Babbelende Mama's gezocht

Discussie in 'De mama's' gestart door Andela, 24 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh wat zul je trots zijn op julie! is ze al vaker ziek geweest? heerlijk he vakantie? ik werk alleen nog zondag en ben dan 2 weken vrij.. eindelijk! echt brabbelen is het hier nog niet maar het begint te komen. Ze doet ook vaak een geluidje met dr mond en dan spettert het (je snapt t vast wel) en dat kan ze nu ook met een volle mond eten, nou prachtig vind ze het.. we zitten dan wel beide onder het eten maar kan niet boos zijn want ze kijkt zo trots uit dr oogjes. ik kan ook niet wachten op woordjes (ik zal wel moeten maar goed haha) lijkt me zo leuk! maar ergens ook wel jammer hoor dat het zo snel gaat!

Wij zijn nog opzoek naar een buggy of een wandelwagen die ook in lig stand kan, iemand tips?

Oh volgens mij is er iemand wakker.. en ik heb mn huishoudelijke taakjes nog niet af haha.

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ze is 1 keer eerder ziek geweest. 2 dagen 40 graden koorts. Verder eigenlijk niet ziek. Is gewoon zielig dat ze dan zelf niet weet wat ze met zichzelf aan moet. Maarja zal ook wel weer overgaan. Lastig dat ze veel bij mij wil zijn. Is ook wat eenkennig op t moment. Dus papa of bezoek is vaak niet goed. Voor mij nog extra vermoeiend.
    Maar ik heb vanmiddag niet hoeven slapen haha. Dus hopelijk zet dit door.

Jaa leuk die prrrt geluidjes. Alleen met t eten haha. Ik kan niet zo goed tegen die zooi dus zit constant met doekjes der mond, handen, tafel en stoel af te doen. Om maar te voorkomen dat t niet in der kleren komt. Echt erg haha.
    Maar ik kan id ook nooit boos worden op die apenkop. Al denk ik dat ze wel heel goed begrijpt als ze iets niet mag.

Buggy, ik heb een transit. Die kan in 3 houdingen. Helemaal rechtop, liggend en dan ertussen in. Julie slaapt er prima in. Wat heb je nu dan? Dit is namelijk gewoon hetzelfde ding als waar wandelwagen en maxicose op stonden.
    Daarnaast heb ik nog een maclaren buggy, die kan ook naar benden maar is niet helemaal liggend. Volgens mij kan je d meeste buggy's wel verstellen.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    hmhm wij kleden haar nu meestal even uit haha.
    Onze wandelwagen inzet heeft dus geen ligstanden.. we hebben hem gekregen, ergens heel fijn want die dingen zijn duur maar wel beetje jammer. had liever 1 via marktplaats gekocht dan haha.

pff ben aan het werk maar ben doodop. ben echt toe aan vakantie en een keer uitslapen. mn vriend heeft al voorgesteld een nacht bij L te slapen zodat ik door kan slapen als ze wakker word. laatste dagen word ze vroeg wakker en slaap soms door en soms ook niet. vermoeiend..

heb trouwens een berichtje terug van Andela! het gaat steeds beter met haar dus dat is mooi. denk dat we binnenkort wel een berichtje van dr hier kunnen verwachten! :)

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    @ Lies: jeeeh, omrollen! Mooi mijlpaaltje! :)

Jammer dat je wandelwageninzet niet plat kan, ik dacht dat dit bij alle kinderwagens wel kon ;). Mijn buggy (prenatal)kan redelijk plat, net als de wandelwageninzet overigens, N slaapt daar af en toe wel eens in (fotootje :p).

@ Lynn: lekker actieve dame zo te horen. Nog even en dan heb jij je handen ook helemaal vol aan een ondernemende dreumes :p.

Gefeliciteerd met je theorie! Dat zal een hele opluchting zijn, hopelijk gaat je praktijk ook soepel en ben je straks trotse eigenaar van een rijbewijs :D. Veel succes!

Kan me voorstellen dat het je allemaal wat veel wordt. Je werkt toch best veel, he? Zeker naast het hebben van kind er bij. Bij C werkte ik fulltime, maar dat heb ik nog geen half jaar volgehouden... Hopelijk valt er wat te regelen op je werk! Duim heel hard voor je!

