Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @lynn, nee wakker maken zijn we ook niet zo'n voorstander van, uitslapen wel dus prachtig. Laatste twee dagen wel rond 8en wakker dus daar hoef ik me ook geen zorgen over te maken ;)
    Tot nu toe vind ze alles volgens mij even lekker, dus ook dat is even fijn. Vandaag even heel veel groente gemaakt dus daar hoeven we ons ook niet druk om te maken.
    Vermoeidheid gaat wel wat beter, paar kortere nachten gehad maar hopelijk komende dagen even inhalen.
    Oh wat spannend tandjes!! L vertoont ook wat tekenen maar denk dat het nog wel even duurt.. zou wel vroeg zijn namelijk.. Heeft ze veel last?

2. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    wow wat zijn we stil dames!

3. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lynn, hoe is het nu met de uitslag? Heeft er al iets geholpen? En heeft ze ook tandje nu?
    Hier ook nog steeds geen tanden bij die kleine meid haha.

@ Lies, niks te vroeg hoor als de tandjes nu al zouden komen, buurmeisje van 3 maanden had 2 tandjes. 2 maanden later 4 tanden.

@ Hier, ik heb 4 dagen gewerkt en ben er nu lekker 3 vrij. Dan donderdag en vrijdag mijn laatste dagen op de kraamafdeling. Dan gaat het beginnen, vanaf maandag verloskamers tot juni. Vind het wel heel spannend worden, mede ook doordat veel mensen zeggen dat de opleiding zo pittig is en dan zeker nog met kind. Ze maken me gewoon bang.
    Verder staat het huis in de verkoop.
    Zal jullie een linkje privé sturen, kan je eens kijken waar ik woon, en serieus je kan gewoon helemaal door het huis lopen haha. Nu hopen dat er snel kijkers komen. Niet dat ik zo snel weg wil maar hoe langer het te koop staat hoe minder kans.

Ik moet vanmiddag met Julie naar het CB, extra afspraak voor het gewicht. Heb niet het idee dat er veel aan is gekomen, ze is ook zo super actief, en naast de borstvoeding eet ze de laatste week niet heel geweldig. Maarja we zullen het zien.
    En ze is zondag voor het eerst gaan staan in de box (zie foto) dus nu moet de box echt naar beneden. Ze klom al wel aan ons op de bank zo tot staan maar nu dus ook in box. Bedje hadden we vorige week al naar beneden gezet omdat we daar minder zicht op hebben.

Het weekend eindelijk vrij samen met vriend (2 weekenden gewerkt toen 2 weekenden die ik vrij was was hij weeekend weg met vrienden en de 2 weekenden daarna heb ik gewerkt) Maar het zit al helemaal vol geplant haha. Zaterdag moeten we naar amc voor hartecho van Julie en zondag verjaardag van moeders die 50 wordt. Achjah toch wel gezellig zo samen zijn.

Bijgevoegde bestanden:

4. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Terug van het cb. Julie is 6900 gram en 68 cm.

5. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @me, leuk huis! denk dat er wel vraag is naar zoiets toch, ik duim voor je! vandaag toevallig ook bij t cb geweest voor meten en wegen.. 68.5 cm en 7890g..haha
    waarom moet er een hartecho gemaakt worden?! knap zeg dat ze kan staan. Leah rolt nog steeds niet en er is geen tandje te zien.. ah komt vanzelf :)

6. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Mijn vriend heeft hartafwijking waarvoor wij in de zwangerschap uitgebreidde hartecho van haar hebben gehad, was toen niks te zien dus ze zou bevalling aankunnen.
    Toen ze 6 weken was weer echo gemaakt, had ze gat tussen de boezems, die elk kind heeft in het begin maar bij haar groter dan normaal. We moesten bij 9 maanden terug komen om te kijken of het gat gesloten was, of gedeeltelijk. Daarnaast heeft de aorta klep maar 2 slippen ipv 3, Dat is opzich geen probleem voor nu want ze leken gewoon goed te sluiten, maar wilde ze ook nog eens extra naar kijken. Bij 2 slippige klep heb je meer kans op lekkende hartklep op latere leeftijd of aneurysma's (verwijdingen van de aorta)
    Dus eigenlijk niks ernstigs maar moet wel nagekeken worden nu.
    Het grappige is dat mijn vriend een andere afwijking had haha. Dus als hij geen afwijking had hadden we dit ook nooit geweten. Het blijkt wel erfelijk te zijn dus er is een kans dat ik het ook heb.
    Er staan helaas veel appartementen te koop. Maaaaar ik werd vanmiddag al gebeld dat er een bezichtiging is geplant. Dus ik zat ff perplex aan de tafel, hij staat pas sinds zaterdag te koop, heb nog niet eens het te koop bord opgehangen haha.

7. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh toch wel spannend altijd zulke dingen. maar wel fijn dat je het van te voren weet dus het goed in de gaten gehouden kan worden!heeeeeeeeel chill dat er al een bezichtiging is!wie weet..

8. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Goedenavond! :D

@me wow, leuk huisje hoor! Ziet er uit als een ruim appartement. Alleen is de slaapkamer van Julie wel wat klein zo te zien.. maar de woonkamer, keuken, badkamer en jullie kamer (de rest dus ;)) oogt echt super ruim. Ben benieuwd hoor wanneer er kijkers komen. (Edit: lees nu dat er al een bezichtiging gepland is.. wat goed! :D)

p.s. weet niet of je er invloed op hebt, maar er staat een typefoutje in de omschrijving bij het puntje over VvE;)

Succes met de echo (wat bijzonder dat ze dat op zaterdag doen trouwens), toch wel heftig hoor met zo'n kleintje lijkt me.

Wat zei het cb verder van de groei van Julie?

@Lies al wat nieuwe hapjes geprobeerd voor Leah?

@hier nou.. nog steeds geen tandje te bekennen hoor! :D Wel een onrustige en drukke L de laatste dagen, die zo'n beetje alles binnen een minuut of twee zat is ;) Heb me handen er vol aan, haha. Zal wel weer een sprongetje zijn ;)

Luieruitslag is minder, smeer er nu sudocreme op. Heb geen maizena in huis (waar gebruik je dat eigenlijk normaal gesproken voor? :p) en ben het van het weekend ook vergeten te kopen. Ga het morgen even kopen denk ik, hopelijk geeft de maizena het laaste zetje en verdwijnt de uitslag snel :D

9. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Zie nu de foto van Julie pas.. wow wat goed van haar zeg!!

Ze oogt trouwens echt totaal niet 'mager' of klein vind ik!

10. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    @ Lynn. Nee het is in verhouding allemaal klein. Dus ook de lengte en schedel. Maar als Je haar bij leeftijdgenootjes ziet is ze echt mini. Heb wel een foto maar weet niet wat die moeder ervan vind als ik em erop zet dus doe maar niet. Het cb vond wel dat ze wat afboog in curve maar weinig aan te doen. Dus ik moest gewoon zo doorgaan als nu.

De echo is op zaterdag omdat de neef van mijn vriend kindercardioloog is. Dus we doen t illegaal haha. Hij zet t verder wel allemaal in dossier wat ie ziet maar we halen hem gewoon thuis op en rijden naar zijn ziekenhuis, AMC dus.

De kamer van Julie lijkt idd heel klein maar dat komt omdat onze klerenkast daar ook staat. Op de foto's komt ie idd heel klein uit. Heb zelf van die kamer wel betere foto denk. Maarja kan ook niet de klerenkast ergens anders gaan zetten. Hopen dat de kijkers er doorheen kunnen kijken want zonder die kast is het best een mooie kamer.

Maïzena gebruik je voor sauzen of soepen volgens mij? Weet niet gebruik t ook nooit. Staat gewoon een pak op Julie's kamer. Kreeg de tip van kraamzorg en zij had me vriend meteen op pad gestuurd t te gaan halen( germ die jongen heel de winkel doorzocht) Ik gebruik niks anders voor der billen als t rood is. En t kost geen drol.

11. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Lynn, fijn dat de uitslag al minder is. heeft ze er nog last van? we geven eigenlijk alleen nog groente (pompoen, wortel, sperziebonen, broccoli, bloemkool en soms met een beetje aardappel).
    heb eigenlijk geen idee hoe snel je dan ook fruit mag/kan geven en wanneer je moet beginnen er echt maaltijden van te maken. tot 6mnd is het echt bijvoeden maar daarna moet het langzaam wat flesjes vervangen toch? naja dat word nog even vogelen. wat we nu doen is haar middagfles wat kleiner maken en dan groente geven vlak voor de fles. tot nu toe gaat het prima en krijgt ze genoeg melk binnen voor de voedingsstoffen denk ik. Hoe gaat het daar?

vraag me af hoe het nu met Andela gaat! iemand nog wat gehoord?

12. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Fruit mag je er meteen bijgeven. Ik weet niet hoe dat zit met flesvoeding wanneer het voeding mag vervangen. Ik ben bij maand of 8 groente en aardappel samen gaan geven en vanaf 9 maand ook vlees erbij. Maar het vervangt nog geen voeding. Borstvoeding blijft volgens mij tot 9 maanden hoofdvoeding, of zelfs tot een jaar. Weet t niet maar ik geef in ieder geval groente, fruit en brood erbij.

Ik kwam toevallig Andela gister via via op Facebook tegen. Herkende de foto dus heb der ff gesproken. Ze zei idd dat ze wat minder actief was hier. Maar weet verder ook niks.

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    ah nou hoop dat het goed met dr gaat (omdat ze zich niet zo goed voelde)
    fruit ga ik me dan binnenkort even in verdiepen. moet volgens mij eind augustus weer naar t cb misschien hebben zij wat nuttigs mbt het vervangen van flesjes etx.

14. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Even een kort berichtje van mijn kant: we zijn gisteren vervroegd van vakantie terug gekomen.
    Mijn beste vriendin zat op vlucht MH17 en heeft dus slechts 36 jaar mogen worden. Ik ben er helemaal kapot van, ik deel al 22 jaar lief en leed met haar en kan het maar nauwelijks bevatten dat ze er niet meer is...

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    neeeeeeee wat erg kache! gecondoleerd, heel veel sterkte!

16. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ooh kache wat erg. Jeetje zeg. Gecondoleerd met dit grote verlies. Heel erg veel sterkte

17. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Wat vreselijk Kache:(

Woorden schieten tekort..

Heel veel sterkte.

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    dag dames!
    vanochtend te weten gekomen dat een oud klasgenootje van mij ook in het vliegtuig zat.. was er oprecht verdrietig over.. De wetenschap dat ze nog zo jong was en nooit de mooie dingen als trouwen en kinderen krijgen mag meemaken.. bah
    daarbij is leah ziek. koorts en onder de iniminie rode spikkeltjes :(

Hoe gaat het met jullie?

19. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ja klote zeg! Snap dat je er even verdrietig van bent.
    Wat zielig dat Leah niet lekker is. Maar komt het niet gewoon door de warmte? Julie had vrijdagavond ook 38.2 en zit onder de warmtebultjes, dus ook rode vlekjes.

Verder is het hier goed. Gister echo van het hart van Julie gehad. Het gaatje dat ze had is kleiner geworden, van 5x6 mm naar 2,7x3,6 mm. De afwijking aan haar aortaklep is bevestigd. Maar hij werkt goed en de aorta zelf is opgemeten is ook neit verwijd door de afwijking dus was allemaal goed. Als ze 3 jaar is pas weer terug.
    Verder gistermiddag lekker in het zwembadje gezeten. Ze vond het leuk en wij ook wel lekker verkoelend.
    Vandaag heel de dag feest gehad want mijn moeder werd 50. Julie heeft zich prima vermaakt daar in de box, bij mensen op schoot of in de kinderstoel. En natuurlijk ook geslapen.

Zo meteen ga ik maar richting bed, morgen begin ik op de verloskamers. En na het werk kunnen we goed aan de poets. Dinsdag hebben we kijkers maar meot dan ook hele dag werken.

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    fijn dat de echo goed was! meteen wat minder zorgen he?
    Ik heb geen flauw idee of het de warmte is of niet. De assistente van de dokter zei dat aangezien het vlekjes zijn en je ze kan wegdrukken niet van de warmte zou komen. plus eenkomen. ach zo lang ze maar beter word bind ik het prima :)
    spannend kijkers! hou je ons op de hoogte?

Deel Deze Pagina