervelend die onzekerheid!
    Ik denk inderdaad dat aardappel geen kwaad kan, zeker niet als ze er goed op reageert. Ze heeft al af en toe een stukje gehad en vind het heerlijk. Moet zeggen dat ze tot nu toe alles eet wat we haar geven :D
    Wat lief dat N zo druk is met ontdekken! Ik vind het altijd zo bijzonder als ze zo druk kunnen zijn met 'niets'. Leah kan soms wel een uur staren naar een speeltje, dat dan van de ene naar de andere hand gaat, op dr hoofd ligt, er af gaat, naast zich neer legt, weer oppakt en in dr mond gaat. Gekke babies!

Hier,
    Gisteravond heeft ons bed het begeven dus straks na vl's werk een nieuw bed halen. Vannacht op de grond geslapen haha.
    L is precies 5maanden, oh wat gaat het hard, volgende maand kunnen we 'half jaar' zeggen :O
    Ze heeft heerlijk uitgeslapen tot half 10 haha, en nu slaapt ze ook al vanaf half 1 (ze slaapt overdag nooit langer dan een half uur). Gek kind!
    Goed ik ga kijken of ik nog wat in huis kan doen, heb er eigenlijk helemaal geen zin in.. dan eerst maar even zp bekijken

11. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ooh ik ben echt veel te lang niet geweest. Sorry!!

@ Lies, mijn moeder ging idd ook de andere ophalen van school terwijl er 1 lag te slapen. Vind ik toch maar een eng idee. Al moest ik vorig weekend 3 avonden de hond uitlaten ging het de laatste avond al veel gemakkelijker. Maarja probeer het toch alleen in nood zo te doen.
    Ik ben sinds ze 8 maanden is er aardappel bij gaan doen en vind ze heel lekker. Courget met aardappel smult ze van haha.
    OOOh wat zit ze op die foto onder het eten haha.
    Haha hoe kan je bed het begeven, iets te wild geweest haha.

@ Lynn, Ik heb een franse bulldog. Zo’n klein knor hondje haha.
    Wij nemen Julie altijd mee naar verjaardag. Waarom wil je oppas regelen?

@ Andela, jaaa Julie wordt steeds sneller met tijgeren haha. En soms lukt het ook om iets vooruit te komen op de knietjes. Ritme gaat soms goed haha. Heel erg maar heb zelf ook totaal geen ritme dus eigenlijk werkt het ook echt niet bij ons. Vrijdag feest, wil iedereen haar toch even zien en zolang ze niet mopperd vinden wij dat ok, 22.00 naar bed, om 2 uur thuis (had Julie op feest natuurlijk geslapen, maar uit bed, thuis weer in bed) zaterdag voetbal dus hetzelfde verhaal, en sliep ze natuurlijk tot 10.00 uit (wat wij opzich niet erg vonden) Op vrije dagen probeer ik wel beetje betere tijden aan te houden om naar bed te gaan.
    Ik snap niet zo goed, een kennis van mij heeft precies vaste tijden voor het fruit, brood, fles, slapen enz. Pffff als we willen afspreken moet daar dan ook rekening mee gehouden worden. Dan maar geen ritme, dat lijkt me echt verschrikkelijk.
    Hoe gaat het nu met de vermoeidheid?
    Ik kijk grey’s anatomy’s haha, super serie. Verder kijk ik amper tv op gtst na.

@ Kache, wordt idd pittig. Ik heb afgelopen week even gedacht om niet te gaan doen maar daar schiet ik ook niks mee op. Dus ga er toch gewoon voor. Over 2 weken start ik al op de verloskamers bedacht ik vandaag. Wordt wel spannend zo snel.
    Ik vind 1 kind ook best relaxt hoor. Ik heb niet veel moeite met Julie en heb ook niet het idee dat ik er veel voor meot laten. Maar als je meerdere heb ben ik bang dat je niet genoeg aandacht kan geven. Maar idd dat zal wel goed komen.
    Ritme lukt dus nog niet. Kan ook niet zeggen dat ik zelf ritme heb haha.
    Vervelend zeg dat je ziek bent geweest.
    Wat leuk dat ze gaat lopen. OOh zaterdag al op vakantie. Alvast heel veel plezier!!