Tja, passen op mezelf. Ik probeer het ;) (herken de tekenen gelukkig wel na al die jaren), maar het is lastig. Onder normale omstandigheden is mijn leven sowieso al vrij druk :). We zouden graag nog een midweekje/weekendje met het gezin weg gaan, maar dat kost ook geld he? En dat is nu weer weg ;), we hebben inmiddels een 2e autootje gekocht (Mitshubishi Colt). We hebben nu speciaal moeten doen vanwege de school, maar ik moet zeggen dat het best relaxed is met 3 kinderen. Meer vrijheid ;).

N was idd nu 2 keer kort achter elkaar ziek. Ze heeft op vakantie een luchtweginfectie gehad (hoesten, proesten en koorts) en een dikke week later kreeg ze de 6e ziekte. Voorlopig nu weer helemaal gezond en errug ondernemend...

@ me: jeetje, wat balen zeg, Pfeiffer... Ik ken idd alleen maar mensen die daar toch best een hele tijd mee hebben moeten sukkelen voor ze weer helemaal fit waren. Gelukkig wel een duidelijke reden gevonden voor je klachten, toch? Beterschap!

Enne... dat kliederen aan tafel ;), dat blijft nog wel even hoor, ha ha! Ik doe een slab om (met mouwen of ik stroop mouwen van haar kleding op) en tja, wat dan nog op kleding komt, dat was ik wel. Ik poets haar en tafel/stoel maar 1 keer, namelijk als ze klaar is met eten!
    Wat ik soms wel erg vervelend vind, is dat gesmeer in haar haren ;), de pindakaas, stroop, aardappel, pastasaus, ze smeert haar haren soms helemaal vol, alsof het gel is... Dat krijg ik echt alleen maar schoon onder de douche... Irritant!

@ hier: nou ja, we hobbelen voort. Ben nog steeds moe, de ene dag wat meer dan de andere.
    N is echt in vermoeiende fase. Ze loopt nu makkelijk rond en kan dus (vrijwel) overal bij. Ze weigert zo ongeveer met haar eigen speelgoed te spelen, wil de hele tijd wat grote broer/zus hebben (maar ja, dat is dan weer niet geschikt). Ook wat verlatingsangst-issues. Ik mag niet weglopen, dan begint ze te huilen, ze is 'bang' dat ik haar ergens achterlaat of zo. Ik hoef maar even buiten iets in de groenbak te gooien en dan staat mevrouw al te bleren in de keuken.

Wat ik verder ook heel irritant vind: ze knijpt, veel, vaak (en ben nu dus ook druk om haar dit af te leren), en is echt grenzen aan het verkennen. Tig keer de DVD's uit de kast plukken, om te zien hoe ik reageer ;)... En dan lachen als ze reactie krijgt, bleh. Oh en luier verschonen/aankleden is echt een drama geworden, ze wil de hele tijd staan en we 'vechten' een paar keer per dag. Moet toch weer eens gaan oefenen met luier staande aan te trekken.

Maar goed. Verder is het wel een lekker ding hoor :D. Ik heb zelf een kleine pony geknipt, want helaas liet ze speldjes niet meer in haar haar zitten en het hing echt flink in haar ogen. Krijgt ze meteen een ander koppie van ;).

5. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Kache wat een superschattige foto's! Fijn dat jullie een 2e autootje hebben.. is ook weer een zorg minder! Al blijft het natuurlijk belachelijk en naar dat het uberhaupt nodig is :(

Klinkt als een vermoeiende fase waar N in zit.. maar zoals iedere fase zal het ook wel weer z'n charmes hebben haha

Lastig zeg dat ze knijpt.. snapt ze al een beetje dat dat niet mag en begrijpt ze als je boos wordt of is dat nog te vroeg?

Ik werk trouwens 32 uur.. al is het in de praktijk eerder 34 uur :( Dan ngo mijn reistijd erbij van een uurtje per dag en dan is het allemaal best wel veel. Daar komt nog bij dat het best een intensieve baan is (niet fysiek, maar meer mentaal :p) waardoor ik aardig gesloopt ben als ik thuiskom. Gelukkig heb ik altijd op de woensdag een vrije dag om even op adem te komen, maar het blijft veel. Vandaar ook de wens om minder te gaan werken :)

@Lies oh vervelend van je wandelwagen! Dat hoor je niet vaak! Wij hebben een Pericles.. (ik meen de obstacle) Heeft wel een ligstand maar die is niet zo prettig, want de inzet heeft een voorgevormd zitje waardoor L als het ware met haar benen omhoog ligt. Lastig uit te leggen, maar ze ligt als het ware niet helemaal plat met haar lichaam. De ligstand gebruiken wij overigens nooit.. L slaapt nooooit in haar wagen. Fijn om te horen dat het beter gaat met Andela.. leuk dat je contact met haar hebt gezocht!