@ Hier, nou vorige week nachtdiensten gehad. Wat was ik moe daarna, ben zoiezo al veel moe laatste weken en nu ff wat erger maar ok. Donderdagavond als een gek het huis gepoetst, en vrijdag hebben ze fotos gemaakt. Deze week komt het appartement op funda. Ben heel benieuwd.
    Julie zit (op vanavond na) in een hele leuke fase. Is super actief, vrolijk, brabbeld. Ze tijgerd dus en af en toe komt ze met der knietjes een stukje vooruit. Ze speelt lief, vind de hond geweldig. Met vriend gaat het ook Super goed, eten gaat goed. Echt leuk. Maar vanavond wilde ze niet naar bed helaas. Dus ze is nu nog op, waren helaas aantal dingen bij elkaar die der wakker maakte steeds tot ze dus niet meer wilde slapen. Maarja komt ook wel weer goed.
    Hier een fotootje, had vorige week neiuwe kleertjes gekocht, had gewoon amper rokjes/jurkjes voor der. Dus deze. Vidn em zoooo mooi haha.
    Ik zal vast nog meer willen vertellen maar weet het ff niet haha.

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ohja wat ik nog wilde zeggen is datzelfde zij sinds paar dagen optrekt tot staan. Gaat echt snel. Maar ze heeft nog steedvgeen tanden haha.

13. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Nou, mooie ben ik :) Kom ik hier nieuw en laat meteen al zolang niet van me horen! Sorry.
    Ik ben druk, maar waarmee eigenlijk he? Nou ja, vooral de baby toch wel.

Om nog te beantwoorden dat jullie vroegen over het leeftijdsverschil: dat komt omdat het zwanger worden van de tweede bijna 3 jaar geduurd heeft! Onze zoon was 3 dat we voor een tweede gingen. Uiteindelijk zelfs toch maar naar het ziekenhuis gegaan en de molen in. Van onze eerste was ik toen in 1x zwanger! Kun je nagaan...
    Ik heb 4 X IUI gehad en een kijkoperatie waar niets uitkwam, toen ik ineens spontaan zwanger bleek vorig jaar zomer! Ik had een verplichte pauze ivm een cyste dus deed geen IUI. Dolblij en gelukkig!!!

Onze oudste zoon was heel blij dat hij eindelijk een broertje zou krijgen! En nog is hij heel blij met hem. Superlief vind ik dat. Hij is heel trots en wil graag achter de wagen lopen. En gek doen om hem te laten lachen natuurlijk...

Vorige keer had ik het over afvallen, nou dat gaat eerder de andere kant uit ;) :) Ik moet echt oppassen.
    Hoe is dat bij jullie met de zwangerschapskilo's?

Omdat winkelen niet echt handig gaat momenteel, had ik kleding bij Wehkamp besteld; nou het meeste kan weer terug... Valt tegen zeg! Nog een reden om eigenlijk te gaan lijnen.

A.s. maandag is mijn eerste werkdag weer! Superspannend vind ik het in ene! Hij gaat eerst een week naar de ene oma en de andere week naar de andere oma. Dan hebben we zelf alweer vakantie voordat hij dan naar het kinderdagverblijf gaat. Die had ik vandaag maar eens gebeld om af te spreken voor een intake. Ik had nog niets gehoord ;)
    Maar ze begonnen over wennen etc. En daar had ik domme muts niet goed over nagedacht.... Maar ik heb volgende week de intake en dan gaan we dat inplannen.
    Hij begint nu al (!) een beetje eenkennig te worden. Gaat steeds heel hard huilen als een onbekend gezicht naar hem komt kijken.
    Moet ik hem nu ook nog voor maandag laten wennen bij oma??
    En dan gaat hij die week erna weer naar de andere oma.... Ik vind het in ene zo sneu voor hem. Maar ja; de oma's verheugen zich beide enorm en we hebben het zo afgesproken en ik MOET weer aan het werk.
    Grrrrrr kon ik maar langer thuis blijven. Dat verlof vliegt voorbij....:(

Ik lees bij jullie al over eten bij de baby's, daar moet ik me ook nog even in verdiepen. Had in ieder geval een mooi boek als kraamcadeau gekregen: Easy Peasy. Nog geen woord in gelezen.... Ook geen tijd voor! ;)
    Ha ha ha
    Maar nu had ik wel even tijd om hier te komen (hij slaapt) ;)

Wanneer gingen jullie voor het eerst met je baby zwemmen eigenlijk?
    Wij gaan morgen voor het eerst vrijzwemmen. Komt omdat de oudste graag wil.
    En zitten jullie ook op baby zwemmen of niet?

14. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @moisie leuk wat van je te horen! bijzonder dat je uiteindelijk 'toch' spontaan zwanger bent geworden. Ja aan het werk gaan is zeker lastig :( Ik vond het ook erg moeilijk. L was ook erg eenkennig en ik had er een hard hoofd in , maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen. L heeft het onwijs naar haar zin bij de oma's. Vind het zelf nog wel lastig om haar 's ochtends af te staan, maar dat 'nare' gevoel is ook maar eventjes. Zodra ik op mijn werk ben is het gevoel weer weg ;)

Hoeveel uur ga je werken?

@zw kilo's tsja lastig.. ene moment ben ik een week lang goed bezig met gezond en bewust leven en het andere moment gooi ik het allemaal weer net zo makkelijk over boord waardoor ik nu niet echt afval, maar ook niets aankom ;)

@zwemmen we zijn drie weken geleden voor het eerst gaan zwemmen met L. Babyzwemmen heb ik me ook in verdiept, maar wij hebben helaas weinig tijd en een té onregelmatig rooster (vooral vl) om zoiets echt wekelijks te gaan doen. Voorlopig blijft het dus nog even bij vrij zwemmen als het ons uitkomt ;)

@me87 wow staan.. wat goed! Tandjes hier ook nog niet te bekennen. Heb weleens gelezen dat sommige kindjes ze allemaal in één keer krijgen.. ben benieuwd! ;)

Om antwoord te geven op je vraag over de verjaardag en oppas: verjaardagen van familie en vrienden die overdag gevierd worden nemen we L ook gewoon mee, maar verjaardagen die 's avonds gevierd worden nemen we L bewust niet mee. De verjaardagen van de vrienden van vl zijn nou niet echt een omgeving waar je een kleintje mee naar toe moet willen nemen (wordt aardig wat gedronken en gerookt).

Is Julie uiteindelijk nog een beetje bijtijds gaan slapen?

@Lies gefeliciteerd met de 5 maanden maalpijl ;) Zonde van je bed, hoe is dat zo gekomen?

@Kache lekker, bijna vakantie! Geniet ervan, veel plezier! Oh en jij heb dus ook de 'tic' je huis op te ruimen en schoon te maken voordat je op vakantie gaat? Hier nog één :D Vl verklaart me altijd voor gek: waarom schoonmaken als je op vakantie gaat? :p

@hier eigenlijk weinig bijzonderheden ;) L doet lekker haar ding en we hebben sinds een paar dagen een loopstoel voor haar. Lees heel veel negatieve dingen over die dingen, dus we twijfelden eerst om er eentje te kopen. We hebben er nu toch maar één gekocht, om het te proberen. Mevrouw is de laatste tijd namelijk erg snel verveeld en heb het idee dat ze wel wat uitdaging kan gebruiken ;) Ze zit er per dag maximaal maar een minuut of 10 in, maar als ik haar mag geloven zijn het de leukste 10 minuten van de dag.. ze vindt het prachtig!

Verder heeft ze sinds gisteren een soort van luieruitslag (denk ik). Haar huid is een beetje rood rond haar vrouwelijkheid (Raar woord dit, maar weet ff niet hoe ik het anders moet zeggen). Iemand enig idee wat ik het beste kan doen? Heb nu ingesmeerd met sudocreme, maar meer tips zijn welkom :D

15. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik lees dit nu maar reageer morgen beter. Even antwoord op je laatste vraag. Want helpt echt super, maïzena poeder op strooien! Serieus na 1-2 keer is t weg.

16. moisie

moisie Bekend lid

10 jan 2011
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Lynn,
    Bedankt voor je uitgebreide antwoord!
    Ja, blijft wel moeilijk om je kindje weg te brengen voor opvang... Hopelijk gaat de werkdag lekker snel om dan. Ik zal ook nog gaan kolven op mijn werk. Zal allemaal flink wennen worden.
    Wat sneu dat ze zo'n last heeft van uitslag aan de onderkant.
    Ik smeer met vaseline, maar dat is meer voorkomend zodat urine niet in het huidje gaat "bijten". Als het kan, je kleine af en toe zonder luier leggen, dan kan de lucht erbij. Die luiers sluiten constant de boel af daar. Succes.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @bed, de steunbalken waren al wat krom en uiteindelijk was het krak, en toen ging de ander ook maar meteen.. Ach een nieuw bed is ook leuk.

@me, wow dat gaat zeker snel als ze nu al staat! Zo! Pas maar op ;) krijg je je handen vol aan

@Lynn, hoe gaat het met de uitslag?

@moisie, welkom terug ;)
    Wat betreft wennen, hebben wij niet gedaan. Ik ben echt cold turkey de eerste keer werken = eerste keer zonder L (maar wel bij papa en bij ons thuis). De tweede werkdag was meteen naar oma. Ik moet zeggen L is heel zelfstandig dus leg haar ergens neer met wat speeltjes en ze kan zichzelf prima vermaken. Natuurlijk gaat er wel eens wat 'mis'. Zo heeft mijn sm mij opgebeld een keer en ik hoorde L letterlijk krijsen op de achtergrond "mag ze al eten?" (het was 3u ipv 4u geleden) nou toen zat ik hier met tranen haha. Maar goed dat zijn incidentjes. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind zo af en toe zonder baby. Werk ook 3 dagen, perfect!