@me ohh pfeiffer.. dat kan aardig hardnekkig zijn :( Hoe voel je je inmiddels? En hoe is het met Julie?

@hier lekker weekend! Nog een week werken en dan lekker op vakantie. Al begint de vakantiestress wel een beetje toe te slaan, want wat heb je in hemelsnaam allemaal nodig als je met een kleintje op vakantie gaat? :$ Ik ga vanmiddag een lijstje maken en vrees dat het een lang lijstje gaat worden :p

Met L gaat verder alles goed.. ontwikkelt zich in razendsnel tempo en is over ruim 2 maanden alweer 1 jaar oud.. wat gaat het toch allemaal hard!

6. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Kache zie trouwens dat jullie een dooky hebben.. bevalt dat een beetje met de wandelwagen? Zit er aan te denken eentje te kopen voor de vakantie.. L is totaal niet gediend van zon en mama is erg onhandig met de parasol :)

7. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    He he. Even snel een bericht. Reageer na het weekend op iedereen. Maar wij zijn nu onderweg naar de camping waar schoonouders en familie staan en daar verblijven we 2 nachten. Tenzij Julie niet goed gaat slapen dan zit ik vanavond al terug in de auto.
    Heb een hekel aan camperen. Zeker nu met slecht weer, met schoonfamilie en met kind wat toch vrij vermoeiend is. Hond is gelukkig bij mijn moeder.

Verder gaat er met mij op en af. Ben met dagen heel moe, hoofdpijn endol/duizelig. Afgelopen week wel lekker genoten van de vakantie. Dinsdag met vriend naar sauna geweest en massage genomen daar. Julie was op Kdv. Woensdag zijn we naar mijn vader gegaan die op vakaniepark stond en hebben we gezwommen. Julie vond het leuk! Dus vandaag of morgen ook dagje zwemmen. Andere dagen gewoon thuis was gerommeld, naar bos met hond, naar de stad hier. Dus leuk.
    Morgenavond gaan vriend en ik naar musical van André Hazes en blijft Julie bij schoonfamilie op camping. Daar ben ik nog het bangste voor.
    Ze slaapt laatste week minder goed. Want jawelllll er komt 1 tand door haha. Maar ze heeft er dus wel wat last van dus is zielig.

Hier nog fotootje omdat ik bijna met de borstvoeding ga stoppen (bij 1 jaar) ben ik nu wat mooie plaatjes aan het schieten ter herinnering. Want ik ga het echt wel missen maar het is genoeg geweest. Over ruime maand wordt ze 1. Veeeeel te snel, wat Lynn ook al zegt.

8. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    <3
    Kan niet 2 tegelijk vanaf me telefoon

9. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Oh en sorry kan ze niet kantelen

10. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ook ff snel ;)
    @me, oh tandjes! Lijkt me heel vervelend ook als je bv geeft haha. Goed idee die foto's! Ik hoop dat het goed gaat op de camping :)
    @lynn, ja hij kan wel naar achter maar dan ligt ze net niet, en dan probeert ze dus de hele tijd te gaan zitten haha. Maar fijn hoor vakantie! Geniet ervan en doe voorzichtig!
    @kache, heerlijke foto's! Echt een meisje, en ik vind haar helemaal niet dik ogen hoor :) Wel een vervelende fase! Vergt een hoop geduld van jou en je moet nu eigenlijk heel consequent zijn, lastig!

hier,
    Leah rolt ook de andere kant op. Ze ligt nu onder de salontafel en vind het prachtig.
    Gister naar het cb geweest. Ze is 72cm en 8.6 kilo. Moeten een keer extra terug komen met 8 maanden ivm haar lengte. Ze vermoeden niks bijzonders maar willen toch even kijken hoe het over 2maanden is. Ze zat bij haar geboorte net boven gemiddeld en is daarna altijd op de +1 lijn doorgegaan, nu zit ze boven de +2.. Maar goed wij zijn beide niet klein dus heel gek vind ik het niet. Qua verhouding is ze prima, gewicht zit net boven de +1.
    afgelopen 2 dagen is ze heel vrolijk en lief geweest. Vandaag is ze een beetje huilerig. Denk dat ze of moeite heeft met poepen dus krampjes heeft, of het zijn toch echt tandjes. Dus ik ga haar maar even vermaken, kijken of ze het in bad wel leuk vind ofzo haha.

11. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    @Lies wat goed van Leah dat ze nu beide kanten op rolt! Fijn dat alles goed was op het cb.. 72cm is wel lang ja.. hebben ze wel goed gemeten? Hier heb ik in ieder geval een keer gehad dat ik terug moest komen omdat het hoofdje van L te groot zou zijn.. bleek er gewoon verkeerd gemeten te zijn ;) Nemen ze jullie lengte niet mee in de berekening van de lengte van Leah? Dacht dat ze zoiets weleens deden als de ouders lang zijn.. Hier hebben ze wel een keer gevraagd naar mijn lengte en die van L's papa omdat L ook ietsje langer was dan gemiddeld (ik ben 1,78m en vl 1,82m dus ook niet de kleinsten..)

@me87 Hoe was het op de camping? Heeft Julie lekker geslapen?

Oh L is wakker.. type zometeen verder (als het lukt!)

12. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    @Lynn, verder typen is niet gelukt dus? haha
    ja ik denk dat ze dat ook wel gaan doen. maak me ook geen zorgen en een extra afspraak is ook niet zo erg :) volgens mij is het puur dat ze opeens boven de +2 lijn zit, ze hebben overigens 2x gemeten haha.

Hier weinig nieuws te melden. We hebben alvast wat kleding gekocht voor L aangezien ze opeens overal uit groeit. 68 past ze niet meer en qua shirts zit soms al in 80.. Heb een vermoeden dat ze 74 over slaat. Vind het ergens ook een beetje triest om haar met te korten mouwen of pijpen te laten lopen.
    volgende week begint het echte leven weer. vriend gaat 3 dagen werken en 3 dagen school, en ik werk ook 3 dagen.. maak me er best zorgen om maar we moeten maar even kijken hoe het gaat.
    Verder beginnen we volgende week met een andere go. sm was toch te ver weg en de dagen dat zij kon, komt ons niet uit.. een vriendinnetje van mij gaat het nu doen, in eerste instantie 2dagen bij ons thuis en dan neemt ze haar eigen baby ook mee. Dus dat is ook fijn voor leah, eigen omgeving en een kindje.
    morgen komen er wat vrienden en gaan we eerst even helpen klussen bij familie en zondag doen we dagje dierentuin en misschien uiteten. ben benieuwd of L het al snapt, maar we doen het stiekem net iets meer voor onszelf hahaha.

oh toch een heel verhaal.. sorry!
    Hoe gaat het met jullie dames?

13. Lynn88

Lynn88 Bekend lid

15 feb 2013
    877
    0
    0
    Haha nee woensdag was een drukke dag dus het is er niet meer van gekomen! :p

Kern van het verhaal dat ik wilde vertellen is in ieder geval dat met L alles goed gaat :D

@Lies kan ineens hard gaan he met die maten? L zit nu voor de meeste kleertjes in 74 en voor sommigen in 80. Maar heb ook 74 in de kast hangen die ze nog lang niet past ;) Wat dat betreft ontzettend veel verschil in maten tussen verschillende merken!

Spannend een nieuwe go! Hopelijk bevalt het!

@hier morgen gaan we op vakantie! Vandaag druk geweest met inpakken en ben eigenlijk nog steeds niet helemaal klaar .. pff.. veel werk! Maar het is voor het goede doel :D Spreek jullie weer over twee weekjes dames!

14. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ohjee ik reageer echt veel te weinig dus bij deze even uitgebreid verslag. Probeer nu ook meer te reageren. Want vind het toch wel heel l leuk zo ervaringen uitwisselen.