@hier,
    Ben doodmoe, geen idee waarom. Sleep me echt door de dag heen.. Morgen lekker vrij dus hopelijk even bijtanken.
    Vergeet vast weer een heleboel maar goed.
    Heeft iemand ideeën voor groente dat ik kan maken voor L?
    Heb tot nu toe gegeven:
    - wortels
    - courgette
    - sperzibonen
    - bloemkool
    - broccoli
    M'n inspiratie is een beetje op.. wat is er nog meer en wat is leuk voor combinatie?

18. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Moisie, sow heel gedoe dan geweest en dan toch spontaan zwanger. Het lichaam werkt maar raar haha.
    Zwangerschapskilos zijn er hier + nog extra zo vanaf gegaan, blijf nog steeds afvallen terwijl ik echt slecht eet, niet sport (tijd terug wel ff poging gedaan) en nu dus al ruim onder me startgewicht zit en altijd moeite heb gehad met afvallen.
    Ik vond het juist heerlijk om weer te gaan werken. Had dat thuis zitten wel gezien. Opvang ook geen moeite mee gehad, vind juist leuk kan ze daar lekker spelen en andere kindjes enzo. Alleen opa’s en oma’s heb ik wel moeite mee haar daarheen te brengen. Dus dat gebeurd ook niet vaak.
    Wij zijn bij 6 maanden met bijvoeding gestart, heb er geen boek of niks over gelezen, gewoon maar wat aan de gang gegaan.
    Ik ben nog niet gaan babyzwemmen. Lijkt me wel leuk maar komt er steeds niet van. We hadden gehoopt op vakantie in Turkije lekker te zwemmen maar het water was te koud dus vond Julie niks.

@ Lynn, ja heb ik ook gehoord, kinderen die vroeg tandjes krijgen zijn er heel lang mee bezig, elke keer 1tje erbij, en als ze laat de eerste krijgen ze heel snel alles hebben. We zullen zien, is het maar ff ellende haha.
    Ja hier verjaardagen bij vrienden ook met veel drank, roken wordt altijd wel buiten gedaan anders gaan we gewoon weer weg. Meestal zit Julie er dan een tijd bij en leggen we haar daar op bed. Zodra wij naar huis gaan maken we haar wakker en gaat ze thuis verder slapen. Geen probleem. We hebben wel de afspraak dat als Julie het niet goed doet, dus niet wil slapen of veel huilt ofzo dat we dan weggaan, dan geen feest. Maar is misschien 2 keer voorgekomen.

@ Lies, balen dat je zo moe bent. Hier ook haha, vanmorgen tot half 11 uitgeslapen, met Julie.
    Wat je nog meer kan geven: erwten (uit vriezer niet uit blik) of snijbonen.

19. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @me, thnx! Heb vandaag pompoen gegeven :)

Hier,
    Leah slaapt een gat in de dag! Ik heb geen idee waarom. Heb het cb gebeld en zij zeiden dat het geen kwaad kan maar dat we haar wel rond 8en wakker moeten maken 's ochtends om haar eerste fles te geven. Ik ben eigenlijk helemaal niet van het wakker maken voor de fles.. Maar goed mevrouw heeft gister uitgeslapen tot 10:15 :O Ik merk verder niets aan haar.. Ze is vrolijk (tenzij ze moe is haha), lacht, eet, plast, poept, speelt.. Het is alleen dat ze veel vaker slaapt dan voorheen. Naja, even aankijken, misschien is het een fase ;)

20. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies wakker maken?? Zou ik niet doen hoor als het niet nodig is... lekker laten liggen en zelf ook lekker uitslapen ;) L heeft ook een fase gehad dat ze ineens heel veel sliep.. ik zou zeggen: geniet ervan! :D

Hoe is het met de vermoeidheid?

L vindt trouwens qua groente een mix van avocado en tomaat errug lekker! :D Pompoen lust ze ook graag, maar daar is het seizoen (Volgens mij) niet voor nu.. ik vind het in ieder geval lastig verkrijgbaar op 't moment.

@uitslag helaas nog niet over :( vermoed dat het wat te maken heeft met het doorkomen van tandjes.. kan dat? Haar ontlasting is namelijk ook ineens een stuk dunner en stinkt als een malle :D Verder heeft ze alle tekenen van doorkomende tandjes.. behalve de tandjes zelf haha

@me bedankt voor de tip over de maizena.. Heb het idd vaker gehoord.. ga het proberen!

Deel Deze Pagina