@ Kache à Fijn dat je een autootje hebt, helaas door omstandigheden ja. Maar kan me voorstellen dat t makkelijk is met de kids haha.
    Oooh gelukkig smeert Julie nog niks in der haren. Hopelijk houd dat zo haha. Moet er niet aan denken.
    Dat grenzen verkennen is hier ook. Dingen doen die ze niet mag en lachend naar mij kijken. Grrr, maar vind het ook wel beetje grappig haha. Snap wel dat het nu allemaal erg vermoeiend is bij jullie. Luier verschonen hier idem. Ze wil dan alleen maar zitten ipv staan bij jullie. Maar zodra ik haar neer leg, hop rolt ze op de buik en gaat rechtop zitten.

@ Lies, ik merk eigenlijk tijdens de borstvoeding niks van der tandje. Gelukkig maar haha. Sow Leah is lekker gegroeid. Julie is maar een mini vergeleken met alle anderen hier.

@ Lynn, fijn dat alles goed is met L. Fijne vakantie nog. Waar is de reis nu heen gegaan?

@ Hier, Druk druk druk haha. Nouja eerst lekker vakantie gevierd, daarna weer meteen 5 diensten (waarvan 4 nachten) werken. Afgelopen week weer bezichtiging gehad dus moest na me nachtdiensten flink aan de poets. Vandaag naar consultatiebureau geweest, keer boodschappen halen en hop je vrije dagen zijn ook weer voorbij.

Met Julie gaat het prima. Ze heeft dus 1 tandje, kruipt als een gek en het liefst heel de dag en trekt zich overal op tot staan. Dus even rusten zit er niet in want je moet haar echt in de gaten houden. Verder roept ze veel mama en zegt ze volgens mij ja. Maar denk steeds dat het toevallig is. Met mij gaat t steeds beter. Ergste moeheid, duizeligheid enz is wel over, heb er ongeveer 5 weken flink last van gehad. Nu met dagen nog wel klachten maar ook goede dagen. Gelukkig. Over een maand stop ik met de borstvoeding en hoop me dag helemaal beter te gaan voelen.

Ze woog vandaag 7170 gram en is 70 cm. En hierbij zit ze onder de -2 lijn. Dusjabevraagd hoe het allemaal ging thuis enz. Nouja Julie eet niet geweldig. Maar ze geeft ook goed aan dat ze echt niet wil. Tja kan er niks in proppen. Er gaat 1 fruitje in, 1 boterham als ik geluk heb, een liga en ongeveer 100 gram avondeten. Dan krijgt ze overdag 4 x borstvoeding en soms in de nacht nog. Van de week een papfles geprobeerd omdat ik zefl zo moe ben van steeds snachts opstaan (ze kwam vorige week vaak weer 2 keer in de nacht, pfff) maar pap hoeft ze niet. Ze drinkt t gewoon niet, slaat het weg. Tja dan niet. Maarja ze ontwikkeld zich prima en is lekker vrolijk dus ik maak me niet druk.

Verder zag ik nog vragen over de camping, dat was dus een drama geweest. Overdag ging redelijk, ze kon helaas niet kruipen ofzo, alles was nat daar, dus erg vermoeiend om haar steeds op schoot te hebben of met wagen te lopen. Maarja het ging. Toen de nacht, nooit meer, ze heeft 2 uur in het campingbedje geslapen, de rest van de nacht op of langs mij aan de borst op het luchtbedje. Ze heeft alles bij elkaar gekrijst, aan de borst was ze stil en sliep dan gelukkig in, bij mij, niet in der bed. Dus de volgende avond zijn vriend en ik naar andre hazes musical gegaan (julie bleef op camping) en daarna haar opgehaald en mooi naar huis gereden. Kon me niet schelen dan we pas om half 2 thuis waren, ik zeg geen haar op me hoofd dat ik heir nog zo’n nacht ga doen. Enja zoiezo al die bemoeienissen van schoonfamilie vond ik vervelend.

Laatste wat ik nog op me hart heb haha. Vraag me af of jullie dat ook hebben. Ik kan super jaloers zijn naar zwangere vrouwen. Ik wordt daardoor gek van mezelf. Ik heb al een kind, en toch ben ik jaloers. Van de week kwam een vriend en zijn vriendin (die nog geen jaar samen zijn) vertellen dat zij zwanger is. Ik ben ziekelijk jaloers, ik wil dan ook zwanger zijn. Maar de situatie laat het ff nog niet toe. Ik kan dan ook gewoon chagrijnig zijn daarvan, vanalles afkraken over hun, en natuurlijk begrijp ik hun ook niet, waarom nu al? Je bent net samen. Maarja ieder zn eigen keus. Ik vind het zo vervelend van mezelf dat ik daar dan mee zit. Dat ik jaloers ben en hun zoiets niet gun. Vind t echt erg. Maarja.

15. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ff kort want we hebben hier even een slaap probleem. mevrouw wil niet slapen..

@me, fijn dat het iets beter gaat. heb je enig idee waar die jaloezie vandaan komt? je wil een tweede maar dat kan niet en het duurde even voor je zwanger was? Ik heb nu juist het idee dat ik oprecht blijer kan zijn als iemand zwanger is! voor mijn mk was ik er nog niet heel erg mee bezig ofzo en daarna vond ik het alleen maar kut als iemand zwanger was. nu L er is vind ik het een stuk leuker voor andere mensen. was t wel gepland bij die vrienden van je??
    Zolang julie het goed doet is het geen probleem toch als ze niet zo veel eet?
    als ik soms topics voorbij zie komen hier met schema's denk ik goh leah eet ook niet heel veel. zodra de meesten hun 3e fles inclusief 2 tussendoortjes op hebben heeft l pas dr 2e fles en fruit op haha. En toch groeit ze dusja prima toch?

16. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Oohjee een slaapprobleem? Wil ze niet? Hoop dat het nu weer beter gaat.
    Weet niet waar mijn jaloezie vandaan komt. Vind t ook stom van mezelf. Tuurlijk gun ik het iedereen en ben ook oprecht blij bij de meeste. Maar soms knaagt dit gevoel. En dan vooral bij situaties waarvan ik vind dat het ng niet kan haha. Maar wie ben ik om te beslissen. Ik vind zel dat je een goede basis nodig hebt in een relatie. Enja dat is niet na een halfjaar ofzo vind ik. Maar t is niet mijn probleem dan maar toch kan ik me dan dus druk maken. Haha ben in dit opzicht gewoon maar stom. T was bij hen trouwens pas over een halfjaar ofzo gepland. Wat ik nog steeds snel vind. En idd bij on duurde t lang misschien vind ik het daarom vervelend als iemand in eens zwanger is. Maarja.

Ja ik heb ook zoiets van ze ontwikkeld goed. Enja dat ze dan wat lichter is geen probleem. Zijn zelf ook niet groot. Ik 1.62 met nu na zwangerschap gewicht van 58/59 kilo. Vriend is 1.80 ofzo met gewicht van 75 kilo. Ik was bij 1 jaar 8 kilo. Dus ook niet heel groot en vriend is met 2300 Gr. Geboren en zal ook niet zwaar zijn geweest verder want hij had een hartafwijking. Achjah vind zo'n mini juist super leuk haha. Alleen maak me soms zorgen omdat ze weinig eet en idd zie eb lees dat andere kindjes meer eten.

Ik ben morgen jarig. Komt wat bezoek maar hoefd van mij niet echt dus alleen wat familie. Vandaag al kado van vriend gehad. Een gezichtsbehandeling en massage. Echt fijn. En daarna zijn we gaan lunchen.
    Vandaag hebben we bezichtiging gehad. Was de 4e sinds t te koop staat. Maar deze was al een keer geweest en volgens makelaar heel positief. Natuurlijk al fijn dat ie 2e keer kwam. Nu hopen we op een bod.

17. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Gefeliciteerd!! Hoe was je verjaardag?
    Ja precies dus prima dat het allemaal wat kleiner en lichter is.
    spannend van de kijkers! hebben jullie al gekeken naar nieuwe huizen??
    Ja ik weet niet wat haar probleem was/is. Misschien moet ze even wennen aan de nieuwe go opzet en verlatingsangst ofzo?
    nou het weekend een hele dag plus avond bruiloft, zie er nu al tegenop
    het hele mensen beoordelen/veroordelen is herkenbaar hoor. Ik denk dat iedereen dat stiekem wel doet. Kun je je er oprecht kut over voelen dat ze zwanger is? ik vind het goed dat ze niet voor abortus kiezen..:)

18. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Verjaardag neit veel aan gedaan als gewoon de ouders broers/zussen en paar vrienden langs geweest. Hoefd van mij allemaal neit zo. Maar toch gezellige dag gehad.
    Gister hebben we een bod gekregen op ons huis dus we zijn nu in onderhandeling. gaat nu opeens wel allemaal snel haha en dat vind ik echt doodeng. We kijken wel naar huizen maar zijn nog niet helemaal uit naar de plaats waar we willen wonen. En ik ben nogal kieskeurig dus wordt een lastige. Degene die nu een bod heeft uitgebracht wil er eigenlijk in 2 maanden al in. Dat kan. Maar dan moeten wij bij mijn moeder inwonen, dat kan ook, maar ik weet niet of ik dat zo zie zitten. Dus ben nu toch aan t kijken voor tijdelijk goedkoop huren ofzo. Heb toch liever plekje voor mezelf omdat nu me broertje en me zusje ook weer thuis wonen.
    Toen ze het vertelde die avond voelde ik me oprecht kut over dat ze zwanger is, nu vind ik t wel prima maar kraak ik snel dingen af die hun zeggen haha. Niet tegenover hun maar tegen vriend dan bv. Jaloers kreng dat ik ben.
    Ik vind het ook goed dat ze neit voor abortus kiezen maar ik denk altijd let gewoon van tevoren op haha.
    Wat balen dat je zo op ziet tegen de bruiloft. Moet juist iets leuks zijn. Zie je er tegenop dat je zolang weg bent en L weg meot brengen ofzo?

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Sorry, dames, het is hier echt rete-druk, gewoon niet leuk meer :(. Er speelt gewoon zoveel en ik doe me best om het allemaal vol te houden. Ongeveer de enige reden dat ik nu een beetje tijd heb om te typen is omdat ik herstellende ben van een buikgriepje. Ben helaas toch best vaak ziek, ben bang dat het teken is hoe zwaar mijn lijf het heeft. Weerstand zal wel prut zijn ;)...

@ Lynn: je zult al weer bijna terug zijn van vakantie ;), maar ik hoop dat je een heerlijke tijd hebt! (de eerste keer met beeb?). Ben je nog voor Dooky gegaan? Ik vind het echt een ideaal ding. Ze bestonden nog niet toen mijn oudsten klein waren, dus ik heb 'm pas sinds N, maar ik vind hem echt wel handig.

@ me: ja, het eerste tandje! Weer een mijlpaaltje erbij. Voordat je het weet heb ze een bekkie vol ;).
    Leuke foto's!
    Julie ook een ondernemend dametje aan het worden, lees ik. Ja, kan knap vermoeiend zijn he?
    Ze is idd een lichtgewichtje, maar eerlijk vind ik het eten nog wel meevallen. Tja, je kunt het er niet in proppen he? Een vriendin van me heeft bij beide kids gehad, altijd gezeur dat ze te licht waren. Terwijl ze wel netjes hun eigen lijntje volgden en zich goed ontwikkelden. Het zijn nu echt wel gezonde, hetzij slanke, kleuters ;).
    En mijn middelste E is pas echt boterhammen gaan eten toen ik stopte met BV ;), daarvoor kreeg ik er slechts (max) een halve in per dag.

Wat ontzettend jammer dat de camping zo tegenviel. Maar misschien voelde ze ook wel aan dat mama het ook niets vond ;). Bemoeienissen van schoonfam, nee, dat lijkt me ook echt niets. Fijn dat jullie thuis wel van vakantie hebben kunnen genieten en dat je je weer wat beter bent gaan voelen.

Jaloers op zwangere vrouwen... ik herken het. Heb het ook regelmatig gehad toen ik rondliep met kinderwens (zowel voor E als voor N), maar het door omstandigheden 'nog niet het moment' was en ik dus moest wachten. Dat is echt een probleem met gevoel/verstand. Je weet dat het verstandig is dat je wacht, maar je gevoel zegt iets heeeeeel anders en dan is het moeilijk om te zien dat anderen wel 'krijgen' wat jij graag wilt. Juist nu je weet hoe het is om zwanger te zijn, een kindje te hebben... Het gaat pas echt over als je geen kinderwens meer hebt ;) is mijn ervaring...

Nog gefeliciteerd! Fijn dat je een leuke, rustige dag hebt gehad. Wat spannend zeg van dat bod! Dat gaat idd erg snel! (zeker in deze tijd! Hebben jullie het zo gunstig geprijsd? Ik ken genoeg mensen die al eeuwen hun huis te koop hebben staan zonder dat er überhaupt iemand komt kijken)

@ Lies: zo, dametje groeit goed! Een lange dame idd, maar ik vind het wel apart dat je daar voor terug moet komen? De liggende metingen zijn niet echt heel betrouwbaar en je kunt het toch weinig aan doen, toch :p.
    Hoe bevalt de nieuwe gastouder? Het blijft toch altijd een beetje puzzelen, die opvang.

@ hier: zal niet te diep ingaan op al het gedoe hier ;). Scholen zijn weer begonnen en met C gaat het nog niet helemaal lekker. En door het afschaffen van taxi ben ik genoodzaakt om dus te halen en brengen en dat valt tegen. Bezwaarprocedure bij gemeente loopt nog. Door het vele autorijden begint bekkeninstabiliteit weer op te spelen. Mijn schoonzusje heeft in ziekenhuis gelegen. Mijn vriendin heeft punt gezet achter langdurige relatie en het aangelegd met de broer van mijn overleden vriendin (het is echt bijna een soap ;)), met alle rompslomp van dien (huisvesting, geld etc).

En ik ben al weken aan het tobben met pijn bij de BV. Al weken aan de slag met tips, bij huisarts geweest, lactatiekundige is inmiddels ook geweest, maar echt een goede oplossing heb ik nog steeds niet. Ik wil helemaal niet stoppen, maar op deze manier heb ik er natuurlijk ook geen zin meer in. Vreet ook veel van mijn energie. Ik ben er emotioneel nog niet aan toe te stoppen, zeker ook omdat dit echt mijn laatste kindje is. Het zou dat een 'afscheid' voor altijd zijn en dat is me nu echt nog te definitief.

N gaat verder lekker, levendig en ondernemend (gelukkig :D). Al heeft ze op het moment wel last van ontstoken oogjes en hebben we weer een flinke spooknacht gehad. Heeft ook weer tandje erbij.
    Blijf me wel verbazen over het eten :D. Ze eet echt alles met ons mee en denk maar niet dat ze iets anders wil eten als wij op ons bord hebben liggen (drama's) ;). Als wij pizza eten (wat ik eigenlijk nog niet zo 'geschikt' vind voor haar), dan wil ze echt niets anders. Dus tja, zij eet nu ook wat pizza :). Ik probeer een beetje te compenseren met extra veel groente (ik maak altijd salades bij pizza, om het toch nog iets van een volwaardige maaltijd te geven :p). Ze is vooral helemaal gek op vlees, als haar portie op is, begint ze heftige dwingend naar ons bord te graaien, ha ha.

Verder heeft ze tik dat ze altijd deksels op potjes wil doen, alle bordjes en bekers naar mij komt brengen (opruimen, kunnen haar grote broer en zus een voorbeeld aan nemen!) en ze wil altijd deuren dicht doen. Zo heeft ze me laatst buitengesloten door de voordeur voor mijn neus dicht te duwen. Was heel eng, ze was helemaal alleen in huis en ik kon dus niet binnen! Via de buren politie gebeld, die hebben toegang tot ons huis geforceerd en ik kon N gelukkig veilig en wel weer in mijn armen sluiten. Ze was wel he-le-maal over haar toeren :(, en heeft me de rest van middag/avond letterlijk niet los willen laten. En ik 1000 grijze haren erbij...

Oh, en ik denk toch eindelijk een eerste woordje ontdekt te hebben. Als ze me aait, zegt ze 'Aaargghhh', denk dat ze dan echt aai probeert te zeggen. Ik ben wel benieuwd wat CB bezoek volgende maand gaat opleveren.

(sorry, weer erg lang)

20. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Haha herkenbaar hoor. denk dat veel vrouwen dat hebben.
    Ik weet niet. Het is een hele dag vol geplant, daar hou ik sowieso niet van. En nu leah beetje uit haar doen is ben ik bang dat het te druk is.. maar goed ze moet wel op wat foto's. Daarna zou ik haar naar mn ouders brengen maar dat zou dan de 1e keer worden dat ze daar is en daar moet slapen maar slapen gaat ook al niet zo goed de laatste dagen.. vind het zo zielig als ze een rottijd daar heeft de eerste keer bij opa en oma..
    tips? haha

fijn van jullie huis! wel snel maar ook lekker.. beter dan jaren te koop hebben staan :)

Deel Deze Pagina